سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! دوستی ات را محبوب ترین چیزها نزدم گردان . ترس از خودت را ترس بارترین چیزها برایم قرار ده و با شوق دیدارت، نیازهای دنیا را از من ببُر و هر گاه چشمْ روشنی اهل دنیا را از دنیایشان قرار دادی، چشمم را با عبادتت روشن کن . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تحلیل مهم مذاکرات اخیر 5+1

تحلیل مهم مذاکرات اخیر 5+1

امام خامنه‌ای : ملّت باید بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد! 

 

از سرپیچی فرانسه در تجاوز به عراق تا مخالفت با «معامله قرن» !/

مذاکرات 5+1 کوچه بن بستی که انتهایش رژیم صهیونیستی است !/ 

مرگ بر فرانسه می‌گویند تا مرگ بر آمریکا فراموش شود!

 

مسعود شفیعی کیا:


مرگ بر فرانسه می‌گویند تا مرگ بر آمریکا فراموش شود:

رفتار اخیر فرانسه در مذاکرات 5+1 شاید برای برخی عجیب باشد و یا کارشکنی تلقی شود، ولی با مرور تعاملات این کشور با دیگر متحدان غربیش و به خصوص رویکرد این کشور در تجاوز آمریکا و انگلیس به عراق رفتارهای ساکنان الیزه  بیشتر درک خواهد شد.

فرانسه به دلیل ریشه‌های تاریخی و رقابت طولانی با حاکمیّت «آنگولاساکسون»ها، همواره به دنبال استقلال و حتّی ربودن سکان مدیریت از  آمریکا و انگلیس  بوده است.

مقاومت سرسخت الیزه در برابر جنگ افروزی کاخ سفید در عراق بارزترین دلیل این شکاف می‌باشد، که نه تنها نشانه‌ی صلح طلبی پاریس بلکه نشانه‌ی نارضایتی آنها از عدم لحاظ منافع آن  کشور در عراق اشغالی بود.

پاریس که توانسته بود قرادادهای اقتصادی پر سودی با دولت صدام منعقد کند، وقتی که در تقسیم غنائم تجاوز آمریکا و انگلیس به عراق خود را متضرر یافت، ساز مخالفت زد و انزوا در این برهه را ترجیح داد ولی همین فرانسه وقتی بلاهت قذافی بهانه ای داد برای اشغال یکی دیگر از کشورهای اسلامی از بحران اقتصادی آمریکا بیشترین استفاده را کرد و در غیبت کاخ سفید پیشتاز تجاوز به لیبی و تصاحب چاه‌های نفت آنجا شد.

رفتار خود محورانه‌ی پاریس در آفریقا و کشورهایی مثل «مالی» گویای میل این استعمارگر ورشکسته به تک تازی می‌باشد.

 بنابر این ساز مخالف پاریس در مذاکرات 5+1 که به تعبیر بی‌بی‌سی «معامله قرن» نام گرفته است ریشه در این رقابت قدرت دارد و حتماً در این معامله، فرانسه که بیشترین ضرر را از تحریم‌های ایران متحمل شده است باردیگر در تقسیم غنائم جدید باز از رقیبانی چون آمریکا و انگلیس خود را عقب مانده دانسته و بنا را بر ناسازگاری گذاشته تا در این معامله‌ی بزرگ از طرف ایرانی امتیاز و باج بیشتری بگیرد.

به خصوص که در برخی از رسانه‌های بیگانه نیز مذاکرات ژنو نمایشی خوانده شده است و گفته شده است که ایران و امریکا در مذاکرات ماه گذشته تمام توافقات را انجام داده‌اند (دیلی بیست – 92/8/18) بنابر این واکنش فرانسه خیلی عجیب نیست.

اگر چه در این میان در داخل و خارج کشورمان بازی رسانه‌ای به سبک انگلیس آغاز شده تا فرانسه را مانع توافقی که به سود ایران است نشان دهند و دشمنی با آمریکا را به دشمنی با فرانسه تبدیل کنند و از اصل توافق که بی جا محرمانه مانده است افکار عمومی را منحرف کنند و مانند ابتدای انقلاب که به فرموده امام خمینی عده‌ای با بزرگ کردن مرگ بر شوروی می‌خواستند مرگ بر آمریکا را به فراموشی بسپرند عده‌ای به دنبال همین کار اینبار با بزرگ کردن مخالفت فرانسه هستند.

مذاکرات 5+1 کوچه بن بستی که به رژیم صهیونیستی منتهی می‌شود:

ولی غافل نباید شد که برخی از اظهارات مقامات آمریکایی نشان از توافقی مانند توافق سعدآباد بلکه بدتر از آن دارد، چنانچه «جان کری» پس از مذاکرات صریحاً گفته است:

«هدف آمریکا در مذاکرات با ایران در گام نخست توقف برنامه‌ی هسته‌ای این کشور و سپس برچیدن کامل آن است.» (ان‌بی‌سی – 92/8/19)

«وندی شرمن» مقام ارشد مذاکره کننده کاخ سفید در 5+1 نیز در مصاحبه با رسانه های رژیم صهیونیستی ابعاد خطرناک تری از مذاکرات را فاش کرده است، وی با اطمینان خاطر دادن به رژیم جعلی اسرائیل گفت:

 «تلاویو را در جریان مذاکرات با ایران مطلع ساخته و با آنها درباره هر توافقی "مشورت" خواهد شد چراکه امنیّت اسرائیل سنگ زیربنای مذاکرات می‌باشد... در جریان مذاکرات برای ممانعت از پیشرفت هسته‌ای ایران می‌توان تخفیف‌هایی محدود، موقّت، و قابل برگشت قائل شد، امّا تحریم نفتی و بانکی برای رسیدن به توافق همه جانبه برقرار خواهد ماند.» (کانال 10 رژیم اسرائیل - 92/8/11)

وندی شرمن در گفتگو با روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارونوت » نیز گفت:

«دستورالعمل بسیار روشن اوباما و جان کری این بوده که ما در گام اوّل توافق با ایران باید مطمئن شویم که پیشرفت برنامه‌ی هسته‌ای این کشور متوقف می‌شود.» (92/8/16)

آنچه که از چیدمان مذاکرات مشخص است، طراحی این دور از مذاکرات به صورتی است که نهایتاً حل مناقشه به رضایت رژیم صهیونیستی موکول شود و اینبار به جای فشار برای مذاکره با امریکا، فشار برای مذاکره با رژیم جنایتکار صهیونیستی و رضایت آن در تحریم های آینده قرار گیرد.

اگر چه «رویترز» مدعی شده است که:

 «ایران ، اسرائیل و چند کشور عَرَب در نشست هسته‌ای محرمانه‌ای شرکت کردند.» (92/8/14) 

ولی صرف نظر از درستی و نادرستی چنین اخباری در واقع شیب مذاکرات به سمت تلاویو پیش می‌رود و در هنگامی که ریز مذاکرات به تلاویو و حتّی رسانه‌های آنان توسط آمریکایی‌ها  گزارش می‌شود علاوه بر اینکه  نامحرم دانستن مردم ایران خلاف اصول مردم سالاری می‌باشد، نگرانی قرار گرفتن مذاکره کننده‌گان در این سرازیری بی‌بازگشت فزونی می‌یابد و با توجه به این واقعیّت، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در اقدامی پیش دستانه در سخنان مهم 13 آبان گفتند:

«آمریکایى‌ها امروز بیشترین رودربایستى را از رژیم منحطّ صهیونیستى دارند ...ما که مجبور نیستیم ملاحظه‌ى آنها را بکنیم. ما از روز اوّل گفتیم، امروز هم میگوییم، بعد از این هم خواهیم گفت: ما رژیم صهیونیستى را یک رژیم نامشروع و حرام‌زاده میدانیم. یک رژیمى است که بر اساس توطئه به‌وجود آمده است، بر اساس توطئه و سیاستهاى توطئه‌آمیز هم دارد حفظ میشود و حراست میشود.» (دیدار دانش اموزان - 92/8/12)

امام خامنه‌ای: ملّت باید بیدار باشد و بداند چه اتّفاقی دارد می‌افتد!

رهبری عزیزمان به درستی با وجود ابراز حمایت از مذاکره کنندگان، مردم را در سخنان اخیرشان چند بار به هشیاری و مراقبت از روند مذاکرات فراخواندند:

«ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد [تا] بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزدومواجب - از روى ساده‌لوحى - نتوانند افکار عمومى را گمراه کنند... چشم‌وگوش‌ها را باز کنید. هر ملّتى با آگاهى، با هوشیارى، با بیدار ماندن و به خواب نرفتن، میتواند به اهداف والاى خود دست پیدا کند.» (قبل)

در این برهه که دشمنان بر خلاف قبل مانند توافق شکست خورده‌ی سعدآباد از روند مذاکرات خشنود هستند بیشتر باید مراقب بود و همانطور که رهبری گفتند نباید به این مذاکرات «خوشبین» بود.

در این برهه فقدان تدبیر هوشمندانه‌ی «دکتر محمود احمدی‌نژاد» بیش از گذشته آشکار شده است به خصوص وقتی دیده می شود که مفاد مذاکرات تعطیلی دستاوردهای بی‌نظیر دولت ایشان می‌باشد، البته این دوره نیز باید بگذرد که ساده‌دلان خوشبین به دشمنان ناکارآمدی دیپلماسی کرنش به دشمنان را تجربه کنند، ولی ما باید هشیار باشیم.




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/8/25 :: ساعت 9:53 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 8
>> بازدید دیروز: 8
>> مجموع بازدیدها: 557626
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب