سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در صفت دنیا فرمود : ] مى‏فریبد و زیان مى‏رساند و مى‏گذرد . خدا دنیا را پاداشى نپسندید براى دوستانش و نه کیفرى براى دشمنانش . مردم دنیا چون کاروانند ، تا بار فکنند کاروانسالارشان بانگ بر آنان زند تا بار بندند و برانند . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» رئیس جمهور، «پژوهشگاه فضایی ایران» را منحل کرد!

اقدام عجیب و غیرقابل باور دولت علیه دستاوردهای علمی کشور؛

چرا دولت می‌خواهد ویترین نمایش اقتدار علمی ایران را نابود کند؟!

افسران - رئیس‌جمهور، «پژوهشگاه فضایی ایران» را منحل کرد!

«انحلال پژوهشگاه فضایی ایران»؛ خبری که قطعاً از نظر همه یک شوخی مسخره است اما دولت یازدهم نشان داده که تبحر خاصی در تبدیل خبرهای غیرقابل باور به واقعیت دارد و این ویژگی خاص دولت اکنون گریبانگیر یکی از مراکز درخشان کشور شده است. 

دستاوردهای علمی ایران در یک دهه اخیر به قدری رشد فزاینده و درخشانی داشته که حتی رسانه‌های معاند هم مجبور به اذعان در این زمینه شده‌اند؛ به ویژه دستاوردهای علمی دانشمندان کشورمان در حوزه فعالیت‌های فضایی و ارسال موجود زنده به فضا. 

حالا خبری روی خروجی خبرگزاری‌های معتبر کشور قرار گرفته که اصلا قابل باور نیست؛ خبری درباره انحلال پژوهشگاه فضایی ایران که محلی برای جمع شدن دانشمندان جوان کشور است و تمامی دستاوردهای تاریخی ایران در حوزه فعالیت‌های فضایی در این پژوهشگاه طرح‌ریزی شده است. 

براساس تصمیمات جدید که از سوی دولت یازدهم اتخاذ شده و قرار است در شورایعالی اداری مصوب شود، سازمان فضایی ایران به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برمی گردد؛ این درحالی است که این سازمان در دولت قبل به ریاست جمهوری منتقل شده بود. 

حسن روحانی در حکمی مسئولیت اداره جلسات شورایعالی فضایی کشور را نیز به «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور محول کرده است. در این حکم با استناد به اصل 124 قانون اساسی، مسئولیت اداره جلسات شورایعالی فضایی کشور موضوع بند 3 قانون تعیین وضعیت شوراهای عالی و تایید مصوبات آن به سورنا ستاری تفویض شده و براین اساس دبیرخانه شورایعالی فضایی نیز زیرنظر معاون علمی فناوری رئیس جمهور فعالیت خواهد کرد. 

رئیس جمهور در این حکم با توجه به اصل 126 قانون اساسی، ایجاد مرکز ملی فضایی را با هدف هماهنگی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مربوطه به مراکز عالی تحقیقاتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به سورنا ستاری محول کرده است. 

هم اکنون و براساس تصمیمات جدید، قرار است سازمان فضایی ایران و پژوهشکده تحقیقات فضایی ایران را بار دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت کند. در همین حال و طبق این تصمیم گیری، پژوهشگاه فضایی ایران نیز منحل خواهد شد و اجزای آن شامل پژوهشگاه هوافضا به وزارت علوم تحقیقات و پژوهشکده مهندسی به جهاد دانشگاهی سپرده می‌شود. 

همچنین قرار است مرکز ملی فضایی در ذیل شورایعالی فضایی کشور به عنوان نهاد بالادستی و حاکمیتی ایجاد شود که مسئولیت آن را معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری عهده‌دار خواهد بود. 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/10/30 :: ساعت 6:17 عصر )


»» توهم به سبک علی مطهری + فیلم

توهم به سبک علی مطهری + فیلم

 توهم به سبک علی مطهری + فیلم

پس از چهار سال که از فتنه 88 می گذشت بازهم فرصتی فراهم شد تا در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی و وعده وعید های نامزدهای ریاست جمهوری ، رفع حصر به عنوان یک مطالبه از سوی عده ای مطرح شود .

حسن روحانی که روی کار آمد فرصتی بود تا اصلاح طلبانی که برای خود در دولت تدبیر و امید سهمی جدی قائل بودند با فشار به رییس جمهور منتخب رفع حصر را به طور جدی مطرح و رسانه ای کنند .

هر چند روحانی توانست در برخورد با موضوع رفع حصر سران فتنه که اتفاقا خود او هم در تبلیغاتش بصورت  غیر مستقیم به آن پرداخته بود به نحوی عمل کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب اما با توجه به فضایی که در رسانه های کشور فراهم شده بود فرصتی پیش آمد تا حامیان فتنه موضوع رفع حصر سران فتنه  را رسانه ای و بصورت جدی پیگیری کنند  .

از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت روحانی دیگر به راحتی می شد درباره رفع حصر سران فتنه صحبت کرد . موضوعی که قبل از آن به خظ قرمز نظام تبدیل شده بود . خیلی زود حصر به عنوان عملی غیر قانونی مطرح شد ورفع حصر سران فتنه به عنوان مطالبه ای جدی در میان رسانه های زنجیره ای داخلی و خارجی پیگیری شد .

در این راستا تضعیف جایگاه شورای امنیت ملی و تشکیک در جایگاه قانونی آن در دستور کار قرار گرفت که دلیل آن هم مشخص بود . حکم حصر خانگی برای سران فتنه مصوبه ای بود که پس از فتنه 88 از سوی شورای امنیت ملی به تصویب رسید .

حامیان فتنه حالا در جایگاه حقوقدان به محتوای اصول قانون اساسی هم اشکال وارد کردند و عملکرد قوه قضاییه را هم زیر سوال بردند  .اما درآخرین گام مسئله امنیت و مصالح ملی ، بهانه رفع حصرسران فتنه شد .

از بین همه کسانی که در این مدت در تلاش برای رسانه ای کردن موضوع حصر سران فتنه بودند نام علی مطهری بیش از دیگران شنیده می شد .

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/10/29 :: ساعت 4:48 عصر )


»» چرا توقیف «مردم امروز» یک اقدام حداقلی است؟

چرا توقیف «مردم امروز» یک اقدام حداقلی است؟

 یک هفته نامه فکاهی فرانسوی که به وسیله کاریکاتور سخیفترین شوخی های جنسی ... را علیه خدا و مقدس ترین نماد میلیاردها مسلمان انجام می‌دهد در «تهران» مورد حمایت یک روزنامه اصلاح طلب قرار می‌گیرد? بهانه این کار حمله به دفتر این هفته نامه در پاریس است.

«من شارلی هستم» هفته پیش تیتر یک «مردم امروز» بود، یعنی این روزنامه میخواست به دنیا پیام دهد توهین کنندگان به پیامبر نازنین اسلام(ص) در تهران هم تنها نیستند و نگران نباشند!

تیم سردبیری این روزنامه سال گذشته هم «قصاص» را «غیرانسانی» خوانده بود، آن روز در روزنامه‌ی آسمان!

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/10/28 :: ساعت 5:52 عصر )


»» کلیپ اصلاحات قربانی میگردد

کلیپ اصلاحات قربانی میگردد

ابستگی شدید اصلاح‌طلبان به روحانی در طول یکسال اخیر و همچنین هاشمی رفسنجانی در طول سال های اخیر این  موضوع را تایید می‌کند که این جریان سیاسی دیگر نه دارای پایگاه مردمی مستحکمی است و نه اینکه شخصیت‌های  مطرح این جریان چنان مقبولیتی دارند که بتوانند بدون یاری شخصیت‌های برآمده از جریان راست سنتی در فضای  سیاسی کشور به موفقیت دست یابند. از این نقش فردی چون هاشمی رفسنجانی در جریان اصلاح‌طلب بسیار پررنگ‌‌تر از شخصیت‌های مطرح این جناح سیاسی می‌باشد.
 اما چیزی که به شدت گریبان این جریان را گرفته بحران رهبری اصلاحات است.
 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/10/27 :: ساعت 9:54 عصر )
»» وزارت ارشاد به گروهک کومله مجوز فعالیت داد!

وزارت ارشاد به گروهک کومله مجوز فعالیت داد!

در ادامه فعالیت‌های ضد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تاکنون صدای بسیاری از دلسوزارن فرهنگی را در آورده است، این وزارتخانه در اقدام قابل تامل دیگری، بعد از چند دهه به موسسه فرهنگی هنری «آوای ماد» که متعلق به برخی اعضای گروهک کومله بوده و تاریخچه عملکرد و موضع گیری های ایشان علیه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه‌های بیگانه موجود است مجوز فعالیت داده است.

بنا بر این گزارش مؤسسه فرهنگی هنری «آوای ماد» متعلق به ناصر رزازی، متولد 1331 از سنندج، خواننده‌ی مشهور کرد زبان است، همسرش مرضیه فریقی که در سال 1383 درگذشت نیز خواننده کرد و از اعضای گروهک کومله بود، خواهر زن ناصر رزازی، سوسن فریقی نیز از اعضای حزب کومله بود که در جنگ مسلحانه معدوم شده است، از سه فرزند ناصر رزازی، دخترش دلنیا نیز به خوانندگی روی آورده است.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/10/26 :: ساعت 11:29 صبح )


»» رمزگشایی از حوادث پاریس

سهم اصلاح طلبان در شکستن قبح توهین به پیامبر

حملات تروریستی پاریس را می توان از زوایای متعددی مورد بررسی قرار داد، اینکه عاملان این حملات چه کسانی بودند و با چه ایده‌ای اینگونه عمل نموده‌اند یا اظهاراتی که پیرامون نقش برخی سازمان‌های جاسوسی در وقوع این حملات مطرح می شود و... . گذشته از موارد فوق، حمله به نشریه فکاهی شارلی ابدو اگرچه با مرگ چند کاریکاتوریست این مجله زرد همراه شد اما موجب تبلیغ جهانی آن گردید تا جایی که اکنون برخی صاحب منصبان آن از انتشار میلیونی آن سخن رانده و برخی دیگر ادامه حیات این مجله را نشانی از وجود هوایی تازه نامیده‌اند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/10/24 :: ساعت 11:25 عصر )


»» جشنواره تئاتر عمار راه بیاندازید

تئاتر کشور در انتظار یک تحول جدی

اگر بخواهیم ریشه‌های تئاتر نوین را در ایران رصد کنیم بی اغراق به دانش آموخته هایی برمی خوریم که عمده داده های ذهنی خود درباره این هنر را از غرب گرفته اند. این اکتساب یا به صورت مستقیم بوده است و در دانشکده های اروپایی و آمریکایی صورت گرفته یا آن که به صورت غیرمستقیم و از طریق واسطه هایی صورت گرفته که در آن سوی دنیا آموزش دیده اند و بعدتر آموزه های خود را در ایران در اختیار دانشجویان قرار داده اند. 
 
هرچند در اعصار مختلف و بخصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده اند کارگردانانی که کوشیده اند منطبق با ریشه های تاریخی هنر نمایش در ایران و از جمله ارتباط تنگاتنگی که میان این شاخه از هنر با تعزیه و تئاترهای روحوضی وجود دارد شرایط شکل گیری نوعی تازه از تئاتر از نوع ایرانی اش را فراهم آوردند. اما باز هم غالب آثار نمایشی ایران آثاری بوده اند که با گرته برداری مستقیم و غیرمستقیم از مکتب تئاترهای اروپایی روی صحنه می روند.
 
شاید یکی از اصلی ترین دلایل پرده دری های اخلاقی و تکیه بیش از حد تئاترهای ایران بر هنرهای موزون یا همان رقص همین گرته برداری باشد وگرنه در جامعه ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از آن تأکید فراوانی بر آموزه های اخلاقی و پایبندی بر اعتقادات اخلاقی بوده است که خود را نشان داده است. در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل حاکم شدن نظامی ارزشگرا هرچند رگه های غیراخلاقی تئاترها کمتر شده است اما فضای محصور و بسته تئاتری ها هرازگاه مجالی را فراهم می کند برای افتادن در دام بی بند و باری.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/10/24 :: ساعت 1:44 صبح )
»» خبرآنلاین در مسیر ضدانقلاب

خبرآنلاین در مسیر ضدانقلاب

سایت خبرآنلاین در یادداشتی با عنوان «رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رئیس‌جمهور» علاوه بر دهها اتهام و کلی‌گویی، به تمسخر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و چند ساعت بعد یادداشت مذکور را از روی خروجی خود حذف کرد.

وقتی بعضی مسئولان عالی کشور به خود اجازه می‌دهند برای یک  دستمال قیصریه را به آتش بکشند و رسانه‌های غرب و اپوزیسیون را از خماری به در آورند و از هلهله و کف و سوت آنان احساس شادمانی کنند باید منتظر سربرآوردن مارهای خوش‌خط و خال به برکت حرارت تولیدی آنان باشیم. ابهام‌گویی،‌عدم ورود مصداقی به مدعا و سرگرم کردن افکار عمومی به مسائل انحرافی به جای پاسخگویی به مطالبات مردم عمده دلایلی است تا پیشکسوتان جهاد و شهادت توسط عناصر شناخته شده به فساد متهم شوند.
در جنگ روانی یکی از راه‌های جاانداختن یک دروغ بزرگ تکرار آن است و برای جلب توجه به یک مقوله،‌ارجاع آن به نقطه مقابل ماهیت حقیقی آن است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/10/19 :: ساعت 9:53 عصر )


»» پیشنهاد همه پرسی برای رفع حصر از کجا آمد؟

اتاق فکر مشترک سایت‌های ضد انقلاب و روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلب

صبح روز 15 دی ماه، رسانه‌های زنجیره‌ای و اصلاح‌طلب کشور با ذوق زدگی وصف ناپذیر به استقبال همه‌پرسی در کشور رفته‌اند و این موضوع را تیتر یک روزنامه‌های خود قرار داده‌اند.

این موج ایجاد شده حتی کار را به جایی رساند که محمد رضا خاتمی، در این باره وارد موضوع حصر سران فتنه نیز شد و مسئله حصر و انرژی هسته ای را مهمترین مسئله داخلی و خارجی کشور دانست و عنوان کرد که باید این 2 مسئله به رای و نظر مردم گذاشته شود تا یکبار برای همیشه این مسائل با مراجعه به آرای عمومی حل شود.

این رسانه‌ها پیش از این موضوع هم نشان داده بودند که اتاق فکری یکسان همه آنها را کنترل می‌کند؛ به طوری که گاهاً دیده شده است که حتی یک مقاله در تعدادی از این روزنامه‌ها به طور مشترک به چاپ می‌رسد.

نکته جالب توجه در این هم صدایی رسانه‌های اصلاح طلب در این است که این بار رسانه های بیگانه و اپوزیسیون هم با تیتر مشخص و همراه با رسانه های اصلاح طلب به استقبال از همه‌پرسی رفته اند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/10/18 :: ساعت 1:36 عصر )


»» رفراندوم بگذاریم و به آرای مردم رجوع کنیم!

بنی صدر بعد از ناکامی در اجرای وعده‌ها:

رفراندوم بگذاریم و به آرای مردم رجوع کنیم!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/10/17 :: ساعت 11:8 عصر )
   1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 50
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556511
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب