سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده به دانش مانند رهرو در راه روشن است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فاجعه فروش کتاب های غیراخلاقی در انقلاب

استفاده از یک ابزار فرهنگی برای ترویج ضد فرهنگ

این روزها حال و هوای بازار کتاب چندان خوب نیست. حال و هوای خراب به جان ناشران و کتاب‌فروشی‌ها هم افتاده و برخی تعطیل و برخی دیگر نیمه تعطیل‌شده‌اند.

هرچند برخی از مردم بالا بودن قیمت کتب را دلیل اصلی پایین بودن سرانه مطالعه در ایران معرفی می‌کنند، اما کارشناسان با این نظریه موافق نیستند و آن را تنها بهانه‌ای برای بی‌رونقی کتاب‌فروشی‌ها می‌دانند.

البته در این مجال به دنبال تحلیل و بررسی چرایی پایین بودن سرانه مطالعه در ایران نیستیم. اما نکته جالب‌توجه در کنار کسادی بازار کتاب و عدم استقبال مردم از مطالعه، دست‌وپا زدن برخی انتشاراتی‌ها برای جذب مخاطب است.

دست‌وپا زدن ازآن‌جهت که طی چند سال اخیر شاهد انتشار برخی کتب با مضامین غیراخلاقی از سوی برخی ناشران و فروش آن‌ها به‌صورت زیرزمینی و در حاشیه خیابان‌ها بوده‌ایم. این اتفاق در حالی است که در سال‌های اخیر یافتن کتب مسئله‌دار و بعضاً بددین و ضدانقلابی بسیار ساده‌تر از فلان کتاب درسی و دانشگاهی است!

برای یافتن چنین کتاب‌هایی کار چندان سختی پیش رو ندارید. فقط کافی است یک روز وقت بگذارید و به اطراف میدان انقلاب و خیابان اطراف آن بروید. هرچند پیش‌ازاین به‌واسطه واقع‌شدن دانشگاه تهران در خیابان انقلاب از آن به‌عنوان یکی از فرهنگی‌ترین خیابان‌های تهران نام‌برده می‌شد. اما این روزها با قدم زدن در همان خیابان فرهنگی به‌راحتی می‌توانید لیستی کامل از کتب غیرفرهنگی و بعضاً ضد فرهنگی را تهیه و خریداری نمایید!

 اما تعجب شما زمانی بیشتر برانگیخته می‌شود که تمامی این اتفاقات بدون هیچ مزاحمتی صورت می‌گیرد و مراجع قانونی هیچ برخوردی با فروش چنین کتاب‌هایی ترتیب نمی‌دهند.

اوج فاجعه رازمانی بیشتر می‌توانی حس کنی که اکثر مشتریان دست‌فروش‌های «انقلاب» را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و متأسفانه اکثراً به‌واسطه اقتضائات سنی به دنبال کتب «غیرمجاز و جنسی» می‌گردند.

نگاهی گذرا به برخی کتب منتشرشده که انحرافات جنسی را به ذهن مخاطب (مخصوصاً جوانان) تزریق می‌کند به‌خوبی نشان می‌دهد که با رواج چنین کتبی آینده‌ای وحشتناک در انتظار نسل آینده خواهد بود.

نمونه‌ای از انتشار کتب جنسی در سال‌های گذشته

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/8/9 :: ساعت 2:49 صبح )


»» جان مردم ایران بازیچه سیاسی بازی معصومه ابتکار

جان مردم ایران بازیچه سیاسی‌بازی "معصومه ابتکار"

سیاسی‌کاری در سازمان تخصصی محیط زیست» جزو بدیهی‌ترین تبعاتی بود که انتصاب معصومه ابتکار به عنوان رئیس این سازمان به دنبال داشت؛ هشداری که به دلیل سابقه نامناسب سیاسی وی به شخص رئیس‌جمهور نیز داده شد اما توجهی به آن نشد تا اکنون شاهد بالا گرفتن اعتراضات به تغییر کاربری این سازمان حرفه‌ای به یک حزب سیاسی باشیم.

همین چند روز پیش بود که دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به دنبال مشخص شدن پاک بودن بنزین تولید داخل، در انتقادی از سازمان محیط زیست گفت: «این سازمان به جای اینکه به کارهای اصلی خود بپردازد، وارد کارهای حاشیه‌ای می‌شود، سلامت مردم را به بازی می‌گیرد و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.»

حالا نوبت دکتر علیرضا مرندی، عضو ارشد این کمیسیون است تا از سیاسی‌کاری سازمان تحت مسئولیت خانم ابتکار گلایه کند؛ گلایه‌ای که از رفتار خانم رئیس و بی‌توجهی او نسبت به سلامت مردم و تقلایش در حوزه‌های سیاسی ناشی شده است.

 

دکتر مرندی در مصاحبه با یک روزنامه، درباره شایعه بیماری‌زا بودن پارازیت‌ها گفته است: «کمیسیون بهداشت چندین جلسه با حضور نمایندگان و کارشناسان وزارت بهداشت، بهداشت محیط با تخصص اشعه، مخابرات و صدا و سیما برگزار کرد و همه به اتفاق به این نتیجه رسیدند که این پارازیت‌ها سرطانزا نیست ولی متاسفانه «تبلیغات سیاسی» با مباحث فنی ترکیب و سخنانی با هدفی خاص ایراد می‌شود. گاهی فردی می‌خواهد با دولتی مبارزه کند و سیاسی‌کاری کند و این مباحث را تکرار می‌کند ولی تأکید می‌کنم آنچه در کمیسیون بهداشت با مشارکت همه ارگان‌ها به دست آمد، آن بود که «پارازیت‌ها سرطانزا نیست.»

وی با تاکید بر رویکرد سیاسی سازمان محیط زیستف اضافه کرد: «گاهی فردی خرده‌حسابی با کسی دارد و این موضوعات را مطرح می‌کند که این حرف و هدف دیگری است ضمن اینکه این فرد باید ادعای خود را ثابت کند در غیر این صورت تشویش اذهان عمومی بسیار ناپسند است؛ چرا که مردم به حد کافی استرس‌های گوناگون دارند که دیگر نباید ذهن‌شان را خراب کرد. نمی‌دانم اینکه فردی از طرف خود بگوید سرطان در حال افزایش است یا فلان چیز سرطانزاست چه مشکلی را ‌حل می‌کند؟! اگر افراد توانمندی هستیم و مشکلی را پیدا می‌کنیم، باید ضمن اثبات مشکل راه‌حل را پیدا کنیم اما تا آنجا که من در جلسات حضور داشتم، فردی نتوانست ثابت کند این اشعه‌ها سرطانزاست. سال گذشته آخرین بررسی عوارض پارازیت انجام شد؛ در حالی‌که پیش از این نیز چندین بار عوارض پارازیت بررسی شد و ادعاهای مبنی بر سرطانزا بودن آن، هرگز اثبات نشد.»
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/8/8 :: ساعت 8:10 صبح )
»» نقش وزیر پیشنهادی علوم در فتنه 88

نقش وزیر پیشنهادی علوم در آشوب‌های پسا انتخاباتی سال 88 در دانشگاه تهران

انتخاب وزیر علوم در دولت یازدهم حالا به چالشی جدی بین نمایندگان مجلس و دولت تبدیل شده است. بسیاری بر این باورند که اصرار برخی جریانات پشت پرده دولت برای هدایت دانشگاه‌ها از فضای علمی شایسته به سمت فضای سیاست زده حکایت از آن دارد که قرار است دانشگاه‌ها جولانگاهی برای احزاب افراطی و فعالان فتنه 88 باشد تا به جای اینکه محیط مقدس دانشگاه "مبدا تحولات" باشد به منشا تشنجات بدل گردد!

این تصور زمانی عینیت بیشتری پیدا می‌کند که به سابقه افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهور برای تصدی این وزارتخانه نگریسته شود. این افراد اغلب سابقه ای تاسف بار از حضور در فتنه 88 داشتند و به رغم اینکه به پست تصدی وزارت نرسیدند ولی با بکارگیری آنان در پست های کلیدی این وزارتخانه اتفاقات ناخوشایندی در دانشگاه های کشور رخ داد. از جمله نصب سرپرستانی با سوابق امنیتی در برخی دانشگاه ها که البته نتیجه آن استیضاح فرجی دانا وزیر علوم و عزل وی بود.

حالا با گذشت بیش از یک سال از فعالیت دولت یازدهم و لزوم آرامش بیشتر در کشور، "محمود نیلی احمدآبادی" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد تا باز هم مسیر همان باشد که افراطیون خواستار آنند؛ یعنی ایجاد تشنج در دانشگاه و جولان احزاب ورشکسته!

دکتر محمود نیلی احمد آبادی کیست؟
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/8/6 :: ساعت 11:31 عصر )
»» امام حسین(ع) تذکر داد مذاکره نکرد

امام حسین(ع) تذکر داد مذاکره نکرد

استاد حوزه و دانشگاه درس اصلی قیام تاریخی عاشورا را نفی باطل دانست و امام حسین(ع) در عاشورا مذکر(تذکر دهنده) بود و نه مذاکره کننده؛ چرا که در آن حادثه افرادی بودند که گمراه بودند و حضرت می‌خواست آنان را آگاه سازد و نه اینکه با آنان مذاکره کند.

حجت الاسلام مهدی طائب در واکنش به اظهارات رئیس جمهور که بیان کرده بود درس کربلا، درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق است، گفت: ما تحلیل‌هایی که نسبت به حوادث تاریخی انجام می‌دهیم، یا بر اساس نقل‌های تاریخی است و یا بر اساس ارزش‌ها و  دستورات خداوند متعال که حاکم بر آن حادثه است. من نمی‌دانم تحلیلی که آقای رئیس جمهور در مورد حادثه عاشورا داشتند بر اساس کدامیک از این دو مسیر بوده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/8/6 :: ساعت 1:8 صبح )
»» توجه ویژه دولت به شیخ حامی فتنه

ملاقاتی که دولتمردان به آن اصرار دارند!

شیح یوسف صانعی از معدود حوزویان حامی فتنه است؛ وی که با سخنان خود در ایام فتنه 88 موجب شعله‌ور شدن آن آتش سهمگین شده بود، اکنون مورد لطف و توجه دولتمردان دولت یازدهم قرار گرفته است و این توجه ویژه از ملاقات های مکرر اعضای دولت تدبیر و امید با شیخ فتنه به وضوح مشخص است.

ملاقات‌های اعضای دولت با شیخ یوصف صانعی در حالی صورت می‌گیرد که وی نقش پررنگی در ایام فتنه داشت و در اسفند سال گذشته و پس از ملاقات جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با این حامی فتنه، نمایندگان روحانی مجلس در تذکری به رئیس جمهور از وی خواستند تا درخصوص این اعمال به اعضای دولت تذکر جدی بدهد. 

این نکته نیز لازم به یادآوری است که با توجه به مواضع آمیخته با فتنه شیخ یوسف صانعی در سال 1388، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وی را فاقد شرایط لازم برای مرجعیت اعلام نمود: «بسم الله الرحمن الرحیم. با توجه به پرسش‌های مکرّر مؤمنان، جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم براساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاکهای لازم برای تصدّی مرجعیت می‌باشد.  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»

اما تکرار این ملاقات‌ها نشان از بی‌توجهی رئیس دولت و اعضای هیئت دولت به این تذکر نمایندگان مجلس دارد. امری که به نظر می‌رسد مقاصد خاصی در پشت آن پنهان شده است. در حقیقت ملاقات‌هایی که در ظاهر یک ارائه گزارش یا عیادت بوده است در پی آن است تا به تطهیر این شیخ حامی فتنه در پی پروژه تطهیر سران و عوامل فتنه برآید؛ هدفی که برخلاف قوانین و مصالح کشور است و برای برخی جریانات سیاسی خاص حامی فتنه و اپوزسیون حیاتی است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/8/5 :: ساعت 12:37 صبح )


»» رمزگشایی از لایه های پنهان سناریوی اسیدپاشی

رمزگشایی از لایه‌های پنهان سناریوی اسیدپاشی

دکتر رضا سراج

هرچند اسیدپاشی به ظاهر پدیده ‌ای اجتماعی است که برخی تلاش می‌کنند در آن نیروهای مؤمن و ارزشی را متهم کنند، اما در ورای آن مقاصد شوم سیاسی نهفته است که ارزشهای فرهنگی عزاداری سیدالشهدا (ع) و ماه محرم را نشانه رفته است.
به گزارش فرهنگ نیوز ، در روزهای اخیر شاهد چند حادثه‌ی اسیدپاشی در اصفهان بوده ‌ایم که اینک با موج سواری روانی و رسانه ‌ای حول آن می‌ توان گفت به «پروژه اسیدپاشی» تبدیل شده است. مطالعه تطبیقی تاریخ می تواند به بخشی از ابهامات این موضوع کمک کند. در سال 1378، تجدیدنظرطلبان، طرح مجلس در مورد اصلاح قانون مطبوعات و نیروهای معتقد به گفتمان امام و رهبری را مهم‌ترین مانع پروژه توسعه سیاسی خود می ‌دیدند و اکنون نیز، عده ای طرح حمایت از آمران به معروف و جبهه جوانان مومن انقلاب را مانعی جدی بر سر راه پروژه ‌ی تغییر هویت و سیرت انقلاب اسلامی تصور کرده و با همزمانی این پروژه مشکوک به دنبال از دستور خارج کردن طرح و منفعل کردن جبهه مومن انقلاب هستند. بر این مبنا در این مقاله کوشیده خواهد شد ابعاد ناپیدای سناریوسازی حول این پروژه مورد بررسی قرار گیرد.
  
چندی پیش چند واقعه مشکوک اسیدپاشی به صورت سریالی در اصفهان رخ می ‌دهد و با موج سواری رسانه‌ های ضدانقلاب و انتشار شایعات بی مبنا پیرامون این مسئله به تدریج پروژه روانی اسیدپاشی شکل می‌ گیرد. فضاسازی رسانه ‌های گوناگون به گونه ‌ای هم افزا، بر غبارآلود کردن فضا دامن می‌زند.
روزنامه آمریکایی نیویورک ‌تایمز مدعی می‌ شود: «کار حمله با اسید بخشی از یک بسیج در حمایت از مقررات جدیدی است که هدفش مجازات زنان بدحجاب است.» (1)
 
بی بی‌سی فارسی نیز با پیوند دادن این چند حادثه به موضوع حجاب تلاش می ‌کند مقصر را نیروهای ارزشی جلوه دهد: «قربانی این سوء قصدها، زنانی هستند که پوشش آن‌ها کمتر از چیزی است که مقام‌های حکومتی تأیید می‌ کنند. در ماهای اخیر محافظه کاران بر لزوم تشدید فشارها در این باره بر شهروندان تأکید کرده ‌اند. آن‌ ها دولت حسن روحانی را متهم می‌ کنند که در این باره سهل انگاری می ‌کند.».(2)
 
نکته ‌ی قابل تأمل سناریوی اخیر، همزمانی کاملاً بحث برانگیز این سلسله حوادث با بررسی طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی است. درست در زمانی که در مجلس شورای اسلامی طرحی با هدف حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در حال تصویب قانونی است. چند حادثه و فضاسازی رسانه ‌ای بر روی آن در شبکه‌ های ماهواره ‌ای، رسانه‌ های اجتماعی و روزنامه‌ های زنجیره ‌ای، آن را به پروژه ‌ای علیه جریان مؤمن و انقلابی و یک فریضه‌ی شرعی تبدیل می‌کند.
 
در همین ایام، تجمعی در اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی ‌ها برگزار می‌گردد که شعارهای هنجارشکنانه‌ ی سر داده شده در آن، نشان از پیچیدگی ماجرا دارد. طرح شعارهایی با موضوع مرتبط دانستن این حوادث با نیروهای ارزشی و بسیجی و فریضه ‌ی امر به معروف و نهی از منکر نشان از آن دارد که هدف این مرحله از سناریو بردن انگشت اتهام به سمت نیروهای انقلابی و ارزشی و متوقف کردن طرح حمایت از آمرین به معروف است.
 
جالب اینجاست در این تجمع، مردی زن ‌نما که تلاش می‌کرد با پوشش زنانه به تحریک جمعیت به اعتراض بپردازد، بازداشت گردید و از وی ادوات جاسوسی نیز به دست آمد.
 
رصد فضای مجازی و رسانه ‌ای نشان می ‌دهد ماجرا به همین‌ جا ختم نشده و جریانی که به دنبال ماهی‌گیری از این آب گل‌آلود است، به دنبال مراحلی دیگر از این سناریو، همچون فراخوان ‌های مجدد در سراسر کشور و جریان‌ سازی و موج سواری گسترده ‌تر است.
 
سناریوی تکراری:
  
در این میان شباهت‌ هایی میان آنچه که در چندروز گذشته در ورای سناریوی اسیدپاشی روی داده است با حوادث سال‌های 1377 تا 1379 مشاهده می ‌شود. لذا برای رمزگشایی از سناریوی اخیر اسیدپاشی، به نظر می ‌رسد باید مروری و بازخوانی هرچند کوتاه بر روند آن سال‌ ها داشته باشیم.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/8/4 :: ساعت 12:30 صبح )
»» وقتی تاریخ مطابق میل شخصی تفسیر می شود

وقتی تاریخ مطابق میل شخصی تفسیر می‌شود، چه 6 ماه و چه 1400 سال قبل

اظهارات عجیب و غریب رئیس جمهور در جمع مردم زنجان مبنی بر اینکه باید از کربلا درس تعامل و مذاکره آموخت، اگرچه با واکنش‌های فراوانی در افکار عمومی همراه بوده اما به نظر می‌رسد می توان از ابعاد دیگری نیز به این اظهارات توجه کرد.

روز چهارشنبه آقای روحانی در سفر استانی به زنجان، در بخشی از سخنان خود در جمع مردم این شهر گفت: «درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.»

این اظهارات محیر العقول رئیس جمهور در حالی بیان شده که به نظر می رسد برای ریشه یابی این سخن، باید نگاهی به سبک گفتار و ادبیات رییس جمهور در یک سال و نیم گذشته داشت.

به بیان دیگر، این سخن عجیب و برداشت جدید از قیام خونین کربلا در 1400 سال قبل در حالی بیان شده است که آقای روحانی در یک سال و نیم گذشته درباره بسیاری از موضوعات روز نیز ادعاهای بعضا غیر قابل باوری را بیان داشته است و به نظر می رسد وی اصرار دارد در بسیاری از مواقع، برداشت‌های شخصی و اغراق آمیز ی را به جای واقعیت بنشاند.

به عنوان مثال آقای روحانی در 24 دی 1392 در سفر استانی به خوزستان گفته بود: «می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران!» (فیلم)

وی در جریان سفر استانی به مشهد در شهریور سال جاری نیز مدعی شد: «امروز در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) اعلام می کنیم که خوشبختانه از رکود عبور کرده ایم!» (فیلم)

این در حالی است که پیش از انتخابات نیز آقای روحانی بعضا سخنان عجیب و اغراق آمیزی را بیان کرده بود، از جمله وعده تحول وضع اقتصاد مردم در 100 روز اول آغاز به کار دولت (فیلم) و یا ادعای تکمیل تاسیسات هسته ای کشور طی سالهای 82 تا 84 در پاسخ به مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری در خرداد 92:

«ما متوقف کردیم؟ ما کامل کردیم فناوری را ... ما فناوری هسته‌ای را کامل کردیم.» (فیلم)

در مجموع به نظر می‌رسد برای ریشه‌یابی اظهارات اخیر آقای روحانی در جمع مردم زنجان، باید به یک نکته مهم توجه داشت و آن اینکه رییس جمهور در بسیاری از مواقع عادت به بزرگ نمایی اتفاقاتی دارد که با حقیقت، فاصله قابل توجهی دارد چه اتفاقات 6 ماه قبل و چه اتفاقات 1400 سال قبل.

منبع: رجانیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/8/2 :: ساعت 2:34 عصر )
<      1   2   3      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 59
>> بازدید دیروز: 78
>> مجموع بازدیدها: 557544
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب