سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، گلشن خردمندان و بستان فاضلان است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» هاشمی منکر هولوکاست هست؟ نیست؟

تغییر 180 درجه موضع هاشمی درباره هلوکاست

هاشمی.jpg

چندی پیش فصلنامه مطالعات بین المللی در بخشی از مصاحبه خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی به موضوع اسرائیل هراسی و هولوکاست می پردازد. اما پاسخ های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان می دهد که نظر وی در رابطه با هولوکاست در چندسال اخیر تغییرات زیادی داشته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال این فصلنامه می گوید: «اسرائیل در چند سال قبل در افکار عمومی غربی‌ها که پشتیبان اصلی آنها هستند، سقوط کرده بود. به خاطر ظلم‌هایی که کرده بود و به خاطر مانورهایی که فلسطینی‌های عاقل تر داده بودند، سقوط کرده بود. این قضیه هولوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این را به نفع اسرائیل تغییر داد. قضیه‌ای هست که در اروپا بسیار روی آن حساس هستند و یک مسئله محوری برای اروپایی‌ها و به طور کلی غربی‌ها شده است. یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً اینها چنین جرمی را مرتکب نشدند.»

اما سخنرانی هاشمی رفسنجانی در سال‌های پیش از انقلاب حاکی از آن است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتقادی به کشتار یهودیان نداشته است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 94/1/31 :: ساعت 2:4 عصر )


»» قابل توجه آقای هاشمی

افسران - آقای هاشمی به امام دروغ نبندید



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 94/1/30 :: ساعت 2:40 عصر )
»» دانلود آهنگ زیبای برکت مذاکره

نماهنگ «برکت مذاکره» با صدای علی‌اکبر قلیچ

دانلود آهنگ:

لینک1

لینک2


دانلود نماهنگ:

لینک1

لینک2

لینک3


متن شعر:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 94/1/29 :: ساعت 1:43 عصر )


»» بازخوانی آدرس غلط برخی نخبگان درباره روند مذاکرات هسته ای

کدام اظهارات باعث شد رهبر انقلاب تصریح کنند: «در جزییات مذاکرات دخالتی نداشته و ندارم»

«نکته‌ی بعدی این است که بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمیکنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتّب داریم، و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلّی. جزئیّات کار، خصوصیّات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجّه نیست؛ اینها در اختیار آنها است، میتوانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست.»
 
این جملات صریح، یکی از مهم ترین بخشهای سخنان رهبر معظم انقلاب در روز پنج شنبه هفته گذشته بود، اظهاراتی که نشان داد بسیاری از ادعاها مبنی بر دخالت رهبر انقلاب در جزییات مذاکرات و نظارت ایشان بر روند مذاکرات بگونه ای که هیچ نقدی به عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشور وارد نباشد، صحیح نیست.
 
در این راستا شاید بازخوانی برخی اظهاراتی که تا کنون موجب شده به این قبیل ادعاها دامن زده شود، خالی از لطف نباشد:
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 94/1/26 :: ساعت 8:36 عصر )
»» بدون شرح ....



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 94/1/25 :: ساعت 11:10 عصر )
»» ماهیگیری از دعوای عرب و عجم

ماهیگیری از دعوای عرب و عجم

 

اتفاق شرم آوری که در جده افتاد، این روزها باعث داغ شدن بحث تقابل عرب و عجم، در فضای مجازی شده است. بحثی که هر از چند گاه با یک اتفاق مثل بازی پرسپولیس و تیم النصر عربستان با همه حواشی‌هایش داغ‌تر می‌شود و بخشی از کاربران را به خود مشغول می‌کند. اما آیا در پس این دعواها هدفی دنبال می‌شود؟ حادثه جده و تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، به یکی از موضوعات اصلی گفت و گوی مردم در سطح جامعه تبدیل شده و طبق معمول در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز نمود دارد. اما یکی از بحث‌هایی که در حاشیه موضوع اصلی شکل گرفته، دعوای ساختگی عرب و عجم و دامن زدن به احساسات ملی‌گرایانه‌ای است که گاهی رنگ و بوی نژادپرستی به خود می‌گیرد. بعضی از کاربران اعتقاد دارند اقدامات اخیر عربستان باعث افزایش نفرت ایرانی‌ها از اعراب شده است. 
در واقع جنگی که عربستان سعودی به راه انداخته، باعث دامن زدن به بحث عرب‌ستیزی در جامعه ایرانی شده است. اگرچه احساسات ملی‌گرایانه را می‌توان به دو بخش غرور ملی و علایق نژادی تقسیم کرد که بخش دوم به ویژه موضوع عرب‌ستیزی همواره در سال‌های اخیر توسط عده‌ای خاص در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیگیری شده که خالی از غرض نمی‌تواند باشد اما ناگزیر عده‌ای را که نیتی جز حمایت از وطن ندارند با خود همراه می‌کند. این جریان، معمولاً کوچک‌ترین مخالفتی را نیز برنمی‌تابد و منتقدان را با عناوین مختلف متهم می‌کند. اما حقیقت آن است که موضوع یمن و سایر تحولات منطقه، در وهله اول درگیری تفکر اسلام ناب محمدی(ص)، با ارزش‌های وارداتی غرب از یک سو و تحجر و افراط‌گرایی از سوی دیگر است. اما مطمئناً نقش‌آفرینی کشورمان در این تحولات با محکوم کردن اقدامات شیوخ عرب و حمایت از مردم مظلوم منطقه، به دلیل موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران و ادای تکلیف شرعی و در راستای منافع راهبردی کشور است و از گفتار و عملکرد مسئولان بلند‌پایه نظام اینگونه بر می‌آید که به هیچ عنوان از دیدگاه نژادی به این اتفاقات نگریسته نمی‌شود. مثل همیشه شبکه‌های اجتماعی محمل بیشترین حجم از این دست مجادلات و دعواها هستند. اما به واقع چه قدر از این حرف‌ها تنها اظهارنظرهای معمولی و چه قدرشان کنش‌های هدایت‌شده رسانه‌ای و اجتماعی هستند؟ با نگاه به سابقه این کنش‌ها و نتیجه‌ای که معمولاً از آنها گرفته می‌شود، می‌توان به یک تحلیل خاص رسید. معمولاً کسانی که به شکل افراطی بر طبل احساسات ملی‌گرایانه می‌کوبند، تلویحاً دین و نظام دینی را مورد شماتت قرار می‌دهند و در این مسیر به نکوهش ورود اسلام به ایران می‌رسند. گویی اسلام کالایی عربی است که به وسیله اعراب به ما تحمیل شده است! نتیجه این نگاه تقابل ساختگی تفکر و فرهنگ و رفتار دینی با میهن دوستی خواهد بود که ابزاری است در دست اصحاب حمله به فرهنگ و آداب اسلامی- ایرانی. 
تصاویر را در ادامه ببینید:
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 94/1/23 :: ساعت 1:47 عصر )
»» پشت پرده جنایت فرودگاه جده

گزیده ای از صحبت های مهم استاد رائفی پور

افسران - رائفی پور | پشت پرده جنایت فرودگاه جده

پشت پرده اقدام جنایت آمیز در فرودگاه جده عربستان

موضع نگرفتن قاطع مقامات جمهوری اسلامی چه عواقبی را در پی دارد؟


هدف استکبار از این اقدام چه بود؟

 

دانلود کلیپ صوتی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 94/1/22 :: ساعت 11:5 عصر )
»» پشت پرده جنایت فرودگاه جده

گزیده ای از صحبت های مهم استاد رائفی پور

افسران - رائفی پور | پشت پرده جنایت فرودگاه جده

پشت پرده اقدام جنایت آمیز در فرودگاه جده عربستان

موضع نگرفتن قاطع مقامات جمهوری اسلامی چه عواقبی را در پی دارد؟


هدف استکبار از این اقدام چه بود؟

 

دانلود کلیپ صوتی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 94/1/22 :: ساعت 11:4 عصر )
»» نسل کشی و جنایات هولناک آل سعود در یمن

حمله وحشیانه عربستان به مردان و زنان و کودکان بی گناه یمنی

افسران - هر دو سگ دست آموز غرب هستند..

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 94/1/21 :: ساعت 12:6 صبح )


»» چرا کاردار عربستان را اخراج نمیکنید؟

""11116641_44418989240463 5 " _1323147672_n "

جت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی خواستار برخورد قاطع با مسببان حادثه فرودگاه جده شد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

نهم فروردین بود که پیامک تلخی مبنی بر تجاوز و آزار و اذیت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده توسط پلیس ملعون عربستان سعودی دریافت کردم! حتی باورش سخت بود. همان وقت با معاون آقای ظریف تماس گرفتم و صحت و سقم موضوع را جویا شدم. متأسفانه موضوع "تجاوز و آزار و اذیت" توسط ایشان تأیید شد. البته تأکید کردند که بهتر است موضوع خبری نشود و من هم قبول داشتم. گفتند که در حال پیگیری موضوع هستند ولی معاون مربوطه وزارت خارجه تأکید داشت که بر اساس بررسی های وزارت خارجه این اقدام، کاری طراحی شده توسط پلیس عربستان نیست بلکه تخلف دو مأمور فرودگاه بوده! از این نگاه خوشبینانه تعجب کردم و گفتم که پذیرش این ادعا راحت نیست مگر اینکه حکم الهی درباره این دو حیوان در سریعترین زمان ممکن اجرا شود.

روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی با آقای لاریجانی و برخی از همکاران صحبت کردم، اطلاع نداشتند، وقتی شنیدند خیلی بهم ریختند و وعده پیگیری موضوع را دادند. بنا نداشتم در این باره به صورت علنی موضعی بگیرم اما اکنون که موضوع خبری شده و ناباورانه می شنوم که برخی از مسئولان با توجیه حفظ رابطه با عربستان به دنبال انکار و توجیه این عمل شنیع هستند، نمی توانم سکوت کنم و با صدای بلند می پرسم چه چیزی را انکار می کنید، خبری را که خودتان تأیید کرده اید!

چطور می توان باور کرد که این اقدام بدون طراحی صورت گرفته در حالی که مأموران مذکور در لباس مأموریت پلیس و در محل کار خود بوده اند؟ یک کاروان و والدین آنها منتظر این دو نوجوان بوده اند تا از اتاق تفتیش بدنی بیرون بیایند و طبیعی بوده که آنها بعد از اینکه چنین رفتاری با آنها صورت می گیرد، در حالتی طبیعی به جمع کاروان و نزد پدر و مادر خود بازنمی گردند! و ده ها دلیل دیگر که قابل تصور است.

اکنون در تعجبم چطور رئیس جمهور محترم که با فضاسازی تبلیغاتی و نامه نگاری و تجزیه و تحلیل یک اتفاق در شیراز که به علی مطهری حمله فیزیکی شده بود، هیأتی عالی رتبه تعیین می کند، در خصوص این موضوع نه تنها آن حساسیت را به خرج نمی دهد بلکه سوگمندانه وقتی صداهایی برای توجیه و فراموشی آن شنیده می شود، در دهان آنها نمی زند؟ چرا با کاردار عربستان متناسب با این اتفاق شنیع برخورد نمی شود؟ چرا وی از ایران اسلامی اخراج نمی شود تا با آمران و عاملان این رفتار شنیع برخورد لازم صورت گیرد؟ چرا مقامات عربستان عذرخواهی رسمی نمی کنند؟ عزت فروشی تا کی و کجا ؟ قرار بود که آقایان به پاسپورت های ما عزت ببخشند، آقایان عزت بخشی پیش کش لطفا طوری مملکت داری کنید که ...

چطور آقای هاشمی که همواره نسبت به تعامل با نظام عربستان سعودی از خود اشتیاق نشان می دهد و خود را تأثیرگذارترین و نزدیکترین فرد به سعودی ها می داند، در باره این اتفاق شنیع ساکت است. ایشان که درگیری چند نفر با علی مطهری در شیراز  را عملی شنیع می دانست چرا در برابر این رفتارهای شنیع ساکت است؟ آیا آن دو نوجوان، فرزندان ما نیستند؟! آقای مطهری شما که خود را وکیل فتنه گران در مجلس می دانید چرا پیگیر این اهانت شنیع نسبت به حجاج ایرانی نیستید، چرا ساکتید؟!

والله در این چند روز هر کاری از دستم بر می آمده انجام داده ام و کوتاهی نکردم با این همه از خودم در تعجبم که چرا از غصه این حرمت شکنی نسبت به دو نوجوان از خانه خدا برگشته، قالب تهی نکردم و همچنان زنده ام ...

پیگیری این موضوع را رها نمی کنیم. امروز هم طی نامه ای به رئیس جمهور که تعدادی از نمایندگان آن را امضا کرده اند، خواستار ارائه گزارش اقدامات انجام شده شدیم. دولت باید اقدام درخوری کند.

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 94/1/20 :: ساعت 1:46 صبح )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 20
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556481
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب