سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مَثَل دانشمندان بدکردار، مانند تخته سنگی بردهانه نهر است که نه آب می نوشد و نه آب را وا می نهد تا به کشتزاررسد . [عیسی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» قطعنامه اتحادیه اروپا سند بی اعتمادی ایران به غرب +فیلم

قطعنامه اتحادیه اروپا سند بی اعتمادی ایران به غرب +فیلم

حالازمان به سرعت می گذرد و هر چه بیشتر از آن عکس های دسته جمعی و لبخندها می‌گذرد صحبت‌های رهبر انقلاب بیشتر در ذهن‌ها متبادر می‌‌شود. به غربی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد ..
18 اسفند ماه سال گذشته دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در جریان سفر به ایران با برخی از فعالان و محکومان فتنه درحالی صورت گرفت که دومین دیدار از ازنوع خود در کمتر از سه ماه بود.
 
 این دیدار در حالی صورت گرفت که دستگاه دیپلماسی کشورمان و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با گذشت سه ماه از اقدام غیر متعارف هیات پارلمانی اروپا در دیدار با دو تن از محکومان فتنه در جریان سفر به تهران و اعطای جایزه به آنان، پاسخ روشنی به افکار عمومی نداد. دیداری که در سفارتخانه یونان انجام گرفت و هیات رئیسه مجلس و وزارت امور خارجه ، هر کدام دیگری را مقصر اعلام کردند با سفر اشتون به ایران  در سفارتخانه اتریش تکرارشد. دیداری که بعد ها حتی اعلام شد یکی از شروط سفر اشتون به ایران بوده است . هرچند بازهم از طرف وزارت امورخارجه رد شد . 
 

دانلود فیلم (حجم:24MB)
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/1/21 :: ساعت 10:35 صبح )
»» توهین اصلاح طلبان به سوگواری حضرت زهرا

جایگزینی واژه «وفات» به جای «شهادت» حضرت زهرا (س) این بار توسط پورنجاتی!

احمد پورنجاتی از فعلان سیاسی اصلاح طلب در آخرین مطلب خود در یک شبکه اجتماعی با اشاره به محفلی سیاسی - مذهبی! در خانه خاتمی با حذف واژه «شهادت» حضرت زهرا (س)، کلمه «وفات» را به کار برده است.

احمد پورنجاتی در صفحه فیس بوک خود خود با اشاره به حضورش در منزل خاتمی نوشت: «امروز عصر شال و کلاه کردم به سوی دفتر جناب سید محمد خاتمی، که به خیال خودم زرنگی کنم تا به”یک کرشمه دو کار” برآید و به یک تیر دو نشان! هم در محفلی که به روال چند سال گذشته و به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه (ع )تشکیل می‌شود، حاضر شوم و هم دیدار سال نو را با ایشان و دیگر دوستان ادا کرده باشم.»

حذف واژه شهادت و به کارگیری واژه وفات که طبعا دو معنای متفاوت را به ذهن متبادر می کند پیش از این نیز توسط شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب به کار گرفته شده است.

سال گذشته نیز در سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) رسانه های اصلاح طلب همچون روزنامه شرق و روزنامه بهار لفظ شهادت را برای عرض تسلیت حذف کرده و بجای آن از «وفات و عروج ملکوتی» استفاده کردند.

روزنامه بهار همچنین آبان ماه سال گذشته با انتشار مقاله‌ای اهانت آمیز با عنوان "امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟" آموزه های اسلامی، شیعی و موضوع امامت امام علی (ع) را مورد هدف قرار داد که به این دلیل از سوی دادگاه مطبوعات محکوم شد. 

منبع: رجانیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/1/20 :: ساعت 12:13 صبح )
»» تعظیم تمام قد کابینه «تدبیر» در برابر فتنه گران

پرده جدیدی از نمایش کابینه اعتدال؛

تعظیم تمام قد کابینه «تدبیر» در برابر فتنه گران

سال 93 در حالی از سوی مقام معظم رهبری با محوریت فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شد که در نگاه اول، توجهات را به دو وزیر اقتصاد و فرهنگ جلب می نماید و از آنجا که رهبری تاکید کردند که فرهنگ به مراتب مهمتر و تاثیرگذارتر از اقتصاد است، طبیعتا عملکرد متولی فرهنگی دولت بیش از پیش زیر ذره بین قرار می گیرد و این مداقه در رفتار حقیقی و حقوقی علی جنتی، این انتظار را بوجود می آورد که بیشتر از همه، شخص آقای وزیر مراقب رفتارش باشد تا خللی در انجام وظایفش بوجود نیاید.

اما در نخستین روزهای سال و در حالیکه همه چشم ها به وزیر ارشاد دوخته شده بود تا اولین اقدام عملی او را در لبیک به پیام نوروزی و ابراز نگرانی های رهبری معظم انقلاب نظاره کنند، وی به دیدار سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق و یکی از فعالین فتنه88 رفت.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/1/19 :: ساعت 9:3 صبح )


»» وزرا و مدیرانی که به دیدار متهم فتنه رفتند!؟

جمعی از وزرای دولت تدبیر و امید با سیدمحمد خاتمی دیدار کردند

سایت محمد خاتمی نوشت: در دیدار عصر شنبه(16/1/93) با خاتمی "تعدادی از وزرای دولت تدبیر و امید از جمله دکتر علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارائی به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه، دکتر ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از مدیران بانک مرکزی، مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، دکتر سید محمد صدر مشاور وزیر خارجه، دکتر سیدرضا صالحی امیری مشاور رییس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل شوشتری رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری، دکترمرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اسلامی، مهندس نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی به همراه دو تن از اعضاء هیات مدیره آن بانک، نیز حضور داشتند."

در این دیدار، سید محمد خاتمی گفته است: خوشبختانه دولت تدبیر و امید روی کار است و با توجه به مشکلات فراوان، با شعارهایی که داده شده کارهایی که صورت گرفته و شاهد بهبود اوضاع هستیم ولی کافی نیست و همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد.

به نوشته این سایت "علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، دکتر سید صفدرحسینی رییس صندوق توسعه ملی، اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهرتهران، دکتر پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، دکترعلی ماجدی،معاون بین الملل وزیر نفت، مهندس سید حمید کلانتری رییس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک، حسین ابویی مهریزی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، کشاورزیان و شکرالله جمالی معاونین وزارت راه و ترابری و جهاد کشاورزی، دکتر سعید شیرکوند معاون سازمان میراث فرهنگی، دکتر محمد مهدی مظاهری و مهندس حسین کاظمی مشاورین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سیدکامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه، محمدحسین ملک احمدی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی" از چهره هایی بودند که به همراه تعدادی از فعالان اصلاح طلب به دیدار نوروزی خاتمی رفتند.

عکس/ دیدار وزیر ارشاد با محمد خاتمی

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/1/18 :: ساعت 10:54 صبح )
»» تبدیل روز عزت به خفت

تقارن روز ملی فناوری هسته ای و خود اظهاری یارانه ها؛

تقارن مبارک یا مشکوک؟/ 20 فروردین، روز فناوری هسته ای یا ثبت نام یارانه فقرا؟!

تبدیل روز عزت به خفت/ 20 فروردین، روز فناوری هسته ای یا ثبت نام یارانه فقرا؟!

در روزهای اخیر تبلیغات مکرر و انبوه دولت از طرق مختلف به خصوص صدا و سیما جهت متقاعد نمودن مردم به انصراف از دریافت یارانه نقدی و ارتباط آن به شکوفایی اقتصاد کشور و کاهش هزینه های درمانی شبهات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

اما هم زمان شدن آغاز این خود اظهاری با روز ملی فناوری هسته ای، رخدادی است که تا حدودی عجیب می نماید و شبهات دیگری را نیز در اذهان به وجود می آورد.

برخی از این سوالات و شبهات از این قبیل هستند:

- آیا دولت با هم زمان نمودن آغاز طرح خود اظهاری دریافت یارانه نقدی با روز ملی فناوری هسته ای قصد به حاشیه راندن این موفقیت بزرگ دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران را دارد؟

- آیا جشن های روز ملی فناوری هسته ای و تبیین دلایل نیاز کشور به دستیابی به این انرژی مهم نیز توسط دولت به حاشیه رانده می شود؟

- آیا دولت توانایی پرداخت یارانه نقدی را ندارد؟

- مبالغ حاصل از انصراف از دریافت یارانه های نقدی قرار است با چه اصول و روشی در بخش های دیگر (اصولا بخش های تولیدی) تزریق شود تا موجب شکوفایی اقتصادی گردد؟

- آیا طبق قانون هدفمندسازی یارانه ها و مصوبات مرتبط با آن دریافت یارانه نقدی فقط مختص "فقرا و نیازمندان"است؟

- میزان افزایش قیمت ها در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها چقدر و در چه زمینه‌هایی است و این رخداد در چه مدت زمان و طی چه مراحلی صورت می‌پذیرد؟

- بر اساس کدام ادله در تبلیغات دولت در رسانه ملی، انصراف از دریافت یارانه نقدی مصادف با عزت و اقتدار ایران و شکوفایی اقتصادی مطرح شده است؟

- چرا دولت به جای توضیح و بیان ادله مستحکم در زمینه درخواست از مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی، به سوی تبلیغات وسیع و انبوه روی آورده است؟

 

البته این ها تنها چند نمونه از شبهات مطرح شده در این زمینه است و اذهان عمومی منتظر پاسخگویی دولت "تدبیر و امید" به آنها پیش از آغاز طرح خود اظهاری و مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها است.

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/1/17 :: ساعت 9:30 صبح )
»» بازنده اصلی تغییرات اتوبوسی کیست؟

بازنده اصلی تغییرات اتوبوسی کیست؟

خردادماه سال 92بود که دولت یازدهم با شعار «تدبیر و امید» و تکیه بر واژه «اعتدال»، توانست  50.07 درصد از آرای مأخوذه را به خود اختصاص دهد.

درست در نخستین روزهای استقرار دولت بود که معرفی چهره‌های بدسابقه به‌عنوان وزیر، موجبات بروز بعضی از سئوالات در میان مردم درباره مشیء این دولت شد. از سوی دیگر، گزینش همه وزرای پیشنهادی از میان حامیان «حسن روحانی» (کارگزاران - اصلاح‌طلبان) اثبات کرد که «اعتدال» مورد نظر رییس‌جمهور، با معنای حقیقی این واژه دارای تفاوت‌های بنیادین است.

این اتفاقات در حالی به‌وقوع پیوست که رییس‌جمهور و طرفداران وی، طی تبلیغات ایام انتخابات، بارها و بارها بر اصل شایسته‌سالاری تأکید کرده و خواستار استفاده از عموم افراد توانمند، بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و حزبی و جناحی شده بودند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/1/16 :: ساعت 10:10 صبح )


»» رئیس جمهور جدید ایران کمی امیدواری به ما داده است

نگاهی به صحت یکی از اصلی‌ترین استدلال‌های مسئولان پرونده هسته‌ای؛

شیمون پرز: در موضوع هسته‎ای، رئیس جمهور جدید ایران کمی امیدواری به ما داده است

 «عصبانیت اسرائیل از توافق هسته‎ای ایران و 1+5»؛ این جمله اصلی‎ترین استدلال مسئولان پرونده هسته‎ای، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور برای اثبات موفقیت‎آمیز بودن توافق ژنو و گفتگوهای هسته‎ای ایران و 1+5 در نزدیک به شش ماه گذشته بوده است. اما ظاهرا شیمون پرز رئیس‎ رژیم صهیونیستی و عالی‎ترین مقام سیاسی این رژیم جعلی، نظر متفاوتی داشته و چندان هم از این توافق ناراضی نیست.

"شیمون پرز"، رئیس رژیم صهیونیستی که در جریان سفری سه‌روزه به اتریش با روزنامه اتریشی "استاندارد" گفتگو کرده، به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب در وین اشاره کرده و گفته است: "رئیس جمهوری جدید ایران کمی امیدواری به ما داده است اما رهبری جمهوری اسلامی بار دیگر همه این امیدها را ویران کرده است".

وی در پاسخ به این پرسش که برای رژیم صهیونیستی کدام گزینه بهتر است، اینکه بشار اسد در سوریه باقی بماند یا سقوط کند گفت: "بهترین گزینه برای اسرائیل این است که در این باره هیچ حرفی نزند".

پرز درباره تصمیمات اتحادیه اروپا برای صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی گفت: "دلیل این تصمیم اتحادیه اروپا این نیست که می‌خواهند اسرائیل را مجازات کنند، بلکه آنها می‌خواهند واقعاً از صلح حمایت کنند و ما می‌توانیم این مسئله را درک کنیم".

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به طرح دو دولت که دولت اوباما به شدت به دنبال آن است اشاره کرده و گفته است: "من با در پیش گرفتن اقدامات تنبیهی برای حمایت از صلح مخالفم. اما ما نباید فراموش کنیم که اروپا یک پیشنهاد جذاب را ارائه داده است مبنی بر اینکه اگر اسرائیل و فلسطین با هم پیمان صلح ببندند ما برای آنها یک جایگاه ویژه را در اتحادیه اروپا در نظر می‌گیریم و از نظر اقتصادی از آنها حمایت می‌کنیم. این یک پیشنهاد بسیار جذاب و فوق‌العاده است".

رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که اگر مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل با شکست مواجه شود بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد، گفت: "بعد از آن شرایط پیچیده و خطرناک می‌شود. اما همان‌گونه که زندگی متوقف نمی‌شود ما این مذاکرات را هم نمی‌توانیم متوقف کنیم. من بر این عقیده نیستم که برای فلسطینیان یا ما جایگزین واقعی دیگری (غیر از مذاکره) وجود داشته باشد. بعد از شصت و شش سال و هفت ماه جنگ این جنگ‌ها چه نتیجه‌ای برای ما داشته است؟".

وی البته پشت پرده تولید و تکثیر مدل تکفیری‎ها در منطقه یعنی از مرکزیت خارج شدن اسرائیل را نیز افشا کرده و افزوده است: "بزرگ‌ترین دشمن فلسطینیان و عرب‌ها امروز تروریسم است. آنها در اعماق قلب خود می‌دانند که این اسرائیل نیست که همه مسائل را برای آنها ایجاد کرده است بلکه سازمان‌های تروریستی هستند که چنین شرایطی را ایجاد کرده‌اند. در جنگ دو جبهه وجود دارد اما در تروریسم صد جبهه".

بر اساس سخنان عالیترین مقام سیاسی رژیم صهیونیستی، توافقات اخیر ایران 1+5 در موضوع هسته‎ای امیدواری‎هایی را برای این رژیم به دنبال داشته است. به نظر می‎رسد بر این مبنا لازم است با بررسی دقیق توافقات اخیر مشخص شود کدام بخش از این توافقات این امید را در دل رژیم صهیونیستی زنده کرده است.

گفتنی است در ماه‎های گذشته مسئولان پرونده هسته‎ای بارها با ایراد اتهام هم سویی منتقدان داخلی توافقنامه ژنو با مواضع سران رژیم صهیونیستی در قبال این توافقنامه، به این بهانه تلاش وِیژه‎ای را برای تخطئه منتقدان داخلی خود در پیش گرفتند، با این حال ظاهرا واقعیت ماجرا کاملا متفاوت بوده و اتفاقا رویکرد سیاست خارجی دولت، امیداوری را در دل رژیم صهیونیستی زنده کرده است.

هر چند به نظر می‎رسد در برخی موارد، بزرگنمایی اسرائیل به عنوان دشمن اصلی با هدف غفلت از دشمن اصلی انقلاب اسلامی و مردم ایران، یعنی امریکا که امام خمینی (ره) از آن به عنوان شیطان بزرگ یاد کردند، صورت گرفته است. چراکه تقابل با اسرائیل در سال‎های گذشته، به سادگی  و بدون دخالت مستقیم ایران، از سوی همپیمانان منطقه‎ای ایران صورت گرفته و اساسا این رژیم خطری جدی برای ایران اسلامی محسوب نمی‎شود.

منبع: رجانیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/1/15 :: ساعت 9:36 صبح )
»» صحبت ملائکه با فاطمه زهرا(س)

بیانات رهبری درباره حضرت زهرا(س)؛

 

صحبت ملائکه با فاطمه زهراء سلام الله علیها

دانلود بیانات رهبری درباره حضرت زهرا(س)

 

من از جنبه‌هاى معنوى و روحى و الهى آن بزرگوار[فاطمه زهراء] حرفى نمى‌توانم بزنم. من کوچکتر از این هستم که آن جنبه‌ها را درک کنم. حتى اگر کسى درک هم بکند، نمى‌تواند آن چنان که حقِ آن حضرت است، او را توصیف و بیان کند. آن جنبه‌هاى معنوى، عالم جداگانه‌اى است. 
از امام صادق علیه‌الصّلاةوالسّلام روایت شده است که فرمود: «ان فاطمة کانت محدثة» آن بزرگوار «محدثه» بود. یعنى فرشتگان بر او فرود مى‌آمدند، با او مأنوس مى‌شدند و با او سخن مى‌گفتند. این، مشخصه‌اى است که روایات متعددى درباره‌ى آن وجود دارد. «محدثه» بودن مخصوص شیعه هم نیست. شیعه و سنى معتقدند که در دوران اسلام، کسانى بوده‌اند یا مى‌توانسته‌اند وجود داشته باشند که فرشتگان با آنها سخن بگویند. مصداق این در روایات ما، فاطمه‌ى زهراست. در روایت امام صادق علیه‌الصّلاةوالسّلام چنین است که فرشتگان الهى نزد فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها مى‌آمدند؛ با او حرف مى‌زدند و آیات الهى را بر او مى‌خواندند؛ همان تعبیراتى که نسبت به مریم، علیهاسلام در قرآن هست که: «ان اللَّه اصطفیک و طهرک و اصطفیک على نساء العالمین.» این عبارات را فرشتگان به فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها خطاب مى‌کردند و مى‌گفتند: «یا فاطمة، ان اللَّه اصطفیک و طهرک؛» خدا تو را برگزیده و پاک قرار داده است. «و اصطفیک على النساء العالمین؛» تو را بر زنان عالم برترى داده است. بعد امام صادق، علیه‌الصّلاةوالسّلام، در همین روایت مى‌فرماید: یک شب که ملائکه با آن حضرت مشغول صحبت بودند و این تعبیرات را مى‌کردند، فاطمه‌ى زهرا سلام اللَّه علیها به آنها فرمود: «ألیست المفضلة على نساء العالمین مریم؟» یعنى آن زنى که خداى متعال فرموده است «و اصطفیک على نساء العالمین» آیا مریم نیست که خدا او را بر زنان عالم برگزید؟ ملائکه در جواب، به فاطمه‌ى زهرا سلام اللَّه علیها عرض کردند: «مریم نسبت به زنان دوران خودش برگزیده بود و تو نسبت به زنان همه‌ى دورانها - از اولین و آخرین - برگزیده هستى». این چه مقام معنوى والایى است! انسان عادى - مثل ما - نمى‌تواند این عظمت و رتبه را به درستى، حتى در ذهن خود، تصور کند. یا در روایتى از امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام، نقل شده است که فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها به ایشان مى‌گوید: «ملائکه مى‌آیند و مطالبى را به من مى‌گویند.» امیرالمؤمنین به ایشان مى‌گوید: «وقتى صداى ملک را شنیدى، به من بگو تا آنچه را مى‌شنوى بنویسم.» و امیرالمؤمنین، آنچه را که ملائکه به فاطمه‌ى زهرا سلام اللَّه علیها املا مى‌کردند نوشت و این، کتابى شد که در نزد ائمه‌ى ما علیهم‌السّلام بود و هست و «مصحف فاطمة» یا «صحیفة فاطمة» نامیده مى‌شود. 
در روایات متعددى است که ائمه علیهم‌السّلام، براى مسائل گوناگون خود، به «مصحف فاطمه» رجوع مى‌کردند. بعد امام مى‌فرماید: «انه لیس فیها حلال و حرام»؛ در این کتاب، احکام حلال و حرام نیست. اما «فیها علم ما یکون»؛ بلکه همه‌ى حوداث جارى بشرى در دورانهاى آینده، در این کتاب هست. این، چه دانش والایى است! این، چه معرفت و حکمت بى‌نظیرى است که خداى متعال به یک زن در سنین جوانى بخشیده! این، مربوط به مسائل معنوى است. (
1371/09/25)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/1/14 :: ساعت 10:33 صبح )
»» فقط کمی «اخم» کنید

وانفسای غریبی است.  آسمان صحنه کنونی «میدان سیاست» بسیار عبارآلود می‌نمایاند. از یک‌سو افکار عمومی و به ویژه خانواده مظلوم مرزبانان ربوده شده ایرانی همچنان دستان را سایه‌سار چشمان خود قرار داده و دور دست را به انتظار نشسته‌اند تا شاید با مشاهده تصویری در آن‌سوی جاده‌ها «لبخند» را به میهمانی ببرند.
در آن سوی میدان نیز جبهه‌ دشمن به انحای مختلف، تاکتیک‌های برآمده از متن اتاق‌های متنوع فکر مشترک آمریکایی – صهیونیستی در برابر «ایران هسته‌ای» را تمرین می‌کند، زیاده‌گویی‌ها نشان از آن دارد که دشمن تمام قد صف‌آرایی کرده و برای عقب‌راندن ایران اسلامی از حقوق مشروع و مسلم بین‌المللی خود تکاپو می‌کند.
به راستی وضعیت کنونی«دیپلماسی خارجی ایران اسلامی» آن‌گونه بوده که رضایت مطلوب افکار عمومی را برانگیزاند؟
اگرچه دیپلماسی ایران اسلامی در عرصه سیاست بین‌الملل برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حول محور «عزت، حکمت و مصلحت» تعریف می‌شود اما گویی در فضای کنونی تنها باید به «مصلحت» برآمده از تفکرات جریانی خاص تن داد و بس!
به گزینه دیگر،‌آن‌سوی میدان، دشمن غدار، مکار و حیله‌گر سناریوهای مختلفی را در رویارویی با «ایران مقتدر هسته‌ای» طراحی کرده و براساس قاعده و نظم خاصی آن‌ها را اجرایی می‌کند. بازخوانی نمونه‌هایی از این دست واقعیت صحنه پیش‌رو را آشکارتر می‌کند:

1) پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپا خبری را روی خروجی خود قرار داده که  کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا قطعنامه‌ای در قبال ایران را تصویب و برای تأیید نهایی به صحن پارلمان اروپایی ارائه کرده است.
ادعاهای منتشره در سند ارائه شده از سوی این کمیته بسیار قابل تامل است که تنها به دو نکته مهمتر آن اشاره می‌شود نخست این‌که کمیته مذکور در حرکتی مداخله جویانه و جسارت‌آمیز مدعی است که  انتخابات ریاست جمهوری ایران بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا برگزار نشده است!
دیگر این که در  این سند همچنین ادعا شده است: وضع حقوق بشر در ایران همچنان با نقض نظام‌مند حقوق اولیه ادامه دارد، و ایران همچنان با نهادهای حقوق بشری سازمان ملل همکاری نمی‌کند.  (مشاهده خبر)

2) تنها به فاصله گذشت ساعاتی از انتشار این خبر،‌خبر دیگری بر روی خروجی رسانه‌های غربی قرار گرفت که به تازگی به‌موجب حکم یک قاضی فدرال آمریکا، ساختمان اداری "میدتاون" نیویورک با قیمت تقریبی 500 میلیون دلار که محل استقرار تعدادی از شرکت‌های ایرانی بود مصادره شده و از عواید حاصل از فروش آن بخشی از غرامت کسانی که "قربانیان تروریسم" خوانده شده‌اند، پرداخت خواهد شد. (مشاهده خبر)

3)  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا؛ از دیدار ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با "بنی گانتز" همتای اسرائیلی خود در اورشلیم  خبر داده است. وی  در مورد توقف برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: رئیس جمهوری باراک اوباما تصریح کرده است که اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. "نقش من به‌عنوان یک مقام ارشد نظامی اطمینان از این موضوع است که گزینه نظامی را در اختیار وی (اوباما) قرار دهیم تا در صورت لزوم برای تحقق تعهداتش (از آن) استفاده کند و ما آن را انجام خواهیم داد". (مشاهده خبر)

این سه خبر که ساعاتی پیش بر روی خروجی رسانه‌های متعدد قرار گرفته است تنها نمونه‌ای از رفتار و گفتار جسارت‌آمیز دشمن در برابر «ایران هسته‌ای» است.
اما در این سوی اتفاقی را شاهد نبوده‌ایم. گویی دیپلماسی فعال خارجی ایران نیز به تعطیلات نوروزی رفته است.
به راستی در برابر این‌گونه زیاده‌گویی‌ها چه تحرکی را باید نشان داد. سئوال دیگر این که  اصلا با مشاهده این‌گونه رفتار و گفتار، مدیران اجرایی دستگاه دیپلماسی خارجی نیازی به تحرک را احساس می‌کنند یا همچنان باید دنباله‌رو استراتژی موسوم به استراتژی «لبخند» بود؟
این سئوال از این منظر مطرح است که جناب آقای ظریف به عنوان سکاندار دیپلماسی خارجی ایران در گفت‌وگویی با روزنامه اطلاعات چاپ تهران،  بخشی از تفکرات خود را نیز بروز می‌دهد: «اعلام موضع هنر مذاکره نیست؛ هنر این است که موضوعات به‌شکلی طراحی و بیان شود که طرف مذاکره، منافع خود را در آن ببیند که این یک اصل کلی است.» (مشاهده خبر)
بنابراین با این دیدگاه سئوال اساسی این است که چرا دشمن در برابر «ایران هسته‌ای» این گونه از شیوه‌های متعدد و متنوع تهدید و تطمیع استفاده می‌کند مگر نه این که به باور جناب آقای ظریف «اعلام موضع هنر مذاکره نیست»؟ پس قیل و قال دشمن در میدان گفت‌وگو و مذاکره برای چیست؟ آیا باید این‌گونه تصور کنیم که دشمن هنر مذاکره را نمی‌داند؟!
تنها مروری اجمالی بر آن‌چه تاکنون و در پی برگزاری نشست‌هایی با گروه موسوم به 1+5 صورت گرفته گواه این واقعیت است که غرب و آمریکا آن‌چه را خود می‌پسندند، فریاد می‌کنند و کمترین واکنش و اهمیتی به «مذاکره» به مفهوم ماهو به مذاکره نشان نمی‌دهند.
دراین باره می‌توان مصادیق فراوانی ارائه کرد اما تنها نحوه آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران و نحوه چگونگی تعاملات اقتصادی میان ایران و غرب بهترین مصادیق این واقعیت کتمان‌ناپذیر است.
باید مدیران اجرایی دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی – هسته‌ای این واقعیت را در ذهن خود مرور کنند که غرب و در راس آن آمریکا در نهایت سو‌استفاده از استراتژی «لبخند» برآمده‌اند و آن‌گونه در برابر ایران صف‌آرایی کرده‌اند که میزان حقد و کینه آنان به راحتی قابل رویت است.
حال سوال این است که آیا باید در فعل و انفعالات صحنه پیش‌روی، همچنان بر مدار این استراتژی حرکت کرد؟ آیا مدیران اجرایی دیپلماسی خارجی ایران نیازی به تغییر در این استراتژی را احساس نمی‌کنند؟
سوگمندانه باید نوشت که در ورای استراتژی «لبخند» تاکتیک دیگری را البته برای منتقدان درونی شاهد بوده‌ایم. به راستی چرا در برابر اطلاع‌رسانی‌های منتقدان عملکرد کنونی دستگاه دیپلماسی واکنش‌ شدید صورت می‌گیرد؟ تابلوهای پیام‌رسان «صداقت آمریکایی» با فشار کدام افراد یا جریان جمع‌آوری شد؟ کدام افراد یا جریان‌ها دستور توقف جشنواره افق نو – که مستند سازان منصف آمریکایی در آن حضور داشتند- را صادر کرد؟
بر هیچ متعهد منصفی پوشیده نیست که در این میدان که حریف تنها زبان زور می‌فهمد و سعی دارد بر طبل زورگویی خود بکوبد. باید محکم و قاطع‌تر از گذشته سخن گفت. زورگویان تنها زبان زور می‌فهمند و ایران اسلامی نشان داده که «قدرتمندتر» از گذشته تمامی معادلات سیاسی- اقتصادی جهان را برهم زده است. تنها کافی است یک بار «اخم» کنید.

منبع: تسنیم


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/1/13 :: ساعت 9:50 صبح )
»» دوست واقعی ظریف، جاسوسی یهودی- آمریکایی بود

تسلیت به وزیر خارجه دولت یازدهم

دوست واقعی ظریف، جاسوسی یهودی- آمریکایی بود

ریچارد نلسون فرای، جاسوس یهودی- آمریکایی، در سن 94 سالگی درگذشت تا با مرگ خود، عده‌ای از علاقه مندانش را اندوهگین کند!

این جاعل تاریخی را می‌توان نقطه اشتراک جریانات فتنه دانست به طوری که لیدرهای این جریانات، تماس‌های مختلفی با او داشته و هرکدام در دوران حضور در قدرت خود تلاش کردند تا در نوشابه بیشتری برای وی باز کرده و در خدمت رسانی به او گوی سبقت را از دیگری بربابند.

اوج این اظهار ارادت و علاقه را می‌توان در پیام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت یازدهم، در غم فراق "ریچارد فرای" مشاهده کرد. ظریف در پیام توئیتری خود می‌نویسد: "درگذشت پرفسور ریچارد فرای عمیقا اندهگین‌ام ساخت؛ یک دوست واقعی و محقق مسائل ایران. میراث عظیم وی برای همیشه جاودان خواهد ماند. خداوند روحش را قرین رحمت کند"!


پیام توئیتری ظریف برای مرگ ریچارد فرای


اما "ریچارد فرای" کیست که مرگش در سن 94 سالگی، موجب اندوهگین شدن ظریف شد؟

در سال 1376، وزارت اطلاعات با انتشار کتابی با عنوان "هویت" درباره او دست به افشاگری زده است. در صفحه 131 این کتاب که در 375 صفحه توسط انتشارات حیان به چاپ رسیده، اینگونه آمده: "ریچارد فرای چندی پیش به دعوت و تلاش برخی روشنفکران داخلی به ایران سفر کرد و در طول اقامت خود در تهران با استفاده از برخی عناصر ناآگاه اقدام به جمع آوری گسترده اطلاعات محرمانه کرد. ریچارد فرای که همکاری به ظاهر علمی او با سیا امری آشکار است در این سفر تا آنجا پیش رفت که حتی برای جذب برخی مدیران اجرایی و آموزشی کشور اقدام کرد که البته این تلاش با برخی هوشیاری‌ها ناکام ماند".
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/1/12 :: ساعت 8:48 صبح )


<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 54
>> مجموع بازدیدها: 557684
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب