سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمیل کسان خود را بگو تا پسین روز پى ورزیدن بزرگیها شوند و شب پى برآوردن نیاز خفته‏ها . چه ، بدان کس که گوش او بانگها را فرا گیرد ، هیچ کس دلى را شاد نکند جز که خدا از آن شادمانى براى وى لطفى آفریند ، و چون بدو مصیبتى رسد آن لطف همانند آبى که سرازیر شود روى به وى نهد ، تا آن مصیبت را از او دور گرداند چنانکه شتر غریبه را از چراگاه دور سازند . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مشاور روحانی کراواتی شد

مشاور روحانی کراواتی شد

چندی پیش چهل و چهارمین اجلاس اقتصادی داووس در کشور سوئیس برگزار شد و رئیس جمهور به همراه هیئت همراه و برای استفاده از فرصت‌های بوجود آمده در عرصه بین المللی، در این اجلاس شرکت کردند.
اما آنچه بیش از همه و در فضای ایستادگی ملت ایران مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب و نظام استکبار سبب حیرت می‌شود، پوشش ظاهری مشاور امور بین‌الملل رئیس جمهور در اجلاس داووس است.
"محمود سریع‌القلم" که بر اساس شنیده‌ها سه روز پیش از شروع اجلاس داووس، به سوییس سفر کرده بود، با پوششی غربی در این اجلاس شرکت کرده است که تأمل برانگیز است.

محمود سریع‌القلم

حال باید از آقای روحانی پرسید که چگونه از مشورت‌های چنین مشاوری، استقلال ملی، عزت ملی و روح ایرانی - اسلامی قابل استخراج است؟

آقای روحانی باید پاسخ دهد مشاوری که هنوز پروتکل‌های ابتدایی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در پوشش اسلامی - ایرانی را رعایت نمی‌کند، چگونه می‌تواند حافظ منافع مردم ایران باشد؟
آیا قرارگرفتن چنین اشخاصی با طرز تفکر غربی، به نفع رئیس‌جمهور و مردم ایران است یا در کوتاه و بلندمدت به ضرر حسن روحانی و منافع ملی تمام خواهد شد؟

منبع: مشرق



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/11/30 :: ساعت 6:53 عصر )
»» کلیپ تصویری دشمن را بشناسید

کلیپ تصویری دشمن را بشناسید

کلیپ تصویری / دشمن را بشناسید

دانلود (حجم: 11MB)

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/11/29 :: ساعت 6:25 عصر )
»» فرزند آیت الله بر روی کدام صندلی نشسته است؟!

فرزند آیت الله بر روی کدام صندلی نشسته است؟!

در هفته گذشته عباس صفایی سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در گفتگو با یکی از رسانه‌های جمعی اعلام کرد که در در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد.

انتخابی که این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا فائزه هاشمی بعنوان ریاست این انجمن انتخاب شده است. همانگونه که صفایی‌فر در مصاحبه‌اش به دیدار اعضای این انجمن با هاشمی رفسنجانی در روزهای گذشته اشاره می‌کند، تا حد زیادی علامت‌های سوال را از بین می‌برد و به نظر می‌رسد که این دیدار با انتخاب فرزند هاشمی رفسنجانی به عنوان ریاست این انجمن نباید بی‌ارتباط باشد.

اما نکته حائز اهمیت آن است که اعضای این انجمن در حالی که در دولت اصلاحات با عناد خاصی خاصی به هاشمی هتاکی می کردند اما به یکباره و بعد از فتنه سال 88 به دیدار با رفسنجانی علاقه خاصی نشان می‌دهند تا جایی که حتی فرزند او را نیز بعنوان ریاست انجمن برمی گزینند. نگارش کتاب عالیجناب سرخپوش و اهانت های روزنامه زنجیره ای نشاط، توس و صبح امروز یادآور حملات اصلاح طلبان به هاشمی رفسنجانی در سالهای میانی دهه 70 است.
بسیاری از اعضای همین تیم که در مطبوعات کشور و در دولت اصلاحات قلم می‌زنند، ضمن پناهنده شدن به کشورهای بیگانه به استخدام رسانه های معاند اروپایی و آمریکایی در آمده و عملا به دشمنی با ملت ایران پرداختند. هرچند این افراد خود را به عنوان دلسوز مردم معرفی می کردند و نظام را به سانسور رسانه ای متهم می نمودند اما دیری نپایید که نگاه ها و اختلافات سیاسی این افراد به اهانت به مقدسات رسید و زمینه ساز آشوب های فتنه و عاشورای 88 شدند.
در ادامه این گزارش به بررسی رفتارهای سیاسی و اخلاقی برخی چهره های اصلی فعال در انجمن دفاع از حقوق مطبوعات در گذشته می‌پردازیم:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/11/27 :: ساعت 9:38 صبح )


»» افسانه ناپاک ولنتاین

«ولنتاین» افسانه‌ای برای فروپاشی اخلاق جامعه

"ولنتاین" در واقع یک مناسبت غربی و فرهنگ وارداتی است که چند سالی است میان جوانان باب شده و همه ساله در روز 25 بهمن مطابق با 14 فوریه همراه با آداب و رسوم به خصوصی برگزار می شود. جشنی همراه با هدیه دادن و دوستی و عشق ورزیدن به نامحرم و جنس مخالف که در واقع فرصتی است تا دوستی های خیابانی از سوی متولیان ابتذال، هویتی پوشالی یابد.

اینکه این روز چه تاریخچه ای دارد و بر اساس چه رویدادی گرامی داشته می شود، نکته ای است که همچنان نه منابع مبدع این طرح و نه پیروانشان اطلاعات موثقی برای پایه و اساس آن ندارند و تنها قصه ای ساختگی و تایید نشده، محملی برای گرامیداشت این روز عنوان شده و جالب اینجاست که بسیاری از جوانان وطنی بدون اطلاع از ریشه این افسانه ساختگی، پیرو این فرهنگ وارداتی شده اند که این گونه قصه سازی شده است:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/11/26 :: ساعت 8:3 صبح )


»» عطر انتظار(6)

عطر انتظار(6)

غیبت و علل آن

  طرح درس

  فهرست مطالب

مقدمه

فواید

ماهیت غیبت

خلاصه پایانی

پاسخ به یک سوال اساسی

خلاصه پایانی


عطر انتظار

به دلیل حجم بالای مطالبِ این درس، امکان آوردن متن در این پست نبود. لذا فایل pdf مطالب را به همراه فایل‌های صوتی، می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 

 

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 4MB)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/11/25 :: ساعت 9:12 صبح )
»» افزایش نقدینگی؛ 6 ماه اخیر در برابر 6 سال مسکن مهر

افزایش نقدینگی؛ 6 ماه اخیر در برابر 6 سال مسکن مهر

افزایش نقدینگی در 6 ماه اخیر به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که کل نقدینگی تزریق شده توسط مسکن مهر در طی 6 سال، 47 هزار میلیارد تومان بوده است.

در حالیکه دولت یازدهم با انتقاد شدید از دولت های گذشته در بخش افزایش نقدینگی، ارائه خط اعتباری به مسکن مهر و افزایش پایه پولی را دست کردن در جیب مردم و تورم زا اعلام کرد، آمارهای جدید حکایت از آن دارد که نقدینگی در شش ماهه گذشته به میزان 40 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ میزان افزایش نقدینگی مزبور از طریق افزایش پایه پولی و صرف آن در بخشهای تولیدی و صنعتی نیست بلکه از طریق افزایش ضریب فزاینده ناشی از عملکرد بانکها - بویژه بانکهای خصوصی - است
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/11/24 :: ساعت 9:11 صبح )
»» هوا بس ناجوانمردانه سرد است!

هوا بس ناجوانمردانه سرد است!

 

دانلود (حجم: 9MB)

منبع: مستضعفین



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/11/23 :: ساعت 12:12 عصر )
»» از شعارهای انقلاب تا عربده کشی جنبش آمریکایی


تفاوت شعارهای فتنه گران و انقلابیون؛

از شعارهای انقلاب تا عربده کشی جنبش آمریکایی

شاید ساده ترین راه برای نشان دادن ضد اسلام و انقلاب بودن جنبش فتنه گران88، مقایسه شعارها و رفتار آنها با شعارها و رفتار انقلابیون 22بهمن57 باشد.

این روزها همزمان است با روزهای منتهی به انقلاب اسلامی مردم ایران در 22 بهمن سال 57 و ایستادگی در برابر ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی. روزهایی که برای انقلابیون خاطرات زیادی را تداعی می کند؛ روزهایی که شاید در ظاهر چندان خوش نبودند و مردم رنگ آرامش را به خود نمی دیدند اما از آنجا که همین روزها تبدیل شدند به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ایران‏، برای مردم این مرز و بوم نیز ارزشمند است و خاطرات روحیه ضداستکباری آنها را برای شان زنده می‌کند.

انقلاب اسلامی ایران ماهیتی ضد استکباری و در راستای احیای استقلال کشور داشت و طبیعتا شیطان بزرگ و همه غلامان حلقه به گوشش برای مخدوش کردن این چهره انقلابی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نخواهند.

اما روحیه انقلابی ملت ایران در بهمن 57 در چارچوب شعارهای انقلابی بروز پیدا می کرد. شعارهایی که از جان و دل روح ملت بر می آمد و لاجرم بر دل نیز می نشست.

در کنار روزهای حماسه ساز بهمن 57، ایام دیگری نیز در تقویم تاریخ این کشور نیز به چشم می خورد که یادآور ناکامی دشمنان این مرز و بوم برای انحراف در مسیر انقلاب اسلامی ایران است. شاید بتوان روزهای فتنه 88 را یکی از نزدیک ترین این روزها دانست. روزهایی که با ذوق زدگی غربی ها پیگیری و حمایت می شد اما ملت ایران سرانجام با حماسه ای دیگر در روز 9 دی نسخه فتنه گران را به هم پیچیدند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/11/22 :: ساعت 1:50 عصر )


»» توزیع تحقیر آمیز سبد کالا تعمدی بود

سایت معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور:

توزیع تحقیر آمیز سبد کالا تعمدی و برنامه ریزی شده بود

روحانی برای پیشبرد سیاست خارجی به له شدن مردم زیر دست و پا نیاز داشت

سایت خبرآنلاین، از جمله سایت‌های شاخص حامی دولت در یادداشتی به قلم پیام فروتن، توزیع سبد کالا به شیوه صورت گرفته را اقدامی کاملا برنامه ریزی شده از سوی دولت برای ارسال پیام به غرب ارزیابی کرده و عنوان کرده است که ارسال این پیام به تحقیر چند روزه بازیگران آن یعنی مردم ایران می‌ارزیده است.

علیرضا معزی، مدیر مسئول خبرآنلاین پس از انتخابات 24 خرداد با حکمی از سوی محمد نهاوندیان به سمت معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور منصوب شد.

سایت حامی دولت


متن این یادداشت را در ادامه میخوانید:

در راستای توزیع سبد کالاهای اساسی به اقشار گوناگون مردم، حرف و حدیث های بسیاری گفته شد. چه از سوی رسانه های رسمی و چه در فضای مجازی. غالب این اظهار نظرات در راستای تخریب این عملکرد و شیوه اجرایی دولت بود. جالب آن که بسیاری از دوستان حامی روحانی نیز به انتقاد شدید الحن از وی پرداختند. اما ...

جالب است که بسیاری از دوستان هنوز متوجه نشده اند روحانی تمام تمرکز خود را بر روی انرژی هسته ای، رفع مشکلات موجود آن و از همه مهمتر رفع تحریم ها و بهبود روابط ایران با غرب متمرکز کرده است. استراتژی محکمی که به زعم نگارنده مهمترین و بنیادی ترین مسئله موجود برای ایران امروز است. او تقریبا نه یک رئیس جمهور فرهنگی است و نه دغدغه بسیاری از مسائل دیگر را دارد. بدین ترتیب باید تمام کارهای او را از همین منظر تحلیل و بررسی کرد. او رئیس جمهوری دیپلمات است که باید اجازه داد مهمترین دغدغه دولت خود را به انجام برساند.

توزیع سبد کالاهای اساسی به مردم - با شیوه‌ای که انجام شد - نه یک اتفاق بود و نه عملی که تبعات آن برای روحانی و مردانش غیر قابل پیش بینی باشد. او دقیقا همین اتفاق - ازدحام، دعوا و مرافعه و احیانا له شدن در زیر دست و پا - را پیش بینی می‌کرد و اصلا آن را برای پیشبرد استراتژی خارجی خود لازم داشت. به عبارت دیگر روحانی به یک نمایش داخلی برای ارائه در جشنواره های سیاسی خارجی نیازمند بود. نگاه کنیم به اظهارات اخیر وندی شرمن که گفته است: "شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه‌اش توزیع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است. همان طور که روحانی قول داده بود، این پول قرار است در جهات دیگری مصرف نشود." به هر حال این دقیقا همان نتیجه ای بوده که روحانی از توزیع سبد کالا در میان مردم ایران داشته است. این که تحریم ها بر روی مردم ایران تاثیر مستقیم و انکارناپذیر داشته. این که اوضاع اقتصادی مردم ایران نه تنها روبراه نیست بلکه حاضرند برای چند عدد مرغ و چند کیلو برنج با یکدیگر درگیر شوند و این که از این به بعد و با گشایش هرچه بیشتر در مذاکرات هسته ای تمرکز نظام بر معیشت مردم خواهد بود.

پیام روحانی از خلال پرفورمنسی که کارگردانی و اجرا کرد، پیامی کاملا شفاف بود که راه را برای مذاکرات مثبت بعدی، بیش از پیش می‌گشاید. بی راه نیست که کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل (آیپک) نیز در چند روز گذشته به جمع مخالفان تحریم پیوست و استراتژی خود را تغییر داد.آنچه مسلم است در تیزهوشی و درایت روحانی و مردانش شکی نیست. حالا باید روحانی را سیاست مداری تمام قد و شش دانگ دانست. درست است که روش توزیع کالاهای اساسی چندان مناسب نبود؛ اما اگر با این نمایش بتوان جایزه اول بهترین اثر را در فستیوال سیاست جهانی به خود اختصاص داد، به تحقیر چند روزه‌ای که بازیگران آن شدند می‌ارزید!

منبع: رجا



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/11/21 :: ساعت 12:19 عصر )
»» تغییرات شش ماهه مدیران دولتی از 3000 نفر گذشت

تغییرات شش‌ماهه مدیران دولتی از سه هزار نفر گذشت

دولت یازدهم با برکناری بیش از سه هزار نفر از مدیران دستگاه‌های دولتی طی شش‌ماه نخست، رکورد جدیدی به جای گذاشت.
در حالی که برخی حامیان دولت یازدهم، در توجیه ناکامی در اجرای طرح توزیع سبد کالا، ادعای سنگ‌اندازی مدیران مخالف دولت در بدنه دستگاه‌های اجرایی را مطرح کرده‌اند، آمار برکناری بیش از 3 هزار نفر از مدیران کشور در شش ماه اخیر، این ادعا را رد می‌کند. 
طبق آمار، انتصابات دولت یازدهم، از 12 مردادماه تاکنون که شش ماه و یک هفته از روی کار آمدن دولت روحانی می‌گذرد، به طور میانگین هر روز 16 مدیر برکنار شده است. 
نگاهی به جداول عزل و نصب‌ها نشان می‌دهد اکثر افرادی که از سوی دولت یازدهم در شش ماه اخیر به مناصب و پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند، وابسته به جریان اصلاح‌طلب هستند .
با وجود افراط برخی مسئولین دولت یازدهم در عزل و نصب‌های گسترده، برخی حامیان روحانی در هفته گذشته تلاش کردند علت ناکامی دولت در اجرای طرح توزیع سبد کالایی را سنگ‌اندازی مدیران غیرهمسو با دولت جا بزنند که با توجه به روند تسویه گسترده‌ای که در شش ماه اخیر صورت گرفته، این ادعا کاملا مردود است. 
در هر حال این سوال مطرح است که روند عزل و نصب‌های گسترده در دولت یازدهم تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ 
ضمنا آمار تغییرات بدون محاسبه انتصاباتی است که رسانه‌ای نشده و عزل و نصب‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون سازمان انرژی اتمی و ....نیز در این جدول نیامده است.

جدول ذیل، تعداد تغییرات مدیران دستگاه‌ها را بر حسب رتبه نشان می‌دهد. 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/11/20 :: ساعت 10:11 صبح )
   1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 37
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556498
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب