سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فیلمی که در جلسه استیضاح وزیر علوم پخش شد

فرجی‌دانا در جلسه با دانشجویان چه گفت

یکی از موافقان استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صحن مجلس شورای اسلامی فیلمی را پخش کرد که این فیلم را می‌توانید در زیر دریافت کنید:


دانلود فیلم (حجم: 14MB)


در جلسه تشکل‌های دانشجویی وزیر علوم(فرجی دانا) در باره انتصابات خود در دانشگاه‌ها می‌گوید: شما یک موردش را به من بگویید، من واقعا برادر جان متاسفم برای سیستم اطلاعاتی کشور که اینقدر عقب مانده است که چیزی را که شما می دانید را سیستم اطلاعاتی نمی داند. اگر یکی از افرادی که من در دانشگاه منتصب به فتنه باشد بگویید من همین الان تکلیف تعیین می کنم.

فرجی‌دانا در مورد توفیقی نیز می‌گوید: در آن روز مشخص که دانشگاه تهران یک گله‌ای از آتش بود، تکلیف خودش دید که دانشگاه را کنترل بکند. 

همچنین در این فیلم، توضیحات وزیر علوم و فیلم حضور رییس دانشگاه شهید چمران در اغتشاشات سال 88 و سخنرانی توفیقی در روزهای فتنه را می‌بینید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/5/31 :: ساعت 12:23 عصر )
»» کارنامه شاعر هتاکی که ارشاد به کتاب تکریم او مجوز داد!

ترویج افکار کسی که اسلام را دین جهل می‌داند

درست یکی دو روز پس از جنجال‌های مربوط به اظهار و رفتار غیراخلاقی و ضدانقلاب نورچشمی مدیران فرهنگی در تئاتر حالا این‌بار ظاهرا نوبت دسته گل دیگری در وزارت ارشاد است تا به آب برود و این وزارت خانه با اعطای مجوز انتشار کتابی در تکریم و ترویج افکار یک شاعر ضددین و فراری، بار دیگر یک علامت سوال بزرگ را مقابل عملکرد این وزارت خانه در عمر یکساله دولت یازدهم قرار دهد.

شاعر ضد دین

 

اخیرا کتاب «به رسم حقیقت و زیبایی» که درآمدی بر شعر و زندگی «اسماعیل خویی» و کتابی برای ترویج افکار و عقاید اوست از سوی نشر ثالث منتشر و در بازار کتاب عرضه شده است. محمود معتقدی نویسنده این کتاب پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در مورد این کتاب گفته است: «این کتاب در راستای زندگی و شعر شاعران معاصر است که نشر ثالث از سال‌ها پیش آن‌ها را منتشر می‌کند، اما جای خویی در میان این آثار خالی بود.... خویی سال‌هاست که از ایران مهاجرت کرده است و نسل جوان با او آشنا نیستند.» اما نکته‌ی مهم و دلیل اهمیت انتشار این کتاب سوابق «اسماعیل خویی» است، کسی که نویسنده، ناشر و وزارت فرهنگ  ارشاد اسلامی با اعطای مجوز انتشار به این کتاب، سعی در ترویج افکار و آثار او در بین نسل جوان دارند.

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/5/30 :: ساعت 1:0 صبح )


»» چرا وزیر علوم استیضاح میشود؟

سیاسی‌کاری در وزارت علوم و سقوط دو پله‌ای ایران در تولید علم

خبرگزاری فارس: سیاسی‌کاری در وزارت علوم و سقوط دو پله‌ای ایران در تولید علم

«سالهای سال با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های وی فضای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به سمت تحول علمی پیش رفته و به جایگاه قابل قبول در دنیای جدید رسیده است. امروز نباید بگذاریم مانند دوره اصلاحات جریان‌های جدید و بازی‌های سیاسی در دانشگاه‌ها باب شود.»

این گفته دکتر ابراهیم کلانتری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دغدغه بسیاری از اصحاب دانشگاه و البته نمایندگان ملت نیز هست. گفته می شود شکایت های متعدد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از گرایش سیستم دانشگاهی به سمت سیاسی شدن و فاصله گرفتن از پیشرفت علمی، یکی از اصلی ترین دلایل استیضاح آقای فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است. دکتر عبدالحمید نقره کار عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت معتقد است: «یکی از عجیب‌ترین اقداماتی که جامعه دانشگاهی توقع آن را نداشت تصمیمی بود که برای وزارت علوم گرفته شد و این وزارتخانه کاملا به یک جناح سیاسی واگذار شد. برهمین اساس تصمیمات و اقداماتی که در این وزارتخانه گرفته می‌شود کاملا جناحی است و دغدغه‌های علمی و ارتقای فرهنگی دانشگاه‌ها در آن دیده نمی‌شود».

بسیاری وضعیت دانشگاه ها در یک سال اخیر را به دوران اصلاحات تشبیه می کنند. در آن دوران تیمی که با صدارت دکتر مصطفی معین در وزارت علوم مستقر شد، چون نگاهی سیاسی به دانشگاه داشت و اساسا دانشگاه و دانشجو را ذیل جریانات سیاسی تعریف می کرد، مشکلات متعددی بر سر راه پیشرفت علمی کشور به وجود آورد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/5/29 :: ساعت 12:3 عصر )


»» هیچ سازشی با استکبار نخواهیم کرد

هیچ سازشی با استکبار نخواهیم کرد
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/27197/smpl.jpg
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بازگشت از سفر به مقر سازمان ملل در نیویورک در سال 66، در اولین نماز جمعه ضمن تبیین مواضع جمهوری اسلامی، به دیدارشان با امام -ساعتی پیش از آغاز نماز- اشاره کردند و فرمودند «[امام خمینی] به من امر کردند که من به شما پیغام ایشان را برسانم... 
 
فرمودند به مردم بگو که بدانند هیچگونه سازشى ما با استکبار جهانى نخواهیم داشت».


سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این فیلم می‌بینید: 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/5/28 :: ساعت 9:22 صبح )
»» ادامه پالس های مثبت جنتی به جریان مسئله دار

همراهی معنادار وزیر ارشاد با خواننده حامی فتنه!

سیاست علی جنتی و بدنه وزارت ارشاد دولت اعتدال با آنکه در موضعگیری‌ها و گفت‌و‌گوها حمایت از جریان معتقد به انقلاب است، اما ظاهرا اولویت اصلی جنتی و معاونانش همچنان دادن پالس‌های مثبت به شبه‌روشنفکرانی است که بدنه اصلی حامیان دولت را تشکیل می‌دهند و طبعا از وزارت ارشاد نیز توقع حمایت هرچه بیشتر از جریان شبه‌روشنفکری و پروبال دادن به نیروهای ضدانقلاب را دارند.

درست به همین دلیل هم بود که وقتی نوزدهم مردادماه علی جنتی در حاشیه اولین اجلاس سراسری مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت از نیروهای مومن و انقلابی و حمایت سازمان سینمایی از برخی افراد خاص گفت: «ما از هنرمندان انقلاب حمایت می‌کنیم اما اینکه گفته می‌شود ما از هنرمندانی که با منافع انقلاب منافات دارند نیز حمایت می‌کنیم؛ درست نیست.» آنهایی که با سیاست‌های وزارت ارشاد آشنایی داشتند حرف جنتی را چندان جدی نگرفتند و آن را موضعی مقطعی برای کاهش انتقادات دانستند.

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/5/27 :: ساعت 2:46 عصر )
»» بی حرمتی رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین به عزاداری سیدالشهدا

نماد آموزش عالی اصلاحات درباره روضه‎ای که امام با آن انقلاب کرد چه گفت؟!

نجفقلی حبیبی

«استیضاح وزیر علوم» یکی از اصلی‌ترین اخبار این روزهای کشور است؛ استیضاحی که مدت‌هاست در دستورکار نمایندگان مردم در بهارستان قرار گرفته و چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود تا تکلیف رضا فرجی دانا مشخص شود. اما علت اصلی این استیضاح چیست؟

به گزارش رجانیوز، پاسخ به این سوال را نه باید در اظهارنظر نمایندگان امضاکننده‌ی استیضاح جستجو کرد و نه در پایگاه‌های خبری و نه در دعاوی دولتمردان حامی وزیر علوم؛ بلکه بهترین دلیل برای برگزاری این استیضاح را باید ویدئوی زیر دانست؛ ویدئویی که در آن یکی از چهره‌های سرشناس و ارشد دولت اصلاحات در زمینه آموزش عالی، مهمان برنامه «دیروز، امروز، فردا» شده است.


دانلود فیلم


«نجف‌قلی حبیبی»، رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان تهران و عضو مؤسس حزب منحله مشارکت در برنامه زنده تلویزیونی، گفت: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؟ ولی بازده فرهنگی‌اش چقدراست؟ سه چهار تا گریه می‌کنند و تمام.»

حبیبی که نورچشمی آموزش عالی اصلاحات بود، در دولت سیدمحمد خاتمی به ریاست بزرگترین دانشگاه علوم انسانی منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا انتخاب شد و از سال 1376 تا سال 1384 رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بود. 

در دوران مدیریت او بر این دانشگاه بود که طیف افراطی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) رشد و پرورش پیدا کرد و تبدیل به ساختارشکن‌ترین تشکل دانشجویی کشور شد و خسارت‌های فراوانی را هم به فضای علمی دانشگاه علامه طباطبایی و هم به فضای آموزشی کل دانشگاه‌های کشور وارد کرد؛ تشکلی که نهایتا در سال 88 به یکی از بال‌های اصلی فتنه‌گران برای ایجاد آشوب در دانشگاه‌ها تبدیل شد و بسیاری از اعضای مرکزی و تاثیرگذار آن به کشورهای بیگانه فرار کردند و از آنجا به فعالیت ضدانقلابی مشغول شدند.

حضور مدیرانی از این دست در دوران اصلاحات بر دانشگاه بود که سبب شد میزان تولید علم در کشور بسیار افت کند و دانشگاه‌های برتر کشور به جای مساله علم و آموزش به پایگاه فعالیت احزاب سیاسی و گروه‌های جناحی ایران تبدیل شود؛ موضوعی که سبب شد تا میتینگ‌های سیاسی جای مباحثات علمی را بگیرد.

اکنون بهتر می‌توان علت استیضاح رضا فرجی دانا را فهمید؛ چرا که رویکرد یکساله آقای وزیر حکایت از بازگشت فضای دانشگاه‌ها به دوران اصلاحات و حضور افرادی با تفکراتی نظیر نجفقلی حبیبی در راس دانشگاه‌های کشور است. جعفر توفیقی و جعفر میلی منفرد که اکنون دو نفر از تاثیرگذارترین افراد در وزارت علوم هستند و به دلیل مشارکت در فتنه 88 نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند، از جمله افرادی هستند که تلاش دارند تا فضای حاکم بر دانشاه‌ها در دوران اصلاحات را احیا کنند.

از سوی دیگر، طنز تلخ این ماجرا این است که نجفقلی حبیبی هم اکنون معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) است؛ امامی که اساسا نهضت انقلاب اسلامی را از هیات و مجالس اشک برای مظلومیت سیدالشهدا(ع) کلید زد و با استفاده از طرفیت همین مجالس، حکومت تا دندان مسلح شاهنشاهی را ساقط کرد.

جمله تاریخی امام نیز به قدی مطرح و مشهور است که نیازی به توضیح ندارد که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

حالا، کسی که قرار است مسئولیت «تنظیم» و «نشر» سخنان و دیدگاه‌های امام خمینی را برعهده داشته باشد، از بی‌فایده بودن گریه برای امام حسین(ع) سخن می‌گوید و هزینه کردن در این زمینه را بی‌فایده عنوان می‌کند؛ کسی که در زمان مسئولیت خود در دانشگاه علامه طباطبایی بیشترین حمایت مادی و معنوی را از دانشجویان افراطی و ساختارشکن داشته است.

نگرانی اصلی نمایندگان مردم در مجلس که باعث شده تا پرونده استیضاح وزیر علوم را باز کنند، تلاش فرجی دانا برای بازگشت دانشگاه‌ها به همین فضاست؛ فضایی که توهین به باورها و اعتقادات مردم ایران، روشنفکری محسوب می‌شود و دولت خود را مسئول حمایت از آن می‌داند.

بامزه آنکه مسئولان وزارت علوم برای منحرف کردن افکار عمومی از این مساله، ماجرای بورس تحصیلی جمعی از دانشجویان را دلیل اصلی استیضاح فرجی دانا عنوان می‌کنند.

باید گفت که سخنان توهین‌آمیز نجفقلی حبیبی به عنوان یکی از نمادهای فضای حاکم بر دانشگاه‌ها در دوران اصلاحات علیه مقدسات و بی‌فایده خواندن هزینه‌هایی که برای پرشور برگزار شدن مراسم مذهبی به ویژه در ایام ماه محرم صورت می‌گیرد، می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین سند محکمه پسند نمایندگان مجلس علیه رضا فرجی دانا عنوان شود؛ سندی که از هر اقدام دیگری درباره اثبات انحراف عقیدتی در عملکرد وزارت علوم، گویاتر است.

منبع: رجانیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/5/26 :: ساعت 2:49 عصر )
»» بُرد شیطان بزرگ در مذاکرات بُرد-بُرد چیست؟

مقایسه گفتمان جمهوری اسلامی و آمریکا؛

بُرد شیطان بزرگ در مذاکرات بُرد-بُرد چیست؟

روی کار آمدن انقلاب اسلامی ایران  در دهه? 50 توسط مردم مسلمان و انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) توانست کاخ بزرگ‌ترین پایگاه استعمارطلبی و چپاول گری جریان استکبار به سرکردگی آمریکا را در منطقه فروبریزد. این فروریختن نه از سر تحریک احساسی مردم نسبت به جریان استکباری و غرب بوده است بلکه بر اساس یک محاسبات عقلی و دلایل منطقی صورت پذیرفت. دلایلی همچون سابقه? خباثت آمریکا و انگلیس در حمایت از عمال پهلوی و روی کار آوردن پهلوی اول و دوم، خاطره? تلخ شهریور 1320، کودتای 28 مرداد، تقویت دستگاه اطلاعاتی – امنیتی رژیم منحوس پهلوی جهت کشتار مردم و مظلومان و... را می‌توان در بخشی از آن دانست. در این نوشتار بر آن هستیم تا ضمن تشریح دو گفتمان متقابل امریکا و ایران اسلامی به ماهیت برقرار ارتباط فی‌مابین آن دو بپردازیم.

رفتارشناسی دژخیمانه و نقض آشکار تمامی تعهدات و معاهده‌های رسمی و بین‌المللی و حتی رفتارهای اخلاقی از سوی روسای جمهور آمریکا و کشتار مردم مظلوم سراسر جهان به هر بهانه‌ای (اولین و تنها استفاده‌کننده بمب هسته‌ای، کشتار مردم ویتنام، کشتار مردم عراق، کشتار مردم افغانستان، کشتار مردم فلسطین، کشتار مردم آفریقا به‌وسیله? بیوتروریسم و...) گواه آن ادعای ماست. اما چرایی این‌همه دژخیمی و نیز ثابت بودن سیاست‌های استکباریِ این کشور از زمان شکل‌گیری تابه‌حال فقط بر شخصیت روسای جمهور آن استوار نبوده است، بلکه بر اساس گفتمان مشترک این مسئولین و نظام حاکم بر آن بوده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/5/25 :: ساعت 2:41 عصر )


»» تفکیک؛ تکریم یا تبعیض؟

دروغ های جنسی به بهانه برابری حقوق زن و مرد
با مطرح شدن طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران با مستقل کردن فضای کاری آنها شاهد هم‌صدایی اصلاح طلبان و رادیو زمانه به بهانه نقد این طرح بودیم که با بیان دروغ های جنسی همراه شد که آمارهای خودشان نیز آنها را تکذیب می کنند.
واقعاً معلوم نیست که چرا مجبوریم برای یک اقدام فرهنگی در راستای احیای ارزش های دینی و ملی این‌قدر نیاز به توجیه و دلیل باشد و حال آنکه بسیاری از راهکارهای و پیشنهادهای غربی برای بسیاری از به اصطلاح روشنفکران و اصلاح طلبان ما لازم‌الاجراست و نیاز به هیچ تطبیقی ندارد.
 
اقدام اخیر دکتر قالیباف مبنی بر جداسازی محیط کار زنان در شهرداری تهران که در درجه اول هدفی جز تکریم شخصیت زن ندارد با هجمه ای وسیع از سوی رسانه‌های معاند و برخی از اصلاح طلبان قرار گرفته است و دلایلی در رد این طرح ارزشمند می‌آورند که نقض آن دلایل حتی در کشورهای غربی نیز سال‌ها پیش از این به وقوع پیوسته است.
 
از جمله هم صدایی‌ها و اشتراکات اصلاح طلبان با رسانه‌های بیگانه، القا این موضوع است که حضور هم زمان مرد و زن در محیط کار، سال‌ها و دهه‌ها در غرب سابقه دارد و این مسئله هیچ مشکلی برای آن‌ها فراهم نیاورده است و حتی در بعضی موارد افزایش بازدهی را نیز به همراه داشته است.
 
رادیو فردا در مقاله‌ای با عنوان «چهار توجیه غیرمذهبی جدایی جنسیتی» به قلم مجید محمدی مدعی شد «نهادهای عمومی و دولتی جمهوری اسلامی در دور تازه‌ای از تفکیک‌های جنسیتی در جهت راضی کردن رهبر جمهوری اسلامی از خود به توجیه این موضوع با تمسک به ارزش‌های مختلف انسانی و عقلانی و سنتی می‌پردازند».
 
رادیو فردا در مورد غیر منطقی بودن این طرح نوشت:
«امروز در همه نقاط دنیا (به‌جز عراق تحت داعش و عربستان سعودی و قبلاً افغانستان تحت طالبان) زنان همدوش با مردان کار می‌کنند و اختلاط آن‌ها در محیط کار برای زنان بی‌حرمتی یا منجر به بی‌حرمتی تلقی نمی‌شود. همان‌طور که ممکن است یک مرد در محیط کار به زنی متلک بگوید یک مرد ممکن است با مرد همکار خود به ضرب و شتم بپردازد. راه‌حل جدا کردن محیط کار این‌ها از هم نیست.»
 
این ادعای رادیو زمانه در حالی مطرح می‌شود که زنان در جوامع غربی قربانی شماره یک آزار جنسی در محیط کار هستند تا جایی که گیدنز (نویسنده کتاب معروف جامعه شناسی)، آزار جنسی زنان را در محیط کار در غرب، پدیده ای «بسیار معمول» دانسته است و به گفته او، آزار جنسی بخش بزرگی از زنان شاغلِ حقوق بگیر را مستقیماً تحت تأثیر قرار می‌دهد. از جهتی همه زنان قربانیان تجاوز جنسی هستند، زیرا ناچارند احتیاطهای خاصی برای حفاظت خود به عمل آورند و با ترسِ تجاوز جنسی زندگی کنند.
 
آزاد جنسی علیه زنان در محیط‌های کاری در کشورهای غربی در سطوح مختلفی صورت می‌پذیرد که در ذیل به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود.
 
آزار جنسی زنان آمریکایی و اروپایی در محیط کار
 
از جمله مشکلاتی که محیط کار برای زنان اروپایی و آمریکایی ایجاد نموده است، تجاوز و سوء استفاده جنسی از آنان را به یک اپیدمی تبدیل کرده است. «رنکن کپل» در گزارش سازمان بین المللی کار (در سال 1998) می‌نویسد:
 
«برپایه گزارش‌های شخصی، تخمین زده شده است که در انگلستان از هر ده زن، هفت نفر در دوره زندگی شغل خود به مدتی طولانی دچار آزار جنسی می‌گردند. آزار جنسی ممکن است رویدادی منفرد یا الگوی رفتاری پیوسته و ثابت باشد. در حالت اخیر، زنان غالباً در حفظ آهنگ معمول کار خویش با دشواری روبه رو می‌شوند. ممکن است مرخصی استعلاجی بگیرند یا به کلی از کارشان دست بکشند.»
 
اما آزار جنسی زنان در محیط‌های کاری تنها مختص جزیره نمی‌شود و به گزارش رادیو فرانسه، بر اساس یک نظرسنجی از هر 5 زنی که در فرانسه مشغول به کار هستند یک نفر در محل کار خود  مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرد.
 
تصویر اعتراض به تجاوز جنسی در محیط های کاری در کشورهای اروپایی
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/5/24 :: ساعت 9:56 صبح )
»» در سالهای گذشته «ترس» مبنای عملکرد چه جریانی بوده است؟

3 نکته درباره اظهارات بی سابقه رییس جمهور در واکنش به منتقدان

 اثرات ویران کننده ادبیات رئیس جمهور بر انسجام اجتماعی یک ملت

«ما در منطق کم نمی آوریم. ما دیپلمات های مجربی داریم. امروز در راس وزارت خارجه افرادی هستند که جزو برترین دیپلمات های جهانی هستند، نه منطقه. بروید صورت مذاکرات سالیان دراز گذشته را بخوانید.

 من از بس دیدم بعضی ها هراسان زندگی می کنند و چون خود اعتماد به نفس ندارند، - کافر همه را به کیش خود پندارد-  دیگران را هم این چنین می بینند، من ناچار شدم چند مورد مذاکرات خودم را با برترین مقامات اروپایی را در کتاب هسته ای ام عینا بیاورم. با اینکه عرفش این نبود. این کار را کردم تا بخوانند و ببینند ترسوها.

 یک عده به ظاهر شعار می دهند اما بزدل سیاسی اند. هر وقت می خواهد مذاکره بشود یک عده می گویند ما داریم می لرزیم. خب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید برای خودتان. چه کار کنیم ما؟ خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده، ما چه کار کنیم؟»
 
اینها بخشی از سخنان رییس جمهور است که روز گذشته در جمع مسئولان وزارت خارجه بیان شد و در این باره توجه به چند نکته ضروری است:
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/5/22 :: ساعت 1:15 صبح )
»» از نظر امام خمینی(ره) چه کسی باید برود به جهنم!؟

در حاشیه بکارگیری ادبیات زننده در قبال منتقدان از سوی رئیس‌جمهور

رئیس جمهور دیروز در همایش سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران گفت: «برخی ترسوها و بزدل‌های سیاسی اعتماد به نفس ندارند و همه را مانند خودشان گمان می‌کنند. هر وقت مذاکرات شروع می‌شود برخی‌ می‌گویند ما داریم می‌لرزیم، به جهنم، بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید.»

این ادبیات دور از شأن رئیس محترم جمهور در خطاب قرار دادن منتقدان دولتش، موجب نگرانی هر شنونده‎ای خواهد شد چرا که این ادبیات بیش از هرچیز از نوعی عصبانیت حکایت می‎کند که به ظاهر منجر به از کف دادن اختیار گوینده این جملات شده است.

اما هر چند آقای روحانی سیاست‎ورزان را در یکی دو سال گذشته از تندروی در گفتار و رفتار سیاسی بر حذر داشته و به اعتدال فرا خواندند، با این حال خود با ادبیاتی تند از منتقدان سیاست خارجی دولت خواسته که «به جهنم بروند.» شاید بد نباشد با جستجو در کلام امام خمینی(ره) به سه سؤال مهم در این زمینه پاسخ داد که اساسا چه کسی باید به جهنم برود و چه چیز سبب می‎شود که انسان به جهنم برود:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/5/21 :: ساعت 12:54 عصر )


   1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 16
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556477
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب