سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش، به حکمت پی برده می شود . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیا مردم ایران برای «نان» انقلاب کردند؟

بررسی تحلیلی دلایل وقوع انقلاب اسلامی؛

آیا مردم ایران برای «نان» انقلاب کردند؟

درحالی که برخی روشنفکران و اوپوزسیون خارج از کشور سعی می‌کنند وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 را به دلایلی غیر از حراست از دین و مذهب نسبت دهند، بررسی بدون غرض این رویداد بزرگ حتی نظر غربی‌ها را نیز درخصوص دلایل انقلاب ایران تغییر داده است.

انقلاب‌ها که در فرهنگ نامه‌های سیاسی به معنای سرنگونی یک نظام اجتماعی فرسوده و جایگزین کردن آن با نظامی نو و مترقی تعریف شده‌اند، به عنوان مهم ترین تحولات اجتماعی و سیاسی جوامع، همواره در طول تاریخ مورد توجه جامعه شناسان، سیاستمداران و نظریه‌پردازان بوده و از زوایای مختلف مورد بررسی قرارگرفته‌اند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/11/19 :: ساعت 10:19 صبح )


»» آقای رئیس جمهور! حمایت دانشگاه دستوری نیست

پیرامون سخنان امروز دکتر روحانی دراجلاس روسای دانشگاه‌ها:

آقای رئیس جمهور! حمایت دانشگاه دستوری نیست

«چرا اساتید دانشگاه های ما خاموش‌اند و درباره این اتفاق بزرگ بین المللی حرف نمی‌زنند؟!»
این دستور یک سرهنگ نیست!!! جملات رئیس جمهور روحانی است در جمع اساتید سکوت کرده و خاموش دانشگاه که منتظر دستور ایشان بودند تا شاید بتوانند از جهت علمی، استدلال‌هایی بیابند برای علمی جلوه دادن توافق ژنو. حال جامعه دانشگاهی باید چه کند؟!



اساتید علوم سیاسی، می‌بایست دستور جدید رئیس جمهور را در معادلات سیاسی بین اللملی بگنجانند و بگویند که عزتِ ملتی غیرتمند را چگونه باید با توافقی حداقلی در گرفته‌ها و حداکثری در داده‌ها تنظیم نمود؟!
اساتید علوم هسته‌ای ما باید توجیه کنند که چگونه می‌توان با تعلیق و بستن و محدود نمودن فعالیت‌های دانشمندان هسته‌ای راه رشد آینده را روشن نگه داشت و جلوی فرار مغزها را گرفت؟! و آینده‌ی انرژی ملت را بیمه نمود؟!
اساتید جامعه شناسی باید گرد هم آیند و بگویند که جامعه‌ای که از تحقیر به تنگ آمده بود و مبارزه‌ای سنگین در مقابل استکبار را به پیروزی رسانده بود و ابرقدرت‌ها حاضر شدند سالها در یک طرف میز به گفتگوی با او بنشینند، چطور طعم برنامه اقدام مشترک ژنو باید برایشان شیرین جلوه کنند؟!
اساتید روان شناسی باید بکوشند و بگویند که ربط تعهدات آمده بر گرده هر ایرانی در توافق ژنو با نامداری و نام آوری و شکوه مندی شخصیتی و عزت نفس و اعتماد بنفس را چگونه باید توجیه کنند؟!
اساتید ادبیات فارسی باید تلاش نمایند تا ببینند که «بدست آهن تفته کردن خمیر / به از دست بر سینه پیش امیر» آیا شامل کدخداها هم می شود یا خیر کدخدا و امیر در ادبیات فارسی با هم متفاوتند.
اساتید حقوق اما زحمتشان از بقیه بسیار بیشتر است. حقوق بین المللی که مشروط به شروطی مبهم شده را چگونه باید با حقوق سیاسی، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی و ...  توجیه کنند؟!
اساتید قرآن باید بنشینند و بگویند که « و لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا » با روح حاکم بر این گونه برخوردهای ژنو گونه چگونه می تواند سنخیت یابد؟!
البته یک تذکر مهم، لطفا فقط اساتید و اندیشمندان با سواد(!) نظر دهند که هر تئوری پرداز و دانشمند، آنگونه که من می‌خواهم سخن نگوید، بی‌سواد است و تغذیه شده از آن جای خاص!
اساتید لطفا برای سبد کالا، لبخندهای ما و تهدیدات بی سابقه آنها، قابل مذاکره بودن جزایر سه گانه، محال بودن انکار هولوکاست، تماس های تلفنی و حضوری ...، توهین به نیمی از رای دهندگان، توهین به برخی اقشار و صنوف، تحقیر مردم به بهانه های مختلف و ... هم نظراتشان را بفرمایند.

منبع: پایگاه 598



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/11/18 :: ساعت 10:28 صبح )
»» پیام بی سوادها به رئیس جمهور با سواد

پیام بی سوادها به رئیس جمهور با سواد؛

آیا بی سوادها حق سخن گفتن درباره کشورشان را ندارند؟

روز سه شنبه(15/11/92) حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان ایران، در سخنانی که در جمع اساتید دانشگاه به زبان آورد، منتقدان توافق ژنو را «بی سواد» خوانده و از عدم حمایت اساتید دانشگاه از این توافق پرابهام و جنجالی گله کرد. وی در سخنان خود گفت:«اما من می‌خواهم بگویم چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟». 

اما این سخنان در حالی بیان شده که پس از توافق ژنو بسیاری از اساتید بنام دانشگاهی، مسئولان و کارشناسان انرژی اتمی و کارشناسان امور بین الملل، این توافق را کار بزرگی ندانسته و ابهامات و نقاط ضعف بسیاری را مطرح نمودند که این موارد همگی از طرف دولت بی‌پاسخ ماند!

رئیس دولت کسانی را «بی سواد» می‌خواند که در این زمینه سوابق علمی و اجرایی نیز دارند و روند این توافق را به صلاح کشور ندانسته‌اند و برخی از این افراد همان کسانی بودند که در زمینه پیشرفت اتمی کشور، نقش موثری داشته‌اند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/11/17 :: ساعت 11:21 صبح )


»» سبد کالایی با دو کشته و یک مصدوم

سبد کالایی با دو کشته و یک مصدوم

بی‌نظمی و بی‌تدبیری در توزیع سبد کالا در روز نخست، 2 کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش  سایت دانا، وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع سبد کالای مرحله اول را از روز یکشنبه 13بهمن شروع کرد.

اما بی‌نظمی‌هایی در همان ساعات اولیه توزیع این سبد به اصطلاح حمایتی که برای کمک به اقشار کم در آمد طرح ریزی شده بود به وجود آمد؛ سردی هوا و بی‌نظمی در توزیع سبد کالا نیز مزید بر علت شد و متولیان نتوانستند درست در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و اطلاع‌رسانی کنند.

 

* سکته یک جوان به دلیل تعلق نگرفتن سبد کالا!
 
آن‌طوری که پایگاه خبری عرش نیوز گزارش کرده در نیمه شب دوازدهم بهمن ماه "مهدی فرجی " ، جوان ساکن هشترود ، با اطلاع از عدم تعلق سبد کالا به وی از طریق پیامک، به دلیل فشار عصبی وارده سکته کرده و راهی بیمارستان شد.
 
بر اساس این گزارش، مهدی فرجی هم اکنون در بیمارستان امام حسین(ع) هشترود بستری می باشد و طبق اعلام پزشک معالج وی وضعیت عمومیش در حال بهبود است ولی به مدت دو ماه خانه نشین می شود.
 
گفتنی است ، این جوان حدودا 25 ساله ، شاگرد یک نانوایی در هشترود است!!
 
 
* مرگ پیرمرد 60 ساله در مقابل صف دریافت سبد کالا
 
همچنین پایگاه خبری مرصاد نیوز به نقل ازسردار کشوری فرمانده انتظامی کرمانشاه در مورد مرگ پیرمرد 60 ساله به دلیل ازدحام دریافت سبد کالا اعلام کرد که در مقابل فروشگاه رفاه کرمانشاه و جایی که سبد کالای یارانه ای توزیع می شود و البته با فاصله از صف توزیع، مرد 60 ساله ای در اثر عارضه قلبی فوت می کند؛البته وی مدعی شده که این اتفاق هیچ ارتباطی به ازدحام جمعیت نداشته است.
 
 
* مرگ یک نفر در تهرانسر
 
در همین رابطه با خبر شدیم که روز گذشته یک نفر هم در تهران و در منطقه تهرانسر در صف دریافت سبد کالا جان خود را از دست داده است.
منبع: رجانیوز


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/11/16 :: ساعت 11:28 صبح )
»» سبد کالا یا سبد تحقیر؟

سبد کالا یا سبد تحقیر؟

روحانی (خرداد92): "صدقه گرفتن افتخار نیست، ما باید به نحوی حرکت کنیم که وضع مالی مردم خوب شود تا مالیات دهند و در واقع به سمتی برویم که دست دولت به سمت ملت دراز باشد نه برعکس آن".

برای مشاهده بقیه عکس‌ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/11/15 :: ساعت 9:10 صبح )


»» ماهیت رابطه ایران با آمریکا از نظر بزرگان و علمای دینی

ماهیت رابطه ایران با آمریکا از نظر بزرگان و علمای دینی؛
امام خمینی(ره): ما تا نفهمیم که آمریکایی‌ها محتاج به ما هستند نه ما محتاج به آنها، نمی‌‏توانیم اصلاح شویم/ آیت‌الله بهجت: ما به کفار احتیاج نداریم؛ آنها به ما نیاز دارند


این روز‌ها بحث رابطه ایران با آمریکا حسابی داغ است و اکثر رسانه‌ها و فعالان سیاسی تلاش می‌کنند تا این مساله را بررسی کنند و تحلیل‌های خود را در این زمینه ارائه کنند. حتی خبرنگاران خارجی هم این مساله را به عنوان یکی از اصلیترین سوالات خود در مصاحبه با مقامات ارشد اجرایی کشورمان انتخاب می‌کنند. 

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» هم در زمان طرح همین سوال از رئیس‌جمهور روحانی توسط فرید ذکریا، با پخش تصاویر دیدار و ملاقات گرم محمدرضا پهلوی و مقامات آمریکایی تلاش کرد تا انقلاب اسلامی را عامل جدایی ایران و آمریکا معرفی کند؛ اقدامی که با پاسخ دکتر روحانی مبنی بر اینکه می‌توان این عدم رابطه را خاتمه داد، همراه شد تا پازل این شبکه تلویزیونی آمریکایی کامل شود. 
 
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/11/14 :: ساعت 10:38 صبح )
»» کلیپ «صداقت آمریکایی» قسمت اول و دوم+دانلود

کلیپ گرافیک متحرک «صداقت آمریکایی»

باراک اوباما در سخنرانی جدید خود مدعی تاثیر گذاری تحریم‌های یک جانبه آمریکا بر روی مواضع جمهوری اسلامی شد. این سخنرانی واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها در پی داشت.  از جمله سازمان رسانه‌ای اوج در واکنش به اظهارات باراک اوباما، با ارائه مجموعه گرافیک متحرکِ تحلیلی به بررسی مواضع دولت آمریکا و اهداف مذاکره های صورت گرفته پرداخته است. در این موشن گرافیک که با نام صداقت آمریکایی در حال انتشار است، تصاویری آرشیوی و اسنادی است که نشان می‌دهد مذاکره آمریکا با ایران به‌دلیل قدرت امروزی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی است. طبق این اسناد که بخش قابل توجهی از آن اظهارات مستقیم مقامات دولت آمریکا در رسانه‌ها است، دلیل علاقه آنان برای مذاکره با ایران تغییر رویکرد سیاست خارجی ایران بر اثر تحریم‌های یک‌جانبه عنوان شده است، سیاست خارجی‌ای که پاسخی جدی به اظهارات ناشیانه سردمداران آمریکایی برشمرده شده است، این سخنی که مقامات آمریکایی بارها خود به آن اذعان داشته‌اند.
صداقت آمریکایی
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/11/13 :: ساعت 10:18 صبح )
»» 6 ایراد سبد تبعیض

هدیه دولت به مردم یا همان گداپروری؟

سبد کالا

ارائه دو سبد کالایی تا پایان سال جاری در قالب هدیه به جمعیت 15 میلیون نفری موردنظر دولت از بسیاری جهات مورد انتقاد کارشناسان و عامه مردم است.

یکی از نکات مهم مورد اشاره کارشناسان احتمال هم‌پوشانی گروه‌های مختلف برخوردار برای دریافت این سبد کالایی است، چرا که به نظر می‌رسد سامانه آمار و اطلاعات گروه‌های مختلف نظیر طلاب، دانشجویان مختلف، خبرنگاران و گروه‌های مختلف کارگری و کارمندی به صورت هماهنگ و یکسان نتوانند یکدیگر را تامین کنند لذا به نظر می‌رسد این همپوشانی باعث می‌شود گروه‌های خاصی چند سبد دریافت کنند و خیلی از گروه‌های برخوردار از دریافت سبد جا بمانند.

دومین نکته و نقد بر ارائه سبد کالایی میزان ثابت اقلام این سبد برای همه خانوارها است، یعنی یک خانواده دو نفره و یک خانواده 8 نفره به یک میزان سبد کالایی دریافت می‌کنند که این موضوع قطعا از عدالت لازم برخوردار نیست.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/11/12 :: ساعت 12:9 عصر )


»» عطر انتظار(5)

عطر انتظار(5)

امام مهدی علیه السلام در احادیث شیعه و سنی

 

طرح درس

 فهرست مطالب:

پیشگفتار

ضرورت بحث

تعریف واژه ها

بخش یکم:

منابع روایى درباره حضرت مهدى(علیه السلام)

الف. منابع شیعه

ب. منابع عامه

بخش دوم

احادیث درباره حضرت مهدى(علیه السلام)

1. موضوعات احادیث

2. تعداد احادیث

3. راویان احادیث از صحابه

نتیجه

الف. تواتر احادیث مهدویت

ب. صحت احادیث مهدویت

بخش سوم:

امام مهدى(علیه السلام) در پرتو احادیث

فصل 1. احادیث عام

1ـ1. حدیث ثقلین

1ـ2. حدیث «من مات»

1-3. حدیث «اثنا عشر خلیفه»

فصل 2. احادیث خاص

یک. عرصه هاى مشترک

دو. عرصه هاى اختلافى

فصل 3. لغزشگاه هاى احادیث امام مهدى(علیه السلام)

شبهه نخست

شبهه دوم

نتیجه

عطر انتظار

به دلیل حجم بالای مطالبِ این درس، امکان آوردن متن در این پست نبود. لذا فایل pdf مطالب را به همراه فایل‌های صوتی، می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 6MB)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/11/11 :: ساعت 10:48 صبح )
»» آمریکا را در آغوش بگیرید!

بررسی یک ذوق زدگی سیاسی؛

چرا برای بازگشایی سفارت شیطان مشتاق هستند؟

ذوق و شوق برخی سیاسیون معلوم‌الحال که از قضای روزگار مدعی اصلاح‌ طلبی شده‌اند و با برند «تغییر» خواهان تعویض آرمان‌ها هستند، بخاطر طرح موضوع بازگشایی سفارت آمریکا و سخنان اخیر «حسن روحانی»، این روزها چنان واضح و آشکار است که به‌هیچ عنوان قابل پنهان کردن نیست.

نباید از یاد برد که در سابقه اصلاح‌طلبان (و متحدان فعلی آنها یعنی فعالان نزدیک به «کارگزاران» و حامیان دولت «راستگویان»)، بارها  دیده شده است که سیاست‌ مداران کهنه‌ کار، مصداق ضرب المثل «از هول حلیم در دیگ افتادن» شده‌اند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/11/10 :: ساعت 11:10 صبح )


<      1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 36
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556620
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب