سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» کلیپ اصلاحات قربانی میگردد

کلیپ اصلاحات قربانی میگردد

ابستگی شدید اصلاح‌طلبان به روحانی در طول یکسال اخیر و همچنین هاشمی رفسنجانی در طول سال های اخیر این  موضوع را تایید می‌کند که این جریان سیاسی دیگر نه دارای پایگاه مردمی مستحکمی است و نه اینکه شخصیت‌های  مطرح این جریان چنان مقبولیتی دارند که بتوانند بدون یاری شخصیت‌های برآمده از جریان راست سنتی در فضای  سیاسی کشور به موفقیت دست یابند. از این نقش فردی چون هاشمی رفسنجانی در جریان اصلاح‌طلب بسیار پررنگ‌‌تر از شخصیت‌های مطرح این جناح سیاسی می‌باشد.
 اما چیزی که به شدت گریبان این جریان را گرفته بحران رهبری اصلاحات است.
 
 
تعامل لیبرال‌ها و دیدار آنها با هاشمی رفسنجانی در این چند ماهه زیاد شده و هر روز نیز بیشتر می شود. همین مسئله  سبب شده تا اختلافی نیز بین اهالی جریان اصلاحات بر سر انتخاب لیدر این جریان به وجود آید. برخی از اهالی جریان  اصلاحات خاتمی را رهبر جبهه سیاسی خود می دانند و برخی دیگر هاشمی رفسنجانی را پیشوای این جناح می‌دانند.
 
در این مسیر اختلافاتی نیز میان برخی اصلاح طلبان به وجود آمده است. از یک سو صادق زیبا کلام بر حضور جدی  خاتمی در تمام عرصه ها تاکید دارد و از سوی دیگر نیز رسول منتجب نیا بر این باور است که هاشمی رفسنجانی پیشوایاصلاح طلبان است. همین اختلافات و عقاید سبب شده تا در بین جریان اصلاحات بحران رهبریت به وجود آید.
 
محمدرضا عارف  هم که اصلاح طلبان از او به عنوان فردی وفادار به این جریان سیاسی و شخص خاتمی یاد می کردند  اخیرا در اظهارنظری، به صورت رسمی رهبری خاتمی بر جریان اصلاحات را رد کرده است عارف در پاسخ به این سوال که "آیا جریان اصلاحات رهبری مشخصی دارد"، به صراحت از نام خاتمی عبور کرد و  گفت:  "اینکه اسم برده شود نه. رهبری کل جریان با یکدیگر هم‌اندیشی می‌کنند و قطعا در انتخابات به سمت یک رهبری  خواهیم رفت. الان جریان اصلاحات فعالیت خود را انجام می دهد و زود است که از الان برای مدیریت جریان در  انتخابات بگوییم، که رهبری با کدام مرجع است. ان شا الله این ها زودتر مشخص خواهد شد.
 
نکته جالب توجه نیز اینجاست که گروهی از اصلاح طلبان تلاش های گسترده ای را برای بازگرداندن و تطهیر خاتمی به  عرصه سیاسی کشور آغاز کرده اند. این دسته از اصلاح طلبان که همچنان در کنار خاتمی باقی مانده اند معتقدند که  خاتمی باید به عنوان رهبر اصلاح طلبان تصمیم گیری و تصمیم سازی کند. از همین رو حالا بعد از حضور خاتمی در  حرم امام ، رئیس دولت اصلاحات این بار به عنوان سخنران اصلی همایش اصلاح طلبان در 25 دی ماه معرفی شده است.
 
در این باره البته روزنامه جدید التاسیس مردم امروز به سردبیری محمد قوچانی، نوشته است: دولت تلاش می کند فضا را  برای حضور خاتمی فراهم کند تا آزادانه بتواند برنامه های سیاسی خود را پیش ببرد. ائتلاف هاشمی، خاتمی و ناطق  نوری می تواند مشکلات را از پیش پای دولت بردارد. 
 
هر چند در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری، همکاری و ائتلاف هاشمی رفسنجانی، خاتمی و ناطق نوری توانست منجر به پیروزی این جریان و حضور حسن روحانی در جایگاه ریاست جمهوری شود، اما حالا نظرات مختلف موجود در بین اصلاح طلبان موجب شده تا ائتلاف انتخابات 92 به صحنه رقابت در مسیر انتخابات مجلس تبدیل شود. چراکه از یک سو دولت برنامه های خاص و جداگانه ای برای حضور در انتخابات دارد، از سوی دیگر نیز اصلاح طلبان در حال تهیه لیست نهایی خود هستند و از اردوگاه هاشمی رفسنجانی نیز چند وقتی است که خبر رسیده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به یکی از مشاوران خود دستور داده تا از بین نمایندگان فعلی و ادوار مجلس، افرادی که را که دارای محبوبیت بییشتری هستند را برای حضور در انتخابات مجلس آماده کند. بنابراین هر چند اصلاح طلبان سعی دارند که این روزها با برگزاری همایش هایی مانند همایش 25 دی ماه خود اینگونه القا کنند که هیچ اختلافی در این جناح وجود ندارد، اما عملا  روند حرکتی رهبران و پیشوایان آنها نشان از وجود اختلافی بزرگ می دهد. 
 
 انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است و از همین حالا تب و تاب انتخابات داغ است , با توجه به روندی که اصلاح طلبان در پیش گرفته اند، شاید بار دیگر برخی افراد همچون محمد رضا عارف باید قربانی بازی جدید جریان اصلاحات شوند. در این باره هر چند محمد رضا عارف به صراحت اعلام کرده که دیگر به نفع هیچ فردی کنار نمیکشد، اما ائتلاف رهبران جریان اصلاحات با راست گرایان سنتی ممکن است بار دیگر الگوی انتخابات ریاست جمهوری  سال 92 را تکرار و یک گزینه راست گرای سنتی مانند حسن روحانی در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد. در این  صورت است که به نظر می رسد اصلاح طلبان بار دیگر در بازی هاشمی رفسنجانی قرار خواهند گرفت. 
 
این در شرایطی است که این روزها اصلاح طلبان با هاشمی رفسنجانی دیدارهای متعددی دارند و برای برنامه روز 25  دی ماه خود نیز از هاشمی رفسنجانی و محمدرضا خاتمی به عنوان سخنرانان اصلی دعوت بعمل آورده اند. البته اصلاح  طلبان نیز به هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری امید بسته اند تا این بار نیز  راست سنتی جای اصلاح طلبان  ایفای نقش کند حالا باید دید این بار اصلاحات چه کسی را قربانی بقای خود می‌کند؟


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/10/27 :: ساعت 9:54 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 20
>> بازدید دیروز: 54
>> مجموع بازدیدها: 557692
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب