سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که به حق، برای تو بسیار خشم گیرد . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تعظیم تمام قد کابینه «تدبیر» در برابر فتنه گران

پرده جدیدی از نمایش کابینه اعتدال؛

تعظیم تمام قد کابینه «تدبیر» در برابر فتنه گران

سال 93 در حالی از سوی مقام معظم رهبری با محوریت فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شد که در نگاه اول، توجهات را به دو وزیر اقتصاد و فرهنگ جلب می نماید و از آنجا که رهبری تاکید کردند که فرهنگ به مراتب مهمتر و تاثیرگذارتر از اقتصاد است، طبیعتا عملکرد متولی فرهنگی دولت بیش از پیش زیر ذره بین قرار می گیرد و این مداقه در رفتار حقیقی و حقوقی علی جنتی، این انتظار را بوجود می آورد که بیشتر از همه، شخص آقای وزیر مراقب رفتارش باشد تا خللی در انجام وظایفش بوجود نیاید.

اما در نخستین روزهای سال و در حالیکه همه چشم ها به وزیر ارشاد دوخته شده بود تا اولین اقدام عملی او را در لبیک به پیام نوروزی و ابراز نگرانی های رهبری معظم انقلاب نظاره کنند، وی به دیدار سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق و یکی از فعالین فتنه88 رفت.

دیداری که هرچند از سوی برخی رسانه‌های معتدل! به عنوان یک دیدار شخصی و خارج از حیطه وظایف حقوقی آقای وزیر بازتعریف (ماستمالی) شده بود، اما بار دیگر این نگرانی را به وجود می آورد که چگونه فردی که هنوز موضع خود را نسبت به فتنه مشخص نکرده می تواند برای سرنوشت فرهنگ یک جامعه و زدودن غبار دغدغه های فرهنگی از پیشانی ولی امر مسلمین اقدام در خور شانی انجام دهد.

در حالی که رهبری، مراجع تقلید و کارشناسان مذهبی نظام جمهوری اسلامی بر نگرانی های فرهنگی تاکید دارند و حال و روز فرهنگ کشور را مناسب ارزیابی نمی کنند، دیدار علی جنتی با سید محمد خاتمی و تاکیدهای چندباره او بر ادامه سیاست های فرهنگی دوران اصلاحات، بخوبی نشان می دهد که تفکرات شوم امثال مهاجرانی در دولت اصلاحات، بار دیگر در دولت اعتدال نیز در حال تبلور و رشد و نمو است.

در حالی از وزرای اقتصاد و ارشاد بعنوان پیشگامان این دیدار یاد می شود که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در مذمت فتنه و فتنه گران سخن رانده اند و این دو که مهمترین وظایف را در بین اعضای کابینه در سال 93 بر عهده دارند، بی توجه به بیانات رهبری به ملاقات یکی از اضلاع فتنه می روند.

البته از زوایای دیگری نیز می توان به این دیدار نگریست. همزمانی این دیدار با حمایت اتحادیه اروپا از سران فتنه در قطعنامه تصویبی، از یک سو علامت سوال بزرگی را در ذهن بوجود می آورد و از سوی دیگر گواه روشنی است برای کسانی که همچنان در خواب بی بصیرتی به سر می برند و فتنه را با لفظ «فتنه» خطاب قرار نمی دهند.

اعضای کابینه دولت اعتدال در حالی در نخستین روزهای سال 93 به دیدار سید محمد خاتمی یکی از عناصر موثر فتنه88 رفته اند که وی در چهار سال اخیر با مواضعش زمینه را برای مخدوش کردن چهره حقوق بشر در ایران فراهم و موجبات صدور قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا را فراهم آورده است.

هر چند رسانه های حامی دولت از این دیدار به عنوان یک ملاقات مرسوم و سنتی یاد می کنند و قصد دارند واکنش ها را نشان از تشویش جبهه مخالف بدانند، اما در سنت دیرینه ایرانیان نیز مرسوم بوده که کوچکترها برای تبریک سال نو به دیدار بزرگترها می روند و دست بوسی اهالی کابینه دولت یازدهم بی شک این شائبه را در ذهن بوجود می آورد که اکثریت کابینه اعتدال، سید محمد خاتمی را به عنوان مرجعیت فکری خود برگزیده اند و از این رو و از جایگاه کوچکتری و بزرگتری به دیدار او رفته اند.

از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند دیدار اکثریت کابینه روحانی با سید محمد خاتمی فرد موثر در فتنه88، به این معناست که بسیاری از سپاهیان اصلاح طلب و فتنه گر، دولت روحانی را مناسب ترین زمان برای احیای فتنه و پیکر نیمه جان اصلاح طلبان شناخته‌اند؛ حال آنکه پیش از این اختلاف نظرهای زیادی در لشکر اصلاحات مبنی بر اصلاحاتی بودن یا نبودن روحانی وجود داشت و امروز، روحانی و دولتش را بهترین مستمسک برای فراموش شدگان عرصه سیاست یافته اند.

حسن روحانی در حالی با شعار «اعتدال» توانست رای «آری» مردم را به خود اختصاص دهد که امروز اعضای کابینه اش به دیدار فردی رفته اند که نه تنها هیچ بویی از «اعتدال» نبرده بلکه به افراطی گری در سپاه اصلاحات نیز شهرت یافته است.

هر چند اعضای کابینه روحانی در جریان رای اعتماد گرفتن از نمایندگان مردم در «بهارستان» تلویحا موضع خود را با «فتنه» روشن کرده بودند، اما دیدار اکثریت کابینه با سید محمد خاتمی نشان می دهد نه تنها مواضع آنها با فتنه گران زاویه ندارد، بلکه همسو با آنها نیز هست که بی تردید این همسویی می تواند طی مسیر موفقیت و پیشرفت را در طول سال های پیش رو با مشکل مواجه سازد.

علی ایحال؛ اکثریت کابینه و مدیران دولتی و اقتصادی رییس جمهور به دیدار شخصی رفته اند که در طول این 4 سال نه تنها از عملکرد خود در سال 88 ابراز ندامت و پشیمانی نکرده، بلکه بارها و بارها ضمن محکوم نمودن مسئولان نظام جمهوری اسلامی به دنبال رفع حصر سران فتنه بوده است.

این در حالی است که خاتمی بارها در جلسات خصوصی اعتراف نموده است که ادعای تقلب در سال انتخابات سال88 یک ادعای واهی و بی اساس بوده است اما هیچگاه حاضر نشده این اظهارات را به صورت رسمی و علنی با مردم در میان بگذارد.

باید منتظر ماند و دید چه سرانجامی در انتظار دولتی است که همسو با فتنه گران و دوران سیاه اصلاحات گام بر می دارد.

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/1/19 :: ساعت 9:3 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 15
>> بازدید دیروز: 61
>> مجموع بازدیدها: 557422
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب