سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون دهقانان انبار هنگام رفتن امام به شام او را دیدند ، براى وى پیاده شدند و پیشاپیش دویدند . فرمود : ] این چه کار بود که کردید ؟ [ گفتند : عادتى است که داریم و بدان امیران خود را بزرگ مى‏شماریم . فرمود : ] به خدا که امیران شما از این کار سودى نبردند ، و شما در دنیایتان خود را بدان به رنج مى‏افکنید و در آخرتتان بدبخت مى‏گردید . و چه زیانبار است رنجى که کیفر در پى آن است ، و چه سودمند است آسایشى که با آن از آتش امان است . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حذف بی‎سر و صدای 21 میلیون روستایی از دریافت سبد کالایی

آیا دولت یازدهم روستائیان را جزء اقشار مرفه جامعه طبقه‎بندی کرده است؟ / حذف بی‎سر و صدای 21 میلیون روستایی از دریافت سبد کالایی

با وجود سکوت دولتمردان درباره نحوه شناسایی اقشار مرفه برای حذف یارانه آنها، از تصمیم اخیر دولت درباره توزیع سبد کالایی به نظر می‌رسد از دید دولت یازدهم، اقشار روستایی همان اقشار مرفه هستند.

بر اساس تصمیم دولت یازدهم در مورد اعطای سبد کالای حمایتی به برخی اقشار جامعه، روستائیان مشمول این طرح نمی‌شوند، بر همین اساس این نگرانی ایجاد شده که مبادا روستائیان قربانی سردرگمی دولت در شناسایی اقشار مرفه شده‌اند.
این در حالی است که دولتمردان کنونی از ابتدای روی کار آمدن خود بر حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی تاکید داشتند. اما پس از آن که حسن روحانی در گزارش صد روزه خود خبر داد که دولت قصد شناسایی این اقشار از طریق سرکشی به حساب بانکی مردم را ندارد، اینطور به نظر رسید که حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی از برنامه دولت کنار رفته است.
بر اساس اظهارات مکرر دولتمردان، از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاکنون درآمدی نزدیک به 87 هزار میلیارد تومان حاصل شده است. طبق قانون، باید حدود 44 هزار میلیارد تومان از این درآمد بین خانوارها توزیع و مابقی برای تولید و طرح‌های زیربنایی و عمرانی مصرف می‌شد، اما در عمل نه تنها این رقم کاهش نیافت بلکه با برداشت از خزانه از ابتدا تاکنون حدود 130هزار میلیارد تومان بین خانوارها تقسیم شده است.
 
یعنی از ابتدای هدفمندی یارانه ها تاکنون 43 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه‌ای صرف پرداخت یارانه‌ها شده است. اگر این رقم صرف طرح‌های عمرانی می‌شد، مطمئنا جهش مهمی در سطح توسعه و آبادانی کشور حاصل شده بود.
بر همین اساس اینطور به نظر می‌رسد که دولت عملا برنامه‌ای برای شناسایی اقشار مرفه ندارد و به درخواست و استدعا از مرفهان برای خودانصرافی رسیده است.
به عنوان مثال، نوبخت سخنگوی دولت شنبه‌شب(92/10/21) در یک برنامه تلویزیونی گفت: «باید قبول کرد بخشی از جامعه آنقدر توانمند هستند که مبلغ 45 هزار تومان در هر ماه تاثیر چندانی در زندگی آنها ندارد و اگر بدانند که دولت باید از کجا و با چه مشکلاتی این مبلغ را تهیه کند و یا بداند این رقم هرچند اندک به قیمت ناتمام ماندن بیمارستان‌ها و راه‌هاست و موجب برداشت از خزانه دولت می‌شود، بی‌تردید داوطلبانه انصراف خواهند داد.» 
 
 
با این حال، حذف روستائیان از سبد کالایی که قرار است طی دو مرحله در بهمن و اسفند امسال به بخشی از مردم پرداخت شود، نشان از آن دارد که از دید دولت یازدهم، روستائیان را جزء اقشار مرفه طبقه بندی کرده است و از آنجا که این قشر به تریبون و رسانه نیز دسترسی ندارند، حذف آنها ساده‌ترین و کم‌خطرترین کار برای جبران کسری بودجه به نظر می‎رسد.
طبق مصوبه دولت، شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی مشمول سبد کالایی هستند. گفتنی است طبق سرشماری سال 1390 جمعیت روستائیان کشور حدود 21 میلیون نفر است که اکثریت آنها به کشاورزی و دامپروری مشغولند و مشمول هیچ یک از اقشار مدنظر در سبد کالایی دولت نمی‌شوند.
بدون تردید، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی و کارگران بایستی  تحت پوشش سبد کالایی قرار بگیرند، اما این سوال مطرح است که آیا از نگاه دولت یازدهم، روستائیان از کارمندان، مرفه‌ترند؟ آیا مقصود از انصراف داوطلبانه اقشار مرفه از دریافت یارانه، حذف اجباری روستائیان است؟
منبع: رجانیوز


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/10/24 :: ساعت 11:39 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 110
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556777
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب