سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که از فراگیری دانش ملول نگردد . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سبک زندگی بسیجی از منظر امام خامنه ای+اینفوگراف

سبک زندگی بسیجی از منظر امام خامنه‌ای+اینفوگراف

سبک زندگی بسیجی

برای مشاهده با اندازه اصلی روی تصویر کلیک نمایید.

 

1) ارتباط با خدا

آن نیرویى که انسان را در مقابل همه قدرت‌ها با قوّت کامل نگه‌ مى‌دارد، توکّل به خداست. اگر توکّل و اعتماد به خدا و ارتباط با خدا بود، حرکت مردمى و بسیجى، حرکتى پایدار و ماندگار خواهدبود. و اگر نبود، یک هیجان و اشتعال در برهه‌اى از زمان پیدا مى‌شود، ولى باقى نمى‌ماند و از بین مى‌رود. شما اگر نگاه‌کنید، در دنیا کشورى را با خصوصیّات کشور ایران پیدا نخواهید کرد که توانسته باشد در مقابل آن همه دشمن بایستد، بر آنها غالب شود، موانع را بردارد، راه خود را بگشاید، و در جهت اهداف خود حرکت کند. غالباً در کشورها، در انقلابها و در حرکتهاى عمومى، به خاطر فشارها و معامله‌گریها، انحراف پیدا شده است. آن‌چیزى که تا امروز، این حرکت را در ایران اسلامى این‌طور مستقیم به سمتِ هدف هدایت کرده‌است، همین ایمان شما، ارتباطتان با خدا و روحیه دعا و تضرّعى است که در نیروهاى بسیجى ما وجود دارد. (بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج_27/08/1371)

 

2)اخلاص در عمل

من به شما عزیزانم عرض کنم که یکى از برجسته‌ترین خصوصیاتى که ما براى فرد بسیجى قائل هستیم، عبارت است از صفا و خلوص. اخلاص و معنویت بسیجى و ارتباط با خدا در بسیجى، یک خصوصیت عمده است. (بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان_05/09/1376)

 

3) کار برای رضای خدا

مزد، مربوط به جایى است که کسى از بیرون به ما انگیزه مى‌دهد - این کار را بکن، این پول را بگیر - وقتى ما از درون و عمق جان و از عشقمان انگیزه مى‌گیریم، از چه کسى مى‌خواهیم مزد بگیریم؟ مزد دادن، تحقیر ماست؛ تحقیر انسانى است که از درون دارد مى‌جوشد. اینها خصوصیات یک انسان بسیجى است؛ فرهنگ بسیج یعنى این. (بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجى‌_05/03/1384)

 

4) گمنامی و بی‌نشانی

حتّى در میدان‌هاى علمى در عرصه‌هاى علمى، جوانان مؤمن که خصوصیتشان همین است که مؤمن‌اند، دنبال نام و نشان نیستند، از همه‌ى ظرفیت استفاده می‌کنند؛ هدف هم آرمان‌هاى نظام اسلامى است. معناى بسیجى این است. جوان‌هائى با این خصوصیات وارد میدان شدند. امروز افتخارات کشور، ساخته و پرداخته‌ى دست همین انسان‌هاى خدوم و باارزش است. نشناختن این حقائق - یعنى نشناختن معناى بسیج - خود این، ظلم به بسیج است. (بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور_04/09/1388)

 

5)حضور در صحنه

بسیجى باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهاى اصلى انقلاب زنده بماند. (بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های عاشورا_22/04/1371)

سیج، یعنى حضور در میدان‌هایى که نظام اسلامى، وظیفه‌ى انسانى و الهى و نیازهاى کشور، حضور او را در آن میدان‌ها لازم مى‌داند و او را به آنها فرا مى‌خواند. بسیجى، هر یک از آحاد ملت است که در هرجایى که به حضور او نیاز هست، آماده باشد. (بیانات در جمع نیروهاى بسیجى شرکت‌کننده در اردوى رزمى - فرهنگى علویّون_21/08/1380)

 

6) عمل مجاهدانه

معناى بسیج، توأم کردن ایمان و عمل است؛ عمل مجاهدانه، نه صرفاً عمل شخصى. از نظر اسلام، ایمان مجرد از عمل، یک حداقل است. ایمان کامل و ایمان حقیقى آن ایمانى است که با جهاد در میدان عمل همراه باشد. «و الّذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبیل اللَّه و الّذین آووا و نصروا اولئک هم المؤمنون حقّا»؛ مؤمن حقیقى آن کسى است که ایمان را با جهاد و هجرت و نصرت همراه میکند. تشخص بسیجى به این است. (بیانات در دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان قم‌_02/08/1389)

 

7) زندگی شهادت طلبانه

بالاتر از هر فضیلتى، ارزشى و معنویتى، ارزش دیگرى وجود دارد، تا وقتى که فرد به شهادت مى‌رسد، که بالاترین ارزشهاست. آن معناى جهاد است و این معناى شهادت است... جهاد و شهادت، دو فصل بزرگ حرکت بسیجى است. (بیانات در مراسم صبحگاه رده‌های مختلف نیروى مقاومت بسیج‌_02/06/1384)

 

8) تلاش عاشقانه و مؤمنانه

فکر بسیجى ترکیبى است از ایمان عمیق، تلاش مخلصانه، هشیارى در شناخت دشمن، گذشت و ایثار در برابر دوست، و ایستادگى و مقاومت شجاعانه و خستگى‌ناپذیر ... و این است آن حقیقت والایى که امام بزرگوار ما به خاطر آن، بسیجى بودن را افتخار خود مى‌دانست. (پیام به پنجمین گردهمایى بسیج دانشجویى‌_14/07/1377)

 

9) فعالیت و نشاط

اگر بتوانید بسیج را هرچه فراگیرتر کنید و دل‌هاى بیشتر و نشاطِ متراکم‌ترى را وارد این صحنه‌ى عمل بکنید، آینده‌ى این کشور تضمین‌شده‌تر است. روحیه‌ى بسیجى یک روحیه‌یى است که اگر در هر نقطه‌یى و در هر قشرى به‌وجود بیاید، در آن‌جا فعالیت و نشاط و حرکت و حیات را مضاعف و چند برابر مى‌کند؛ این معناى بسیج است. (بیانات در دیدار هزاران نفر از بسیجیان در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع)_07/09/1384)

 

10) تقویت اراده و همت بلند

همه آماده نیستند از راحتى و حضور پاى بخارى گرم در زمستان یا کولر خنک در تابستان صرف‌نظر کنند؛ همه حاضر نیستند براى خودشان دشمن بتراشند؛ همه حاضر نیستند در یک راه دشوار عرق بریزند و سنگلاخ‌ها را بنوردند؛ انسانى با همت و با اراده مى‌خواهد. پس عزم و اراده‌ى کار کردن و گذشت از راحتى و آسایش هم یک شرط است. (بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجى‌_05/03/1384)

 

11) پیشرو بودن و خط شکنی

بعد از دوران جنگ هم در همه‌ى حوادث، بسیج جلودار بوده است، پیشرو بوده است، خطشکن بوده است. اگر بحث اقتدار سیاسى و ایستادگى سیاسى مطرح بوده، این جریان عظیمِ بسیج مردم در سرتاسر کشور این شعار را تثبیت کردند، به رخ دنیا کشیدند؛ اگر بحث فرهنگى بوده است، اگر بحث سازندگى بوده است، چقدر در سرتاسر این کشور کارهاى عظیم به وسیله‌ى نیروهاى بسیجى انجام گرفت. (بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور_04/09/1388)

 

12) دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری

یک سیاستمدار بسیجى، یک نظامى بسیجى، یک دانشجوى بسیجى، یک روحانى بسیجى، یک کشاورز بسیجى، یک کارگر بسیجى، یک محقق و دانشمند بسیجى، یک استاد بسیجى، از همه‌ى قشرها یک بسیجى، آن کسى است که مقدورات و امکان خود را در راه هدف‌هاى عظیم این ملت به میدان مى‌آورد؛ خود را سهیم مى‌کند؛ خود را مسؤول مى‌داند و مایل نیست کنار بنشیند، تا دیگران تلاش کنند، او هم نگاه کند؛ یا آن‌جایى که سودمند است، سودش را ببرد؛ و یا تا یک گوشه‌اش ساییده شد، بنا کند به ایراد گرفتن و اعتراض کردن. (بیانات در دیدار هزاران نفر از بسیجیان در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع)_07/09/1384)

 

13) آرمان‌خواهی توأم با عمل‌گرایی

بسیج یعنى حرکت عظیم ملت ایران، همراه با آگاهى؛ احساس آمیخته‌ى با عقلانیت؛ حرکت و عمل آمیخته‌ى با مبناى فکرى؛ عمل‌گرایى همراه با آرمان‌گرایى و دیدن افق‌هاى دوردست؛ اینها مجموعه‌یى است که ذهنیت و هویت بسیج را تشکیل مى‌دهد. (بیانات در مراسم صبحگاه رده‌های مختلف نیروى مقاومت بسیج‌_02/06/1384)

 

14) بصیرت مندی

بسیج نه به پول وابسته است، نه به عنوان و جاه و جلال وابسته است، نه به دستور از بالا وابسته است. معیار بسیج، بصیرت است و ایمان. ایمان از دل او میجوشد، او را به کار وادار میکند؛ بصیرت هم به او تفهیم میکند که چگونه حرکت کند، معیارها را چگونه تشخیص بدهد، راه را چگونه طى کند. این معناى بسیجى است.(بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور_04/09/1388)

 

15) دشمن شناسی

دانشجوى بسیجى کسى است که دشمن کمین‌گرفته را از یاد نمى‌برد و غافلانه، خود و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمى‌سپرد. (پیام به پنجمین گردهمایى بسیج دانشجویى‌_14/07/1377)

 

16) نظم و انضباط

این فکر غلط باید از ذهنهاى دیگران بیرون رود که بسیجى کسى است که مقررات را رعایت نمى‌کند؛ برعکس، آن کسى بسیجى‌تر است که مقررات را بیشتر رعایت مى‌کند؛ به خاطر آن‌که این فرد بیشتر از همه براى نظام دل مى‌سوزاند و مقررات، لوازم قطعى اداره‌ى درست نظام است. (بیانات در مراسم بیعت بسیجیان نمونه‌‌ی کشور_06/04/1368)

 

17) اعتدال گرایی

افراط نباید باشد، تفریط هم نباید باشد. توجه کنید که افراط هم همان اندازه ضرر میزند که تفریط. عمل نکردن یقیناً مضر است، عمل افراط‌‌آمیز هم به همان اندازه مضر است؛ مراقب باشید. (بیانات در دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان قم‌_02/08/1389)

 

سیج سیاسى است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافى نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضى نیست؛ بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى - اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛ بسیج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است، اما ریاکار نیست؛ بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست. این شد یک فرهنگ. (بیانات در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور_06/09/1390)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/5/30 :: ساعت 10:33 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 76
>> بازدید دیروز: 78
>> مجموع بازدیدها: 557561
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب