سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فقیه کامل کسى است که مردم را از آمرزش خدا مأیوس نسازد ، و از مهربانى او نومیدشان نکند و از عذاب ناگهانى وى ایمنشان ندارد . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مستطیل سبز(2)

بسم الله الرحمن الرحیم

مستطیل سبز(2)

سلام

در پست قبلی قدری راجع به فوتبال صحبت کردیم و به طور خلاصه به این نتیجه رسیدیم که بهتره به جای فوتبال دیدن و فوتبال تماشا کردن، خودمون فوتبال بازی کنیم. فوتبال دیدن از دو حالت خارج نیست یا تیم مورد علاقه شما می‌بازه که اعصابت خورد می‌شه، اگر هم ببرد چیزی به شما نمی‌دن.

اجازه بدهید با مثالی قدری این مسئله را روشن‌تر کنم، اگر کسی کفتر باز باشد، در جامعه از هیچ احترام و ارزش و آبرویی برخوردار نبوده و نیست، و به وی به دیده یک انسان لاابالی نگاه می‌کنند. چرا؟ یک دلیل آن این است که کفتربازی هیچ نفعی و سودی برای او ندارد و فقط او دوست دارد و از این که کفترهایش به آسمان می‌رود لذت می‌برد!

مثل آلان که 90 هزار نفر می‌روند ورزشگاه و از اینکه 22 نفر پا به توپ می‌زنند و ملیون ملیون پول به جیب می‌زنن، لذت می‌برن و تازه در حین تماشای فوتبال در ورزشگاه کلی هم فحش‌های ناموسی درجه اول یاد می‌گیرند! حداقل برای دیدن یک بازی با محسابه زمان رفت و آمد، چیزی حدود 4 ساعت وقت می‌گذارن تازه اگه از همان شهر باشن، بعضی‌ها هم از شهر دیگری می‌آیند که یک روز وقتشون رو برای دیدن یک فوتبال تلف می‌کنند و کلی هم هزینه می‌کنند.

و ملیون‌ها نفر هم پای تلویزیونت در خانه و محل کار می‌نشینند و فوتبال را به طور زنده تماشا می‌کنند. و بعد هم منتظر برنامه 90 می‌شوند تا تحلیل و حواشی مسابقه‌ای که برگزار شده را ببینند.  برنامه 90 هم کار خود را خوب بلده تا مردم را دو ساعتی پای تلویزیون میخ کوب کنه. در هر برنامه با دو تا تماس تلفنی جنجالی و با نشان دادن حاشیه‌هایی که در زمان پخش فوتبال از تلویزیون پخش نشده، سر مردم را گرم می‌کند (چه سرگرمی مفید و سازند‌ه‌ای!)

و عجب اینکه این برنامه‌ها در چه کشوری پخش می‌شود؟! کشوری که داعیه‌دار اسلام و تشیع در جهان است. کشوری که خواستار رسیدن به رتبه اول منطقه آسیا و خاورمیانه در همه زمینه‌ها باشد...

البته این مسئله به معنی این نیست که همه برنامه‌های تلویزیون بد است بسیاری از برنامه‌های خوب هم پخش می‌کند اما باید دید کدام تأثیرگذاری بیشتری دارد. برای مثال برنامه‌هایی با موضوع مذهبی از تلویزیون پخش می‌شود اما در ساعت 11 شب به بعد. تلویزیون باید تکلیف خودش را روشن کند چطور می‌شود که یک مسابقه فوتبال خارجی باید به طور زنده از تلویزیون پخش شود اما سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب، ضبط و چند ساعت بعد پخش می‌شود!

از این بحث هم که بگذریم، ولی ای کاش این اهمیت صدا و سیما و دولت به فوتبال، سر سوزنی هم شامل بقیه رشته‌های ورزشی نیز می‌شد، حداقل برای ورزش ملی کشور (کشتی) قدری بیشتر حمایت می‌کردند.

 در این جا می‌خواهیم مقایسه‌ای بین فوتبال و دیگر رشته‌ها داشته باشیم.

این روزها اگر سری به محل تمرین تیم های فوتبال کشورمان بزنید با دیدن انواع و اقسام ماشین های لوکس و خارجی هوش از سرتان می پرد:

 علی دایی

فریدون زندی

شیث رضایی؛ بنز سری C

علی کریمی

اما وقتی این جریان دردناک می‌شد که اخبار زیر منتشر می‌شود:

-"قهرمان ملی کشور زیر سینک ظرفشویی می خوابد!"

فرشاد درکه قهرمان کیک بوکس کشور

  - امرار معاش قهرمان جهان با مسافرکشی:

 جلال خاکزادیه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تأمین هزینه های زندگی مسافرکشی می کنم که این موضوع مانع از ادامه ورزش حرفه ای من می شود.

وی با بیان اینکه حقوقی از جایی دریافت نمی کند ، اظهار کرد: سال گذشته که از صندوق حمایت از قهرمانان حقوق می گرفتم مشکلی نداشتم اما امسال باید برای تامین هزینه هایم از ورزش حرفه ای فاصله بگیریم.

وی از مسئولان درخواست کرد در صورت امکان شغلی برای وی در یکی از کارخانه ها فراهم کنند و وی نیز بعد از ظهرها به ورزش حرفه ای خود ادامه دهد.

 -از طرفی پس از بازی تیم ملی فوتبال برابر کره جنوبی، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان با حضور در رختکن تیم ملی به هر کدام از بازیکنان تیم ملی مبلغ 20 میلیون تومان پاداش پرداخت کرد. (لینک خبر)

تیم ملی فوتبالی که علی رغم حمایت‌های نجومی از آن، تاکنون هیچ پیروزی قابل توجهی نه در منطقه و نه در جهان نداشته است. اما در اکثر بقیه رشته‌های ورزشی در رقابت‌های مختلف جهانی یا المپیک، نتایج درخشانی کسب کرده‌اند نمونه آن در المپیک لندن بود که اکثر رشته‌هایی که اعزام شده بودند برای کشور با مدال‌های رنگارنگ افتخار آفرینی کردند. و هر از چندگاه اخبار از یک رشته ورزشی منتشر می‌شود که ملی‌ پوشان می‌گویند هنوز پاداشی که دو سال قبل قول آن داده شده بود پرداخت نشده است.

 هنوز هم این سؤال بی‌جواب برای من باقی است که چرا این همه فوتبال مهم است. در شرایطی که کشور با یک بحران بی‌سابقه ارزی رو برو است و مردم با مشکلات اقتصادی دسته پنجه نرم می‌کنند، رئیس جمهور کشورمان به ورزشگاه فوتبال می‌رود. چطور باید این  کار از رئیس جمهور عدالت طلب و عدالت محور کشور قبول کرد؟!

احمدی نژاد و بازیکنان تیم ملی فوتبال

در پایان ذکر این مهم لازم است که مطلب فوق به معنی زیر سؤال بردن رئیس جمور نیست و این به معنی نادیده گرفتن اقدامات بی‌نظیر دکتر احمدی نژاد در کشور نیست. مسئله فوتبال چیزی است که همه کشور را درگیر خود کرده است.

در مطلب بعدی به خواست خدا به راه‌کارهایی در این جهت خواهیم پرداخت.

نظرات شما می‌تواند موجب پربارتر و بهتر شدن مطالب بعدی شود.

 

مطلب قبلی:

مستطیل سبز(1)

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 91/10/19 :: ساعت 10:30 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 139
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556806
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب