سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت انسان به برادرانش، برایش نزد خداوند، فضیلتی به شمار می رود. [امام صادق علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ایران و روسیه شیرهای نفت را برای یک ماه ببندند!

ایران و روسیه شیرهای نفت را برای یک ماه ببندند!

ایران و روسیه شیرهای نفت را برای یکماه ببندند!

بازار فروش نفت در شرایط نابسامانی بسر می‌برد. کاهش قیمت نفت از طریق اعمال فشار نظام سلطه و همراهی کشورهای مطیعی همچون عربستان که سهم قابل توجهی از بازار را برعهده دارد، راه را برای هرگونه اقدام دیپلماتیک از طریق تشکلهای منطقه ای و بین المللی همچون اوپک بسته است.

در این شرایط اقدامات ضربتی و انقلابی و بهم زدن بازی حریف تنها راهکار رسیدن به اهداف موردنظر و بازی نکردن در زمین نظام سلطه است. در اینخصوص شرایط ویژه و طلایی بوجود آمده است که کشورهایی همچون ایران و روسیه را کاملاً در جهت منافع یکدیگر همسو کرده است؛ اقدامات سنگین تحریمی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا همزمان و بطور مشابه در حال شکل گیری و اعمال بر این دو کشور است؛ متاسفانه به دلیل ناهمسویی سیاستمداران و نبود یک طرح مشترک برای اقدام عملیاتی، روزبروز تحریم ها بدون آنکه نتیجه منفی برای تحریم کنندگان داشته باشد شدت می یابد.

 

این مهم بویژه در قیمت فروش نفت نمود چشمگیر داشته و اقدام مشترک از سوی ایران و روسیه را اجتناب ناپذیر می کند؛ دراین‌خصوص بازگشت به پیشنهاد رهبر انقلاب می‌تواند راهگشا باشد:

«از جمله کارهای مهمّی که دولتهای عرب میتوانند بکنند این است که صادر کنندگان نفت از نفت استفاده کنند. این حرفی که غربیها در دنیا به راه انداخته‌اند که از سلاح نفت استفاده نکنید، حرف درستی نیست. نفت مال ملتهاست و باید به سود خودشان از آن استفاده کنند. امریکاییها از گندم و از محصولات غذایی به عنوان سلاح استفاده کردند؛ در خیلی جاهای دنیا هم میکنند. چرا کشورهای اسلامی و عربی این حق را نداشته باشند؟ یک ماه - فقط یک ماه - به‌صورت نمادین و سمبلیک، صادرات نفت را به همه کشورهایی که با اسرائیل روابط حسنه دارند قطع کنند.»

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/10/16 :: ساعت 11:31 عصر )


»» نماهنگ 'ماهیا' با صدای اصفهانی

نماهنگ "ماهیا" با صدای اصفهانی

جدیدترین اثر دکتر محمد اصفهانی در مورد دفاع مقدس به نام " ماهیا" را دریافت کنید:


دانلود فیلم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/10/15 :: ساعت 4:21 عصر )
»» یک اقدام تحسین برانگیز

در یک اقدام تحسین برانگیز

اقامه نماز جماعت در برنامه زنده

اقامه نماز جماعت در برنامه زنده +تصاویر

بینندگان برنامه «مناظره» این هفته در لحظات ملکوتی نماز مغرب شاهد یک ابتکار جالب توجه بودند. شرکت کنندگان در برنامه مناظره نماز مغرب را به جماعت در استودیو برنامه مناظره برگزار کردند.

سالهاست که شبکه های تلوزیونی بعد از پخش اذان فیلمی از اقامه نماز را پخش کرده تا گامی در مسیر ترویج فرهنگ نماز بردارد. برخی از منتقدین پیش از این خواستار نوآوری در این بخش از برنامه های تلویزیونی بوده و برنامه ریزی های جدی برای این بخش از برنامه ها را به مسئولین پیشنهاد داده بودند. اما امروز ببیندگان برنامه مناظره شاهد یک نوآوری بودند. پس از پخش زنده اذان مغرب، شرکت کنندگان برنامه مناظره نماز مغرب را به جماعت برگزار کردند.

نمازی که صحنه‌ای جالب از حضور سلایق مختلف سیاسی و اقتصادی در صفوف نماز را به تصویر کشید.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/10/13 :: ساعت 4:35 عصر )


»» فیلم: تدبیر نظام در حصر سران فتنه

فیلم: تدبیر نظام در حصر سران فتنه

دانلود با کیفیت خوب

دانلود با کیفیت متوسط



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/10/12 :: ساعت 5:28 عصر )
»» وضع تحریم های جدید دو روز پس از اظهارات اوباما درباره تعامل سازن

وضع تحریم های جدید دو روز پس از اظهارات اوباما درباره تعامل سازنده با ایران

دو روز پس از گفتگوی اوباما با رادیوی ملی آمریکا و بیان اظهاراتی که رسانه ها و کارشناسان حامی دولت آن را بیانگر نرمش سیاست های کاخ سفید در مواجه با ایران عنوان کرده بودند،وزارت خزانه‌داری آمریکا 9 شخص و نهاد را به دلیل ارتباط با ایران به لیست‌ تحریم‌های خود اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی جدید، 9 شخص و نهاد را به‌بهانه کمک به تهران در دور زدن تحریم‌ها، به لیست‌ تحریم‌های ضدایرانی اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است که این 9 شخص و نهاد را به‌دلیل حمایت از تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها و آنچه نقض حقوق بشر از جمله سانسور خوانده، تحریم‌ کرده است.

در حالی که بنا بر اعتقاد برخی ناظران افزودن 9 نفر جدید به لیست تحریم‌ها، تحریمی جدید محسوب می‌شود، مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند اقدام فوق تلاش برای اجرای تحریم‌های موجود است.

دیوید کوهن معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه آورده است: با اینکه ما از اعمال هر گونه تحریم‌های جدید مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در حالی که مذاکرات در جریان است، حمایت نمی‌کنیم... با گفتار و اعمال تصریح کرده‌ایم که به اجرای تحریم‌های موجود ادامه خواهیم داد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/10/11 :: ساعت 11:48 عصر )


»» فتنه چگونه شکل میگیرد؟

عوامل بروز فتنه؛

فتنه چگونه شکل می‌گیرد؟

فتنه، رخنه جهل در شکاف ایجاد شده‌ی شک در  ایمان مردم است، که با تردید و بد بینی آغاز شده و با پشت کردن بر حق و قیام علیه آن به اوج خود می رسد و با فروکش کردن غبار‌های کژ فهمی جلوه حقیقت نمایان شده و برای جماعت منحرف پشیمانی و عزاب وجدان و ده‌ها مصیبت از جانب فتنه‌گر بر سرشان خراب خواهد شد.

 در طول تاریخ بشر فتنه‌های بسیاری بر امت‌ها به وجود آمده که آزمونی دشوار برای کشف و هم قدمی با حق بوده است . فتنه‌های کفار علیه پیامبر و حوادث دوران زندگانی حضرت امیر (ع)، قیام عاشورا و صد‌ها فتنه ریز و درشت که امتی را گرفتار کرده و در کام خود فرو برده و یا مردم با کمک ایمان سرافزار و با اقتدار از میان فتنه بیرون آمده و فتنه را ناکام گذاشته‌اند.

این که چگونه بتوانیم  عوامل بروز فتنه را بشناسیم و در بهترین زمان برای مقابله با آن به پا خواهیم نکته بسیار مهمی است که باید از میان سخنان گهربار امیر المومنین(ع) و بزرگان دین دریافت و آن را در زندگی امروز خود به کار بست . حضرت علی(ع) می‌فرماید: وقتی که غبار شبهه برخیزد، برجای خویش بمان. چیزی نگو و کاری نکن. اگر جایی نمی‌توانی حق و باطل را تشخیص بدهی، براساس تعصب و احساسات شروع به موضع‌گیری نکن.

حضرت امیر(ع) در جایی دیگر  می‌فرمایند: شروع فتنه از دو جاست که هر دو نقش دارد. یک بُعد نفسانی دارد که همان خودخواهی است. دوم بدعت نظری در مفاهیم.(1)

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/10/8 :: ساعت 9:59 عصر )


»» کلیپ توقع من از آقایان

کلیپ توقع من از آقایان

بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای پیرامون مفاسد اقتصادی

مقام معظم رهبری


دانلود کلیپ


منبع: شبکه تبلیغ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/10/7 :: ساعت 11:35 عصر )
»» در دنیا سربازان گمنام را کجا دفن میکنند؟+تصاویر

کشورهای دنیا سربازان گمنام را کجا دفن میکنند؟

اکثر کشورهای دنیا برای سربازان جنگی خود و مقبره‌های آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل هستند.
 به گزارش مشرق، در بسیاری از کشورهای دنیا کشته شدگان جنگی به تدریج به یک نماد و بخشی از هویت آن جامعه تبدیل می شوند. به همین دلیل مسئولان ترجیح می دهند کشته شدگان جنگی به ویژه سربازان گمنام را بجای دفن در قبرستان ها، در مراکز شهر به خاک بسپارند. اکثر کشورهای دنیا برای سربازان جنگی خود و مقبره‌های آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل هستند. برخی کشورها میادین اصلی را برای این کار انتخاب کرده و برخی دیگر دانشگاه را (به عنوان مرکز حضور جوانان) برای این نماد هویتی انتخاب می کنند:

 

گارد احترام برای سربازان بی‌نام کاخ کرملین

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/10/6 :: ساعت 10:15 عصر )


»» وحشت اسرائیل از یک کمپین ایرانی

وحشت اسرائیل از یک کمپین ایرانی

گسترش موج ضد صهیونیستی در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی خصوصا جوانان و دانشجویان، مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. این موج که توسط گروه‌های خودجوش مردمی ایجادشده، در روزهای اخیر آنچنان فراگیر شده که تحلیلگران غربی را به اشتباه انداخته که حتما دولت و نظام ایران، پشتیبان چنین کمپینی هستند و از این جهت دچار اشتباه محاسباتی شدند. سایت آمریکایی فری‌بیکن در این باره نوشته است: نظام ایران یک کمپین سراسری در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «من عاشق جنگ با اسرائیل [رژیم صهیونیستی] هستم» به راه انداخته که هدف از آن ترغیب کودکان، نوجوانان و کاربران اینترنتی برای ارسال تصاویر خودشان با پیام‌های حاوی ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی است. این جنبش طی روزهای اخیر در توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش نهاده است.


دریافت فایل تصویری

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/10/4 :: ساعت 11:46 عصر )
»» چه کسی تعیین میکند مردم شلوار لی پاره بپوشند؟

بررسی مفهوم امروزی بودن

«امروزی بودن» یکی از مهمترین شاخص های زندگی مردم در فرهنگ معاصر است که این مفهوم در نوع مصرف و چگونگی زیست شهروندی بازتولید معنایی می شود. به همین جهت «امروزی زیستن» نیز یکی از مهمترین دغدغه های مردم برای نوع رفتار و عادات خود و حتی تربیت فرزندان شان می شود. فارغ از اینکه «امروزی بودن» نتیجه انتخاب چه کسی یا گروهی برای مردم است، فرهنگ جمعی سعی بر تنظیم عادت واره هایش با آن دارد.[1] حال سوالی که پیش می آید اینست که «امروزی بودن» در جامعه ایران چگونه بازتولید شده، توسط چه گروهی تعیین می شود و توسط چه کسانی دنبال می شود؟

«امروزی بودن» که به نوعی به عنوان فرهنگ والا و برتر به جامعه معرفی می شود زندگی فرهنگی مردم را تحت تأثیر قرار می دهد بدون اینکه سوال شود آیا این فرهنگ، واقعا امر فرهنگی است؟ البته به نظر می رسد یکی از مهمترین خصوصیات جامعه توده[2]، عدم فکر یا سوال در مورد مصرفی است که فکر می کند به انتخاب خود در آن قرار دارد. فرهنگ عامه پسند[3] که تولید جامعه توده است همان فرهنگ روزمره مردم در مصرف گرایی و خوش گذرانی است. این فرهنگ، توزیع شده بوسیله رسانه های توده[4] است که از آن بعنوان صنعت فرهنگ نام می برند. (هورکهایمر/ آدورنو،6:1380-65) اساسا این نوع فرهنگ به سمت پر کردن اوقات فراغت و سود بازار تمایل دارد. مردم برای آن چیزی پول می دهند که از آن لذت می برند و به آن نیاز دارند. البته این لذت و نیاز به خودی خود وجود ندارد بلکه همین نیاز هم تعریف می شود.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/10/3 :: ساعت 1:0 صبح )


<      1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 83
>> بازدید دیروز: 113
>> مجموع بازدیدها: 557868
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب