سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خردی که بیماری خشم و شهوت دارد، از حکمت بهره ای نمی برد . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» رفتار متناقض وزارت ارشاد در فیلترینگ سایت ها

 از فیلتر رسانه های منتقد دولت تا رفع فیلتر رسانه متهمان فتنه88!

ماجرای فیلترینگ سایت ها از سوی وزارت ارشاد طی چند ماه اخیر حواشی زیادی به راه انداخت تا جائیکه برخی نمایندگان مجلس نیز به این اقدامات خلاف قانون ارشاد واکنش نشان داده و دستگاه قضائی را متولی اصلی بحث «فیلترینگ» در کشور معرفی کردند.

این رفتار ارشاد از آن جهت حساسیت‌ها را برانگیخت که به صورت گزینشی و متناقض با رسانه‌ها برخورد می‌کردند. به عبارت دیگر شاید در ظاهر عدم مجوز، بهانه فیلتر شدن سایت‌ها اعلام می‌شد اما کسی نمی‌توانست منکر این امر باشد که رسانه‌های منتقد زودتر از بقیه از زیر تیغ تیز «فیلترینگ» ارشاد عبور می‌کردند.

این مدعا زمانی بیشتر رنگ واقعیت به خود می گیرد که طی چند روز گذشته شاهد بودیم سایت «خوابگرد» متعلق به «سیدرضا شکراللهی» که به اتهام فعالیت در فتنه88 و نیز انتشار فایل کتب غیرقانونی فیلتر شده بود، رفع فیلتر شده است.


سیدرضا شکراللهی کیست؟

«سیدرضا شکراللهی» در ایام آشوب­های بعد از انتخابات از جمله فعالین اینترنتی و در زمره‌ی حامیان افراطی موسوی بود. وی پیش از انتخابات در «خوابگرد» یکی از فعالیترین چهره های خبری موسوی به حامیان میرحسین موسوی شناخته شده و تمامی اخبار انتخاباتی او را پوشش می داد.

اما این حمایت به روزهای پیش از انتخابات محدود نشد و در ایام آشوب های سال88 نیز اکثر بیانیه‌های ضددولتی و حکومتی در حمایت از آشوب‌طلبان را امضا کرده و منتشر می‌کرد.


دعوت از اهالی ادب به ناسازگاری!

شکراللهی پس از انتخابات 88 در مطالب متنوعی به دنبال تحریک و ترغیب روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان به رویگردانی از مناسبات دولتی در راستای حمایت از موسوی و اعتراض به دولت و حکومت برآمد. وی در 26 شهریور 1388 طی مطلبی تحت عنوان «نویسندگان در لباس مردم» چنین می­آورد:

«در روزهای خط‌کشی‌شده‌ای که هنرمندان و روشنفکران ایران به مشارکت در هر گونه امر جمعی دولتی، با دیده‌‌ی تردید می‌نگرند و می‌‌اندیشند از این که مشارکت در این برنامه‌های جشن ‌مانند و رقابتی، سوای موضوع برنامه، نوعی هم‌گرایی با دولت یا فاصله گرفتن از مردم تلقی شود؛ اهمیت برگزارشدن برنامه‌های گروهیِ غیردولتی، جلوه‌ی بیش‌تری می‌یابد. ...طبیعی است که دولت درصدد باشد جایزه‌های ادبی خود را به روال پیشین برگزار کند و دور نگه داشتن طیف روشنفکران از این جایزه‌ها هم نه تنها چیز جدیدی نیست که موانعی هم که بر سر برگزاری جوایز خصوصی ایجاد می‌شود، تازگی ندارد.

... همان‌گونه که روزنامه‌ها در ایران نقش ناقص احزاب و گروه‌های سیاسی را بازی می‌کنند ـ و اتفاقاً به همین دلیل پی در پی قلع و قمع می‌شوند ـ جوایز ادبی، تنها و آخرین تکیه‌گاه نویسندگان مستقل ایران است برای درک هویت صنفی و گروهی در عین تنوع سلیقه‌ها و انسجام در عین پراکندگی. می‌خواهم بگویم که جوایز ادبی، با همه‌ی حاشیه‌های خانوادگی که ممکن است داشته باشند، دستِ‌کم در زمان فعلی که ساز حذف و تلاشی از هر زمان دیگری کوک‌تر است، کارکردشان به مثابه نهادهای مدنی بسیار بارز شده است. ... سخن بر سر نفس ایستادن در کنار هم هست. از این روست که تلاش متصدیان جایزه‌های روزی روزگاری و منتقدان مطبوعات را برای جان‌بخشی به این نهادهای لاغر مدنی باید ستود و دیگر جوایز خصوصی را نیز باید به زنده‌ماندن برای باهم بودن در کنار مردم دعوت کرد. موضوع اکنون فقط کتاب نیست، سوژه‌ی اصلی، نویسندگانی هستند در لباس گروه‌هایی از مردم.»


تمجید نفاق!

شکراللهی یک روز بعد از روز قدس یعنی 27 شهریور 1388 راهپیمایی اغتشاشگران را مورد ستایش قرار می‌دهد و با درج تصاویری از آن، هتاکی آشوب­گران را به آرمان انقلاب را تمجید می­کند. وی طی اقدامات اینترنتی خود در راستای تحریک مردم برای مخالفت با نظام، در 3 مرداد 1388 در مطلبی با عنوان «Ahmadinejad is not my elected president» از مخاطبانش می‌خواهد با درست کردن یک بمب وبلاگی اعلام کنند که احمدی نژاد رییس جمهور آن‌ها نیست:

«در برابر بمب ِ گوگلی، این هم یک بمب وبلاگی. اگر پستی با این عنوان در وبلاگ‌تان بگذارید، پیشنهاد گوگل برای Ahmadinejad می‌شود این جمله‌ی بالایی، که این‌جا هم تکرارش می‌کنیم،  Ahmadinejad is not my elected president!

حالا این‌که این کار مثلاً چه سودی به حال کسی دارد که گاز اشک‌آور را با نود درجه انحراف زده‌اند توی چشمش، می‌گذریم ازش! همین: یک پست بنویسید و توش هم تکرار کنید  Ahmadinejad is not my electedpresident! که این‌طوری گوگل حالیش بشود که خلایقی معتقدند Ahmadinejad is not my elected president!»

سابقه‌ی شکراللهی از سال 1372، با روزنامه‌ی توقیف شده‌ی «سلام» آغاز شد که بعدها با روزنامه‌های شرق، همشهری دوره‌ی اصلاحات، هفته‌نامه‌ی سینمایی «نور» و هفته‌نامه‌ی «آوا» ادامه یافت و طی سال­های اخیر در وب‌سایت خوابگرد و هفتان علیه نظام به حیات خود ادامه می‌دهد.»

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/7/20 :: ساعت 12:31 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 107
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556774
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب