سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ملعون است، ملعون است دانشمندی که به سوی پادشاهی ستمگر می رود و به او در ستمش یاری می رساند [امام صادق علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سفیران فرهنگی ایران از دیدگاه عارف و روحانی

دومین مناظره کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگ در حالی برگزار گردید که کاندیداهای جریان اصلاحات و کارگزاران در طول مناظره به بهانه های مختلفی سعی در استفاده ابزاری از محمدرضا شجریان و اصغر فرهادی نمودند که در همین خصوص آقای روحانی از شجریان به عنوان سفیر فرهنگی ایران و جناب عارف به عنوان اوج آرزوی مردم دیندار در شنیدن صدای شجریان یاد نمودند.

شجریان

اصغر فرهادی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/3/18 :: ساعت 12:42 عصر )
»» اینفوگرافی: در ترکیه چه خبر است

اینفوگرافی/ در ترکیه چه خبر است

در ترکیه چه خبر است؟

برای مشاهده اینفوگراف، در اندازه اصلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/3/18 :: ساعت 10:59 صبح )


»» افشاگری معاون شورای عالی امنیت ملی پیرامون عملکردروحانی(4)

افشاگری تاریخی معاون شورای عالی امنیت ملی  پیرامون عملکردروحانی(4)


مذاکـــرات بغداد

در بغداد آن ها یک پیشنهاد دادند که سه فاز داشت.

 در فاز اول آنها سه  درخواست داشتند:

1- تعطیلی فردو

2- توقف غنی سازی

3- انتقال مواد 20 درصد به خارج از ایران

گفتند شما انجام بدهید، اعتماد سازی می شود. در مقابل گفتند ما مثلا در مورد تامین سوخت راکتور تهران حاضریم با شما همکاری کنیم. در مورد رادیو دارو حاضریم با شما همکاری کنیم. یک سری از پروژه های فنی شما با آژانس هست، که به خاطر این بحث ها معلق شده است؛ از آن ها حمایت می کنیم، تا آژانس انجام بدهد.

 در مورد راکتور آب سبک حاضریم با شما همکاری کنیم. و یک چیزهای غیر هسته ای مثل زیردریایی و مبارزه با مواد مخدر.

 آمریکایی ها گفتند ما حاضریم که بازرسی و تعمیر هواپیماهای کشوری در داخل ایران انجام شود.

کل ما به ازاء هایی که آن ها دادند، یکی در بحث تحریم ها بود. آن هم تحریم خیلی کوچک. بقیه هم در همکاری هسته ای بود. ما برای اینکه بتوانیم این بحث را مدیریت کنیم، گفتیم که شما با این چیزهایی که می خواهید، بر فرض درست، تا رفع نگرانی از شما کند، اعتمادسازی کند. شما هم باید کاری کنید که برای ما اعتمادساز باشد. این که شما می گویید راکتور آب سبک کار می کنید، اعتمادساز نیست. در مورد زیردریایی هم مشکلی نداریم. می توانیم با هم همکاری کنیم. اینها اعتماد ساز نیست، همکاری جویانه است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/3/16 :: ساعت 3:15 عصر )


»» افشاگری معاون شورای عالی امنیت ملی پیرامون عملکردروحانی(3)

افشاگری تاریخی معاون شورای عالی امنیت ملی  پیرامون عملکردروحانی(3)


عملکرد هیات مذاکره کننده خلاف نظر رهبری و خط قرمزهای نظام

ما بر اساس بحث هایی که در کتاب خود ایشان هست، ببینیم واقعیت چه بوده است.

الف) ایشان می گوید" قبل از توافق سعدآباد در ملاقات حضوری با مقام معظم رهبری جزئیات را مطرح کردیم. معظم له در این ملاقات با تعلیق در حد گازدهی نطنز موافقت کردند".

 فرض کنیم این گزاره درست باشد که رهبری با تعلیق در حد بازدهی موافقت کردند. چرا که ادعای ایشان هست و من نظر نمی دهم درست است یا غلط. ولی فرض می کنیم درست است. حالا ببینیم در توافق سعدآباد چه اتفاق افتاده است؟ در توافق سعدآباد، دولت ایران داوطلبانه تصمیم گرفته است که همه فعالیت های غنی سازی اورانیوم و بازفناوری را به صورتی که آژانس تعریف نموده تعلیق نماید. آژانس هم تعریف کرده است. که آن هم ابتدا گفتیم خدمتتان هست در قطع نامه شورای امنیت وجود دارد.

 پس اگر گزاره ایشان درست باشد که رهبری با تعلیق بازدهی نطنز موافقت کرده اند، پس شما به آن عمل نکردید.

ب) باز در خود کتاب ایشان جمله ای دارد. "به وزرای خارجه اروپایی در سعدآباد تاکید کردم که در مقام عمل، تنها بازدهی تعلیق خواهد شد و نه بیشتر. حتی بیانیه توافق سعدآباد کمی متفاوت تر بود."

پس یعنی شما خلاف عمل کردید.

ج) جای دیگری باز ایشان می گویند که ما برای توافق پاریس یک خطوط قرمزی را تعیین کردیم. که این خطوط قرمز10 تا است. باز تاکید می کنم این روایت ایشان هست. من  قضاوت نمی کنم که درست است یا غلط. ولی خود ایشان می گویند ما قبل از توافق پاریس به سه کشور اروپایی پیشنهادی دادیم.که در پیشنهاد ایران از 10 تا خط قرمز که گذاشته شده است، به روایت ایشان، بیشتر از 3 تای آن ها در پیشنهادی که خودمان داده ایم، نیست.یعنی 7 تا از خط قرمزهای نظام را خود زیر پا گذاشته ایم. بنده خداها احترام گذاشتند و همان 3 تا را قبول کردند.

باز دقت کنیدکه با چه اعتماد به نفسی، هنوز خرابکاری های خود را به مقامات عالی نظام منسوب می کنند. که این ها بر اساس مطالب خود ایشان است، راست و دروغش با خودشان. نمی خواهم قضاوت کنم. که اسنادش وجود دارد اما الان محل ورودش نیست و ما هم اختیار نداریم اسناد نظام را در هرجا ارائه کنیم. حتما ایشان اجازه هایی داشته اند که توانسته اند ارائه کنند.

د) در جای دیگری ایشان می گویند نظام، هفت شرطی را  برای توافق پاریس گذاشت. حالا بیایید در میزان اجرایش در پیشنهادی که ایران می دهد، نگاه کنیم. از هفت شرط، پنج موردش رعایت می شود. دو مورد از آن رعایت نشد. لااقل در پیشنهاد ایران که باید رعایت شود. در توافق پاریس خروجش چهار بند است، که از آن چهار بند،سه موردش جز خط قرمزهای ماست. اگر خطوط قرمز شروط  نظام هست،  قاعدتا باید در خروجی مذاکرات لحاظ شود. اگر در مذاکرات این خطوط قرمز تأمین نشده است، شما نباید موافقت می کردید. و ایشان موافقت کرده‌اند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/3/16 :: ساعت 2:58 عصر )


»» افشاگری معاون شورای عالی امنیت ملی پیرامون عملکردروحانی(2)

افشاگری تاریخی معاون شورای عالی امنیت ملی  پیرامون عملکردروحانی(2)

 

مذاکرات پاریــــس

زمینه:

اکنون در دوره‌ای هستیم که اتفاقی به نام توافق پاریس می خواهد شکل بگیرد. در مذاکرات پاریس یک پیشنهاد ما داریم، طرف مقابل هم یک پیشنهاد داده است و در نهایت توافقی هم خارج شده است.

جالب این است که پیشنهادی که ما دادیم، یک بندش به این صورت است که : "به عنوان یک اقدام دیگر برای اعتماد سازی، ایران به صورت داوطلبانه کلیه فعالیت های مرتبط با غنی سازی و بازفراوری را که برای دوره مذاکرات ادامه خواهد داشت، اجرا می کند و تعلیق جامع خواهد بود." یعنی چیزی نبوده است که آن ها پیشنهاد بدهند و ما بپذیریم، خود ما پیشنهاد داده‌ایم. که این باعث می شود که به توافق پاریس برسیم که توافق مهمی است.

 

 تعهدات ایران:

1)استمرار تعهدات ناشی از موافقت نامه سعدآباد؛

2)ادامه اجرای داوطلبانه پروتکل تا تصویب

3) ادامه تعلیق فعالیت های غنی سازی تا حصول موافقت نامه تمهیدات دراز مدت میان دو طرف. (یعنی تا زمان نامحدود. چرا که مشخص نیست این توافق چه زمانی حاصل خواهد شد.)

4) گسترش تعلیق تمامی فعالیت های مرتبط با غنی سازی و بازفرآوری. ( باز می‌پذیریم تعلیق تا مدتی که به توافقی قابل قبول میان دو طرف دست یافته شود ادامه یابد.)

 

تعهدات 3 کشور اروپایی:

1)حمایت از مدیر کل برای این که چنان چه مقتضی بداند در چارچوب توافق نامه پارلمان و پروتکل الحاقی، به آژانس گزارش دهد. (یعنی اگر مدیر کل بخواهد به آژانس در مورد ایران گزارش بدهد، این ها از او حمایت می کنند. مثلا یک لیوان آب به او می دهند که خوب بتواند گزارش بدهد. غرض این که حدود و نوع حمایت باز هم مشخص نیست.)

 2)حمایت از مدیر کل برای دعوت از ایران برای پیوستن به گروه کارشناسی ره یافته چرخه سوخت هسته‌ای

3) حمایت از سرگیری مذاکرات همکاری تجاری ایران با اتحادیه اروپا در صورت راست یافتگی تعلیق.(تضمین نمی‌کند که  این کار را انجام خواهندداد، تنها این لفظ است که حمایت می کنیم. نتیجه اش این می‌شود که  اظهار می‌کنند که ما 3 کشور می‌خواستیم این کار انجام شود ولی فلان کشور مخالفت کرد، چون ما 25 کشوریم)

4)حمایت از آغاز مذاکرات برای الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی (که این چقدر برای ما فایده دارد یا ندارد یک بحث است و این که آیا ما را عضو می‌کنند قطعا یا باز فقط حمایت  می‌کنند؛ یک بحث دیگری است)

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/3/16 :: ساعت 2:30 عصر )


»» افشاگری معاون شورای عالی امنیت ملی پیرامون عملکردروحانی(1)

متن کامل افشاگری تاریخی معاون شورای عالی امنیت ملی + فیلم و فایلPDF
علی باقری چند هفته قبل پاسخ سخنان امروز روحانی را چگونه داد!؟/ ماجرای عملکرد شورای عالی امنیت ملی وقت خلاف خواست رهبر انقلاب

 

اظهارات عجیب و فرار به جلوی حسن روحانی در نخستین حضور انتخاباتی خود در سیما، منجر به واکنش های متعددی به او شده است.

مهم ترین این واکنش ها مربوط به اظهارات پدر شهید احمدی روشن بود که طی گفتگویی اعلام کرد اظهارات روحانی دل خانواده شهدا را خون کرده است و روحانی با فرافکنی می خواهد اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازد.

این در حالی است که چندی قبل دکتر علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با حضور در دانشگاه تهران و در اظهاراتی در جمع دانشجویان این دانشگاه؛ توضیحات مفصلی پیرامون اقدامات حسن روحانی و تیم زیر نظر وی در دوره حضور در شورای عالی امنیت ملی کشور ارائه داده بود.

نظر به اهمیت سخنان دکتر باقری و تشریح اقدامات غیر هماهنگ حسن روحانی با رهبر انقلاب در مدیریت پرونده هسته ای در سالهای دوم خرداد، رجانیوز متن کامل این اظهارات را برای ثبت در تاریخ منتشر می‌کند:

 دانلود فایل PDF

فیلم بخشی از سخنان علی باقری راجع به تفاوت موضع رهبری و عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی و کوتاه آمدن آنها در برابر زیاده خواهی سه کشور اروپایی:

زاویه غیر قابل انکار عملکرد تیم مذاکره کننده به ریاست حسن روحانی با خواست و نظر رهبر انقلاب+دانلود (23MB)

روایت حسن روحانی از رفتار سه کشور اروپایی و خاطره البرادعی از پیشنهاد اروپایی‌ها+ دانلود (23MB)

 

متن سخنرانی:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما با واقعیتی در مورد انرژی هسته ای از ده سال پیش روبرو هستیم. و در این قضیه دو رویکرد، دو گفتمان و دو نگاه در طول این ده سال تجربه شده است. و هردو نگاه و نگرش، سازش و مقاومت، پیامد هایی داشته است. دنبال این هستیم تا پیامدهای رویکرد سازش و مقاومت را بررسی کنیم. و بر همین اساس می خواهیم به بعضی سوالات و ابهامات اساسی پاسخ دهیم. البته براساس مستنداتی که وجود دارد نه براساس تحلیل ها ی شخصی. که برخی از آن ها را اشاره می کنم.  با توجه به صحبت آقا در نوروز امسال در مورد اینکه دولت بعدی باید ضعف های دولت قبل را نداشته باشد و نقاط مثبت این دولت را داشته باشد. به هر حال مسئله‌ی هسته ای می تواند به عنوان یک case study زنده و شفاف باشد. تا بفهمیم نقاط قوت کدام است و نقاط ضعف چیست. تا بعضی به خاطر ناآگاهی ها یا تمایلات جناحی، شکست ها و پسرفت ها  را به عنوان مذاکره و تعامل و گفت وگو و پیشرفت معرفی نکنند و پیشرفت ها را سرسختی و لجاجت و یک‌دندگی قلمداد نکنند.

طبیعتاً وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم. به مذاکره ایران با سه کشور اروپایی در زمان دولت اصلاحات باید بپردازیم که مسئول آن دبیر اسبق شورای امنیت ملی بوده است و اگر اسمی از ایشان برده می‌شود بخاطر مسئولیت ایشان و کتابی است که توسط ایشان به چاپ رسیده است است. و هیچ بحث شخصی با ایشان یا هر کس دیگری در این جلسه نخواهیم داشت.  و  همچنین تیمی که همراه ایشان بوده است، که افرادش هم مشخص است و آن ها هم نسبت به مذاکرات مسئولیت دارند. همان طور که روند کنونی مشخص است. و اکنون مسئولیت مذاکرات، با آقای جلیلی هست.

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/3/16 :: ساعت 9:16 صبح )


»» کسی را انتخاب کنید که از تشر قدرتها نترسد

کسی را انتخاب کنید که از "تشر" قدرت‌ها نترسد

امام خمینی

امام‌خمینی (ره) فرمودند: کسانی را انتخاب کنید که مسائل را تشخیص دهند نه از افرادی باشند که اگر روسیه یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زد، بترسند باید بایستند و مقابله کنند.

انتخابات بستر حضور گسترده مردم و تجلی‌گاه خلق حماسه سیاسی است که رهبر معظم انقلاب به منظور تاکید بر این مهم، امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهاده‌اند.
امام‌خمینی (ره) درباره اهمیت انتخابات و برگزاری آن رهنمودهای مهمی از معیار انتخاب تا رعایت اخلاق داشته‌اند که ملت ایران این فرمایشات را در انتخاب خود به کار خواهند گرفت.
ملت ایران با درایت و فهم خود همانند گذشته در این عرصه حاضر خواهد شد و در این مسیر از رهنمودهای امام راحل درباره انتخابات استفاده خواهد کرد، که مهمترین موارد این مهم در زیر آمده است:

** اگر یک نفر آدمی باشد که فیلسوف باشد یک آدمی باشد که تمام عالم را در تحت سیطره علمی خودش برده باشد لکن جمهوری‌اسلامی را نمی‌خواهد این را تعیین نکنید.
** آن چیزی که الان لازم است بر همه آقایان بر همه شما جوانان بزرگان و بر همه قشرهای ملت این است که چشمهایشان را باز کنند با مطالعه، با دقت افرادی که تعیین می‌کنند صفات خاصی را داشته باشند: اول اینکه مومن باشند، مومن به این نهضت باشند، جمهوری‌اسلامی را بخواهند طرفدار مردم باشند، امین باشند اسلامی باشند شرقی و غربی نباشند انحرافات مکتبی نداشته باشند.

** عزیزان من که امید نهضت اسلامی به شماست در روز تعیین سرنوشت کشور بپاخیزید و به صندوق‌ها هجوم آورید و آرای خود را در آن‌ها بریزید، باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسئولیت عظیم امت.

** همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده، روز سرنوشت‌سازی است می‌خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور شما باشد سهل‌انگاری نکنید و به پای صندوق‌ها بروید.
 
** انتخاب‌کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات، منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن با ذهن حاضر رای بدهند و لازم است که خودشان مستقیما رای خود را به صندوق بیندازند و به احدی اطمینان نکنند که فرصت‌طلبان در کمینند.


** اشخاص بی‌سواد قبلا با مشورت اشخاص مطمئن متدین کاندیداهای خود را به وسیله شخص متدینی بنویسند و باز به شخص دیگری که مطمئن است بدهند بخواند و خودشان با دست خودشان رای خود را به صندوق بیاندازند و اختیار نوشتن رای یا به صندوق انداختن را به هیچ کس ندهند.
 

** باید اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامی باشد. حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است.

** باید مردم را برای انتخابات آزاد گذاریم و نباید کاری بکنیم که فردی بر مردم تحمیل شود و هیچ کاندیدایی نباید از سهم مبارک امام علیه‌السلام، اموال دولت و اموال دفاتر، سازمان‌ها و مجامع و اموال عمومی خرج انتخابات کند.

** من متواضعانه از شما می‌خواهم که حتی‌الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید اشخاصی اسلامی متعهد غیرمنحرف از صراط مستقیم الهی را درنظر بگیرید، افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام شرقی و غربی نباشند بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند.
** امید است ملت مبارز متعهد به مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروه‌ها آرا خود را به اشخاصی دهندکه به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند و از تمایلات چپ و راست مبرا باشند و به حسن سابقه، تعهد به قوانین اسلام، خیرخواهی امت معروف و موصوف باشند.

** دنبال این باشید که یک نفر صددرصد مکتبی اسلامی در خط اسلام برای ریاست جمهوری انتخاب کنید، تعیین رئیس‌جمهور یکی از چیزهایی است که بر همه مسلمان‌های ایران بر همه مکلف‌های ایران واجب است که در این امر دخالت داشته باشند. اگر دخالت نکنند و یک صدمه‌ای به اسلام برسد هر یک یک ما در محکمه عدل الهی مسئول هستیم.

** این تکلیف آقایان است که راجع به مسائل اسلامی که پیش می‌آید چه وکیل بخواهید تعیین بکنید و چه ... رئیس جمهور بخواهید تعیین کنید باید در صحنه باشید عذری ندارید که بروید و کنار بنشینید، نگویید که دیگران رای می‌دهند، من هم باید رای بدهم. تو هم باید رای بدهی آن روستایی هم که در کنار مزرعه خودش کار می‌کند باید رای بدهد. تکلیف است.

** شما همه ما زن و مرد هر مکلف همانطور که باید نماز بخواند همانطور باید سرنوشت خودش را تعیین کند. مردم با شرکتشان در انتخابات ثابت کنند که از اسلام رویگردان نیستند.

** آزاد هستید و رضای خدا را درنظر بگیرید و توجه به خدا داشته باشید و پای صندوق‌ها بعد از اینکه اعلام کردند،تشریف ببرید و رای خودتان را بدهید. این رای به اسلام است.

** من امیدوارم که ملت شریف ایران در این امر مهم الهی ـ که منحرفان از هر چیزی بیشتر با آن مخالفت کرده و می‌کنند و این نیز از اهمیت آن است ـ یکدل و یک جهت در روز انتخابات به سوی صندوق‌ها هجوم برند و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.
** کسانی را انتخاب کنید که مسائل را تشخیص دهند نه از افرادی باشند که اگر روسیه یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زد، بترسند باید بایستند و مقابله کنند.

** مردم شجاع ایران افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه‌داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام منافقین، اسلام راحت‌طلبان،  اسلام فرصت‌طلبان و در یک کلمه اسلام امریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند.

** من از همه قشرها از همه ملت می‌خواهم که آداب اسلامی خودشان را نسبت به همه امور خصوصاً در انتخابات حفظ کنند و مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنی
کنند.

 

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/3/15 :: ساعت 9:41 عصر )
»» سه درس آموزنده از امام موسی کاظم

سه درس آموزنده از امام موسی کاظم علیه‌السلام

در خلوت خلاف نکن

شخصى به نام مرازم گوید: روزى جهت زیارت و ملاقات امام موسى کاظم علیه السلام به سوى مدینه طیّبه حرکت کردم و در مسافرخانه‌اى منزل گرفتم، در این میان چشمم به زنى افتاد که مرا جلب توجّه نمود، خواستم با او رابطه برقرار کنم؛ ولى او نپذیرفت که با من ازدواج نماید. سپس به دنبال کار خویش رفتم؛ و چون شب فرا رسید به مسافرخانه بازگشتم و دقّ الباب کردم، پس از لحظه‌اى همان زن درب را گشود و من سریع دست بر او نهادم؛ ولى او با سرعت از من دور شد. فرداى آن شب، چون بر مولایم امام کاظم علیه السلام وارد شدم، حضرت فرمود: اى مرازم! کسى که در خلوت خلافى مرتکب شود و تقواى الهى نداشته باشد، شیعه و دوست ما نیست.(1)

مکر دشمن به خودش برمی‌گردد

روزى هارون الرّشید طبقى از سرگین الاغ تهیّه کرد و سرپوشى بر آن نهاد؛ و آن را توسّط یکى از افراد مورد اطمینان خود براى حضرت ابوالحسن، امام موسى کاظم علیهما السلام فرستاد با این گمان که حضرت را مورد تحقیر و توهین قرار دهد.

هنگامى که آن شخص طبق را نزد حضرت آورد و سرپوش را برداشت، دید خرماهاى تازه و گوارائى در آن قرار دارد.

پس، حضرت تعدادى از آن رطب‌ها را تناول نمود و سپس چند دانه به کسى که طبق را آورده بود، داد و او نیز آن‌ها را خورد، بعد از آن باقى مانده آن‌ها را براى هارون فرستاد. وقتى مأمور، طبق را نزد هارون آورد و جریان را تعریف کرد، هارون یکى از آن خرماها را برداشت و چون در دهان خود نهاد، تبدیل به سرگین الاغ گشت.(2)

چه سنگ ریزه در کف و چه جواهر در دست

یونس بن عبدالرّحمان - که یکى از یاران صدیق و از وکلاى امام صادق و امام کاظم و امام رضا علیهم السلام بود - روزى به مجلس پُر فیض حضرت ابوالحسن، امام موسى بن جعفر علیهما السلام وارد شد. امام علیه السلام پس از مذاکراتى، ضمن موعظه‌هائى گوناگون به او فرمود: اى یونس! با مردم مدارا کن؛ و با هرکس به اندازه معرفت و شعورش صحبت کن.

یونس اظهار داشت: اى مولایم! مردم مرا به عنوان بى‌دین و زندیق خطاب مى‌کنند. امام علیه السلام فرمود: گفتار مردم نباید در روحیّه و افکار تو تأثیر بگذارد، چنانچه در دستان تو جواهرات باشد و مردم بگویند که سنگ ریزه است؛ و یا آن که در دست هایت سنگ ریزه باشد و بگویند که جواهرات در دست دارد، این گفتار هیچ گونه سود و یا زیانى براى تو نخواهد داشت .(3)

 

پی نوشت‌ها:

1- بصائرالدّرجات: ج 5، ب 11، ص 67، بحار: ج 48، ص 45، ح 26.

2- إثبات الهداة: ج 3، ص 205، ح 104.

3- بحارالا نوار: ج 2، ص 66، ح 6.

 

منبع: تبیان



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/3/15 :: ساعت 7:15 عصر )
»» حذف تصویر رهبر انقلاب در حسینیه جماران!

حذف تصویر رهبر انقلاب در حسینیه جماران!

روز گذشته(11/3/92) میتینگ انتخاباتی حرمت شکنانه حسن روحانی با جوانان حامی وی در حسینیه جماران برگزار گردید. وب سایت حسن روحانی، گزارش تصویری از این میتینگ که دل عاشقان و دوستداران خمینی کبیر(ره) را به دردآورد، منتشر نمود. در یکی از عکس های این گزارش تصویری از حسینیه جماران، عکسی بسیار قابل تامل دیده می‌شود، در این عکس تصویر آقای هاشمی رفسنجانی در کنار دو تصویر حضرت امام(ره) قرار دارد و تصویر مقام معظم رهبری نیز حذف شده است.

حذف تصویر رهبر انقلاب در حسینیه جماران!

عکسی که از سایت حسن روحانی حذف شد

با انتشار گسترده این خبر در فضای مجازی امروز سایت حسن روحانی عکس مربوطه را از خروجی خود حذف کرد.

عکسی که از سایت روحانی حذف شد

 

منبع:

1-فرهنگ نیوز

2-فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/3/15 :: ساعت 1:19 صبح )
»» کاریکاتور: رأی هر ایرانی

رای هر ایرانی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/3/14 :: ساعت 5:59 عصر )
<      1   2   3   4   5      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 52
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556719
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب