سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که طمع را شعار خود گرداند خود را خرد نمایاند ، و آن که راز سختى خویش بر هر کس گشود ، خویشتن را خوار نمود . و آن که زبانش را بر خود فرمانروا ساخت خود را از بها بینداخت . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیا محور تبلیعاتی 100 روز دوم دولت، حمله به مجلس است!؟

100 روز اول دولت یازدهم که با حمله به دولت قبل گذشت؛ آیا محور تبلیعاتی 100 روز دوم دولت، حمله به مجلس است!؟

بیش از یک ماه از ارائه گزارش جنجالی رییس جمهور درباره عملکرد دولت یازدهم می گذرد، گزارشی که به عقیده بسیاری از کارشناسان و مردم بیش از آنکه توصیف اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید باشد، نقد و ایراد اتهامات مختلف به دولت قبل بود.

اما آنچه طی روزهای بعد از گزارش رییس جمهور تا به امروز بیش از همه از زبان آقای روحانی و برخی از اعضای دولت جدید و هواداران آن در رسانه‌ها منعکس شده است، تغییر فاز حمله از دولت قبلی به مجلس فعلی است، بگونه‌ای که طی چند هفته گذشته این مساله نمود آشکاری در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری داشته و به نظر می‌رسد محور گزارش صد روزه دوم دولت، بیش از هر چیز به نقد مجلس نهم اختصاص یافته باشد.
 
به نظر می‌رسد این سناریو دقیقاً از زمانی کلید خورد که سعید حجاریان یکی از تئوریسین‌های اصلاح طلبان در گفتگو با یکی از رسانه‌های دولتی با تهدید نمایندگان، از ضرورت «انحلال مجلس شورای اسلامی» سخن گفت:
 
«نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.»
 
به فاصله چند روز بعد از اظهارات توهین آمیز حجاریان علیه مجلس، حسن روحانی رییس جمهور در جمع استانداران سراسر کشور اگرچه از ادامه تعامل دولت و مجلس سخن گفت اما تأکید کرد که «تعداد سؤالات و احضارهای وزرا ممکن است خاطر برخی همکاران ما را مکدر کرده باشد و این که رئیس جمهور برای معرفی یک وزیر مجبور شد 4 بار به مجلس برود بی سابقه بود.»
 
رییس جمهور 24 ساعت بعد نیز در جمع هنرمندان در واکنش به کارت زرد نمایندگان به وزرای اقتصاد، علوم و فرهنگ گفت: «کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست.»
 
همزمان با اظهارات رییس جمهور، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت نیز به میدان آمد و با یادآوری انتخابات مجلس آینده که بیش از دو سال آینده برگزار خواهد شد، در سخنانی کنایه آمیز خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «سؤال حق نمایندگان است اما مردم در انتخابات آتی رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام خواهند کرد.»
 
اما تهدید و حملات به مجلس به موارد مورد اشاره منحصر نشد و این بار علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی و دستیار ارشد روحانی در امور اقلیت های مذهبی بود که در جمع تعدادی از اصلاح طلبان از ضرورت برنامه ریزی حامیان دولت برای مجلس دهم سخن گفت و تاکید کرد:
 
«مهمترین برنامه‌ای که اکنون باید آن را پی گیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار اعتدال مردم به پای صندوق‌های رای آمدند در انتخابات مجلس نیز باید چنین اتفاقی بیفتد.» 
 
اما اکبر ترکان دیگر مشاور منسوب به رئیس جمهور بود که در گفت وگو با یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح طلب با اشاره به رویکرد نظارتی مجلس و همچنین سؤالات نمایندگان از برخی وزرای دولت، تصریح کرد: «کسانی که عقلانیت و تدبیر را قبول ندارند مسلم است که مقابل دولت یازدهم خواهند ایستاد.»
 
مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید این دو سال مجلس را تحمل کنیم، اظهار داشت: «ما از مردم استدعا می‌کنیم که فعالیت آنها را به خوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست و منطقی نیست در انتخابات مجلس آینده تجدیدنظر کنند!» ترکان در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: «در این دوره دو ساله تا انتها شاهد برخورد مجلس و دولت خواهیم بود.»  البته آقای ترکان چندی پیش نیز نمایندگان را تهدید کرده بود و در یادداشتی که در روزنامه شرق منتشر شد، گفته بود: «در صورت نزدیک نبودن نظرات نمایندگان به آقای روحانی، دور بعد مردم به آنها رأی نخواهند داد.»
 
اما در آخرین مورد فائزه هاشمی رفسنجانی نیز وارد میدان شد و در گفتگو با سایت ضد انقلاب روزآنلاین با اهانت به نمایندگان مجلس گفت: «مجلس فراتر از مسئولیت خود و به صورت سلیقه‌ای فشار می‌آورد تا دولت را از مسیرش منحرف کند ... مجلسی‌ها با ایجاد فضای تهدید و ارعاب و ترساندن از احضار و تذکر و استیضاح و فشارهای روانی و سیاسی، دنبال ایجاد وحشت برای دولتی‌ها هستند. به نظر می‌رسد گروهی تشکیل شده و کارهای دولت را بررسی می‌کند و سریع هم عکس العمل نشان می‌دهد تا دولتی‌ها را به انفعال بکشاند و متاسفانه در مورد بعضی موفق هم بوده است.»
 
دختر هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با تحریک دولتی‌ها و تلاش برای رو در رو قرار دادن دولت و مجلس می گوید:
 
«می‌خواهند با انتشار دروغ‌هایی که دولت را به تکذیب و مسیر انحرافی بکشند، انرژی و شهامت دولتی‌ها را بگیرند تا آنها را از مسیر اصلی منحرف کنند، آسه برو آسه بیا. اما من امیدوارم که دولت در این دام‌ها نیفتد و در چارچوب قانون و اختیاراتی که دارد تلاش کند و بتواند کارهای بزرگی انجام دهد. هر چقدر مجلسی ها و مخالفان جلو بیایند تا آخر ادامه خواهد داشت و اگر دولتی‌ها وا بدهند تا آخر باید وا بدهند. اگر فکر کنند که این امتیاز را می دهند و جای دیگر امتیاز می گیرند تجربه نشان داده که این گونه نخواهد بود و اگر در مسیر امتیاز دهی بی منطق قرار بگیرند و تحت تاثیر فشارها عمل کنند تا آخر باید همین گونه باشند. مهم این است که دغدغه انجام کار اساسی داشته باشند نه دغدغه در پست و سمت و وزارت ماندن. آنهایی که این گونه بوده اند موفق بوده اند و آن هایی که محافظه کاری پیشه کرده اند ناموفق.»
 
فارغ از اینکه بسیاری معتقدند استراتژی اصلی حامیان دولت، رو در رو قرار دادن دولت و مجلس و بازتاب این مساله در افکار عمومی است تا میوه آن در انتخابات مجلس آینده چیده شود، از الان می توان پیش بینی کرد که میزان انتقادهای رییس جمهور و اعضای ارشد دولت یازدهم از مجلس طی روزهای آینده افزایش یابد بگونه ای که حتی ممکن است نمود عینی این مساله در گزارش آتی رییس جمهور دیده شود و همانطور که آقای روحانی در نخستین برنامه تلوزیونی ارائه گزارش کارکرد 100 خود، بخش قابل توجهی از سخنانش را به نقد دولت گذشته اختصاص داد، برنامه تلوزیونی آتی رییس جمهور مملو از انتقاد به مجلس فعلی و نمایندگان اختصاص دهد.
منبع: رجانیوز


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/10/30 :: ساعت 10:40 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 78
>> بازدید دیروز: 78
>> مجموع بازدیدها: 557563
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب