سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ جنایتکارى را نزد او آوردند و گروهى فرومایگان با وى بودند ، فرمود : ] خوش مباد چهره‏هایى که جز به هنگام زشتى و شر دیده نشود . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آماری که با فرهنگ ایرانیان در تضاد است!

هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛

بررسی اهمیت کتاب خوانی و لزوم توجه به آن

کتاب

دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتاب‌خوانی دارد. همین بس که معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص)، کتاب انسان ساز قرآن کریم است. حضرت علی علیه السلام اولین امام شیعیان درباره کتاب می‌فرمایند: "کسی که با کتاب ها آرامش می‌یابد هرگز آسایش از او سلب نمی‌شود." در قرآن و اسلام، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است. بررسی آماری محتوای کلام ‌الله مجید نشان داد که واژه کتاب به اشکال مختلف 255 بار، واژه علم 582 بار، واژه قلم 2 بار، و واژه اقرأ 3 بار در قرآن تکرار شده است و اولین سوره ای که بر پیامبر اعظم نازل شد سوره علق بود که با کلمه "اقراء" آغاز  می شود و این خود نیز نشانگر اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی و لزوم توجه بیش از پیش به این مقوله است.

وحشی بافقی شاعر بلند آوازه کشورمان نیز اینگونه می‌سراید:

کتابِ عشق بر طاقِ بلند است            ورایِ دستِ هر کوته پسند است 

فروگیر این کتاب از گوشه طاق              که نگشودش کس و فرسودش اوراق 

فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است. در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مساله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند.

کتاب، موضوع بسیار مهمى است، اما وضع کنونى کتاب در کشور، متناسب با شأن، سابقه و داعیه فرهنگى ایران و هدف هاى ترسیم شده براى جمهورى اسلامى نیست. کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی وتاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهند.

خانواده اولین بنیان تاثیرگذار در جامعه به شمار می‌رود. پدر و مادر نقش مهمی در شکل گیری عادات فرزندان خود دارند و نهادینه کردن عادت حسنه کتابخوانی از زیباترین عاداتی است که با تدبیر و آینده‌نگری والدین  منجر به تربیت نسلی کتابخوان می‌شود و بدین ترتیب برای کسب تجربه و دانش همیشه به کتاب خوب مراجعه می‌کند و در تنهایی‌ها و خلوت خود با کتاب انس می‌گیرد  و با بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلى‌ها،  که تنبلى در خواندن کتاب است بیگانه است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/8/30 :: ساعت 11:47 صبح )


»» نتیجه این خنده ها چه شد؟

نتیجه این خنده ها چه شد؟

5+1

این سؤال به گونه‌ای جدی از مسئولان محترم عرصه دیپلماسی و مذاکره‌کننده ایران اسلامی در میان است که آیا متوقف کردن بخشی از فعالیت هسته‌ای کشورمان، آن هم فعالیت‌های مورد درخواست باج‌خواهانه حریف در مذاکرات ژنو 2 نشانه به اشتباه افتادن و فریب خوردن از لبخندهای مزورانه دشمن نیست؟!

یادداشت روز (دوشنبه) روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری به جزئیاتی از مذاکرات هسته ای ژنو2، هدف از حضور آمانو در ایران و هشدار درباره مذاکرات ژنو3 پرداخته است.

1- برخی از نظریه‌پردازان سیاسی از «مذاکره» با عنوان «بازی میان کف و سقف» یاد می‌کنند و توضیح می‌دهند که در جریان مذاکره هر یک از طرفین تلاش می‌کنند «سقف» مطالبات خود را تا آنجا که ممکن است بالاتر ببرند و در همان حال، خواسته‌های حریف را به «کف» برسانند به گونه‌ای که مرحله بعد از «کف»، زمین‌گیر شدن طرف مقابل را به دنبال داشته باشد. این تعریف از «مذاکره» ترجمان دیگری از همان تعبیر معروف «معامله» یا «بده بستان» است چرا که در انجام یک معامله، هر یک از طرفین می‌کوشند ارزش آنچه می‌دهند یا قرار است بدهند را بالاتر و بهای آنچه می‌ستانند را پائین‌تر نشان بدهند. اگر این تعریف از مذاکره قابل قبول باشد که هست و مذاکره چیزی غیر از بازی میان کف و سقف و معامله و بده بستان نیست، می‌توان و باید نگران بود که چرا در آستانه مذاکرات پیش‌روی ایران و گروه کشورهای 1+5 و قبل از شروع مذاکرات به جای آمادگی برای مقابله جدی با امتیازات مورد ادعای حریف که تمامی آنها - بدون استثناء - غیرقانونی و باج‌خواهانه است، بخشی از فعالیت هسته‌ای قانونی خود را تا سطح نزدیک به توقف پائین آورده‌ایم!
توضیح آن که یکی از پیشنهادهای حریف در مذاکرات ژنو 2 که به گفته مشترک جان کری وزیر امور خارجه و خانم «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا می‌تواند، تضعیف و نهایتا توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته باشد، پیشنهاد محدود کردن تعداد سانتریفیوژهای فعال در نطنز، توقف تولید اورانیوم 20 درصد غنی‌شده و خودداری از نصب و به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته بود. این خواسته‌ها که همراه با چند خواسته غیرقانونی دیگر در مذاکرات ژنو به ایران پیشنهاد شده بود با مخالفت تیم هسته‌ای کشورمان - که قابل تقدیر است - روبرو شده و به همین علت، مذاکرات ژنو 2 بدون دسترسی به توافق، پایان یافته بود.
اما چند روز بعد از پایان مذاکرات ژنو و یک هفته قبل از آغاز دور بعدی مذاکرات - 29 و 30 آبان/ 20 و 21 نوامبر در ژنو - آقای یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران می‌آید و یک روز پس از بازگشت در گزارش فصلی آژانس از توافق «پربار»! با مسئولان هسته‌ای کشورمان خبر می‌دهد. پرداختن به جزئیات بیشتر گزارش فصلی آژانس را به زمان دیگری موکول می‌کنیم و در محدوده این نوشته محدود تنها به بخشی از گزارش یاد شده بسنده می‌کنیم که در آن آقای آمانو تصریح می‌کند «ایران از 3 ماه قبل توسعه فعالیت‌ هسته‌ای خود را متوقف کرده است» و خبر می‌دهد «از 3 ماه قبل تاکنون هیچ قطعه اصلی جدیدی در رآکتور اراک نصب و افزوده نشده و میزان ذخایر اورانیوم با غنای 20 درصد نیز در طول 3 ماه گذشته فقط 5 درصد افزایش داشته است» و می‌افزاید «ایران از 3 ماه قبل تاکنون از نصب و به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته IR2m نیز خودداری ورزیده است».
حالا یک بار دیگر این بخش از گزارش فصلی آژانس را مرور کنید! چه می‌بینید؟! آیا فعالیت‌های هسته‌ای متوقف شده و یا به شدت کاهش‌یافته‌ای که آقای آمانو در گزارش خود به آن اشاره می‌کند، بخش قابل توجه و با اهمیتی از همان خواسته‌های غیرقانونی و باج‌خواهانه‌ای نیست که گروه 1+5 در مذاکرات ژنو2 به ایران پیشنهاد کرده و با مخالفت جدی تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان روبرو شده و در نتیجه، مذاکرات مورد اشاره بدون توافق به پایان رسیده بود؟! اگر چنین است - که هست - ادامه مذاکرات برای چیست؟! و در حالی که قبل از شروع مذاکرات ژنو3، دست تیم مذاکره‌کننده کشورمان را از برگ‌های برنده‌ای که لازمه حضور در مذاکره است خالی کرده‌ایم، این عزیزان را برای مذاکره و چانه‌زنی درباره کدام بخش از مسائل باقیمانده به ژنو می‌فرستیم؟!

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/8/29 :: ساعت 12:42 صبح )


»» بازخوانی نامه تاریخی 6/1/68 امام(ره) به منتظری

بازخوانی نامه تاریخی 6/1/68 امام(ره) به منتظری:

و الله قسم، از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم/ صلاحیت رهبری آینده نظام را از دست داده اید/ تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام

 

رویدادها و حوادثی که در گذر زمان، رخ می‌دهد و پس از چندی به مسئله ای به نام «تاریخ» تبدیل می شود، اگر همراه با روشنگری وبازکاوی هوشمندانه نباشد، گردی به نام «تحریف» بر تارک تاریخ می نشاند که نه تاریخ که «شبح تاریخ» نام دارد و در واقع «دستکاری در تاریخ» و «قلب حقیقت به نفع واقعیت!» خواهد بود.

امام راحل (ره) هوشمندانه چنین روزهایی را می دید که هشدار داد: «ما که هنوز در قید حیات هستیم و مسائل جاری ایران را که در پیش چشم همه ما به روشنی اتفاق افتاده است، دنبال می کنیم، فرصت طلبان و منفعت پیشگان را می بینیم که با قلم و بیان بدون هراس از هرگونه رسوایی، مسائل دینی و نهضت اسلامی را برخلاف واقع جلوه می دهند و به حکم مخالفت با اساس نمی خواهند واقعیت را تصدیق کنند و قدرت اسلام را نمی توانند ببینند، و شکی نیست که این نوشتجات بی اساس به اسم تاریخ در نسل های آینده، آثار بسیار ناگواری دارد. درست آنچه را امروز برای ما روشن و واضح است، برای نسل های آینده مبهم می باشد؛ و تاریخ، روشنگر نسل های آینده است، و امروز قلم های مسموم در صدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند.» (صحیفه نور جلد 3- ص 435)

در راستای روشنگری و شفاف شدن وقایع تاریخی و با توجه به تحریف تاریخ از سوی برخی نویسندگان، همچنین با توجه به غفلت معنادار برخی یاران انقلاب در پاسخ به این «تحریفات هدفمند» و کم کاری نهادهایی که متولی دفاع از اندیشه و کلام امام(ره) هستند، رجانیوز، در سالروز نامه تاریخی امام راحل به قائم مقام وقت رهبری، این نامه را منتشر می کند.

لازم به توضیح است که حضرت امام با وجود اصرار زیاد بر انتشار این نامه از رسانه ها، با تقاضا و صلاحدید مسئولان کشور مبنی بر عدم نامه امام به منتظریانتشار در آن زمان موافق فرمودند. با این حال، برای اولین بار نسخه ای از آن توسط حجت الاسلام فاکر در اختیار روزنامه جمهوری اسلامی قرار گرفت و در تاریخ 1/9/76 در روزنامه مذکور به چاپ رسید و مورد تأیید دفتر نشر آثار امام نیز قرار گرفت و در سال 1378 در ضمن کتاب صحیفه امام به چاپ رسید. 

نامه به آقای منتظری "عدم صلاحیت برای تصدی رهبری نظام جمهوری اسلامی"

(جلد 21- صفحه 330) نامه

زمان: 6 فروردین 1368 / 18 شعبان 1409

مکان: تهران، جماران

موضوع: عدم صلاحیت برای تصدی رهبری نظام جمهوری اسلامی

مخاطب: منتظری، حسین علی

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای منتظری

با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید.

شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید.

از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید:

1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.

2 - از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

4 - نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.

من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام.

یکشنبه 6 / 1 / 68

روح‌الله الموسوی الخمینی

 

منبع: رجا



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/8/27 :: ساعت 2:24 عصر )
»» توهین به حضرت امام(ره) در سالگرد منتظری!

جریان تحریف نظرات امام(ره)؛ پس از «شعار مرگ بر امریکا» به نامه امام(ره) به منتظری رسید

تهمت فرزند منتظری به حاج احمد خمینی(ره)

تحریف نظرات و خاطرات حضرت امام (ره) که در ماه‎های اخیر توسط یک جریان سیاسی کلید خورده و با ماجرای نقل قول دروغ «مخالفت امام با شعار مرگ بر امریکا» به اوج خود رسید، ظاهرا باز هم در حال پیگیری است، به نحوی که در مراسم سالگرد فوت آیت‌الله منتظری، فرزند وی تلاش کرد با ایراد تهمت به حاج احمد خمینی نامه مشهور 68.01.06 حضرت امام به آیت‌الله منتظری را جعلی معرفی کرده و تنظیم آنرا به یادگار مرحوم امام نسبت دهد.

فرزند منتظری

مراسم چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌الله حسین‌علی منتظری پنجشنبه 16 آبان از صبح تا شب  در 3 جلسه و همزمان با سومین روز ماه محرم در حسینیه اعظم نجف‌آباد اصفهان برگزار شد. در این مراسم احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری و حجت‌الا‌سلام‌والمسلمین هادی قابل عضو جبهه مشارکت و برخی چهره‎های نزدیک به فنته، به ایراد سخنرانی پرداختند و بغض و کینه نسبت به نظام  اسلامی را در غالب مفاهیم دو پهلو و مقایسه با دیگر حکومت ها به نظام اسلامی نسبت دادند، اما در جلسه پرسش و پاسخ پا از این هم فراتر  گذاشته شد و نامه تاریخی 68.01.06 حضرت امام توسط فرزند آیت‌الله منتظری نیز زیر سوال رفت.

نکته عجیب و تامل برانگیز، حضور جمعی از مسولان این شهر همزمان با این سخنرانی‎ها در مراسم مذکور بود. سخنرانی های این مراسم که سرشار از هجمه و حمله علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود بی حاشیه نیز نبود چرا که در قسمتی از این مراسم فرزند آیت‌الله منتظری به سوالات حاضران پاسخ گفت که یکی از سوالات و پاسخ آن با هجمه ها و تهمت های گسترده به حاج‌احمد خمینی (ره) فرزند مظلوم بنیان گذار انقلاب انجامید.

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/8/27 :: ساعت 2:14 عصر )


»» نه می بخشیم نه فراموش می کنیم!

نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم!

فاجعه عاشورای 88 چگونه رخ داد؟

عاشورای 88

باورپذیر نبود. «تهران»ی که سال‌های سال نماد «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» بود، عاشورای 88 رسما به معرکه کربلا تبدیل شد که خیمه اباعبدالله(ع) را به آتش کشیدند و اگر واقعا اکثریت مردم پایتخت اهل کوفه بودند، عاشورای 61 هجری قمری بار دیگر در عاشورای 88 هجری شمسی تکرار می‌شد اما پایتخت‌نشینان به موقع هوشمندی خودشان را به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند یکبار دیگر سپاه یزید پیروز نبرد باطل علیه حق باشد.

آتش کشیدن خیمه عزای امام حسین(ع)، سنگ زدن به عزداران امام حسین(ع)، تخریب اماکن عمومی و بستن خیابان‌های پایتخت کشورِ عاشقان امام حسین(ع) و حمله به هیات‌های عزای امام حسین(ع) یخشی از حوادثی بود که عاشورای 88 تهران آنها را به چشم خود دید. اگرچه بساط هلهله یزیدیان خیلی زود و با حضور به موقع مردم جمع شد و یزیدیان پس از مشاهده جمعیت انبوه مردم خشمگین از توهین به عزیزترین مقدساتشان، ترجیح دادند سلط‌های زباله را به حال خود بگذارند و فرار کنند اما داغ هتک حرمت روز عزای ارباب، چیزی نبود که براحتی از قلب عاشقان سیدالشهدا(ع) زدوده شود. حتی بعد از حماسه تاریخی 9 دی هم که سیل خروشان غیرت دینی مردم بر آتش فتنه بود و خط پایانی بر تنفس فتنه‌گران، باز هم یادآوری آنچه در عاشورای 88 گذشت و آن حوادث باورنکردنی و توهین‌های بی‌سابقه به «خون خدا»، جگر ایرانیان را خراش می‌دهد و اشک را بر گونه روان می‌کند.

آنچه در عاشورای 88 رخ داد، داستان دلچسب و جذابی نیست که بخواهیم برایش سالگرد بگیریم و ذکر خاطره کنیم اما قطعا بازخوانی آنچه بر خیابان‌های عزادار آن روز تهران گذشت، درس‌های بسیاری برای ما خواهد داشت. اینکه چگونه نفاق می‌تواند تا جایی پیش برود که حتی به پرچم سیاه عزای ارباب هم رحم نکند؛ تا جایی پیش برود که حرمت مجلس عزای سیدالشهدا(ع) را هم نگه ندارد و عزاداران را ضرب و شتم کند؛ تا جایی پیش برود که شعار مرگ بر مقدسات اسلامی سر دهد. عاشورای 88 یک روضه باز است؛ روضه‌ای که عیار مدعیان «یا لیتنا کنا معک» را مشخص کرد.

حضور فائزه هاشمی در میان محاربان فراموش نشدنی است

فائزه هاشمی در میان محاربان

 

ویدئوهای زیر منتخبی هستند از آنچه در عاشورای 88 رخ داد؛ فتنه‌ای سهمگین که اگرچه با هدایت دقیق و هوشمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نتوانست به کشتی انقلاب اسلامی آسیبی برساند اما هنوز که هنوز است قلب محبین اهل بیت(ع) را می‌سوزاند و آتش می‌زند. 

برای مشاهده فیلم‌ها اینجا را کلیک کنید.

 

مستند هفته نامه 9 درباره عاشورای 88

 

 مستند سه روز پس از واقعه:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم


 فیلم فاجعه برهنه کردن عزادار حسینی در عاشورای 88

در عاشورای 88 چه گذشت

 سوت و کف فتنه گران در روز عاشورا

حضور فائزه هاشمی در جمع محاربان روز عاشورای 88

 

منبع: رجا



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/8/26 :: ساعت 1:11 صبح )
»» تحلیل مهم مذاکرات اخیر 5+1

تحلیل مهم مذاکرات اخیر 5+1

امام خامنه‌ای : ملّت باید بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد! 

 

از سرپیچی فرانسه در تجاوز به عراق تا مخالفت با «معامله قرن» !/

مذاکرات 5+1 کوچه بن بستی که انتهایش رژیم صهیونیستی است !/ 

مرگ بر فرانسه می‌گویند تا مرگ بر آمریکا فراموش شود!

 

مسعود شفیعی کیا:


مرگ بر فرانسه می‌گویند تا مرگ بر آمریکا فراموش شود:

رفتار اخیر فرانسه در مذاکرات 5+1 شاید برای برخی عجیب باشد و یا کارشکنی تلقی شود، ولی با مرور تعاملات این کشور با دیگر متحدان غربیش و به خصوص رویکرد این کشور در تجاوز آمریکا و انگلیس به عراق رفتارهای ساکنان الیزه  بیشتر درک خواهد شد.

فرانسه به دلیل ریشه‌های تاریخی و رقابت طولانی با حاکمیّت «آنگولاساکسون»ها، همواره به دنبال استقلال و حتّی ربودن سکان مدیریت از  آمریکا و انگلیس  بوده است.

مقاومت سرسخت الیزه در برابر جنگ افروزی کاخ سفید در عراق بارزترین دلیل این شکاف می‌باشد، که نه تنها نشانه‌ی صلح طلبی پاریس بلکه نشانه‌ی نارضایتی آنها از عدم لحاظ منافع آن  کشور در عراق اشغالی بود.

پاریس که توانسته بود قرادادهای اقتصادی پر سودی با دولت صدام منعقد کند، وقتی که در تقسیم غنائم تجاوز آمریکا و انگلیس به عراق خود را متضرر یافت، ساز مخالفت زد و انزوا در این برهه را ترجیح داد ولی همین فرانسه وقتی بلاهت قذافی بهانه ای داد برای اشغال یکی دیگر از کشورهای اسلامی از بحران اقتصادی آمریکا بیشترین استفاده را کرد و در غیبت کاخ سفید پیشتاز تجاوز به لیبی و تصاحب چاه‌های نفت آنجا شد.

رفتار خود محورانه‌ی پاریس در آفریقا و کشورهایی مثل «مالی» گویای میل این استعمارگر ورشکسته به تک تازی می‌باشد.

 بنابر این ساز مخالف پاریس در مذاکرات 5+1 که به تعبیر بی‌بی‌سی «معامله قرن» نام گرفته است ریشه در این رقابت قدرت دارد و حتماً در این معامله، فرانسه که بیشترین ضرر را از تحریم‌های ایران متحمل شده است باردیگر در تقسیم غنائم جدید باز از رقیبانی چون آمریکا و انگلیس خود را عقب مانده دانسته و بنا را بر ناسازگاری گذاشته تا در این معامله‌ی بزرگ از طرف ایرانی امتیاز و باج بیشتری بگیرد.

به خصوص که در برخی از رسانه‌های بیگانه نیز مذاکرات ژنو نمایشی خوانده شده است و گفته شده است که ایران و امریکا در مذاکرات ماه گذشته تمام توافقات را انجام داده‌اند (دیلی بیست – 92/8/18) بنابر این واکنش فرانسه خیلی عجیب نیست.

اگر چه در این میان در داخل و خارج کشورمان بازی رسانه‌ای به سبک انگلیس آغاز شده تا فرانسه را مانع توافقی که به سود ایران است نشان دهند و دشمنی با آمریکا را به دشمنی با فرانسه تبدیل کنند و از اصل توافق که بی جا محرمانه مانده است افکار عمومی را منحرف کنند و مانند ابتدای انقلاب که به فرموده امام خمینی عده‌ای با بزرگ کردن مرگ بر شوروی می‌خواستند مرگ بر آمریکا را به فراموشی بسپرند عده‌ای به دنبال همین کار اینبار با بزرگ کردن مخالفت فرانسه هستند.

مذاکرات 5+1 کوچه بن بستی که به رژیم صهیونیستی منتهی می‌شود:

ولی غافل نباید شد که برخی از اظهارات مقامات آمریکایی نشان از توافقی مانند توافق سعدآباد بلکه بدتر از آن دارد، چنانچه «جان کری» پس از مذاکرات صریحاً گفته است:

«هدف آمریکا در مذاکرات با ایران در گام نخست توقف برنامه‌ی هسته‌ای این کشور و سپس برچیدن کامل آن است.» (ان‌بی‌سی – 92/8/19)

«وندی شرمن» مقام ارشد مذاکره کننده کاخ سفید در 5+1 نیز در مصاحبه با رسانه های رژیم صهیونیستی ابعاد خطرناک تری از مذاکرات را فاش کرده است، وی با اطمینان خاطر دادن به رژیم جعلی اسرائیل گفت:

 «تلاویو را در جریان مذاکرات با ایران مطلع ساخته و با آنها درباره هر توافقی "مشورت" خواهد شد چراکه امنیّت اسرائیل سنگ زیربنای مذاکرات می‌باشد... در جریان مذاکرات برای ممانعت از پیشرفت هسته‌ای ایران می‌توان تخفیف‌هایی محدود، موقّت، و قابل برگشت قائل شد، امّا تحریم نفتی و بانکی برای رسیدن به توافق همه جانبه برقرار خواهد ماند.» (کانال 10 رژیم اسرائیل - 92/8/11)

وندی شرمن در گفتگو با روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارونوت » نیز گفت:

«دستورالعمل بسیار روشن اوباما و جان کری این بوده که ما در گام اوّل توافق با ایران باید مطمئن شویم که پیشرفت برنامه‌ی هسته‌ای این کشور متوقف می‌شود.» (92/8/16)

آنچه که از چیدمان مذاکرات مشخص است، طراحی این دور از مذاکرات به صورتی است که نهایتاً حل مناقشه به رضایت رژیم صهیونیستی موکول شود و اینبار به جای فشار برای مذاکره با امریکا، فشار برای مذاکره با رژیم جنایتکار صهیونیستی و رضایت آن در تحریم های آینده قرار گیرد.

اگر چه «رویترز» مدعی شده است که:

 «ایران ، اسرائیل و چند کشور عَرَب در نشست هسته‌ای محرمانه‌ای شرکت کردند.» (92/8/14) 

ولی صرف نظر از درستی و نادرستی چنین اخباری در واقع شیب مذاکرات به سمت تلاویو پیش می‌رود و در هنگامی که ریز مذاکرات به تلاویو و حتّی رسانه‌های آنان توسط آمریکایی‌ها  گزارش می‌شود علاوه بر اینکه  نامحرم دانستن مردم ایران خلاف اصول مردم سالاری می‌باشد، نگرانی قرار گرفتن مذاکره کننده‌گان در این سرازیری بی‌بازگشت فزونی می‌یابد و با توجه به این واقعیّت، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در اقدامی پیش دستانه در سخنان مهم 13 آبان گفتند:

«آمریکایى‌ها امروز بیشترین رودربایستى را از رژیم منحطّ صهیونیستى دارند ...ما که مجبور نیستیم ملاحظه‌ى آنها را بکنیم. ما از روز اوّل گفتیم، امروز هم میگوییم، بعد از این هم خواهیم گفت: ما رژیم صهیونیستى را یک رژیم نامشروع و حرام‌زاده میدانیم. یک رژیمى است که بر اساس توطئه به‌وجود آمده است، بر اساس توطئه و سیاستهاى توطئه‌آمیز هم دارد حفظ میشود و حراست میشود.» (دیدار دانش اموزان - 92/8/12)

امام خامنه‌ای: ملّت باید بیدار باشد و بداند چه اتّفاقی دارد می‌افتد!

رهبری عزیزمان به درستی با وجود ابراز حمایت از مذاکره کنندگان، مردم را در سخنان اخیرشان چند بار به هشیاری و مراقبت از روند مذاکرات فراخواندند:

«ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد [تا] بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزدومواجب - از روى ساده‌لوحى - نتوانند افکار عمومى را گمراه کنند... چشم‌وگوش‌ها را باز کنید. هر ملّتى با آگاهى، با هوشیارى، با بیدار ماندن و به خواب نرفتن، میتواند به اهداف والاى خود دست پیدا کند.» (قبل)

در این برهه که دشمنان بر خلاف قبل مانند توافق شکست خورده‌ی سعدآباد از روند مذاکرات خشنود هستند بیشتر باید مراقب بود و همانطور که رهبری گفتند نباید به این مذاکرات «خوشبین» بود.

در این برهه فقدان تدبیر هوشمندانه‌ی «دکتر محمود احمدی‌نژاد» بیش از گذشته آشکار شده است به خصوص وقتی دیده می شود که مفاد مذاکرات تعطیلی دستاوردهای بی‌نظیر دولت ایشان می‌باشد، البته این دوره نیز باید بگذرد که ساده‌دلان خوشبین به دشمنان ناکارآمدی دیپلماسی کرنش به دشمنان را تجربه کنند، ولی ما باید هشیار باشیم.




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/8/25 :: ساعت 9:53 صبح )
»» حکومت مهدوی و وظایف منتظران(15) {آخرین قسمت}

حکومت مهدوی و وظایف منتظران(15) {آخرین قسمت}


آسیب شناسی مباحث مهدویت

طرح درس

اهداف:

1. شناخت آسیب های مهدویت

2. روش مبارزه و پیش گیری از انحرافات و لغزش‌ها

فوائد:

1. آگاهی بیشتر نسبت به معیارهای تشخیص مباحث از خرافات

2. توجه به خطرات برداشت‌های انحرافی از مفاهیم مهدویت

3. تکذیب مدعیان دروغین نیابت و مهدویت

مطالب آموزشی:

1. مقدمه:

الف) معنای آسیب شناسی

ب) ضرورت آسیب شناسی مباحث مهدوی

2. برداشت‌ها و تفسیر‌های غلط از مفاهیم مهدویت

3. استعجال و تعیین وقت ظهور حضرت

4. تطبیق گرائی علایم ظهور بر افراد خاص

5. مدعیان دروغین مهدویت و سفارت

 رایحه انتظار

 

دانلود فایل این درس (سخنرانی صوتی و تصویری و فایل pdf) (حجم: 7MB) 


آسیب شناسی مهدویت 

برای هر فرهنگ و مجموعه معرفتی ممکن است آفت‌هایی روی دهد که مانع رشد و بالندگی آن فرهنگ باشد فرهنگ دینی نیز گاهی به آفتهایی گرفتار می‌شود که حرکت رو به کمال آن را کُند می‌کند و بحث «آسیب شناسی دینی» عهده دار شناختن آن آفت‌ها و شیوه مقابله با آنهاست.

مناسب است در فصل پایانی درباره آن چه به عنوان آسیب‌های فرهنگ ناب مهدوی مطرح می‌شود بحث کنیم تا ضمن آشنایی با آسیب‌ها به راههای خنثی سازی و مقابله با آنها بیندیشیم.

آسیب‌های فرهنگ مهدویت، مواردی است که غفلت از آنها موجب سستی اعتقاد مردم و به ویژه جوانان نسبت به اصل وجود امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یا ابعاد مختلف شناخت آن بزرگوار است و گاهی نیز سبب گرایش به افراد یا مجموعه‌های منحرف می‌گردد. بنابراین آشنایی با این آسیب ها، منتظرانِ آن امام بزرگ را از کجروی در اعتقاد و عمل حفظ خواهد کرد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/8/24 :: ساعت 12:17 عصر )


»» 11 فتوا و 20 جمله عاشورائی رهبر انقلاب

11 فتوا و 20 جمله عاشورائی رهبر انقلاب

امام خامنه‌ای

 

به مناسبت ایام عزاداری سرور و سید شهیدان عالم امام حسین (ع) گزیده‌ای از فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره عزاداری در پی می‌آید.

متن این استفتائات به شرح زیر است:

1- صدمه وارد کردن به بدن در حد کوبیدن سر به دیوار، چنگ زدن به صورت، به صورت زدن، سینه زنی تا حدی که سینه‌ها ولو جزئی آسیب ببیند و یا این که از بدن خون جاری شود چه حکمی دارد؟
ج: عزاداری به شیوه مرسوم و سنتی از اعظم قربات الی الله تعالی و موجب اجر و ثواب است لکن باید از هرگونه کاری که موجب وهن مذهب باشد پرهیز شود همچنین هر عملی که ضرر قابل توجهی برای انسان داشته باشد، حرام است.

2- راه‌اندازی دسته‌‌های عزاداری در ساعات پایانی شب در خیابان‌ها و محله‌ها چه حکمی دارد؟
ج: به راه انداختن دسته‌های عزاداری برای سیدالشهدا و اصحاب ایشان علیهم‌السلام و شرکت در امثال این مراسم امر بسیار پسندیده و مطلوبی است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیت دیگران می‌شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام است، پرهیز گردد.

3- حکم پخش صدای مراسم سینه‌زنی و نوحه‌خوانی و یا نوار آن از طریق بلندگوهای مساجد و حسینیه‌ها در شهرها و محله‌ها چیست؟
ج: واجب است برگزارکنندگان مراسم و عزاداران تا حد امکان از اذیت و ایجاد مزاحمت برای همسایگان بپرهیزند هر چند با کم کردن صدای بلندگو و تغییر جهت ان به طرف داخل باشد.

4- آیا جایز است که سخنرانها و مداحان از عزاداران و مردم حاضر در مراسم عزاداری مطالبه کنند که مردم بلند و با صدا گریه کنند و یا هنگام دعا دستشان را بالا بیاورند. آیا بلندی و کوتاهی صدا تفاوتی در کیفیت ثواب عزاداری ایجاد می‌کند؟
ج: فی نفسه منعی ندارد.

5- استفاده از ادوات موسیقی(محلی یا غیر آن) نظیر طبل، سنج، دمام و ...برای عزاداری اباعبدالله(ع) در هیات‌هاچه حکمی دارد؟
ج: استفاده از آلات موسیقی،مناسب با عزاداری سالار شهیدان علیه‌السلام نیست و شایسته است، مراسم عزاداری، به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بوده، برگزار شود.البته، استفاده از طبل و سنج به نحو متعارف، اشکال ندارد.

6- استفاده از مال مجهول المالک و یا مخلوط قطعی به حرام در هیات عزاداری جایز است؟
ج: جایز نیست.

7- آیا می‌توان از باقی‌مانده پولی که از محرم سال گذشته برای هزینه ایام عزاداری بصورت عمومی از مردم گرفته شده است، در محرم امسال هزینه کرد؟
ج: مانعی ندارد

8- حمل علم و کتل و پرچم‌های بزرگ چه وجهی دارند؟ بعضی علم‌ها به قدری بزرگ است که باید چندین نفر زیر آن قرار بگیرند. ضمن این که در برخی نواحی اعتقاداتی درباره این وسایل وجود دارد که موجب  وهن اسلام و علی‌الخصوص شیعه می‌شود. آیا انجام این کارها جایز است؟
ج: استفاده از علم در عزاداری سید‌الشهدا علیه‌السلام فی نفسه اشکال ندارد ولی نباید جزء دین شمرده شود لکن حمل پرچم و کتل اشکال ندارد.

9- عزاداری اعم از سینه‌زنی، جلسات روضه‌خوانی و راه‌اندازی دستجات برای عزاداری غیر از سیدالشهداء چه حکمی دارد؟
ج: فی نفسه منعی ندارد.

10- حکم تصویربرداری و نورپردازی در هیات‌های مذهبی به نحوی که یادآور کنسرت‌های موسیقی غربی باشد چیست؟
ج: باید از انجام هر کاری که با شأن و جایگاه مجالس عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام منافات دارد پرهیز شود.

11- حکم برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام محرم و صفر و دیگر ایام عزاداری ائمه معصومین چه حکمی دارد؟
ج: مجرد انجام عقد در ایام عزاداری فی نفسه منعی ندارد ولی برگزاری مجالس جشن و انجام کارهایی که موجب هتک و بی‌حرمتی گردد، در خصوص ایام عزا جایز نبوده و حرام است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/8/23 :: ساعت 9:8 صبح )


»» مقتل خوانی های امام خامنه ای + خاطره ای از جبهه

صوت مقتل‌خوانی‌های امام خامنه‌ای + خاطره‌ای از جبهه

شهیدی که زیر آفتاب مانده بود

از اینجا بشنوید! لینک دانلود؛ حجم: 300 کیلوبایت


در یکى از همین روزهایى که ما در خطوط جبهه حرکت مى‌کردیم، یک نقطه‌اى بود که قبلا دشمن متصرف شده بود، بعد نیروهاى ما رفته بودند آن‌جا را مجددا تصرف کرده بودند، بنده داشتم از این خطوط بازدید مى‌کردم و به یگان‌ها و به سنگرها و به این بچه‌هاى عزیز رزمنده‌مان سر مى‌زدم، یک وقت دیدم یکى دو تا از برادران همراه من خیلى ناراحت، شتابان، عرق‌ریزان، آشفته، آمدند پیش من و من را جدا کردند از کسانى که داشتند به من گزارش مى‌دادند که یک جمله‌اى بگویم، دیدم که این‌ها ناراحتند گفتم چیه؟ گفتند که بله ما داشتیم توى این منطقه مى‌گشتیم، یک وقت چشم‌مان افتاده به جسد یک شهیدى که چند روز است این شهید بدنش در زیر آفتاب این‌جا باقى مانده.

من به شدت منقلب شدم و ناراحت شدم و به آن برادرانى که مسؤول بودند در آن خط و در آن منطقه، گفتم سریعا این مسأله را دنبال کنید، جسد این شهید را بیاورید و جسد شهداى دیگر را هم که در این منطقه ممکن است باشند جمع کنید. اما در همان حال در دلم گفتم قربان جسد پاره پاره‌ات یا اباعبدالله، این‌جا انسان مى‌فهمد که به زینب کبرى چقدر سخت گذشت، آن وقتى که خودش را روى نعش عریان برادرش انداخت، و با آن صداى حزین، با آن آهنگ بى‌اختیار، کلمات را در فضا پراکند و در تاریخ گذاشت فریاد زد «بأبی المظلوم حتى قضی، بأبی العطشان حتى مضی» پدرم قربان آن کسى که تا آن لحظه‌ى آخر تشنه ماند و تشنه‌لب جان داد. 

 (بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه 04/06/1367)

 

امام خامنه‌ای جبهه

فایل‌های صوتی:

» روضه‌خوانی رهبر انقلاب در مصائب حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در سال 67؛ حجم: 300 کیلوبایت


» روضه‌‌خوانی رهبر انقلاب برای شهادت حضرت قاسم علیه‌السلام در سال 77؛‌ حجم: 1.3 مگابایت


» شعرخوانی رهبر انقلاب به زبان آذری درباره‌ی ماجرای کربلا در سفر به اردبیل سال 79؛‌ حجم: 300 کیلوبایت 


» روضه‌خوانی رهبر انقلاب در مصائب شهادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در نماز جمعه سال 74؛ حجم:2.4 مگابایت


» روضه‌خوانی رهبر انقلاب در مصائب شهادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در سال 77؛ حجم:1 مگابایت


 

» مقتل‌ حضرت اباالفضل علیه‌السلام از زیان رهبر انقلاب در روز تاسوعا در نماز جمعه سال 79؛ حجم: 1.8 مگابایت

 

منبع: khamenei.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/8/22 :: ساعت 10:32 صبح )
»» ملت تقسیم بر دو ؟!

انتقاد از سخنان توهین‌آمیز روحانی در مجلس /ملت تقسیم بر دو!!

حسین قدیانی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:

حسین قدیانی

 اینکه رئیس‌جمهور در خانه جمهور یعنی مجلس محترم شورای اسلامی و نزد نمایندگان ملت، تقریبا نیمی از ملت را با الفاظی نظیر «افراطی، تفریطی، خشونت‌گرا، خودرای، تک‌رای و ...» بنوازد، نه انصاف است در حق کسانی که به او رای نداده‌اند و نه زیبنده است برای رای‌دهندگان به جناب روحانی. رئیس‌جمهور، رئیس همه جمهور است، خواه به او رای داده یا نداده باشند. ما همچنان که بارها گفته‌ایم، اعتراف می‌کنیم به هر دلیلی به آقای روحانی رای نداده‌ایم اما هم ما ملت ایرانیم، هم مردمی که رای‌شان به رئیس‌جمهور بوده. ما اساسا خود را از رای‌دهندگان به روحانی جدا نمی‌دانیم، چرا که هر 2 با هدفی یکسان یعنی اعتلای نام ایران اسلامی، به نامزدهای جداگانه‌ای رسیده‌ایم. نامزدهای مدنظر ما از نخستین لحظه اعلام نتیجه انتخابات تا به امروز انصافا مایه افتخار همه ما بوده‌اند. تمکین ایشان به قانون و فراهم کردن فضا برای کار و تلاش قوه‌مجریه جدید، انصافا ستودنی بوده. حق است جناب روحانی نیز واقعا با دست‌فرمان اعتدال برانند و سخنانی نگویند که بیش از من و ما، موجب تکدر خاطر رای‌دهندگان به ایشان باشد. اگر واقعا رای به روحانی، رای به اعتدال، تدبیر و عقلانیت است (همچنان که رای ما نیز همین بود) همان به، فرد برآمده از این رای، سخن بر مدار اعتدال، تدبیر و عقلانیت براند. ما البته فراموش نمی‌کنیم در دوره گذشته، زمانی که رئیس وقت قوه‌مجریه، عده‌ای آشوبگر را «خس و خاشاک» خطاب کرد، بعضی‌ها چه الم‌شنگه‌ای به پا کردند. آن روزها و هنوز هم گاهی به دروغ مدعی می‌شوند فلانی به 13‌میلیون رای بهمانی تهمت «خس و خاشاک» زد، این در حالی است که روی سخن رئیس‌جمهور پیشین با همان جماعت قلیل فتنه‌گری بود که بعدها در روز عاشورای 88 ثابت کردند از هر خس و خاشاکی بدتر و بی‌مایه‌ترند! کمترین توقع از دولتی که با شعار اعتدال سر کار آمده، این است که بدیهی‌ترین اصول اخلاقی را رعایت کند و احترام همه ملت‌ را با هم نگه دارد و میان مردم، خط‌کش نگذارد و واقعا برای ملت کار کند. 

باورم هست که روز 24 خرداد مردم صرف‌نظر از مصداق رای‌شان، هرگز به «تقسیم صف واحد ملت» رای نداده‌اند. 

 

منبع: روزنامه وطن امروز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/8/21 :: ساعت 11:10 صبح )
   1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 78
>> بازدید دیروز: 113
>> مجموع بازدیدها: 557863
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب