سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس نیکو بپرسد، بداند [و] هرکس بداند، نیکو بپرسد . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ادامه پالس های مثبت جنتی به جریان مسئله دار

همراهی معنادار وزیر ارشاد با خواننده حامی فتنه!

سیاست علی جنتی و بدنه وزارت ارشاد دولت اعتدال با آنکه در موضعگیری‌ها و گفت‌و‌گوها حمایت از جریان معتقد به انقلاب است، اما ظاهرا اولویت اصلی جنتی و معاونانش همچنان دادن پالس‌های مثبت به شبه‌روشنفکرانی است که بدنه اصلی حامیان دولت را تشکیل می‌دهند و طبعا از وزارت ارشاد نیز توقع حمایت هرچه بیشتر از جریان شبه‌روشنفکری و پروبال دادن به نیروهای ضدانقلاب را دارند.

درست به همین دلیل هم بود که وقتی نوزدهم مردادماه علی جنتی در حاشیه اولین اجلاس سراسری مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت از نیروهای مومن و انقلابی و حمایت سازمان سینمایی از برخی افراد خاص گفت: «ما از هنرمندان انقلاب حمایت می‌کنیم اما اینکه گفته می‌شود ما از هنرمندانی که با منافع انقلاب منافات دارند نیز حمایت می‌کنیم؛ درست نیست.» آنهایی که با سیاست‌های وزارت ارشاد آشنایی داشتند حرف جنتی را چندان جدی نگرفتند و آن را موضعی مقطعی برای کاهش انتقادات دانستند.

 
و درست به همین دلیل هم چیزی از ادعای جنتی مبنی بر حمایت از جریان مومن در عرصه فرهنگ نگذشته بود که جریان ارائه مجوز به کتاب‌های مسئله‌دار شروع شد. ابتدا کتابی در تکریم «اسماعیل خوئی» شاعر ضددین و فراری به بازار عرضه شد و سپس چند کتاب از «رضا براهنی» نویسنده ضدانقلاب مجوز نشر دریافت کرد.
 
در ادامه همین مسیر اما حالا جناب وزیر فرهنگ برای دادن پالس مثبت به جریان ضدانقلاب و شبه‌روشنفکران غرب‌زده به همراه «محمدرضا شجریان» در همایشی حضور پیدا کرده است. 
 
شنبه مراسم جشن دهمین سالگرد تاسیس صندوق حمایت از هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان با حضور علی جنتی در تالار وحدت تهران برگزار شد و خبرگزاری دولت-ایرنا- درباره این مراسم نوشته است: «وزیر ارشاد با گذشت تقریبا نیم ساعت از شروع برنامه به همراه استاد محمدرضا شجریان وارد سالن اجرای برنامه شد این اقدام وی با تشویق حاضران مواجه شد. حضور همزمان وزیرارشاد با استاد آواز ایران باعث شد تا سید فرید قاسمی پیشکسوت حوزه رسانه برای لحظاتی سخنرانی خود را قطع کند تا فضای سالن و صدای شور و اشتیاق هنرمندان آرام شود.»
 
 
نکته‌ی جالب همراهی وزیر ارشاد توسط محمدرضا شجریان و رفتن وی روی سن هم این است که حضور شجریان در این مراسم وجهی نداشته و این را باید تنها اشاره‌ی وزیر ارشاد به همراهی و همسویی با جریان ضدانقلاب تفسیر کرد. 
 
در این مراسم استاد جمشید مشایخی به نمایندگی از سینماگران، سینا صارمی فرزند شهید محمود صارمی (خبرنگار ایرنا که در افغانستان به شهادت رسید) به نمایندگی از مطبوعات و رسانه، هوشنگ ظریف نوازنده پیشکسوت به نمایندگی از حوزه موسیقی، صادق کرمیار از نویسندگان داستانی به نمایندگی از نویسندگان و پرویز کلانتری پیشکسوت حوزه هنرهای تجسمی به نمایندگی از هنرمندان این عرصه کارت هنر خود را از دست حاضرین دریافت کردند و سوال بزرگ در این بین همراهی وزیر ارشاد توسط شجریان از بدو ورود تا روی سن و ... است. در حالی که حضور شجریان بر روی سن هیچ وجهی نداشت.
 
با این اوصاف ظاهرا باید چنین نشانه‌هایی را رویکردهای اصلی وزارت ارشاد در مدیریت فرهنگ کشور و حمایت از جریان‌های متلف بدانیم. «اعلام» حمایت از نیروهای فرهنگی مومن و معتقد به انقلاب و «اعمال» حمایت از نیروهای ضدانقلاب و حامی فتنه.
 
محمدرضا شجریان یکی از فعال‌ترین هنرمندان در جریان فتنه88 بود و پیش و پس از انتخابات 88 تا به امروز همواره به همراهی با جریانات ضدانقلاب خارج‌نشین و حضور در شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخته است.
 
 
آوازخوانی که در اردیبهشت 89 در مصاحبه با شبکه سلطنتی انگلیس، بی‌بی‌سی در گفتگو با صادق صبابه صراحت می‌گوید: «حقیقتش من از اولش هم انقلابی نبودم ولی دور و بر من همه اش افرادی بودند که گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف می زدند.» و در اعتراض به پخش تصویر امام خمینی بر روی تصنیف «ایران ای سرای امید» ادامه می‌دهد: «آن آهنگ یک حالت رستاخیزی را در جامعه نشان میدهد اما دیدم که اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان میدهند که دارد از پله های هواپیما پایین می آید، خوب، من این آهنگ را برای ایشان نخواندم که! و دیدم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگهای من سوءاستفاده این‏جوری می کنند.»
 
کسی که ظاهرا از دستگیری در ایران به دلیل فعالیت‌های ضدانقلابی‌ش هم باکی ندارد و در پاسخ به صادق صبا رییس بخش فارسی بی بی سی که از او پرسید اصولا نگران نیستید که حکومت ایران بخواهد با شما برخورد کند یا شما را بازداشت کند، جواب داد: «نه، چه برخوردی بکنند؟ اصلا از زندان و بازداشت هراسی نیست!» و در سال 89 در موضعی رسمی علیه انقلاب گفت: «در طول 31 سال گذشته حتی یک هفته یا یک روز هم احساس شادی نکردم!»
 
اما حالا وی مورد حمایت وزیری قرار می‌گیرد که کمتر از ده روز قبل گفته بود: «ما از هنرمندان انقلاب حمایت می‌کنیم اما اینکه گفته می‌شود ما از هنرمندانی که با منافع انقلاب منافات دارند نیز حمایت می‌کنیم؛ درست نیست.» و از آن روز به این طرف هر روز نشانه‌ و دلیلی بر دوگانگی رفتار و گفتارش مشاهده می‌شود. وزیری که در حرف ظاهرا طرف انقلاب است و در عمل ظرف دیگر.
منبع: رجانیوز


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/5/27 :: ساعت 2:46 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 123
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556790
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب