سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادران، در کنار ظرف های بزرگ [غذا]، چه بسیارند و به هنگام حوادث روزگار، چه کم! [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ایران نفت خیز چه نیازی به برق هسته ای دارد؟

ایران نفت‌خیز چه نیازی به برق‌ هسته‌ای دارد؟

در گزارش حاضر به بررسی چرایی استفاده از برق هسته‌ای و همچنین تعداد نیروگاه‌هایی که کشورهای مختلف برای تامین این انرژی ساخته‌اند، اشاره شده است.

76 سال پیش اینشتاین دانشمند یهودی آلمانی به روزولت رئیس‌جمهور وقت امریکا نامه نوشت و او را در جریان تحقیقات اتمی آلمان و تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار داد. دیری نپائید که آمریکا دست به کار شد و خیلی زودتر از آلمان، اولین بمب اتم را ساخت و در سال 1324 در جنگ دوم جهانی علیه ژاپن به کار برد.

پس از امریکا سایر کشورها همچون انگلیس، شوروی، فرانسه و آلمان نیز به سمت هسته‌ای شدن پیش رفتند و رقابت شدیدی در این زمینه بین کشورها درگرفت. در این شرایط آمریکا باز هم یک گام از سایر کشورها پیشی گرفت و در 29 آذر 1330 در یک پایگاه آزمایشگاهی از رآکتور هسته‌ای برای تولید انرژی الکتریکی (در حدود 100 کیلووات) استفاده کرد. از آن پس دیگر رقابت تنها بر سر بمب اتم نبود و ساخت نیروگاه هسته‌ای نیز در این چارچوب قرار گرفت.

نیروگاه هسته‌ای (Nuclear Power Station) یک نیروگاه الکتریکی است که از انرژی تولیدی شکست هسته اتم اورانیوم یا پلوتونیوم استفاده می‌کند. چون شکست سوخت هسته‌ای اساساً گرما تولید می‌کند، از گرمای تولید شده رآکتورهای هسته‌ای برای تولید بخار استفاده می‌شود، از بخار تولید شده برای به حرکت در آوردن توربین‌ها و ژنراتورها و درنهایت برای تولید برق استفاده می‌شود. 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/1/31 :: ساعت 11:15 عصر )


»» پشتپرده جنجال علیه بنزین داخلی

پشت‌پرده جنجال علیه بنزین داخلی

«بنزین تولید پتروشیمی‌ها سونامی سرطان را در کشور به راه می‌اندازد؛ پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور به محیط‌ زیست و سلامت مردم خیانت می‌کنند؛ دولت قبلی به عرضه بنزین خطرناک و بی‌کیفیت متهم است؛ ما در تولید سوخت مرغوب ناتوان هستیم؛ ما «نمی‌توانیم» و... چاره‌ای جز واردات بنزین نیست!»
کنار هم قرار دادن این شایعات، اظهارات غیرمستند و جوسازی‌ها درباره کیفیت بنزین تولید داخل، «نمایشنامه‌»ای را مقابل ما قرار می‌دهد که البته بی‌شباهت به صفحه شطرنج نیست. در این نمایشنامه، هر یک از شخصیت‌ها وظیفه و مسؤولیتی مشخص اما پنهان دارند. نقش اول و مهم‌ترین شخصیت این نمایشنامه باید اینطور وانمود کند که «فقط او کارشناس و دلسوز محیط‌ زیست است». گریم این شخصیت فقط با رنگ سبز و درصدهای متفاوتی از این رنگ انجام می‌شود. حتی دیوار اتاق‌ها، پرده‌ها، بند کفش و سنجاق روسری. او باید بتواند با دیالوگ‌های تاثیرگذار و استفاده از عبارات وحشت‌آور و البته با کمک مهره‌هایی که از صفحه بازی حذف شده و خارج‌نشین هستند، فضای مناسبی برای حرکت وزیر روی صفحه شطرنج ایجاد کند. وزیر اما باید سربازهایش را قربانی کند بنابراین او وظیفه دارد «کارشناسان واقعی مجموعه خود را ساکت کند» تا خللی در اظهارات و جوسازی‌های نقش اول نمایشنامه ایجاد نشود چرا که سربازها خوب می‌دانند کل این بازی، نقشه‌ای بیش نیست تا مهره‌های سیاهی که متعلق به حریف هستند، وارد خاک مهره‌های سفید شوند و در نهایت پس از دستیابی هر دو وزیر سفید و سیاه به خواسته‌ها و منافعشان، بازی از طریق تبانی «پات» شود تا در ظاهر بازنده‌ای وجود نداشته باشد.
جوسازی برای زیر سوال بردن توان داخلی در تولید بنزین باکیفیت بلافاصله با تغییر شرایط اداری کشور در تابستان سال گذشته آغاز شد. هرچند ابتدا اهداف نهفته در این جوسازی فقط برای بازیگران آن مشخص بود و عموم مردم از آن بی‌اطلاع بودند اما رفته رفته با اعلام اخباری مبنی بر تصویب واردات بنزین از خارج، بخشی از پشت‌پرده آن جوسازی‌ها آشکار شد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/1/30 :: ساعت 10:50 صبح )


»» شارلاتان های دوم خردادی با ملیشدن نفت هم مشکل دارند

شارلاتان‌های دوم خردادی با ملی‌شدن نفت هم مشکل دارند

حسین قدیانی:

حسین قدیانی

یکم؛ بی‌تعارف، چکیده همه رفتار و گفتار دولت اعتدال، خلاصه در این جمله می‌شود؛ «ما باید جامعه جهانی را درک کنیم و ضمن پذیرش اقتضائات کدخدا، مسیر خود را تنظیم کنیم». پرواضح است من و ما بلکه شمار قابل‌توجهی از رای‌دهندگان به جناب روحانی توافقی با این دست‌فرمان ندارند که این دسته آخر در پی «گشایش اقتصادی» بودند نه «سازش سیاسی». با این همه اگر جمله مورد نظر، ملاک باشد من از دولتمردان معتدل بویژه رئیس‌ قوه‌مجریه یک سوال می‌پرسم. آقای روحانی! چندی پیش «پارلمان اروپا» به عبارتی «مجلس غرب» تاکید کرد انتخاب حضرتعالی به ریاست جمهوری اسلامی ایران غیردموکراتیک بوده. مشخصا بفرمایید اگر قرار بر درک دوستان اروپایی باشد، دقیقا باید چه کنیم؟

دوم؛ اگر تنها فایده انرژی هسته‌ای این باشد که ملت ایران زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست به‌رغم میل دشمن، این علم استراتژیک، فاخر، فراحوزه‌ای و بسیار موثر را بومی ‌کند، پوزه آمریکا و اسرائیل را در زمینه علم و فناوری به خاک بمالد و سبب ارتقای روزافزون عزت و اقتدار ملی شود، کافی است که ادعا کنیم اولا فایده هسته‌ای بر هزینه هسته‌ای غلبه فوق‌العاده‌ محسوسی دارد، ثانیا فتح‌الفتوح هسته‌ای به طریق اولی، ارزشش را داشت که ما در نیل به بزرگ‌ترین پیروزی علمی کشور، رنج‌هایی را متحمل شویم. من حالا در این مجال به دیگر فایده‌های بی‌مانند هسته‌ای در اقتصاد، صنعت، پزشکی و... اشاره نمی‌کنم، نیز از فایده هسته‌ای در امر بسیار مهم «صرفه‌جویی اقتصادی» می‌گذرم. با این اوصاف درشگفتم از کسانی که وقیحانه و پررو، هنوز هم در جراید زنجیره‌ای هزینه هسته‌ای را بیش از فایده هسته‌ای قلمداد می‌کنند و برای آنکه این دروغ را به خورد مخاطب دهند بعضا رطب و یابسی مبهم می‌بافند- می‌بافند ها! - که بیا و ببین و بخوان! و اما باز هم بر مدار همان نکته بیاییم و فرض کنیم هر آنچه هزینه‌ای بیش از فایده دارد، باید دور انداخته شود یا لااقل منزوی شود. سلمنا! توافق ژنو فایده‌اش بیشتر بوده یا ضررش؟! مگر این توافق بسته نشد یکی هم به این دلیل که رابطه ما با جهانیان بهبود پیدا کند. پس دیگر بیانیه بی‌ادبانه و بی‌سابقه پارلمان اروپا علیه ملت و دولت ایران یعنی چه؟! این بیانیه را یک جای دلمان مخفی کنیم، چه کنیم با اجتناب اوبامای مودب و باهوش از پذیرش سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل؟! در این باب البته مثال زیاد است. خود دولت محترم اعتدال، بینی و بین‌الله در این حدود 8 ماهی که از عمرش می‌گذرد، بیشتر فایده داشته یا هزینه؟ آقایان 4 تا سرباز می‌خواستند آزاد کنند، راهی جز تقویت جریان‌های مرموز و مقوم اختلاف میان شیعه و سنی پیدا نکردند!

سوم؛ تیم فوتبال بانوان که ایام عید برای چند دیدار به روسیه رفته بود با نتایج 6 بر یک و 2 بر صفر مغلوب حریفان شد اما در نهایت شگفتی اخبار نتایج را اینگونه به سایت‌های ایرانی می‌فرستادند که یک بازی را 4 بر یک باخته‌ایم و آن یکی را هم یک بر صفر!! البته به این هم اکتفا نکردند و مدعی شدند بهترین بازیکن زمین از تیم بانوان ایران انتخاب شده!! حدیث است از معصوم که؛ «مردم به دولتمردان‌شان نگاه می‌کنند». وقتی بعضی‌ها برمی‌دارند توافق ژنو را برخلاف متن نامتقارنش «پیروزی» بلکه فتح‌الفتوح می‌خوانند، وقتی توافق با 6 گل خورده را اینگونه جا می‌زنند که گویی 6 بر صفر برنده شده‌اند، صدرحمت به تیم فوتبال بانوان که لااقل بامزه‌تر دروغ می‌گوید!

چهارم‌؛ یکی از جراید ویژه نوروز در تقابل مثلا طنزآمیز با تیتر یک روزنامه «وطن‌امروز» مورخ 30 دی 92 مبنی بر «هولوکاست هسته‌ای» ضمن انتشار عکس سیاه و سفید از مرحوم مصدق و اشاره به روز بیست و نهم اسفند، سالگرد هولوکاست نفتی را به «مردم سفت ایران» تسلیت عرض کرد! خوب است این «جوجه زنجیره‌ای‌ها» ابتدا متوجه نسبت کاملا عکس روز 29 اسفند و 30 دی می‌شدند، بعد شارلاتانیسم مطبوعاتی خود را به‌کار می‌انداختند. واقعیت آن است که لوگوی روزنامه ما، نه روز 20 فروردین یعنی روز ملی‌شدن صنعت هسته‌ای، بلکه روز 30 دی یعنی روز سیاه اجرای توافق ژنو که چوب حراج بر این صنعت می‌زد، سیاه شد. از قرار بچه‌شارلاتان‌های دوم خردادی، نه فقط با بومی شدن هسته‌ای، بلکه با ملی‌شدن نفت هم مشکل دارند که اینگونه آن روی غیربومی و ضدملی خود را عیان می‌کنند. این یک «مشت» از شارلاتانیسم مطبوعاتی، مع‌الاسف نشانه «خروار» است از آن هزاران هزار جایی که به جای زدن بچه‌های انقلاب، رسما خود انقلاب را نشانه می‌روند و بی‌خود نیست که کاریکاتور کشیدن از رزمندگان دوران دفاع مقدس هم در پرونده این افراد زبون و ذلیل دیده می‌شود. کاش ایشان فقط ما را بی‌مبنا و غیرمعقول نقد می‌کردند که می‌بینیم پررو و وقیح، با همین دست فرمان علیه مقدسات قلمفرسایی می‌کنند، روزی به «ساحت غدیر» طعنه می‌زنند و دگر روز به «مساحت فدک». ما به جد از دستگاه قضایی می‌خواهیم که با دقت بیشتری این جراید را رصد کند، که ما اگر از هجو بی‌ربط علیه خودمان بگذریم، از توطئه علیه مقدسات هرگز نخواهیم گذشت. ما البته بر این باور نیز استواریم که جوجه‌زنجیره‌ای بودن دلیل بر عدم ‌اجرای قانون و عدالت در حق کسانی که «حق» را «خط خطی» می‌کنند، نمی‌شود.

راستی! یک سوال تکراری؛ ملت ما اگر بخواهد بیانیه پارلمان اروپا را درک کند، دقیقا باید چکار کند آقای روحانی؟

منبع: وطن امروز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/1/29 :: ساعت 6:6 عصر )
»» استفاده روحانی از «میوه ممنوعه»!

برداشت بدون مجوز و بی سابقه دولت از صندوق توسعه ملی

دکتر حسن روحانی در نخستین روزهای پس از تعطیلات نوروزی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استقراض از بانک مرکزی را «میوه ممنوعه» دولت یازدهم نامیده و افزود: «میوه ممنوعه» در دولت یازدهم استقراض از بانک مرکزی و جلوگیری از افزایش پایه پولی کشور بوده است و امیدواریم امسال مردم ایران شاهد آرامش، رفاه و عزت بیشتر در همه حوزه ها به ویژه در بخش اقتصادی باشند.

اما روز گذشته سید حسن میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد؛ درحالی که دولت برای این برداشت مجوزی از مجلس اخذ نکرده است.

میر کاظمی در خصوص این برداشت بدون مجوز از از صندوق توسعه ملی گفت: مورد اول برداشت 4.1 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی است که بدون مجوز مجلس انجام شده است.

وی اضافه کرد: 2.6 میلیارد دلار از این رقم معادل 6 هزار و 500 میلیارد تومان توسط بانک مرکزی مستقیماً خلق پول شده و معادل ریالی آن به حساب خزانه ریخته شده است که باعث افزایش پایه پولی خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تورم این اقدام گریبانگیر مردم می‌شود و مصداق بارز بی‌انضباطی مالی است. بخشی از این مبلغ نیز به عنوان سهم نفت و امثال آن پرداخت شده است.

این در حالی است که معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دولت «تدبیر و امید» سال گذشته را سال انضباط مالی اعلام کرده بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سؤال این است که وقتی مجوز قانونی از سوی مجلس داده نشده و حتی برای گرفتن این اجازه اقدام هم نشده است آیا این کار مصداق بارز بی‌انضباطی مالی نیست و تورم ناشی از آن در آینده گریبان مردم را نخواهد گرفت؟

وی ادامه داد: مورد دیگری که درباره انضباط مالی دولت یازدهم در سال 92 مورد سؤال است آن است که تنها بخشی از درآمدهای ارزی می‌تواند وارد کشور شده و به فروش برسد یا حواله استفاده از آن در اتاق مبادلات ارزی صادر شود، اما بخشی از درآمدهای ارزی به دلیل تحریم حساب‌های خارج از کشور فریز می‌شود و در راستای توافقنامه ژنو هم هنوز برای آن گشایشی اتفاق نیفتاده است.

میرکاظمی افزود: حال سؤال این است که چطور ریال فروش نفت به طور کامل به حساب خزانه رفته است؟ آیا جز این است که بانک مرکزی رأساً اقدام به خلق پول بدون پشتوانه کرده و با افزایش خالص دارایی‌های خارجی ریال به حساب خزانه ریخته و به نوعی بی‌انضباطی مالی مرتکب شده است؟

وی اضافه کرد: این سؤالاتی است که مجلس از دولت دارد و دولت باید این موارد را برای مجلس و افکار عمومی تبیین کرده و شفاف کند که آیا واقعاً به صورت جدی انضباط مالی به خرج داده یا صرفاً در حد محدودی بی‌انضباطی مالی را کاهش داده است؟

رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: برای جلوگیری از پیامدهای بعدی، شفاف‌سازی این مسأله ضروری است و حتی نمایندگان مجلس نیز باید خوب به این مسأله نظارت و توجه کنند که ممکن است با خلق پول بخشی از هزینه‌های جاری پرداخت شود اما در ماه‌های بعد مردم هزینه‌ تورم آن را پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این اقدامی که در 2 یا 3 روز آخر سال گذشته بدون مجوز مجلس انجام شده اثر تورمی خود را در ماه‌های اول سال جاری نشان خواهد داد، افزود: معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور سال گذشته را سال انضباط مالی اعلام کرده بود و باید این موارد را شفاف کنند.

میرکاظمی توضیح داد: این مبلغ به دلیل کسری بودجه و پرداخت‌های هزینه‌ای از حساب صندوق توسعه ملی برداشت و توسط دولت خرج شده است.

وی تصریح کرد: این یک بی‌انضباطی آشکار است و حتی دولت قبل هم که به بی‌انضباطی مالی شهره بود این کار را انجام نمی‌داد و بدون مجوز از حساب صندوق توسعه ملی پولی برداشت نمی‌کرد. این کار برای اولین بار است که در کشور رخ می‌دهد به نظر می‌رسد مجلس باید با حساسیت بیشتری این موارد را پیگیری کند.

لازم به ذکر است، دست درازی به منابع حساب‌ها و صندوق‌های ارزی در کشور توسط دولت‌های مختلف تبدیل به یک رویه ثابت شده است چنانکه از زمان ایجاد صندوق ذخیره ارزی در سال 1379 و تغییر نام آن به حساب ذخیر ارزی در سال 1389 دولت‌ها در هزینه کردن موجودی این حساب یا صندوق تردیدی به خرج نداده‌اند. صندوق توسعه ملی بر اساس سیاست‌های کلی برنامه پنجم که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد در جریان تصویب قانون برنامه پنجم تاسیس شد تا از یک سو از دست درازی دولت‌ها به منابع بین نسلی جلوگیری شود و از سوی دیگر وابستگی هزینه‌های جاری دولت به پول نفت را کاهش دهد.

بر اساس قانون برنامه، هر سال سهم مشخصی از درآمدهای نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود تا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد استفاده قرار بگیرد. بر این اساس در سال اول اجرای قانون برنامه سهم صندوق توسعه ملی 20 درصد از درآمدهای نفتی بوده است که سالانه 3 درصد به آن اضافه می‌شود.

دیگر نکته قابل توجه این است که، علی‌رغم آنکه دولت با کسری بودجه مواجه است، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت یازدهم، مصوبه همین ستاد در دولت دهم را برای دریافت بهای 13 سنتی خوراک گاز پتروشیمی‌ها که به همسنگ شدن قیمت خوراک گاز و مایع کمک کرده و منبعی برای کاستن بخشی از کسری بودجه دولت بود ملغی کرده و دولت را از حدود 5 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از این افزایش قیمت محروم کرد.

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/1/28 :: ساعت 7:11 عصر )
»» رسانه های شترمرغ صفت را بشناسید!

رسانه های شترمرغ صفت را بشناسید!

شبکه حزبی و رسانه‌ای زردی که در کشور ما فعال است، چالشی مهم بر سر راه منافع ملی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی است. این شبکه رویکردی به غایت مبتذل و به شدت پرتناقض دارد؛ شبکه‌ای فاقد اصول ثابت که یک طیف آن، آلوده به باندبازی و حزب‌زدگی کورکننده است و طیف دیگر آن به مثابه پایگاه رسانه‌ای و سیاسی بیگانه عمل می‌کند و بنابراین، جهت‌گیری‌هایش با رسانه‌های ضد ایرانی آمریکا و انگلیس مو نمی‌زند. باندبازی توأم با بی‌توجهی به حرمت‌های قانونی و اخلاقی و دینی موجب شده تا طیف اول از همگامی با طیف دوم و هم‌پوشانی در بسیاری از رویکردها احساس عار نکند. دولت محترم با چند چالش عمده در حوزه سیاست خارجی، فرهنگ و اقتصاد مواجه است و جا دارد ضمن ارزیابی روند 7-8 ماه گذشته، به این واقعیت توجه کند که ساماندهی اقتصاد و فرهنگ در داخل و حفظ منافع ملی در حوزه سیاست خارجی مستلزم فاصله‌گذاری با این شبکه زرد است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/1/27 :: ساعت 7:19 عصر )


»» عاقبت دیپلماسی بین المللی دولت اعتدال

عاقبت دیپلماسی بین المللی دولت اعتدال؛

عاقبت نسیه‌ خوری از دکان آمریکا

تقابل، تنش، جنگ لفظی، تهدید، تحریم، ارعاب، توطئه، دسیسه‌چینی، جاسوسی و حتی ترور، تنها چند نمونه کوچک از همه دشمنی‌های نظام حاکم بر کاخ سفید، علیه ایرانیان است.

حقیقت امر این است که نگاه به سابقه هر فرد، دسته، گروه، جناح و یا حکومت، می‌تواند اطلاعاتی ولو اندک از رفتار احتمالی آینده آنها به دیگران منتقل کند.

به‌عنوان مثال شادمان شدن روزنامه‌های زنجیره‌ای از برداشته شدن احتمالی تحریم هواپیماهای مسافربری ایرانی و ایجاد امکان تعمیر 18 فروند بوئینگ مسافربری کشورمان از سوی متخصصان آمریکایی، همان اندازه مضحک است که فراموش کردن حمله آمریکا به هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس و کشتار بی‌رحمانه صدها مرد و زن و کودک و نوجوان و پیر و جوان.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/1/26 :: ساعت 7:56 عصر )


»» اوج عزت گذرنامه ایرانی! + فیلم

اوج عزت گذرنامه ایرانی!

5 ماه پس از توافق اولیه ژنو دولت آمریکا علی رغم عمل نکردن به تعهدات خود پیرامون آن توافق در آخرین اقدام تأمل برانگیز خود از صدور ویزا برای نماینده ایران در سازمان ملل خودداری کرد.این درحالی ست که هم مقامات کشورمان و هم مقامات آمریکایی براین موضوع اتفاق نظر دارند که این مبحث هیچ لطمه‌ای به مذاکرات پیش رو نخواهد زد و در صورت ندادن پاسخ قاطع به این اقدام گستاخانه این موضوع می‌تواند وجهه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا تحت الشعاع قرار دهد...


دانلود فیلم (حجم: 11MB)

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/1/25 :: ساعت 6:50 عصر )
»» وزیر ارشاد چرا به دیدار خاتمی رفت؟

وزیر ارشاد چرا به دیدار خاتمی رفت؟

دید باز دید در ایام نوروز از آداب و رسوم بسیار مورد پسند ایرانیان است. اما این رفتار در میان سیاسیون ایران معنا و مفهوم دیگری دارد. چند سالی است که در فضای سیاسی کشور ما مناسبت ها و آداب خانوادگی مثل عروسی ها، مراسمات ختم، دیدارهای نوروزی و ... به محلی برای نشان دادن دسته بندی ها و قشون کشی های سیاسی تبدیل شده است.
هفته بعد از تعطیلات نوروزی بود که زهرا اشراقی عکسی از دیدار نوروزی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سید محمد خاتمی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد. دیدار یکی از مقامات رسمی کشور با سید محمد خاتمی که نقش موثر و فعالی را در فتنه 88 ایفا می‌کرد، اعتراضات بسیاری را برانگیخت و حتی زمزمه‌هایی از تصمیم نمایندگان مجلس مبنی برطرح سوال و استیضاح از وزیر مربوطه را منتشر ساخت. اما برای فهم بهتر چرایی اهمیت و دلیل رسانه‌ای کردن این دیدار توسط خاتمی لازم است نکاتی را متذکر شد:
 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/1/24 :: ساعت 5:3 عصر )
»» سخنان شنیدنی استاد عباسی در نقد توافقنامه ژنو

سخنان شنیدنی استاد عباسی در نقد توافقنامه ژنو

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز در آخرین روزهای سال 1392 میهمان دانشجویان دانشگاه ملایر استان همدان بود و در همایشی با عنوان «بررسی فروپاشی دکترین اقتصاد جهانی» به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود به نقد توافق ژنو و عملکرد وزارت امور خارجه پرداخت که با استقبال دانشجویان مواجه شد اما به علت تقارن این سخنرانی با روزهای پایانی سال 92، کمتر در رسانه ها بازتاب داشت.

 

 دانلود فایل صوتی

لینک کمکی1

لینک کمکی2

 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/1/23 :: ساعت 6:17 عصر )


»» عطر انتظار(10)

عطر انتظار(10) 

شرایط و علائم ظهور


 عطر انتظار

 به دلیل حجم بالای مطالبِ این درس، امکان آوردن متن در این پست نبود. لذا فایل pdf مطالب را به همراه فایل‌های صوتی، می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 6MB)


طرح درس

فهرست مطالب

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/1/22 :: ساعت 8:21 صبح )


   1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 7
>> مجموع بازدیدها: 557265
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب