سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در اسلام، هیچ کاری نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـمحبوب تر و ارجمندتر از تشکیل خانواده نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» برخورد عجیب نماینده زن پارلمان اروپا با هاشمی+عکس و فیلم

اوج دیپلماسی اعتدالی:

بی‌احترامی باور نکردنی نماینده زن پارلمان اروپا به هاشمی

در دیدار هیات پارلمانی اروپا با هاشمی رفسنجانی که در روز دوشنبه 25 آذر برگزار شد، این نماینده اروپایی کوچکترین احترامی برای هاشمی قائل نشد! شبکه خبر فیلمی از دیدار هیئت پارلمانی اروپا با هاشمی‌رفسنجانی، پخش کرد که در این فیلم «تارجا کرونبرگ» رئیس این هیات اروپایی بر خلاف آداب دیپلماتیک هیچ احترامی برای هاشمی قائل نشد!

دانلود فیلم(حجم: 700KB):

لینک1

لینک2

همه ماجرا چند ثانیه بیشتر نیست و به یک دقیقه هم نمی‌رسد. هاشمی وارد اتاق می‌شوند. همه حاضرین به احترام ایشان از صندلی‌های خود برخاسته‌اند به جز یک نفر که از قضا در راس مجلس نیز نشسته است. هاشمی پس از طی طول اتاق و خوش آمدگویی به هیئت میهمان، نزد رئیس فنلاندی هیئت می‌رسند که در صدر مجلس نشسته است. ایشان به وی نیز خوش آمد می‌گویند اما صحنه‌های ضبط شده نشان می‌دهد «تارجا کرونبرگ» همچنان بر صندلی خود چسبیده و هرچند غریزه انسانی‌اش، به سبب سن بالای مخاطب، او را تحریک به برخاستن و ادای احترام می‌کند، اما گویا با دستها، پاها را وادار به سکون می‌کند که مبادا ناگهان، ناخودآگاه، خطایی کنند و برخیزند!  اما نه او یک انسان معمولی است و نه آن مرد مسن قابل احترام فردی عادی؛ کرونبرگ، رئیس هیئت پارلمانی اروپاست و آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران. کرونبرگ می‌داند که در عرف دیپلماتیک هم شأن میزبان نیست و البته پایین‌تر است، اما تعمد دارد که محکم در جای خود بنشیند و بی‌احترامی را علنی کند.

حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت‌هایی هستند که مفهوم «عزتمندی» در ادبیات ایشان فراوان یافت می‌شود و عزت و احترام به ایران و ایرانی در دنیا همواره مورد تاکید ایشان بوده است. دقیقا به همین خاطر است که با مشاهده بی‌احترامی کرونبرگ، چهره ایشان برافروخته شد و شاید انتقادات تند هاشمی از نقض توافق ژنو توسط آمریکا و نیز وجود پایگاه یک گروه تروریستی در پارلمان اروپا که دستشان به خون مردم و مسئولان ایران اسلامی آلوده است، متأثر از این فضا و پاسخی به آن بی‌احترامی بوده است.

دوستان واقعی حجت‌الاسلام هاشمی، دقیقاً به تعبیر صحیح خود ایشان، آبروی ایشان را از نظام و مردم می‌دانند و هرگونه رخدادی که آن «آبرو» را لکه‌دار کند و از شان و جلالشان بکاهد، چهره آنها را مکدر و خاطرشان را آزرده می‌سازد. لذا در مقابل این بی‌حرمتی سکوت نخواهند کرد.

کسانی البته خواهند گفت این بی‌احترامی، نقض هیچ اصل مورد توافقی نیست و نباید به نتایج بازدید این هیئت از ایران، خدشه وارد کند! اما گویا اساساً این هیئت با هدف بی‌حرمتی به میزبان به کشور سفر کرده و دنبال نتیجه‌ای جز این نبوده است. چه، نه تنها به خود جرئت داده از دو مجرم فتنه 88 که به دلیل اقدام علیه امنیت ملی محکوم شده اند، تقدیر کرده و با بی‌حرمتی به قوانین و حاکمیت ایران، «جایزه» به آنان تقدیم کند، بلکه امر بر رئیس هیئت مشتبه شده و گویی قصد اعلان ریاست و بزرگی بر شخصیتی چون آقای هاشمی رفسنجانی را نیز دارد.

همه این رفتارها پیام های روشنی دارند که امید داریم مسئولین محترم دولت و وزارت خارجه، پاسخی درخور به طرف غربی بدهند. به راستی، چه کسانی برای چنین هیئتی که به اذعان خود، مهم ترین دلیل سفرشان، دیدار با محکومان فتنه 88 بوده و در خلال پیگیری این هدف، به شخصیت‌های کشور اینگونه بی‌احترامی کرده‌اند، دعوتنامه ارسال کرده‌اند؟ آیا جز گرفتن عکس یادگاری توسط هیئت با چهره بی‌حجاب محکوم فتنه و تقدیر از او، و بی احترامی به یک روحانی، که هر دو نشان از کینه عمیق مسافران غربی نسبت به اسلام و نظام اسلامی دارد، نتیجه‌ای از این سفر عاید کشور شده است؟ یا اینکه سفر نتایج مثبتی هم داشته که یحتمل «محرمانه» است؟

 

منبع: فارس

فرهنگ نیوز

نکات پرس



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/9/30 :: ساعت 10:39 صبح )
»» عطر انتظار(2)

عطر انتظار(2)

پژوهشی درباره حضرت مهدی(عج)

طرح درس

فهرست مطالب:

پیشگفتار

مقدمه1. ضرورت وجود امام (وجوب امام)

الف. فرقه هاى کلامى شیعه

ب. فرقه هاى کلامى اهل سنّت

یک. قاعده لطف

1ـ1. تعریف لطف

1ـ2. اقسام لطف

1ـ3. تفاوت در لطف

1ـ4. دلالت قاعده لطف بر امامت

پیش فرض هاى مهم برهان لطف

دو. بایستگى کارشناس دین

سه. سیره مسلمین

چهار. اجراى حدود و حفظ نظام اسلامى

پنجم. وجوب دفع ضررهاى عظیم

مقدمه 2. اوصاف امام

به چه دلیل امام باید معصوم باشد؟

ادلّه عصمت امام

مقدّمه3. مصداق یابى بهواسطه سبروتقسیم

کیفیت استدلال

الف. فرقه هاى اهل سنّت

ب. فرقه هاى تشیع

1. فرقه کیسانیه

2. فرقه زیدیه

3. فرقه ناووسیه

4. واقفیه

5. فرقه اسماعیلیه

6. دوازده امامى

مقدمه 4. وجود حضرت مهدى عجل الله تعای فرجه الشریف

منابع


عطر انتظار

 

به دلیل حجم بالای مطالبِ این درس، امکان آوردن متن در این پست نبود. لذا فایل pdf مطالب را به همراه فایل‌های صوتی، می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 3MB)




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/9/29 :: ساعت 5:51 عصر )
»» مردم گوشت قربانی مذاکرات + فیلم

مردم گوشت قربانی مذاکرات + فیلم

ده سالی از مقاومت مردمی ایران در مقابل زیاده خواهی غرب و آمریکا گذشت و بالاخره دولت یازدهم با شعار خود یعنی تدبیر و امید سر میزی نشست که یک سویش آمریکا بود و یک سوی دیگرش اتحادیه اروپا بود. این مذاکرات و تماس تلفنی اوباما با حسن روحانی  کافی بود تا موجی از مخالف‌ها و موافقت‌ها در کشور شروع شود. بعد از این بود که رهبر انقلاب در جمع بسیجیان با حمایت از تیم مذاکره کننده آنها را فرزندان انقلاب نامیدند و از این تیم دفاع کردند.

ایشان فرمودند: هیچ کس نباید این ماموران دولت جمهوری اسلامی ایران را سازش کار بداند، این غلط است، اینها بچه‌های خودمان هستند، بچه‌های انقلاب هستند.

 

اما خط قرمز‌های مذاکرات را نیز مشخص نمودند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: بر تثبیت حقوق ملت ایران اصرار دارم، از جمله حقوق هسته‌ای. یک خطوط قرمزی وجود دارد یک حدودی وجود دارد که این حدود باید رعایت بشود.

مذکرات ژنو به روزهای پایانی نزدیک می‌شد که بالاخره توافق ژنو 3 به امضای 1+5 و ایران رسید. تیم ایرانی خبر پیروزی را با چنان هیاهویی اعلام کرد و از حق غنی سازی خبر داد که تمام رسانه‌های داخلی با تمام قوای خود این پیروزی را جشن گرفته و خبر آن را رسانه‌ای کردند.

ظریف گفت: با یک شروع جدی در 6 ماه آینده و با مذاکراتی که به سمت رفع کلیه تحریم های سازمان ملل متحد و شورای امنیت و تحریم های دوجانبه و چند جانبه در عین حفظ برنامه غنی سازی کشور حرکت خواهیم کرد .

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/9/29 :: ساعت 11:6 صبح )


»» حقایقی از مسکن مهر که باید بدانید

بررسی یک ادعای اقتصادی؛

نقش مسکن مهر در تورم چقدر است؟

مسکن مهر

اخیرا اظهار نظرهایی در مورد تاثیرات منفی طرح مسکن مهر بر اقتصاد کشور به طور عام، و «نرخ تورم» به طور خاص شنیده می‌شود.
طرح مسکن مهر یکی از بزرگترین اقدامات دولت نهم و دهم بود؛ اقدامی که به زعم بسیاری درخور تقدیر بود. اما اخیرا اظهار نظرهایی در مورد تاثیرات منفی این طرح بر اقتصاد کشور به طور عام، و «نرخ تورم» به طور خاص شنیده می‌شود. اظهار نظرهایی که اغلب از طرف مسئولین دولت یازدهم بیان شده است، روی دیگری از طرحی را  که به زعم بسیاری از مردم کم نقص و کم نظیر بود نشان داد. این طرح در دولت نهم و دهم، به عنوان الگویی جدید برای انبوه سازی در سایر کشورها معرفی می‌شد، حال آن که دولت یازدهم آن را تهدیدی جدی برای اقتصاد می‌داند.
در این مقاله ضمن اشاره به برخی سخنان مسئولین درباره تاثیر مخرب طرح مسکن مهر بر اقتصاد، به بیان نظرات موافقین و مخالفین این گفتار پرداخته شده است.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/9/28 :: ساعت 10:20 صبح )
»» صدا و سیما در دام محصولات تقلبی

بمباران تبلیغاتی سیما به خاطر یک مشت پول...

صدا و سیما در دام محصولات تقلبی/جبران کسری بودجه صدا و سیما به چه قیمتی؟

تبلیغات محصولات جعلی با عدم کارایی و کیفیت مناسب چند وقتی است که بخش عظیمی از تبلیغات تلویزیونی را ازآن خود نموده است.

رسانه ملی از دید مردم جایگاهی ویژه دارد. همچنانکه برنامه‌ها و مطالب آموزشی آن نقش بسزایی در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی دارد. در این میان برنامه های تبلیغاتی سازمان صدا و سیما از دید مردم، حائز اهمیت است. تا جائیکه مردم به اعتبار این تبلیغات مهر تایید به آن زده و از جستجوی کیفی محصول صرف نظر می کنند. جدای از بحث کیفیت ، مردم این انتظار را دارند که صدا وسیما از ارگانهایی مثل وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت درباره مجوز محصول استعلام شود. اما آیا واقعا اینگونه است؟

متأسفانه باید گفت صدا وسیما از این حداقل‌ها هم چشم پوشی می‌کند و تمام تبلیغات سازمانی بدون نظارت پخش می‌شود. حجت ما بر این ادعا تبلیغاتی است که قارچ گونه در حال رشد است کرم و محصولات حلزون یکی از این گروه کالاها بود که بعد از مدتها پخش شبانه‌روزی از طریق صدا وسیما کاشف به عمل آمد که  مجوز وزارت بهداشت هم ندارد. با این حساب می‌توان این نتیجه گیری را انجام داد که آنچه برای صدا و سیما مهم است کسب درآمد به هر قیمتی است. حتی اگر سرمایه مردم در این راه از بین برود.

 

تن‌تاک به جای شکم، جیب شما را خالی می‌کند!

محصولی که اخیراً به صورت شبانه روزی در حال پخش از تمامی شبکه‌های تلویزیون می‌باشد "تن تاک" می باشد. محصولی که دیگر کمتر کسی نام آن را نشنیده است. اما اثر این محصول در تناسب اندام چیزی جز ابهامات ذهنی نیست.

کفش تن‌تاک هم یک کفش وارداتی از کشور چین است که تا مدتی قبل این موضوع را با مراجعه به سایت این کفش می توانستیم به راحتی دریابیم، اما پس از انتشار مطلبی در «خبرگزاری دانشجو» در خصوص کفش تن تاک، با تغییر در مطالب این سایت روبرو شدیم، به طوری که واردکنندگان و توزیع کنندگان این محصول در اقدامی جدید از عبارت «این محصول طراحی شده و ساخت کشور ایران است» استفاده کردند. اخیرا نیز دستگاه دراز و نشست تن تاک تبلیغات خود را آغاز نموده است. 

ملازاده کارشناس ورزشی که از مربیان با تجربه بدنسازی در کشور است، اعلام داشت: این دستگاه‌ها باعث تقویت عضله می‌شود اما  تا زمانی که شخص رژیم نگیرد، زیر چربی پنهان خواهد ماند. از سویی اگر با آن ابعاد شکم دراز و نشست انجام شود مهره‌های کمر حتما آسیب خواهد دید. افرادی می‌توانند از این دستگاهها استفاده کنند که شکم نداشته باشند که وقتی هم کار کنند عضله قابل ملاحظه نیست. در حقیقت این یک تبلیغ است برای فروش و هیچ تأثیری نخواهد داشت.

این کارشناس ورزشی ادامه داد: این دستگاه فقط باعث می‌شود تعداد بیشتری حرکت دراز و نشست انجام شود. وی ادامه داد: همین دستگاه‌هایی که 180 هزار تومان تبلیغ می‌شود مشابه خارجی‌اش 70 هزار تومان می‌باشد.

 عقیلی یکی دیگر از کارشناسان ورزشی اعلام کرد که هیچ کدام از این تبلیغات پایه علمی ندارد. فقط کاربرد تبلیغاتی دارد و این دستگاه‌ها نمی‌تواند اثری بر چربی سوزی و آب کردن شکم داشته باشد. این کارشناس اعلام کرد: اتفاقاً این عمل باعث سفت شدن چربی ها می‌شود که آب کردنش سخت تر هم می‌شود.

لازم به ذکر است چنین شرکت‌هایی با مجوزها و محصولات کذایی همه روزه سعی در جذب مشتری به هر قیمتی دارند  که با این نگاه درآمدزایی به دور از هر انصاف و واقعیتی دور از شأن صدا و سیما می‌باشد. از طرفی تناقض های آشکار در تبلیغات صدا و سیما نشان از عدم توجه به این موضوع دارد. یعنی از یک سو تبلیغات چیپس و پفک و ... و از سویی دیگر تبلیغات دستگاه‌های ورزشی با شعارهایی که هیچ کدام واقعیت ندارد.


منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/9/27 :: ساعت 10:45 صبح )
»» فیسبوک بازی مهمتر است یا خلیج فارس؟

سوالی از مسئولان دولتی؛

فیس‌بوک‌بازی مهمتر است یا خلیج فارس؟

اینکه اکنون فیفا رسماً در اسناد خود از لیگ امارات تحت عنوان لیگ خلیج ا ل ع ر ب ی ه یاد می‌کند، سبب می‌شود تا هر ایرانی دلسوزی، نیم‌نگاهی به پیشینه جدال بر سر اسم خلیج همیشه فارس بیندازد.

این روزها که هنوز زخم دزدیده شدن چوگان ایرانی از سوی دولت معلوم‌الحال و ضدشیعی جمهوری آذزبایجان (که از قضا نقش رعیت را به‌خوبی در برابر صهیونیست‌ها ایفا می‌کند) تازه است، به‌رسمیت شناخته شدن نام خلیج ا ل ع ر ب ی ه از سوی فیفا، مدال افتخار دیگری بر سینه مسئولان محترم ورزش و دستگاه دیپلماسی کشورمان به‌حساب می‌آید!

اینکه اکنون فیفا  درمقام فدراسیون جهانی فوتبال، رسماً در اسناد خود از لیگ امارات تحت عنوان لیگ خلیج ا ل ع ر ب ی ه یاد می‌کند، سبب می‌شود تا هر ایرانی دلسوزی، نیم‌نگاهی به پیشینه جدال بر سر اسم خلیج همیشه فارس بیندازد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/9/26 :: ساعت 8:56 صبح )


»» سوراخ های توافقنامه ژنو

سوراخ های توافقنامه ژنو

قبل از ورود به موضوع اصلی یادداشت پیش‌روی اشاره به این نکته ضروری است که توده‌های عظیم مردم و تقریبا همه جریانات سیاسی صرفنظر از سلیقه‌های متفاوتی که دارند، در ضرورت برخورداری ایران اسلامی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و دستاوردهای پیرامونی آن اتفاق نظر دارند و پیروزی و موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان - چه تیم‌های قبلی و چه تیم کنونی - را در آوردگاه چالش هسته‌ای آرزو می‌کنند و البته در این میان اصحاب

- اندک و کم‌شمار - فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 حساب جداگانه‌ای دارند... و اما؛

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/9/25 :: ساعت 10:59 صبح )


»» پشت پرده تنفس دهان به دهان به فتنه گران

واکاوی تحرکات سیاسی اصلاحات؛

تنفس دهان به دهان به فتنه گران / هدف از مطرح شدن رفع حصر چیست؟

از جمله خطوط تبلیغی مورد نظر افرادی که نام «اصلاح‌طلب» را یدک می‌کشند، از دوران تبلیغات انتخاباتی دکتر «حسن‌روحانی» تاکنون، رفع حصر سران فتنه بوده است بی‌آنکه جرایم آنان مورد اشاره قرار گیرد.

موضوع عدم ادامه حضور سران فتنه در حصر از مواردی محسوب می‌شود که این روزها روزنامه‌ها، نشریات، سایت‌ها و سایر تریبون‌های رنگارنگ موسوم به «زنجیره‌ای» به‌شکلی حساب‌شده مورد توجه قرار می‌دهند.

همچنین تکرار دائمی نام «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» بدون آنکه جرایم آنها مورد توجه قرار گیرد از جمله برنامه‌های این «رسانه‌های زنجیره‌ای» در هفته‌های گذشته بوده است.

در این بین اما بعضی افراد کوشش می‌کنند تا نقشی فعال در زمینه آزادسازی سران فتنه ایفا کنند؛ نقشی که اجرایش یقیناً با نادیده گرفتن حقایقی مسلم و وقایعی غیرقابل فراموش شدن همراه است.

فشار بر دولت «تدبیر و امید»

از جمله خطوط تبلیغی مورد نظر افرادی که نام «اصلاح‌طلب» را یدک می‌کشند، از دوران تبلیغات انتخاباتی دکتر «حسن‌روحانی» تاکنون، رفع حصر سران فتنه بوده است بی‌آنکه جرایم آنان مورد اشاره قرار گیرد.

در این بین وعده آزادی این دو از سوی رییس‌جمهور نیز با جملاتی محتاطانه بیان شد؛ جملاتی که نشان می‌داد وی عمق نفرت عمومی نسبت به حامیان و عاملان و مجرمان فتنه88 را درک کرده است.

در ادامه اما با تشکیل دولت «تدبیر و امید»، اقلیت «اصلاح‌طلب» که شکست خود در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری را با حمایت از «حسن روحانی» و رد شدن از «عارف» پنهان کره بود، با سروصدای فراوان خواستار آزادی فتنه‌گران شد.

متأسفانه نخستین فشارها از سوی این افراد بر دولت «حسن روحانی» وارد شد و این در حالی بود که عناصر «اصلاح‌طلب» در دانشگاه‌ها، بدنه مدیریت جدید وزارت علوم، وزارت بهداشت، ریاست‌ بعضی سازمان‌های دولتی، شورای شهر و رسانه‌های متعدد، کوشش کردند تا این خواسته نامعقول را یک تقاضای مردمی جلوه دهند! تا از این رهگذر ضمن وارد کردن بار روانی بر کل بدنه دولت، اعمال ساختارشکنانه خود در سال88 را موجه جلوه دهند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/9/24 :: ساعت 10:9 صبح )


»» چگونه می توان با شیطان به توافق رسید؟

ینده برد-برد با آمریکای نامطمئن / چگونه می‌توان با شیطان به توافق رسید؟

از آنجایی که خط بزرگ ایالات متحده آمریکا منافع رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان است، و هدف اصلی آن در جنگهای اخیر منطقه منافع اقتصادی و سیاسی‌اش بود، هیچ انسان منصفی در مورد شیطان بزرگ بودن آمریکا شک ندارد. اما چگونه می‌توان با شیطان به توافق رسید!! خداوند متعال در مورد توافق با شیطان می فرماید: (این، اعلام) بیزارى از سوى خدا و پیامبر او، به کسانى از مشرکان است که با آنها عهد بسته‏اید!(التوبه/1)(1) صلح حدیبیه و صلح امام حسن مجتبی علیه السلام هم توافق با شیطان بود و قطعا توافق امروز خط حق و باطل را هم باید در همان جهت تفسیر کرد.

این تفسیر فواید بسیاری دارد از جمله اینکه برخی شیفتگان دوستی با آمریکا را بیدار می‌کند زیرا در هر دو صلح قبلی ضمن منفعت موقت برای جریان حق، این خط باطل بود که در زمان بسیار اندکی از تعهداتش شانه خالی کرد و پیمان را شکست. شاید این آیه کریمه شرح حال روشنفکرانی باشد که با مجیزگویی‌های مختلف، راه رفاه و حل مشکلات را در ارتباط با غرب و آمریکا ترسیم می‌کنند. «آیا ندیدی کسانی را که بهره‌ای از کتاب (خدا) به آنان داده شده، (با این حال)، به «جبت» و «طاغوت» [= بت و بت‌پرستان‌] ایمان می‌آورند، و درباره کافران می‌گویند: «آنها، از کسانی که ایمان آورده‌اند، هدایت یافته‌ترند»؟!(النساء/51)(2)

اما تا زمانی که شیطان و مشرکان بر معاهده و توافق پابرجا هستند، باید بر آن معاهده پابرجا ماند. «مگر کسانى از مشرکان که با آنها عهد بستید، و چیزى از آن را در حقّ شما فروگذار نکردند، و احدى را بر ضدّ شما تقویت ننمودند پیمان آنها را تا پایان مدّتشان محترم بشمرید زیرا خداوند پرهیزگاران را دوست دارد»(التوبه/4)(3)

بدین ترتیب آینده شناسی توافق ژنو از دو صورت خارج نیست:

1- با توجه به تجارب توافقات گذشته جریان حق با جریان باطل، باطل تحمل ادامه توافق را نداشته و زیر تعهداتش می‌زند که در اینصورت باید تحلیل کرد که چه بردی برای جریان حق می‌ماند.

2- جریان باطل برای مدتی به توافقات پایبند خواهد بود که قطعا جریان حق هم نباید زیر میز تعهداتش بزند.

فرض دوم معلوم است زیرا در صورت توجه به عهد خود، غنی سازی در خاک جمهوری اسلامی ایران و با تکنولوژی خود ایران را پذیرفته اند ضمن اینکه در یک فرآیند زمانی مشخص باید قدم های سازنده ای در جهت برداشتن تحریم ها پیش روند.

و اما فرض اول: اگر طرف آمریکایی به توافقات عمل نکرد چه می‌شود؟ آیا ایران هم می‌تواند زیر میز توافقات بزند یا خیر؟ آنچه که از کلام سوزان رایس فهمیده می‌شود همه توپ‌ها در زمین ایران است(4) یعنی عمل آنها به تهداتشان منوط به عمل ایران به تعهدات است که در فرض عالی در طول این شش ماه، گام به گام پیش بروند. حال سوال اساسی این است که در هر دو صورت چگونه می‌توانیم این توافق‌نامه را برد-برد بدانیم؟ هرچند تحلیل‌هایی در مورد متن توافقنامه وجود دارد که: (5)

1- یک مشکل در صفحه آخر (صفحه 4) پاراگراف چهارم عناصر گام نهایی است که در آن آمده این توافق نامه باید متضمن یک برنامه غنی سازی باشد که توسط طرفین تعریف شود ، یعنی اینکه هر کدام از طرفین تعریف خاص خود را دارند. حال که ایران این توافقنامه را امضا کرده آیا ما حق غنی سازی را داریم یا نه؟ جواب خیر است. یعنی ما حق غنی سازی را مشروط کرده ایم به موافقت طرف مقابل. یعنی اگر تا دیروز میگفتیم غنی سازی حق مسلم ماست ولی امروز باید بگوییم که اگر طرف غربی موافق باشد غنی سازی حق مسلم ماست.(6)

2- طرف غربی مدعی است بر اساس توافقنامه ژنو ایران باید فعالیت‌هایش در اراک را متوقف کرده و همچنین دسترسی به اطلاعات طراحی رآکتور اراک را که غرب از مدت‌ها پیش خواستار آن بود را فراهم نماید. این اقدام، اطلاعات بسیار مهمی درباره‌  رآکتور اراک که پیش از این در دسترس قرار نداشت و با دانش بومی ساخته شده است را به طرف مقابل هدیه می‌کند و معنایش این است  که ایران بهره برداری از تنها راکتور بومی و تولید داخل را متوقف و دانش محرمانه ساخت آن را نیز در اختیار طرف مقابل قرار میدهد که امتیاز بسیار مهم و ویژه ای برای غربیها تلقی خواهد شد. گروه 1+5 در بیانیه ای که بلافاصله پس از امضای توافقنامه ژنو صادر کرد به طور خاص به موضوع اراک اشاره و تاکید میکند:  غرب از سالها قبل به دنبال کسب اطلاع بیشتر از ماهیت این پروژه و در واقع توقف آن بوده است! (7)

3- طرف مقابل تاکید دارد هیچ اقدامی در جهت برداشتن و منتفی کردن مکانیزم تحریم‌ها بر نخواهد داشت و به همین خاطر هیچ تعهدی در خصوص رفع تحریم‌های مالی و بانکی ایران که گلوگاه اصلی مکانیزم تحریم‌ها است نداده و صرفا به حذف بخش کوچکی از نتایج این مکانیزم مبادرت کرده است... پس ملت ایران در قبال تمام چیزهایی که داده فقط شاید به حدود 7 میلیارد دلار پول و لغو بخشی از تحریم‌های حوزه طلا، خودرو و پتروشیمی دست یابد!(8)

برای یک قضاوت صحیح در مورد برد-برد بودن توافقنامه ژنو می‌توان به روش پایا پای تحریم در مقابل پیشرفت‌های هسته‌ای در تناظر با برداشتن تحریم در مقابل تعطیلی برخی از پیشرفت‌ها، عمل کرد. به عبارت دیگر اگر در مقابل توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در مورد راه اندازی راکتور آب سنگین و دستیابی به رشد 20درصد، تحریم‌های نفتی و بانک مرکزی وضع شد، پس می‌بایست در مقابل تعطیلی این پیشرفت‌ها به بازگشایی کامل این تحریم‌ها می‌رسیدیم!! یا مثلا اصلی ترین قسمت تحریم که مبادلات پولی است برداشته می‌شد و بعد آنوقت به راحتی ادعای متزلزل شدن ساختار تحریم‌ها از سوی مسئولین برای افکار عمومی مورد قبول واقع می‌شد.

به هرحال، دستیابی به این توافق می‌تواند یک برد بسیار مفید هم برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و آن اتمام حجت با همه جهان است. به عبارت دیگر، جمهوری اسلامی ایران نشان داد که در برابر اتهام‌ها حاضر شد بیش از تعهدات حقوقی گام‌هایی در جهت اعتمادسازی و شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای‌اش بردارد و اکنون کشورهایی که ایران را به ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کنند باید گام‌های جدی‌تری را بعد از شش ماه در جهت اعتمادسازی بردارند و ساختار تحریم‌ها را برهم زنند. اما اگر به خاطر قدرت رسانه‌ای سلطه در وارونه جلوه دادن حقایق چنین نشد، باز هم بُرد دیگری اتفاق می‌افتد و آن ارتقای وحدت ملی در جهت مقابله با نظام استکباری جهان است. بنابراین دیگر روشنفکران و شیفتگان به غرب از رفاه در توافق با آمریکا سخن نگفته و همه به آمریکای نامطمئن را باور می‌کنند.

پس هر دو طرف وفای به عهد و عدم وفای کشورهایی که در مقابل ایران قرار گرفته‌اند برای جامعه اسلامی ایران برد به همراه خواهد داشت، انشالله.

 

پی نوشت:

1- بَراءَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَى الَّذینَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکین

2- أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیبًا مِنَ الْکِتَابِ یؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَیقُولُونَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا هَؤُلَاءِ أَهْدَى مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا سَبِیلًا

3- إِلاَّ الَّذینَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکینَ ثُمَّ لَمْ یَنْقُصُوکُمْ شَیْئاً وَ لَمْ یُظاهِرُوا عَلَیْکُمْ أَحَداً فَأَتِمُّوا إِلَیْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلى‏ مُدَّتِهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ

4- پرده برداری سوزان رایس از مذاکرات هسته ای در ژنو

5- توافق‌نامه هسته‌ای ایران و 1+5 منتشر شد

6- وزارت خارجه متن توافقنامه را اشتباه ترجمه کرده است/ تیم مذاکره کننده عجله کرد

7- رمز گشایی از بازی برد – برد

8- همان

 

منبع: فرهنگ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/9/23 :: ساعت 12:35 عصر )
»» عطر انتظار(1)

عطر انتظار(1)

ضرورت طرح مباحث مهدویت


طرح درس:

پیشگفتار

یک. بُعد اعتقادى

1ـ1. شناخت امام راه معرفت خدا

1ـ2. شناخت امام، شرط اسلام واقعى

1ـ3. شرط قبولى اعمال، پذیرش ولایت

1ـ4. بایستگى شناخت ولى نعمت

1ـ5. امامت، سفارش پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله)

 دو. بعد اجتماعى

سه. بعد سیاسى

چهار. بعد تاریخى

پنج. بعد فرهنگى

5ـ1. تعیین استراتژى انتظار

5ـ2. آسیب شناسى و لزوم مقابله با آن

جمع بندى

عطر انتظار

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 500KB)

درس اول: 

پیشگفتار

 بُعد اعتقادى

 شناخت امام راه معرفت خدا

 شناخت امام، شرط اسلام واقعى

 شرط قبولى اعمال، پذیرش ولایت

 بایستگى شناخت ولى نعمت

 امامت، سفارش پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله)


پیشگفتار

پیش از پرداختن به هر کارى، اگر ضرورت و بایستگى آن معلوم باشد، انسان براى انجام آن، انگیزه و نشاط لازم را پیدا مى‌کند.

وقتى سخن از مباحث «مهدویت» به میان مى آید، ممکن است سؤال شود: با وجود موضوعات بسیار و گوناگون که در جهان علم و دانش وجود دارد و نیازهاى آدمى به دانش‌هاى مختلف و نیز محدودیت وقت و امکانات، چرا باید به مباحث مهدویت پرداخت؟

آیا مباحث مهدویت، مسائلى کاربردى است که در زندگى روزمرّه تاثیرگذار باشد یا صرفاً بحث‌هایى است که دانستن آنها بهتر از ندانستنش است؟ آیا کسانى که از مهدویّت چیزى نمى‌دانند یا بسیار کم اطلاع اند، در زندگى و حیات دنیوى خود به بن بست گرفتار آمده‌اند؟ بنابراین ضرورت طرح معارف مهدویّت باید مورد بررسى دقیق قرار گیرد.

براى اثبات لزوم طرح این معارف، مى‌توان از ابعاد مختلف به این بحث نگاه نموده و بایستگى آن را از ابعاد و زاویه‌هاى گوناگون بررسى کرد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/9/22 :: ساعت 9:58 صبح )


   1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 44
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556505
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب