سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بازگشایی سفارت انگلیس با اعمال شاقه

شنود و جاسوسی در چند قدمی ایران!

وقتی پاییز1390 ماجرای ورود تعدادی از دانشجویان معترض ایرانی به سفارت انگلستان در تهران در سراسر دنیا خبرساز شد و به‌دنبال آن، انگلیسی‌ها طلبکارانه ایران را ترک کردند، کمتر کسی فکر می‌کرد که برخی افراد خواهان بازگشایی نمایندگی استعمارپیر، به هر قیمتی باشند.


سفارت انگلیس‌شان آرزوست!

شاید نیاز نباشد که درباره خیانت‌های استعمار انگلستان به مردم کشورهای مختلف از جمله ایران داد سخن برآوریم. کسوری که صدها سال ثروت‌های ما را غارت کرده و از اشغالگران ایران طی جنگ دوم بین‌الملل محسوب می‌شود، اکنون مورد الطاف دولت «تدبیر و امید» واقع شده است!

همکاری انگلیس با صدام برای کشتار ایرانیان و مردم عراق یک حقیقت غیرقابل انکار است و حضور اشغالگرانه این دولت خبیث در شرق و غرب ایران (افغانستان وعراق) هم، هنوز به تاریخ نپیوسته است.

نقش‌آفرینی انگلیس در تحریم‌های غیرقانونی علیه کشورمان و موضوع هدایت بخش اصلی فتنه88 از سوی سفارتخانه این روباه‌پیر هم، یک موضوع مهم  فراموش نشدنیست.

حال با همه این احوال، بازگشایی سفارت انگلیس در ایران، تبدیل به آرزوی برخی افراد خاص و جریانهای شناخته‌شده داخلی شده است؛ جریاناتی که اعتراف نمی‌کنند دقیقاً چرا برای گشوده شدن مجدد این سفارت، خود را به این در و  آن در می‌زنند و حاضرند هر هزینه‌ای را بر دوش ملت ما تحمیل کنند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/2/31 :: ساعت 11:19 صبح )


»» هنرمند ارزشی - غیر ارزشی داریم؟ نداریم!

هنرمند ارزشی - غیر ارزشی داریم؟ نداریم!


لیلا حاتمی- جشنواره کن



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/2/31 :: ساعت 11:8 صبح )
»» خواب فرهنگی دولت یازدهم

تبعات بی توجهی دولت روحانی به مساله حجاب

 رهبرمعظم انقلاب طی چندماه گذشته به دفعات از نگرانی ­ها و دغدغه­ های فرهنگی خود سخن گفته‌­اند؛ در نام ­گذاری سال 1393 از موضوع فرهنگ در کنار مسائل اقتصاد یاد کردند و حتی فرهنگ را مهمتر از اقتصاد دانستند. در اولین سخنرانی عمومی خود در سال جدید و در حرم رضوی به طور مفصل به کاستی ­های فرهنگی و وظایف نهادهای رسمی کشور پرداختند. ایشان از لزوم مقابله با ترویج اباحه ­گری، وظایف دستگاه ­های مسئول، اقدامات ایجابی و دفاعی و نهراسیدن از هوچی­­گری ­ها سخن گفتند.
 
مقام معظم رهبری از آزادی­ های بی ­ضابطه و ولنگاری فرهنگی گلایه کردند و فرمودند: «اگر چنانچه کسانی هستند در کشور که برای تیشه به ریشه‌ی ایمان جوانان زدن دارند تلاش می­کنند، نمی­شود این را تماشا کرد به‌ عنوان اینکه این آزادی است. همچنان که اگر هروئین و بقیّه‌ی موادّ مسموم‌ کننده ‌ی بدن و بدبخت ‌کننده‌ ی خانواده‌ ها را کسی بخواهد بین این ‌و آن توزیع کند، نمی­شود بی‌تفاوت نشست».
 
اما مسئولین دولت یازدهم چه در نهادهای فرهنگی و چه در نهادهای نظارتی همچنان قرائت فرهنگی خود را دنبال می­کنند. رئیس جمهور روحانی صراحتاً از کناره­ گیری دولت از فرهنگ و آزادی ممنوع ­القلم­ ها می­گوید، وزیر ارشاد با تجلیل از عناصر ضدفرهنگی در مناسبت­های مختلف خواهان رفع همه ممیزی­هاست. گویا دولت روحانی به مدد مشاورانش می­خواهد نشان دهد که فضا فرهنگی کشور عوض شده و به همین دلیل به هیچ مانع و محدودیتی فرهنگی قائل نیست؛ این را می­توان در موج جدید انتشار مقالات ضد اسلامی، فیلم­ های منشوری و بازشدن پای عناصر مسئله دار فرهنگی به برنامه­ های دولت یازدهم دید.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/2/30 :: ساعت 11:56 صبح )
»» دغدغه های اشتباهی رییس جمهوری

دغدغه دولت در سال فرهنگ فیسبوک است!

از روزهای نخست تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تکیه زیاد بر موضوع اینترنت، فیلترینگ، شبکه‌های اجتماعی –مشخصاً فیس‌بوک- و موارد دیگری از این دست، در سخنان «حسن روحانی» قابل مشاهده بود.

این امر بعد از مستقر شدن دولت یازدهم و در مقاطع مختلف بارها و بارها بروز و ظهور یافت و نتیجه آن شد که غوغا بر سر فیلتر شدن یا نشدن بعضی از برنامه‌های تلفن‌های همراه، بخش بزرگی از انرژی دولت را صرف خود کرد بی‌آنکه به دغدغه‌های اصلی و اولویت‌های اساسی کشور رسیدگی شود.

توجه به روند گذشته دولت یازدهم و امتداد آن تا زمان حال، این نگرانی را به‌وجود می‌آورد که مبادا در آینده نیز، برخی رفتارهای توجیه‌ناپذیر ادامه پیدا کند.

جالب آنجاست که سخنان اخیر رییس‌جمهور محترم نیز، به‌جای رفع نگرانی‌ها، بیشتر در خدمت افزایش دغدغه‌های دلسوزان عرصه‌های مختلف خصوصاً عرصه فرهنگ کشور است.

پهنای باند بیشتر بشود یا بیشتر نشود؟

دکتر «حسن روحانی» در مقام بالاترین مسئول اجرایی کشور، تکیه فراوانی بر افزایش پهنای باند اینترنت دارند. این امر بدان معناست که انتقال اطلاعات، متون و البته تصاویر اینترنتی با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

گذشته از اینکه وزیر محترم مخابرات قول داده بود تا 2ماهه برای افزایش حجم پهنای باند اینترنتی کشور اقدام کند، باید به موارد زیر توجهی خاص مبذول داشت:

1)      افزایش پهنای باند اینترنت کشور نیازمند صرف بودجه، وقت و برنامه‌ریزی کلان است و به این زودی‌ها میسر نیست.

2)      نگاه غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه پهنای باند اینترنت افزایش پیدا کند و شبکه ملی اطلاعات (یا اینترنت‌ملی) که بستری سریعتر، ارزان تر و ایمن تر است گسترده و تقویت نشود.

3)    مشخص نیست افزایش پهنای اینترنت با کدام انگیزه مورد نظر است؟ آیا ما به اندازه کافی محتوای مفید در اینترنت در دسترس کاربران ایرانی قرار داده‌ایم؟ آیا شبکه بانکی ما یا دیگر دستگاه‌های خدماتی توان استفاده از فرصت افزایش پهنای باند را دارند؟

آیا شبکه‌های اجتماعی خارجی را می‌شناسید؟

متأسفانه در سخنان اعضای هیأت دولت کنونی و شخص رئیس جمهوری، همواره تکیه فراوانی بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خارجی مانند فیس‌بوک و توئیتر می‌شود. 

این امر در حالی اتفاق می‌افتد که هیچ سخنی درباره آفات این سایت‌ها و شبکه‌ها بر زبان اهالی دولت یازدهم جاری نمیشود!

همچنین سخنی از انبوه مشکلاتی که طیف وسیع و متنوعی دارند نمی‌شود. مواردی همچون فعالیت گسترده گروه‌ها و گروهک‌های منحرف، افزایش روابط ناسالم منجر به طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی در اثر حضور لجام گسیخته در شبکه‌های اجتماعی خارجی، حضور جاسوسان کشورهای معاند در این شبکه‌ها و بروز بعضی خطرات امنیتی، که تنها چند نمونه کوچک از مشکلات جاری در آنها است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/2/29 :: ساعت 7:45 صبح )


»» آقای یونسی! از «باباجون» خبر دارید؟

درپی ساخت نخستین فیلم فارسی اسرائیلی؛

آقای یونسی! از «باباجون» خبر دارید؟

سخنان اخیر دستیار ویژه رییس جمهور محترم درباره جایگاه علامت شیروخورشید در پرچم، آن‌چنان سبب بهت‌زدگی افکار عمومی شد که دیگر جنیه‌های مذموم سخنان وی، مورد توجه قرار نگرفت.

یونسی در همان روزی که به جمع هموطنان کلیمی(یهودی) در شیراز رفته بود، علاوه بر ارایه تلویحی پیشنهاد تغییر هلال احمر به شیرو خورشید سرخ، ضمن بیان کلماتی عجیب، آخوندها و خاخام‌ها (به‌عنوان نماد علمای مسلمان و یهودی) را عامل ایجاد درگیری میان یهودیان و مسلمانان عنوان کرد.

از جملاتی که یونسی در شیراز بر زبان آورد، اینگونه برداشت می‌شد که احتمالاً کل غائله رژیم اشغالگر قدس و کشتار صدها هزار مسلمان و آوارگی میلیون‌ها تن دیگر، به‌سبب زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها و سوءاستفاده از تعالیم یهودی و حاصل دستکاری در قوانین این دین نیست!

جالب‌تر اینکه طی این سخنان، باید قبول کرد که علمای اسلام هم در جریان بروز جنایات یک قرن گذشته رژیم صهیونیستی، شریک جرم بوده‌اند!!!

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/2/28 :: ساعت 5:54 عصر )


»» رانت خواران سابقه دارخواب نما شده اند؟!

چرا مبارزه با فساد اقتصادی به دغدغه نئوکارگزاران تبدیل شده است؟!

«صدا»ی مبارزه با فساد از تریبون مدافعان «مانور تجمل»!

مبارزه با فساد به شعار نوکارگزاران تبدیل شده و از تریبون موافقان تجمل و رانت‌های اقتصادی، صدای مبارزه با فساد شنیده می‌شود.
با مرور صفحات روزنامه‌های وابسته به این طیف به وضوح می‌توان دریافت که مبارزه و مقابله با فساد اقتصادی و رانت‌خواری یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که این جریان رسانه‌ای برای خود تعریف کرده است.
 
در این گزارش ضمن مرور پرونده تخلفات کسانی چون کرباسچی و فاضل خداداد (اختلاس 123 میلیارد تومانی) در دوره سازندگی آمده است: رئیس دولت سازندگی(هاشمی رفسنجانی) در زمان مدیریتش بر قوه مجریه در افتتاح یکی از پروژه‌های دوران سازندگی بیان می‌کند: «وقتی که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلا 10 میلیارد خرج می‌کنیم ممکن است از قبل آن 500 میلیون هم اختلاس شود، اما این سد برای کشور می‌ماند و هیچ کس نمی‌تواند از این سد اختلاس و دزدی کند!»‌یا در تریبونی دیگر با تاکید بر پیشرفت کشور اعلام شد «برای توسعه کشور چه بسا عده‌ای از فقیران و مستضعفان زیر چرخ سازندگی له شوند.»
 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/2/28 :: ساعت 11:55 صبح )
»» روبوسی لیلا حاتمی با مردان در جشنواره کن

رفتار نامتعارف لیلا حاتمی با رئیس فستیوال فیلم کن سوژه رسانه‌های ضد انقلاب شد

حضور بازیگر زن سینمای ایران در شصت و هفتمین دوره جشنواره کن، با رفتارهای حاشیه ای همراه بوده که تأسف و تأثر هنرمندان متعهد و علاقمندان نجیب سینمای ایران را در پی داشته است.
 
در افتتاحیه این مراسم و همزمان با  اولین نمایش جهانی فیلم گریس از موناکو ، لیلا حاتمی در  کنار 8 داور دیگر بخش مسابقه حضور داشتند که خانم بازیگر در کمال تعجب با انجام رفتاری غیر متعارف و نامناسب با الگوهای ایرانی و فرهنگ  جامعه ای که نامش را در چنین مجامع بین المللی با خود یدک می‌کشد، سؤالات و ابهامات بسیاری را در بین مخاطبین این سینمای نجیب ایجاد کرده است.
 
تصاویری که در رسانه‌های خارجی منتشر شده نشان می‌دهد که لیلا حاتمی در  زمان مواجهه با رئیس فستیوال فیلم کن و در مقابل دوربین‌ها و نگاه‌های بی‌شماری که حرکات او را زیر نظر داشتند، در کمال تأسف با دراز کردن دستش، پبش قدم رفتار غیر عرف و نامناسبی می‌شود که این سؤال و ابهام  را در بین مخاطبین برنامه زنده این مراسم باقی می‌گذارد که انگیزه‌ای که پشت این رفتار است آیا دهن کجی به مناسبات فرهنگی جامعه اخلاق مدار ایرانی بوده و یا بخاطر  انتخابش  در این فستیوال پر ابهام است که اینگونه از مدیر ارشد مجبور به تشکر می‌شود!
جالب توجه آنکه این رفتار نامناسب به سرعت توسط رسانه‌های ضد انقلاب و معاند نیز به صورت گسترده پوشش خبری داده می‌شود.


لازم است از سوی مدیران و متولیان سینمای اصیل ایرانی به اینگونه افراد یادآوری شود که هویت فرهنگی و هنجارهای اجتماعی خویش را در مواجه با فضاهای غیربومی فراموش نکنند و بیاد داشته باشند که معروفیت و شهرت خود را مدیون همان جامعه ارزش مداری  هستند که در آن پا گرفته و با حمایتشان رشد کرده‌اند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:35 عصر )
»» دلواپسان ضد دولت نیستند

دلواپسان ضد دولت نیستند

چند روز پس از آنکه حسن روحانی در مراسم افتتاح 27 نمایشگاه کتاب تهران، از منتقدین خواست تا با شناسنامه حرف بزنند و بگویند که چه هستند و از کجا سخن می گویند، جمعی از منتقدان توافق نامه ژنو در خیابان طالقانی تهران و در محل سابق سفارت آمریکا گرد هم آمدند تا در موضوع نقد توافقنامه ژنو، دلواپسی خود را فریاد بزنند.
نام و نشان و محل برقراری همایش نشان از همایشی میداد که خیلی زود تبدیل به یک جریان شد، جریانی که خود باعث دلواپسی خیلی ها شد. خیلی زود دلواپسان آن روز جاسوسی برچسب زده شدند و طیف های سیاسی نامیده شدند. تیترهای درشت و موضع گیری های عجولانه از آن اجتماع مردمی که در آن از استاد دانشگاه و سیاست مدار و دیپلمات و نماینده مجلس و خطیب و جمع زیادی از دانشجویان تشکیل شده بود، جبهه ای ساختند در مقابل دولت! 
حال آنکه اگر این دلواپسی ها برای مقابله با آن دلواپسان با کمی واقع بینی و انصاف همراه بود، نتیجه چیز دیگری میشد، نتیجه ای که بیشترین نفعش را دولتی می برد که اینک در مذاکره با گروه پنج بعلاوه یک به سر می برد.
 در جایی که می توان از همین نقدها و اعتراض های داخلی به توافق ها به عنوان اهرم فشار برای چانه زنی در مذاکرات استفاده کرد و به کشورهای غرب نشان داد که همه مردم ما از این توافق راضی نیستند، عزم جدی حسن روحانی و تیم مذاکره کننده اش بر مقابله جدی با منتقدان قرار گرفته است.

دانلود فیلم (حجم: 23MB)


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/2/26 :: ساعت 1:52 عصر )
»» نظر قرائتی درباره تهیه کننده سمت خدا

در پی برکناری رکنی از سمت خدا

نظر قرائتی درباره تهیه کننده سمت خدا

در فیلم زیر دفاع متفاوت حجت الاسلام قرائتی و همچنین سایر کارشناسان برنامه سمت خدا درباره این تهیه کننده صدا وسیما آورده شده است

 

عبدالمجید رکنی یکی از تهیه کنندگان مطرح برنامه های فرهنگی است که چند روزی است به دلیل حاشیه های فراوانی که رخ داده است از تهیه کنندگی برنامه سمت خدا کنار گذاشته شده است. اتفاقی که با نارضایتی شدید مجریان و کارشناسان و همچنین جمع زیادی از بینندگان برنامه سمت خدا روبرو شده است.
در فیلم زیر صحبتهای متفاوت و دفاع تمام قد حجت الاسلام قرائتی و همچنین سایر کارشناسان برنامه سمت خدا درباره این تهیه کننده صدا وسیما آورده شده است. در این فیلم از کاربران فضای مجازی خواسته شده است تا نسبت به این اتفاق که به گفته رکنی از تبعات انتقاد از صدا وسیما بوده است حمایت کنند.
دانلود فیلم (حجم: 10MB)


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/2/25 :: ساعت 12:56 عصر )
»» تبلیغ و تایید سبک زندگی نامشروع غربی

تبلیغ و تایید سبک زندگی نامشروع غربی

یادداشت ها و مقالات روزنامه های کثیرالانتشار، به مانند خوراکی روحی و فکری است که به وسیله این جراید در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. بنابراین مطالب منتشر شده می تواند دارای تاثیرات مثبت و منفی در سطح جامعه باشد و مهمتر از آن، نوعی از سبک زندگی را تبلیغ و ترویج نماید.

"خانه سفیدیا همان همخانه شدن زن و مرد نامحرم

یکی از روزنامه های زنجیره‌ای در اقدامی تاسف برانگیز، در پوشش نقد نوعی سبک زندگی غربی؛ به نام"خانه سفید"(یا همان همخانه شدن زن و مرد نامحرم)، اقدام به تبلیغ این نوع زندگی که در اسلام بدون هیچ قید و شرطی حرام شمرده می شود، نموده است. نویسنده مغرض این مقاله سعی کرده تا این گونه به خواننده القا کند که امروزه و در جامعه اسلامی ما این نوع سبک زندگی نامشروع غربی در حال گسترش است و با جسارت تمام  و در ادامه این تبلیغ دروغین، با زن و مردی که 4 سال بدین شیوه با یکدیگر زندگی نموده اند گفتگو کرده و تلاش نموده است تا در جریان صحبت های این زن و مرد که به شکل حرام و نامشروع در این مدت با یکدیگر زندگی کرده‌اند، به این نوع سبک زندگی، هویت دروغین ببخشد و در قیاسی نامتعارف، این سبک حرام زندگی را همچون" ازدواج" که بنایی محبوب‌تر و ارزشمندتراز آن در نزد خداوند عزوجل نیست دانسته تا بتواند در این قالب کاذب هویت بخشی نموده و به تبلیغ خود مهر تایید و تمجید زند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/2/24 :: ساعت 6:40 صبح )


   1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 76
>> بازدید دیروز: 61
>> مجموع بازدیدها: 557483
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب