سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» کنسرت تک خوانی خواننده زن در جشنواره فجر!

کنسرت تک خوانی خواننده زن در جشنواره فجر انقلاب اسلامی!

جشنواره موسیقی فجر امسال با حال و هوای دیگری بعد از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر گزار می شود.

در سالی که گذشته است بارها دلسوزان فرهنگی کشور از برپایی کنسرت هایی با خوانندگی زنان و انتشار فیلم آن در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف ابراز گلایه کرده و پاسخ وزارت ارشاد به این نگرانی ها صرفا سکوت و بی اطلاعی و یا جانبداری از برخی از خوانندگان زن بوده است.
در این میان شبکه های بیگانه BBC و VOA تا جایی که توانستند در همراهی با اقدامات وزارت ارشاد به تاریخچه موسیقی زنان و اهمیت آن و ترویج موسیقی و کنسرت خوانندگان زن در این پرداختند.

کنسرت تک خوانی خواننده زن در جشنواره فجر!

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/11/12 :: ساعت 5:41 عصر )
»» احترام پاسپورت ایرانی چه شد؟ + فیلم

غلامعلی خوشرو به جای ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل شد

جدیدترین دستاورد پیاده‌روی ظریف با کری رونمایی شد

یکی از وعده‌های «روحانی» در ایام انتخابات «بازگشت احترام به پاسپورت ایرانی» بود. سال گذشته روحانی در شبکه تلویزیونی «جام جم» و در پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد: «به همه هموطنان قول خواهم داد که بزرگان و افتخارات ایران را و میراث فرهنگی ایران و بزرگانی که برخی همسایگان در حال تصاحب آنها هستند را که جزو تاریخ و فرهنگ ما است برمی‌گردانم و همچنین قول می‌دهم که احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم».
اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، اتفاقاتی رخ داد که دقیقا در جهت عکس و مصداق بی‌احترامی به پاسپورت ایرانی و عزت ملت ایران بود.یکی از این اتفاقات، ندادن ویزا از سوی آمریکا به «حمید ابوطالبی» به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل بود.
 برای اولین بار در تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی، آمریکا در اقدامی غیرقانونی از ورود نماینده ایران در سازمان ملل جلوگیری کرد. حمید ابوطالبی که از طرف رئیس جمهور به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل انتخاب شده بود به بهانه حضور در تسخیر لانه جاسوسی از ورود به مقر سازمان ملل منع شد. دولت ایالات متحده در روز جمعه 22 فروردین 1393 به صورت رسمی اعلام کرد که کنگره این کشور ورود آقای ابوطالبی به خاک آمریکا را ممنوع کرده است.
روحانی هیچگاه فکر نمی‌کرد معرفی این گزینه آن هم در شرایطی که دولت همه توان خود را برای مذاکرات بسیج کرده و سعی در دوری از هرگونه تنش با شیطان بزرگ دارد، به یکی از مهم‌ترین چالش‌های دولت وی تبدیل شود. «نه دسته‌جمعی آمریکایی‌ها» به حسن روحانی برای معرفی ابوطالبی واکنشی غیرقابل پیش‌بینی برای دولت بود. ابوطالبی پیش از این و در سال 1372 یک بار سابقه اخذ روادید از آمریکا با هدف عضویت در هیئت نمایندگی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را داشت و همین کافی بود تا حتی تصور اینکه آمریکا برای ابوطالبی ویزا صادر نکند  آن هم در شرایطی که دولت یازدهم تمایل زیادی برای نزدیکی به غرب از خود نشان داده است، ایجاد نشود. سوابق دیپلماتیک حمید ابوطالبی نیز به اندازه‌ای بود که وی را برای حضور در این سمت تایید کند. آمریکایی‌ها اما به بهانه حضور ابوطالبی در زمان اشغال سفارت آمریکا در ایران صراحتا اعلام کردند برای ابوطالبی روادید صادر نمی‌کنند.
پس از این اقدام،«سیدعباس عراقچی» معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر منع ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور گفت: هیچ گزینه جایگزینی برای «حمید ابوطالبی» نداریم و موضوع را از طریق مکانیزم‌های حقوقی پیش‌بینی شده سازمان ملل پیگیری می‌کنیم.
وی ادامه داد: براساس موافقتنامه مقرر میان سازمان ملل و دولت میزبان، این کشور باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.
 عقب نشینی آشکار
حال پس از ماه‌ها تعلل، دولت یازدهم در یک عقب نشینی آشکار، از معرفی حمید ابوطالبی انصراف داد و  «غلامعلی خوشرو» سفیر کنونی ایران در سوئیس (برن) را به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب کرد.
وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم صدور روادید برای نماینده معرفی شده قبلی اعلام می‌دارد و پیگیری رویه‌های غیرحقوقی دولت میزبان از طریق‌ سازوکارهای قانونی در سازمان ملل در دستور کار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که باید برای حفظ منافع ملی کشور و ارتقاء جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی فرصت‌سازی کرد تا حداکثر منافع ملی تامین شود و حضور موثر و فعال ایران در سازمان ملل به ویژه با توجه به شرایط بحرانی منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش ضرورت دارد.


دانلود فیلم

منبع:

کیهان

خبرنامه دانشجویان ایران



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/11/11 :: ساعت 2:51 عصر )
»» قانون شکن رسانه ای در راه روزنامه جدید! + کلیپ

قانون شکن رسانه‌ای در راه روزنامه جدید!

محمد قوچانی

زمانی که بحث «تساهل و مدارا» برای نخستین بار در مغرب زمین مطرح شد، اندیشمندانی که این موضوع را برای حل منازعات مذهبی مسیحیان آن دوران مطرح کردند، اصلی را در ذیل تساهل در نظر گرفتند که از آن با نام اصل «عدم آسیب» یاد می شود.

جان استوارت میل که از اصل عدم آسیب سخن به میان آورد بر آن بود که از هرج و مرج و توهین در لوای تساهل ممانعت کند و توضیح داد که انتقاد به مخالف نباید از مرزهای اخلاقی عبور کند و به توهین به سایر عقاید منتهی شود.

اما روشنفکران ایرانی زمانی که قصد بومی سازی ای نظریه را داشتند بسیار جلوتر از نظریه پردازان غربی عمل کردند و تحمل و مدارا را در همه ی عرصه ها تسری دادند.

نمونه بارز این تسری نیز در نشریات دوم خرداد خود را نشان داد که طی آن در تیتر روزنامه ها به مهم ترین مبانی اعتقادی ملی و دینی انتقاد و توهین شد و نمونه های آن از فرط زیادی نیاز به یادآوری ندارد.

«محمد قوچانی» نیز از جمله روزنامه نگاران اصلاح طلب است که از ابتدای فعالیت روزنامه ای خود با حواشی زیادی درگیر بوده و روزنامه های تحت مدیریت وی بارها به دلیل عبور از خطوط قرمز توقیف شدند.

اما پس از تجربیات متعدد قانون شکنی آقای روزنامه نگار و اقدام اخیر روزنامه «مردم امروز» و حمایت از کاریکاتور موهن علیه وجود قدسی پیامبر اسلام(ص) بد نیست که دلایل توقیف روزنامه و مجلات قوچانی اشاره ای دوباره شود و جالب اینجاست که نخستین و آخرین تخلف وی در رابطه با کاریکاتور بوده است.

1- توقیف روزنامه شرق

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/11/8 :: ساعت 7:33 عصر )


»» بلایی که توافقنامه هسته‎ای محوری برسرسیاست خارجی ایران آورده است

مقام دست چندم آلمان در خاک ایران برای مجلس آینده تعیین تکلیف کرد و رفت!

ظاهرا رسیدن به توافق هسته‎ای همه فکر و ذکر دولت را به خود مشغول کرده است، آنقدری که درست در زمانی که دولت فرانسه از نشریه‎ توهین کننده به پیامبر حمایت کرده و هزینه چاپ میلیونی آن را متقبل می‎شود، ظریف بی‎توجه به این توهین به پاریس رفته و با وزیر امور خارجه فرانسه دیدار می‎کند، با کری که از این نشریه حمایت کرده یک ربعی مقابل دوربین‎ها پیاده روی می‎کند و آنقدر در اندیشه توافق است که حتی فراموش می‎کند در همان اروپا یک موضع درخور غیرت مسلمانان درباره این توهین اتخاذ کند.

«توافق محور» شدن همه سیاست‎های داخلی و خارجی دولت هر چند که مقامات دولتی جسته و گریخته آنرا تکذیب کنند، چیزی نیست که بتوان با وجود اینگونه رفتارها در عرصه سیاست خارجی آنرا کتمان کرد. اما این «توافق‎محوری» چه پیامی را برای طرف مقابل ارسال می‎کند؟ پاسخش خیلی واضح و روشن است، شاید پاسخش را یک مقام دست چندم آلمانی در روزهای گذشته و در سفرش به تهران به خوبی داده باشد! پیام «توافق محوری» می‎شود چشم پوشیدن بر هر اتفاقی که ممکن است و فقط ممکن است به توافق هسته‎ای با کدخدا خدشه‎ای وارد کند، خواه انتقاد و اعتراض جدی به توهین کنندگان به پیامبر اسلام باشد، یا دخالت یک مقام دست چندم آلمانی در امور داخلی ایران آنهم در تهران و در مقابل مسئولین جمهوری اسلامی. باید چشم پوشید تا به توافق هسته‎ای خدشه‎ای وارد نشود!

در روزهای گذشته، کلودیا روت نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان در سفری نسبتا طولانی به تهران، برنامه‎های متعددی در دستور کار خود داشت که علاوه بر دیدارهای رسمی و روتین اینگونه سفرها، پا را فراتر گذاشته و در دیدارهایی که با معاون رئیس جمهور در امور زنان و همینطور محمدرضا عارف داشت به صراحت در امور داخلی ایران دخالت کرده و بدون هرگونه نگرانی از واکنشی ایرانی به این دخالت‎ها، برای دولت و ملت ایران تعیین تکلیف کرد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/11/7 :: ساعت 1:18 عصر )


»» همه پرسی یا جو سازی؟!

یک بام و دوهوای دولتمردان در مواجهه با مردم

سخنان اخیر سخنگوی دولت یازدهم در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، اگرچه با برخورد گذرای رسانه‌های حامی دولت مواجه شد، اما حکایت از یک اتفاق تلخ داشت.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با خواسته مردمی درباره اخراج سفیر فرانسه از ایران به سبب حمایت حکومت این کشور از هتک حرمت پیامبر اسلام (صلی الله و علیه و آله و سلم) گفت:

« اینکه ما در این فاصله سفیر را اخراج کنیم ممکن است خواست احساسی یک جمعی باشد، کما اینکه قابل احترام است، اما ما هدف بزرگی داریم و هم باید از حقوق ملت دفاع کنیم و هم با زبان و ادبیات دیپلماسی مسائل را پیش ببریم و ضمن احترام به نظرات مردم و جریان های سیاسی همه را نباید به پای مردم بزنیم چرا که ظاهرا مد شده همه چیز را نسبت به گفته مردم تعمیم می دهیم.»(1)

* سخنانی که آینه مشی دولت «تدبیروامید» است

شاید برخی از این مطالب ذکر مصیبت یا تکرار مکررات محسوب شود اما واقعیت این است که دولت یازدهم در برخورد با خواسته‌های مردمی، روش قابل قبولی را در پیش نگرفته است.

بدیهی است که «تناقض»های آشکار دولت «اعتدال» در برخورد با نظرات مردمی منجر به ایجاد شائبه «استفاده ابزاری» از آرای ملت خواهد شد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/11/6 :: ساعت 12:24 صبح )


»» دولت، اورانیوم 5 درصد را هم نابود می کند

گزارش جدید آمانو کاهش ذخایر اورانیوم ایران را تایید کرد
قیمت یک ربع پیاده روی با کری مشخص شد؛ نابودی حدود 7 هزار کلیوگرم اورانیوم زیر 5 درصد

در حالی جنگ زرگری دولت آمریکا و کنگره برای تحریم بیشتر ایران موضوع هسته ای را تحت الشعاع خود قرار داده، گزارش جدید آمانو نشان میدهد که به یک باره و بدون دریافت هیچ گونه ما به ازایی، طرف ایرانی بیش از 2700 کیلوگرم از اورانیوم 5 درصد خود را به اکسید تبدیل کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش ماهانه خود که شامگاه سه شنبه منتشر شده،  آورده است که ایران 2 هزار و 720 کیلوگرم اورانیوم UF6 با غنای تا سطح 5 درصد را به پروسه تبدیل در کارخانه پودر U02 به منظور تبدیل به اکسید اورانیوم تزریق کرده است. (متن کامل گزارش آمانو)

به این ترتیب ذخایر اورانیوم غنی شده 5 درصد ایران از 8 هزار و 475 کیلوگرم به 5 هزار 755 کیلوگرمتقلیل پیدا کرده است. مدیرکل آژانس انرژی اتمی، در گزارش خرداد 93 (می 2014) مقدار ذخایر اورانیوم 5 درصد ایران 8 هزار و 475 کیلوگرم عنوان کرده بود.

"تایید کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران"، در حالی است که محمد جواد ظریف پس از قدم زدن 15 دقیقه ای با جان کری در شهر ژنو هنگامی که با انتقاداتی در داخل  روبرو شد تاکید کرد که در جریان مذاکرات هسته‌ای از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کرده است و در جریان پیاده روی با کری نیز مذاکرات ادامه داشته است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/11/4 :: ساعت 9:53 عصر )


»» آقازاده های حزب الله + تصاویر

 آقازاده‌های «مقاومت» + تصاویر
آقازاده ها
وقتی اسم آقازاده بر روی آن‌ها گذاشته می‌شود، وظیفه سنگین‌تری را احساس می‌کنند؛ فرزندانی که از تمام امتیازات پدر، شهادت را انتخاب کردند.
به گزارش فرهنگ نیوز، تاریخ مقاومت لبنان، هر انسان حقیقت طلب و آزاده‌ای را به وجد می‌آورد.

رهبران و بزرگان مقاومت همان‌طور که خود با ایمانی عجیب، برای آرمانشان از جان مایه گذاشتند، پسران آن‌ها نیز راه پدر را رفته‌اند.

آقازادگی، شاید تنها برازنده همین‌ها باشد، فرزندانی که با استفاده رانت پدر می‌توانستند راههای هزار ساله را یک شبه بپیمایند و در آرامشی دور از هیاهوی مردم و دردهای آنان، زندگی کنند، اما هر از گاهی خبر شهادتشان در عرصه‌های نبرد می‌آید و مردم لبنان، دلگرم تر از گذشته، به عینه می‌بینند که رهبرانشان جلوتر از آن‌ها برای مقاومت هدیه می‌دهند و این رمز ماندگاری جریان مقاومت است.

«حسین موسوی»، فرزند سید عباس موسوی، «هادی نصرالله» فرزند سید حسن نصرالله، «جهاد مغنیه» فرزند عماد مغنیه، «علیرضا حسان اللقیس» فرزند حسان اللقیس، «علی حسن علی ابراهیم» فرزند حسن علی ابراهیم، همگی از تمام مزایای آقازادگی، شهادت را انتخاب کردند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/11/3 :: ساعت 4:4 عصر )


»» هنوز هم باور نمیکنید که از آمریکا خنجر خورده اید؟!

حکایت خنجر نفتی اوباما و دیپلماسی «اعتماد به دشمن»

انتظارات روانی با توافق ژنو افزایش یافت به خصوص که دولت با استفاده از مصوبات نهادهای امنیتی، برخورد قضائی با رسانه‌های منتقد توافقنامه را دردستور کار قرار داد. در فضای یکطرفه‌ای که کمابیش تاکنون ادامه یافته، به گونه‌ای وانمود شد که بخش قابل توجهی از تحریمها تعلیق و دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی آزاد شده است. اما با گذشت زمان کم‌کم نهادهای اقتصادی از جمله سازمان هواپیمائی، شرکت‌های خودروسازی، شرکت هما، شرکت کشتیرانی، شرکت نفت‌کش، بیمه مرکزی، بانک‌های تجاری و سایر فعالین اقتصادی لب به سخن گشودند که تحریم‌ها نسبت به قبل از توافقنامه تغییری نکرده است.
پیش‌بینی دولتی‌ها در ادامه مذاکرات محقق نشد. آمریکایی‌ها برخلاف وعده‌هایی که در سفر نیویورک و دیگر ملاقاتها به طرف ایرانی داده بودند، زیاده‌خواهی را شروع کردند (همان تجربه‌ای که بارها در دولتهای قبل هم تکرار شده بود). این بار گفتند لغو کامل تحریمها امکان‌پذیر نیست!

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/11/2 :: ساعت 12:0 عصر )


<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 40
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556624
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب