سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توانگرى در غربت چون در وطن ماندن است و درویشى در وطن ، در غربت به سر بردن . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» زیان 8 میلیارد دلاری در سایه ضعف دیپلماسی

زیان 8 میلیارد دلاری ایران در سایه ضعف دیپلماسی نفتی مقابل جنگ قیمت

در میان ضعف دیپلماسی نفتی ایران قیمت نفت کشور به کمتر از 60 دلار کاهش یافته است که این به معنای زیان بیش از 8 میلیارد دلاری ایران از سقوط اخیر قیمت نفت تا پایان سال 93 است.

قیمت جهانی نفت و به تبع آن قیمت نفت ایران از ژوئن 2014 روندی نزولی را طی کرده و در نتیجه، درآمد تولیدکنندگان طلای سیاه که اکنون نقره شده به شدت کاهش پیدا کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اوپک قیمت نفت سنگین ایران از ژوئن 2014 حدود 50 دلار کاهش یافته و از 107.45 دلار در ماه ژوئن به حدود 58 دلار در اواسط دسامبر 2014 رسیده است.

قیمت نفت ایران از 107.45 دلار در ماه ژوئن به 106.21 دلار در ماه جولای کاهش یافته است. این رقم در ماه اوت با افت حدود 5 دلاری به 101.42 دلار در هر بشکه رسیده است. در ماه سپتامبر نیز هر بشکه نفت ایران در برابر 96.14 دلار معامله شده که این رقم در ماه اکتبر حدود 11 دلار کاهش داشته و به 84.61 دلار رسیده است. در ماه نوامبر نیز قیمت نفت 10 دلار کاهش داشته و به 74.46 دلار رسیده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/9/29 :: ساعت 9:58 عصر )


»» جاسوسی ژنتیکی با استفاده از بازیگران ایرانی

جاسوسی ژنتیکی با استفاده از بازیگران ایرانی

اخیرا در فضای شبکه‌های ارتباطی مجازی کلیپ ضبط شده مشهوری دست به دست می‌شود که در آن مجموعه‌ای از بازیگران از مردم تقاضا می‌کنند با کمک چند گوش‌پاک‌کن (سواپ) ارسالی از مکانی نامعلوم، نمونه‌ای از سلول‌های دهانی خود را با هدف «نجات بیماران سرطانی» به بانک ژن جهانی هدیه کنند. در این کلیپ که رهبر آن «گلشیفته فراهانی» است با ناراحتی از سهم کم نمونه‌های ایرانی در بانک جهانی ژن یاد می‌شود و این موضوع با این برچسب که ایرانی‌ها علاقه‌ای به نجات دادن جان بیماران ایرانی و خارجی ندارند، تقبیح می‌شود. حرف اصلی کلیپ یادشده این است که برای «نجات بیماران لوسمی و سرطانی» جهان نیازمند اهدای نمونه سلولی ایرانیان است! فضای کلیپ بشدت احساسی است و در انتهای آن آدرس «بانک جهانی اهداکنندگان نمونه مغز استخوان» و مجموعه بانک‌های ژن کشورهای اروپایی و آمریکا بیان می‌شود.


اما اصل ماجرا چیست؟
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/9/28 :: ساعت 4:22 عصر )
»» آیا گروگانگیر سیدنی استرالیا واقعا یک شیخ ایرانی است!؟

شیخ هارون(محمد حسین منطقی بروجردی)؛ کلاهبردار فراری از ایران که خود را روحانی جا زد!

«شیخ هارون» نامی است که پس از یک گروگانگیری در سیدنی  استرالیا سر زبان رسانه‎های غربی افتاده، شخصی که ادعا می‎‎شود گروگانگیر اصلی است، کشته شده است، ایرانی‎الاصل است و با ابوبکر البغدادی در بیعت بوده است. اما در حالی که هیچ تصویری از جنازه او در رسانه‎ها منتشر نشده، رسانه‎های غربی بصورت گسترده  و بلافاصله، تصاویر شخصی بنام محمد حسین منطقی بروجردی را با لباس روحانیت در استرالیا منتشر کرده و مدعی شده‎اند که این شخص همان شیخ هارون گروگانگیر ادعایی است.

به گزارش رجانیوز، برای کارشناسان رسانه، کنار هم قرار گرفتن نمادهایی چون نام ایران، شخصی با لباس روحانیت، گروگانگیری و داعش، در بازنمایی ماجرای سیدنی استرالیا تنها می‎تواند یک معنا داشته باشد و آن هم یک طراحی رسانه‎ای برای مخدوش کردن چهره ایران در میان افکار عمومی جهان است.

اما واقعیت ماجرا چیست و شخصی که تصاویرش با لباس روحانیت منتشر شده است کیست!؟
هر چند تا کنون تصویری از جسد کشته شده شخص گروگانگیر منتشر نشده، اما شختصی که بنا بر ادعای رسانه‎های غربی با نام « محمد حسین منطقی بروجردی » عامل این گروگانگیری معرفی کرده‎اند، یک کلاهبردار فراری است که سال 1374 و پس از کلاهبرداری در شرکت هواپیمایی خود، از ایران گریخته و با ادعاهای سیاسی، توانسته است پناهندگی سیاسی کشور استرالیا را جلب کند.
اما منطقی که اساسا هیچ گونه سابقه حوزوی در کارنامه خود نداشته است، پس از حضور در استرالیا با پوشیدن لباس روحانیت، به تبلیغ خود و افکار خاصش پرداخته و علاوه بر اعلام ضدیت با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، حتی علیه مذهب تشیع هم به تبلیغ پرداخته و در نهایت با انتخاب نام شیخ هارون برای خود اعلام کرد که «قبلا رافضی (تعبیر تکفیریون برای نام بردن از مذهب تشیع) بودم و اکنون ملسمان شده‎ام.»
این در حالی است که پس از فرار این کلاهبردار به کشور استرالیا، پلیس بین‎الملل ایران درخواست جلب او را به اینترپل و کشور استرالیا ابلاغ کرده بود که البته طبق معمول و رویه مشابه این دولت‎ها به دلیل حمایت سیاسی دولت استرالیا از منطقی، وی به کشور ایران تحویل داده نشده است.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/9/25 :: ساعت 11:18 عصر )
»» سانسور حماسه اربعین در برخی رسانههای داخلی

سانسور حماسه اربعین در برخی رسانه‌های داخلی حامی فتنه

با وجود استقبال اغلب روزنامه‌ها از اجتماع 20 میلیونی اربعین حسینی(ع)، روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامی فتنه این رویداد مهم را در صفحات اول خود حذف کردند تا ثابت کنند اصل مشکل جریان فتنه، اسلام و نهضت امام حسین علیه‌السلام است. این برخورد عجیب نشریات زنجیره‌ای با یک رویداد مهم 20 میلیونی در حالی است که رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب نظیر صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، رادیو فردا، دویچه وله، گویانیوز نیز در کنار دو سایت جرس و کلمه (وابسته به فتنه سبز) اقدام به سانسور راهپیمایی و پیاده‌روی عظیم اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلا کرده بودند. این امپراتوری رسانه‌ای دروغ در نقطه مقابل کوچک‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین اتفاقات چند نفره را تبدیل به عناوین اصلی خبری خود می‌کند.دیروز البته اغلب روزنامه‌های داخلی در عناوین مهم خود، رویداد بزرگ راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین را در تیتر و عکس‌های اصلی خود گنجانده بودند از جمله؛
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/9/24 :: ساعت 9:42 عصر )
»» فیلم نامه هایی که اصلاحات را به جنجال کشید

کلیپ نامه هایی که اصلاحات را به جنجال کشید

نامه های محمد خاتمی در هفته های گذشته حسابی خبرساز شد. نامه هایی که هرچند دیروز و امروز نوشته نشده اما این روزها بر زبان ها افتاده و شائبه های جدی برای او به ارمغان آورده است.


دانلود کلیپ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/9/23 :: ساعت 11:51 عصر )
»» چرا کشورهای غربی به دنبال به رسمیت شناختن فلسطین هستند

چرا کشورهای غربی به دنبال به رسمیت شناختن فلسطین هستند

بعد از تهاجم 51 روزه رژیم صهیونیستی به غزه، موجی از مواضع مقامات کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت فلسطین به راه افتاد. پارلمان کشورهای انگلیس، فرانسه، اسپانیا، سوئد و چند کشور اروپایی دیگر در ماه‌های گذشته دولت فلسطین را به رسمیت شناختند و "هیو لووات" هماهنگ‌کننده مسائل اسرائیل و فلسطین در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای اروپایی بیش‌تری در ماه‌های آینده اقدام مشابهی را صورت خواهند داد[1].
 
با آن‌که کشورهای اروپایی، هدف از این تصمیم را تسهیل "صلح" بین فلسطینی‌ها و اسرائیل عنوان کرده‌اند، این مسئله ابعاد دیگری هم دارد و می‌توان به آن از زوایه دیگری هم نگریست: کشورهای اروپایی، در حقیقت به رویکردی جدید برای موجه نشان دادن صهیونیسم و بازگرداندن اعتبار از دست رفته رژیم صهیونیستی متوسل شده‌اند. آن‌ها در تلاشند با زدودن وجوه منفی مرتبط با رژیم صهیونیستی، این‌طور القا کنند که زمینه‌هایی برای سازش فلسطینی‌ها با این رژیم که تحلیل‌های مختلف از افول آن حکایت دارد، فراهم شده است.

واقعیت این است که در مخیله کسی نمی‌گنجد که انگلیس، فرانسه یا آمریکا بدون هماهنگی با اسرائیل برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین اقدام کنند. ولی در صورتی که مسئله "تفکیک نقش‌ها" را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که حتی اعراب هم در این فرایند نقشی به عهده دارند و تمامی تلاششان در این جهت است که با زدودن آلودگی‌ها از چهره رژیم صهیونیستی، به جامعه بین‌المللی بقبولانند که الآن زمینه‌های سازش با این رژیم فراهم است. با این وجود، رژیم صهیونیستی پس از موضع‌گیری کشورهای مختلف در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین، رفتاری خشمگینانه داشته و این اقدامات را محکوم کرده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/9/21 :: ساعت 2:44 صبح )


»» راز افزایش 914 درصدی اعتبارات عمرانی نهاد ریاست جمهوری چیست!؟

دعوت دیگر ارگان‎ها به کاهش مخارج از یک سو؛ 100% افزایش مخارج نهاد ریاست جمهوری از سوی دیگر

مقایسه ارقام لایحه بودجه دو سال گذشته یعنی سال پایانی دولت دهم و سال ابتدای دولت یازدهم با ارقام پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده، حاکی از یک جهش عجیب در بودجه نهاد ریاست جمهوری، خصوصا در بخش اعتبارات عمرانی است، به نحوی که رقم بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال 94 نسبت به سال 92 یعنی سال پایانی دولت دهم، به میزان عجیب 100% درصد افزایش داشته است.

 بررسی اجمالی ارقام بودجه سه سال اخیر نشان می‎دهد که با وجود کاهش گسترده نیروهای نهاد ریاست جمهوری در  سال ابتدایی دولت، رقم درخواستی برای حقوق مزایا در نهاد نسبت به سال 92 به میزان 53% افزایش داشته است.

این در حالی است که این افزایش در مجموعه هزینه‎های جاری، به طور میانگین رقم معقولی بین 20 تا 30 درصد بوده است.

اما نکته عجیب و جالب توجه جهش 689 درصدی اعتبارات عمرانی نهاد ریاست جمهوری نسبت به سال گذشته و جهش 914 درصدی نسبت به سال پایانی دولت دهم است که بر این اساس اعتبار 4.4 میلیاردی عمرانی در سال 92 به یکباره به رقم 45 میلیاردی در سال 94 جهش پیدا کرده است.

بنا بر آنچه که در لایحه تقدیمی دولت در این زمینه آمده است، این رقم ذیل تملک دارایی‎های سرمایه‎ای برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده است، و بر این اساس مشخص نیست که آیا نهاد ریاست جمهوری برنامه خرید و تملک ساختمان و یا املاک جدید را در برنامه سال آینده خود دارد و یا اینکه قرار است ساخت و ساز‎هایی در حد رقم مطرح شده انجام بدهد یا اینکه اساسا این رقم به صورت صوری در جدول مذکور گنجانده شده است!؟

به هر شکل افزایش این رقم نکته قابل توجهی است که می‎تواند در جریان بررسی بودجه در مجلس جزئیات آن روشن‎تر از پیش شود.

در مجموع با بررسی ارقام بودجه تغییر این ارقام نسبت به سال 92 عدد جالب توجه 100 درصد بوده است که بر این مبنا می‎توان نتیجه گرفت مخارج نهاد ریاست جمهوری در سال آینده نسبت به پایان دولت دهم دو برابر شده است.

این در حالی است که در شرایط خاص تحریم، کاهش قیمت نفت و درخواست ویژه دولت از نهادها برای کاهش مخارج و رعایت انضباط در بودجه، به نظر می‎رسد دو برابر شدن نهاد متولی این امر کاملا غیرقابل توجیه و غیر قابل تفسیر خواهد بود و بعید است که بتوان بر آن عنوان رعایت انضباط بودجه‎ای را اطلاق کرد.

منبع: رجا


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/9/19 :: ساعت 9:46 عصر )
»» فیلم وکالت فتنه گران به علی مطهری

فیلم وکالت فتنه گران به علی مطهری

علی مطهری

مهدی کروبی یکی از سران فتنه سال 88 طی نامه‌ای به علی مطهری وکالت داد تا از طرف وی مدافع حقوق فتنه گران باشد. در بخشی از این نامه که توسط رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد، ادعا شده است که قانون اساسی این میثاق ملی بنا بود تضمین گر نفی هرگون العمل نظر فردی و گروهی باشد حاکمیت قانون سخن اول و آخر انقلابیونی بود که منشا اصلی عقب افتادگی کشور را در عدم توجه به قانون می‌دانستند.این اشاره فتنه گران به قانون اساسی در حالی مطرح می شود که آنان خود بزرگترین خیانت را به قانون اساسی در جریان فتنه 88 روا داشتند.البته چرایی انتخاب علی مطهری به عنوان وکیل مدافع سران فتنه و کف و سوت ضدانقلاب برای وی موضوعی تأمل بر انگیز است.


دانلود فیلم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/9/18 :: ساعت 11:40 عصر )
»» انتقاد رسایی از لغو برنامه منتقدین در دانشگاه ها

انتقاد رسایی از لغو برنامه منتقدین در دانشگاه ها:

آقای روحانی به جای روز دانشجو، روز کارمند به دانشگاه بروید


دانلود فیلم


حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه در پایان صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تبریک روز دانشجو گفت: متأسفانه امروز روز دانشجو مانند سال گذشته به دلیل تنگ‌نظری‌ها بدون حضور تشکل‌های دانشجویی برگزار شد و فرصتی برای بیان نقطه نظرات آنها اختصاص داده نشد.
 
وی افزود: آقای روحانی فقط خودش صحبت کرد و باز هم به مجلس حمله کرد؛ چند ماه قبل هم زمان بازگشایی دانشگاه‌ها همین اتفاق افتاد و آقای روحانی ابراز تأسف کرد که چرا برنامه‌ریزی جلسه به شکلی بوده که برای تشکل‌ها وقت نگذاشته‌اند.
 
ایشان می‌گویند من آمده بودم به دانشگاه برای شنیدن نه حرف زدن؛ آقای روحانی چرا امروز تأسف دیروز خود را جبران نکردید؟ اگر قرار است رئیس جمهور روز دانشجو برود به دانشگاه و برای کارمندان صحبت کند خب روز کارمند بروند به دانشگاه چرا روز دانشجو می‌روند.
 
 وی با اشاره به پیام رئیس جمهور به همایش اعتدال خاطرنشان کرد: ایشان می‌گویند پیام اصلی اعتدال این است که بگذاریم افراد حرف‌شان را بزنند اما امروز سخنرانی همسر شهید علی‌محمدی آقای حسین شریعتمداری، چند نفر از نمایندگان و از جمله خود من را در دانشگاه‌ها لغو کردند.
 
ایشان در دانشگاه می‌گویند اقلیتی خوشحال نیستند، بروند خوشحالی‌شان را جای دیگر جبران کنند؛ آقای روحانی! برو داخل صف نانوایی تا ببینی آن اقلیتی که خوشحال نیستند چه کسانی هستند و چرا خوشحال نیستند؟
 
وی با اشاره به سی شاخصی که یکی از کسانی که در رسانه‌های دولتی از او به عنوان مشاور رئیس جمهور یاد می شود برای جامعه زنده معرفی کرده است، بیان داشت: او می‌گوید جامعه‌ای زنده است که دانمارک به شهروندان آن ویزا دهد.
 
چقدر خودباختگی و غرب‌زدگی! تقی‌زاده ملعون سرش را از گور بیرون‌ آورده است و می‌گوید دارید روی من را سفید می‌کنید.
 
غرب زده‌ها! ای کسانی که به اسم اعتدال نفوذ کرده‌اید. این اعتدال نیست کاریکاتور اعتدال است. دروغ است دروغ.
 
گفتنی است حامد زارع مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در واکنش به لغو سخنرانی رسایی در مراسم 16 آذر این دانشگاه گفت: ما مجوز برگزاری 16 آذر را با حضور حجت‌الاسلام رسایی از دو هفته قبل گرفته بودیم اما صبح امروز رئیس دانشگاه با رسایی تماس گرفت و اینگونه ادعا کرد که این برنامه مجوز ندارد.
 
گویی این اقدام تحت فشار استانداری قم اتخاذ شده است چرا که خود مسئولان دانشگاه اعلام کردند که ما می‌خواهیم مراسم 16 آذر را با حضور استاندار در دانشگاه برگزار کنیم.
 
زارع در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت ماجرا اینگونه است که مسئولان برای حضور استانداری قم در مراسم 16 آذر سخنرانی رسایی را در دانشگاه ما لغو کردند.
منبع: رجانیوز


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/9/17 :: ساعت 7:17 عصر )
»» از لغوسخرانی افراد انقلابی تاسانسور اتحادیه های قانونی دانشجویی

از شعار آزادی بیان تا عمل؛

سانسور اتحادیه‌های دانشجویی توسط دولت

امام خامنه‌ای:

نباید از آزادی‌ ترسید و از مناظره‌ گریخت‌ و نقد و انتقاد را به‌ کالای‌ قاچاق‌ و یا امری‌ تشریفاتی تبدیل‌ کرد. (1381/11/16)

 

جای تاسف است که باید بگوییم شواهد نشان دهند آن است که آقای دکتر روحانی سخنان و وعده های انتخاباتی خود و پس از آن را به فراموشی سپرده‌اند و امروز پس از گذشت حدود یک سال و نیم از روی کار آمدن دولت تدبیر، در روزی که نماد و سمبل آزادی خواهی یکی از فرهیخته ترین اقشار جامعه می باشد، شاهد امنیتی ترین جو حاکم بر دانشگاه ها هستیم.

با وجود آنکه آقای روحانی در مهرماه امسال از عدم حضور نمایندگان دانشجویی در آیین آغاز سال تحصیلی مکدر شده بودند، مراسم 16 آذر امسال نیز مانند بسیاری دیگر از مراسم های دانشجویی آقای رئیس جمهور، کم اهمیت‌ترین عنصر دانشگاه و دانشجو است و تدابیر از قبل تدارک دیده شده، فضای این روز را هر چه بیشتر به سمت امینتی شدن پیش می برد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/9/17 :: ساعت 12:16 صبح )


   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556473
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب