سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف خواهی از برادران، از انصافْ به دور است . [امام صادق علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فرزند آیت الله بر روی کدام صندلی نشسته است؟!

فرزند آیت الله بر روی کدام صندلی نشسته است؟!

در هفته گذشته عباس صفایی سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در گفتگو با یکی از رسانه‌های جمعی اعلام کرد که در در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد.

انتخابی که این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا فائزه هاشمی بعنوان ریاست این انجمن انتخاب شده است. همانگونه که صفایی‌فر در مصاحبه‌اش به دیدار اعضای این انجمن با هاشمی رفسنجانی در روزهای گذشته اشاره می‌کند، تا حد زیادی علامت‌های سوال را از بین می‌برد و به نظر می‌رسد که این دیدار با انتخاب فرزند هاشمی رفسنجانی به عنوان ریاست این انجمن نباید بی‌ارتباط باشد.

اما نکته حائز اهمیت آن است که اعضای این انجمن در حالی که در دولت اصلاحات با عناد خاصی خاصی به هاشمی هتاکی می کردند اما به یکباره و بعد از فتنه سال 88 به دیدار با رفسنجانی علاقه خاصی نشان می‌دهند تا جایی که حتی فرزند او را نیز بعنوان ریاست انجمن برمی گزینند. نگارش کتاب عالیجناب سرخپوش و اهانت های روزنامه زنجیره ای نشاط، توس و صبح امروز یادآور حملات اصلاح طلبان به هاشمی رفسنجانی در سالهای میانی دهه 70 است.
بسیاری از اعضای همین تیم که در مطبوعات کشور و در دولت اصلاحات قلم می‌زنند، ضمن پناهنده شدن به کشورهای بیگانه به استخدام رسانه های معاند اروپایی و آمریکایی در آمده و عملا به دشمنی با ملت ایران پرداختند. هرچند این افراد خود را به عنوان دلسوز مردم معرفی می کردند و نظام را به سانسور رسانه ای متهم می نمودند اما دیری نپایید که نگاه ها و اختلافات سیاسی این افراد به اهانت به مقدسات رسید و زمینه ساز آشوب های فتنه و عاشورای 88 شدند.
در ادامه این گزارش به بررسی رفتارهای سیاسی و اخلاقی برخی چهره های اصلی فعال در انجمن دفاع از حقوق مطبوعات در گذشته می‌پردازیم:

فریبا داوودی مهاجر

فریبا داوودی مهاجر قبل و بعد از کشف حجاب در یک برنامه زنده تلویزیونی

وی یکی از فعال ترین اعضای این انجمن بود که پس از فتنه 88 از کشور گریخت و در یکی از برنامه های تلویزیونی در صدای آمریکا رسما کشف حجاب کرد. به گفته علیرضا نوری‌زاده که ارتباطات نزدیکی با دستگاه‌های اطلاعاتی عربی دارد، داودی مهاجر حاضر شده در ازای تامین خانه و زندگی کشف حجاب کند.
نوری‌زاده، عامل سرویس‌های جاسوسی انگلیس و عربستان، در آن زمان خطاب به داودی مهاجر گفته بود:شما کی هستید که از من منابع مالی می‌خواهید؟ شما وقتی آمدید آمریکا با روسری! منابع مالی‌تان کی بود؟ کی به شما آپارتمان داد که روسری‌تان را برداشتید؟ هزینه کنفرانس‌ها بسیار کمتر از مبلغی است که به عنوان بورسیه در آمریکا به شما پرداخت شده است بنابراین وقتی حساب کتاب باز می‌کنید بدانید با کی طرف هستید. خود را نخود هر آش نکنید و در جاهایی که از حد و حدود شما بالاتر است دخالت نکنید این را به بانوی محترم (داودی مهاجر) می‌گویم و به بقیه که در این مورد اظهارنظر می‌کنند.
فریبا داوودی مهاجر، این بار در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا نقابی دیگر از چهره خود برداشت و صراحتا اعلام کرد مذهب را کنار گذاشته است. وی در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر کنار گذاشتن مذهب خود گفت: بله من مذهب را  به طور عملی کنار گذاشته‌ام، یعنی حجاب و آداب مذهبی را کنار گذاشتم.
داوودی مهاجر امروز در بسیاری از سایت‌های ضد انقلاب مانند روز، گویانیوز و گذار وابسته به سازمان سیا مطلب می‌نویسد و به گفته خودش برای نوشتن مقالات ضد ایرانی در این سایت‌ها مبالغی دریافت می‌کند. علی افشاری (داماد داودی مهاجر) که خود در دریافت مواجب علنی از سازمان‌های ضد ایرانی آمریکا گوی سبقت از همقطاران ربوده، می‌گوید زندگی مادرزنش در آمریکا از دستمزد زحمات و کار بدون استراحت در بنیادهای غیردولتی آمریکا تامین می‌شود.

محسن کدیور


وی یکی دیگر از فعالین این انجمن بود که به حکم دادگاه انقلاب خلع لباس گردید و سابقه عناد او با مردم و نظام و آموزه‌های دینی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) بر کسی پوشیده نیست. محسن کدیور در مخالفت خود با جمهوری اسلامی تا بدانجا پیش رفت که بنا بر اسناد معتبر حتی حاضر به سفر به اسرائیل و دیدار با مقامان رژیم صهیونیستی و دریافت دستورات لازم از آنان شد.
«بازخوانی منابع اعتقادی» موضوع سخنرانی وی در شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان در سال 85 بود. او که بنا به گفته خودش مهم ترین رویکردهای سالانه خود را در این مناسبت عرضه می کند، در آن مراسم به بازخوانی یکی از منابع اعتقادی شیعه پرداخته و کتاب « اصول کافی» را که از اساسی ترین منابع اعتقادی شیعه است، از پای‌بست ویران نشان داد. وی همچنین در روزهای میانی اسفند ماه سال 84 در مراسمی نیمه خصوصی، زیارت جامعه کبیره را هم از نظر سند و هم از دیدگاه دلالت فاقد هر گونه اعتبار معرفی کرد.
تشکیک او در آموزه‌های دینی، ضدیت با جمهوری اسلامی و همراهی با دشمنان ایران تا بدانجا پیش رفت که حتی حکم امام خمینی(ره) درباره ارتداد سلمان رشدی را نیز زیر سوال برد و در ادعایی مضحک، آن را «ترور» توصیف کرد. او در نامه?ای به حجت?الاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی، حمایت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از مجازات یک ملحد و هتاک به پیامبر اسلام که اهل جمهوری آذربایجان است را مردود دانست.
بنابر آخرین اخبار واصله محسن کدیور در حال حاضر در امریکا به سرمی برد و در دانشگاه دوکای کارولینای شمالی تدریس می کند.
 

حسن یوسفی اشکوری

عکس یادگاری حسن یوسفی اشکوری روحانی انقلابی سابق با دختر محجبه اش در آلمان


وی نیز یکی دیگر از فعالین این انجمن به حساب می آمد. نکته جالب در خصوص حسن یوسفی اشکوری، انطباق کامل افکار و نظریات وی در نفی احکام دینی با عملکرد شخصی او در ابعاد مختلف است. به عنوان نمونه، اشکوری در هشتم اردیبهشت ماه سال 90، با انتشار مقاله‌ای در سایت “کمیته گزارشگران حقوق بشر”، تقریبا تمامی احکام اسلامی در موضوع خانواده و زنان را به چالش کشیده و آن را متعلق به شرایط اجتماعی و خانوادگی زمان بعثت و موقعیت حجاز می‌داند. وی در این مقاله آورده است: «اگر قبول کنیم در قلمرو زندگی آدمی یعنی امور روزمره، اصل بر تصمیم‌گیری آزاد و مختارانه و مصلحت اندیشانه هر انسانی ولو مومن در هر زمان و مکانی است و دین و شرع مسئولیتی در این زمینه ندارد، حداقل آن است که به تعبیر فقهی میدان مباحات بسیار فراخ خواهد شد و شمار قابل توجهی از احکام شرعی کنونی در این حوزه (حوزه خانواده) بلاموضوع خواهند بود!»
وی اضافه می‌کند “برای تنظیم خانواده سالم و انسانی نیز رعایت عدالت شرط اساسی و گریزناپذیر است. رعایت عدالت نیز برابری زن و مرد به عنوان دو رکن خانواده در استفاده برابر از تمامی امکانات و امتیازات و حقوق انسانی است… نظام خانواده کهن موضوعیت خود را از دست داده و در حال از دست دادن است و مسلمانان نیز دیر یا زود به این امر تن خواهند داد و بدان اعتراف خواهند کرد”.
از دیگر اعضای این انجمن، مرتضی کاظمیان و علی‌اکبر موسوی‌خوئینی هستند که مدتهاست به خارج گریخته، و به عنوان یک پناهنده به فعالیت های سیاسی خاص خود مشغول هستند. برخی دیگر از اعضای این انجمن که در ایران هستند به جرم فعالیت گسترده در فتنه 88 مدتها زندانی بودند.
بدون تردید یکی از اصلی ترین سوالاتی که افکار عمومی با آن روبرو خواهند بود این است که اولا دیدار هاشمی رفسنجانی با اعضای چنین انجمنی چه معنایی دارد و حضور فرزند ایشان یعنی فائزه هاشمی رفسنجانی بعنوان رییس این انجمن چه اهدافی را در پی خواهد داشت.
البته با نگاهی گذرا به کارنامه سیاسی فائزه هاشمی ریاست وی بر این انجمن چندان بعید به نظر نمی رسد اما به نظر می رسد این انتخاب و آنهم پس از دیدار با هاشمی رفسنجانی، هدفی جز پنهان شدن در پشت نام ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و به نوعی موجه کردن فعالیت های انجمن ندارد.

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/11/27 :: ساعت 9:38 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 40
>> بازدید دیروز: 8
>> مجموع بازدیدها: 557658
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب