سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی تا آن که جز تو را دوست نداشتند ...آن که تو را از دست داد، چه به دست آورد ؟ و آن که تو را یافت، چه از دست داد ؟ آن که جز تو را به عنوان عوض پذیرفت، زیان کرد . [امام حسین علیه السلام ـ در دعایش ـ]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نابودی اسرائیل یک وعده الهی است

روز قدس، روز پاسداشت آزادگی و بندگی

 روی کار آمدن نظام اسلامی ایران با عنوان انقلاب اسلامی شعاری را در خودش جای داد که عمق راهبردی جریان اسلامی و انقلابی را می‌رساند. شعاری که نه شرقی نه غربی در آن طنین انداز گردید. شعاری که نه برای آن سر داده شد که از بیزاری یکی به‌سوی دیگری رود و نه از اینکه خصومتی از یکی داشته باشد و نفع دیگری را بخرد. بلکه شعاری بود که بر باورهای اعتقادی ظلم ناپذیری و ظالم نبودن استوار گردید. بر همین اساس بود که درحالی‌که هنوز نهال انقلاب اسلامی به عنوان یک نهال نارس، ثبات پیدا نکرده بود، جریان‌های مقاومت و آزادی‌خواه در کشور حضور پیداکرده و از آن حمایت نمودند. لذا شناخت انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن می‌تواند راهگشای بسیاری از سؤالات و ابهامات باشد. بر همین اساس نوشتار پیش رو به بخشی از این شناخت و اهمیت روز قدس می‌پردازد.

حضور رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه نه‌تنها سبب ایجاد ناامنی‌های فراوان برای کشورهای اطراف گردیده، بلکه بحران‌های هویتی بسیاری را نیز ایجاد نموده است که تغییر اسلام ناب محمدی و جایگزینی اسلام تکفیری و آمریکایی به‌جای آن به‌عنوان ساکتین نسبت به چپاول‌گری و استعمارگری دیگر کشورها بخشی از این تغییر هویت است. بر همین اساس است که رهبر کبیر انقلاب ایران و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، اسرائیل را غده سرطانی دانسته و تمام هدفش را نسبت به نابودی آن مبذول داشته است. به‌طوری‌که رژیم شاهنشاهی نسبت به حرکات امام خمینی(ره) علیه غاصبین فلسطین سکوت ننمود و ایشان را تبعید کرد. تبعیدی که نتوانست مانع از بیدار گری امام و یاری‌رساندن این مرد الهی نسبت به مردم مظلوم فلسطین گردد. بر همین اساس امام خمینی باتدبیر هوشمندانه آخرین روز ماه مبارک و بندگی رمضان را به عنوان روز قدس اعلام داشته و این چنین بیان فرمودند:

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین‌کننده‌ی سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس" انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»(1)

تدبیری که نکات قابل‌تأمل مختلفی را به همراه داشته است که به شرح ذیل می‌باشد:


الف ) روز قدس، روز مقابله با تبلیغات رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت مجامع جهانی

حرکت و حضور گسترده مردم در روز قدس که امروزه در همه جای جهان از گستره اسلام فراتر رفته، همه آزادمردان و زنانی را دربر می‌گیرد که انسانیت به عنوان یک اولویت در آنان موردپذیرش است. به تعبیر دیگر فراگیر شدن این روز سبب گردید، مسئله فلسطین به عنوان یک اولویت در همه جهان مورد بازخواست قرار گیرد و تأثیرات فراوانی در نگاه مردم نسبت به مسئولان خود باشد. نگاهی که در چند سال گذشته سبب ایجاد بیداری اسلامی در منطقه، خیزش‌های فرهنگی ضد وال استریت، تسخیر وایت هال در حمایت انگلیس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و... شده است.

این نگاه هر چند سی و چند سال زمان برده باشد تا طنین انداز صدای مظلوم مردم بی گناه و بی‌یار فلسطین گردد، ولی توانسته است امپراطوری رسانه‌ای غرب و شرق را در هم بشکند. امپراطوری ای که با تمام تلاش خود در مخابره جنایت‌های پیچیده و غیر انسانی بشری در غزه و نقطه نقطه فلسطین سکوت را ترجیح داده است. در همین راستا رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در نماز عید فطر 1369 این چنین می‌فرمایند:

«آن‌کسانی که در داخل سرزمین‌های اشغالی، مظلومانه مبارزه می‌کنند و رنج می‌برند و کتکش را می‌خورند - که تنها امید برای آزادی فلسطین و محو دولت غاصب نیز همان مبارزان داخلی هستند - باید احساس کنند و بدانند که در سرتاسر دنیای اسلام، ملت‌ها به یاد آن‌ها هستند و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. اگر بخواهیم در آن مبارزان مظلومی که در خانه‌ی خودشان غریب هستند، این احساس پیدا بشود، باید همین‌گونه تظاهرات مردمی در دنیای اسلام به وجود بیاید. این ابتکار روز قدس از سوی امام بزرگ و رهبر عظیم‌القدر ما (رضوان‌الله علیه)، با توجه به همین معنا بود»(2)


ب ) روز قدس بیداری ملت مسلمان و نابودی مجدد رژیم صهیونیستی و قوم بنی‌اسرائیل

حملات رژیم فاسد و نجاست طلب صهیونیستی به مردم بی گناه و بی‌پناه غزه در چند روز اخیر اوج ظالم و حریص بودن این رژیم به خون انسان‌های مظلوم است. رژیمی که حیات خود را در نابودی اسلام ناب می‌داند و بر همین اساس است که با تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های تروریستی در منطقه به عنوان سلفی و نئو بعثی (3) به دنبال تغییر جریان مقاومت در منطقه است؛ جریانی که هدف خود را بر اساس اصل ظلم ناپذیری مقابله با آن قرار داده است و لذا این چنین می‌باشد که هر روز این رژیم مجبور به عقب نشینی در جهان بوده و به تعبیر دیگر ظرف کمتر از چند سال از پنجمین ارتش قدرتمند دنیا به رتبه‌ی سیزدهم سقوط نماید. سقوطی که به تعبیر رهبر انقلاب خبر از نابودی این جریان می‌دهد:

«این را باید ما از وعده‌ی خدا بیاموزیم. خدای متعال در سوره‌ی بنی‌اسرائیل خطاب به بنی‌اسرائیل می‌کند (لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کبِیرا) (4) ای فرزندان اسرائیل! شما دو روز و دو بار در تاریخ فساد ایجاد می‌کنید و بزرگی در زمین به وجود می‌آورید و استعلاء و استکبار به خرج می‌دهید، اما در هر دو بار کسانی از بندگان خدا، از جنود پروردگار پیدا می‌شوند که شما را به سزای فساد و علوّ و استکبارتان برسانند و این قضیه‌ی همیشه زنده‌ی تاریخ است» (5)

این گفتار کاملاً آشکار می‌نماید که نابودی صهیونیست یک وعده الهی است و این وعده‌ی الهی وقوع حتمی دارد.


ج ) روز آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان و پشتوانه‌ی امنیت کشور ما

حضور در روز قدس نه تنها به عنوان یک روز مقدس برای ما امتحان الهی را در بردارد، بلکه یک حماسه و جهاد است. به تعبیر امام حسین علیه‌السلام سکوت در برابر ظلم نسبت به دیگران نیز شراکت در آن ظلم است؛ سکوتی که توسط برخی از سران مرتجع منطقه‌ای بارها و بارها مشاهده شد و سرانجام نیز آنان در نهایت به دست مردم خود به زیر کشیده شدند.

حمایت از این حرکت علاوه بر نابودی دست‌های پنهان امپراطوری رسانه‌ای استکبار، بزرگ‌ترین رژیم خبیث جهان را نیز به سوی انحطاط می‌کشاند. رژیمی که ریختن خون ملت فلسطین را برای ساختن بنای باشکوه خود واجب می‌داند.

حمایت از مردم مظلوم فلسطین که از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، در حقیقت کمکی به حفظ نظام جمهوری اسلامی نیز هست؛ همان‌گونه که رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک می‌کند.»(6)


* نقطه اشتراک فتنه‌گران و اسرائیل

آنچه که نمی‌توان فراموش کرد، سردادن شعارهای خبیثانه‌ی "نه غزه نه لبنان" توسط برخی فریب‌خوردگان و هدایتگران فتنه در سال 88 بود. شعاری که به مذاق امپراطوری رسانه‌ای غرب و سران استکبار خوش‌آمد و از آن حمایت کردند؛ شعاری که سران فتنه هرگز از آن اعلام برائت نکرده و حمایت از فلسطین را ماجراجویی خواندند! شعارهایی که فتنه گران با سردادن آن حداقل دغدغه مندی نسبت به کشتار بی‌گناهان را فراموش نمودند و در حقیقت انسانیت را کنار گذاشتند.

منادیان این شعار خویی از انسانیت نداشته و همچون مرغان سر در برف، برف اطراف خود را می‌بینند و به هیچ عنوان هشدار آتش‌سوزی خانه کناری را نظاره‌گر نیستند. افرادی که سران فتنه هیچ گاه از آنان اعلام برائت ننمودند و گهگاه مشاهده می‌شود فعالان جریان‌های التقاطی دوباره موضوعاتی از این دست را مطرح می‌نماید. افرادی که حداقل زحمت نگاه کردن به فجایع غزه را به خود نداده و از انعکاس آن خودداری می‌نمایند. اما سؤالی که در پایان باید از آنان پرسید این است که آیا شما این جنایت جنگی که از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد را ندیده‌اید؟ آیا حضور این رژیم غاصب را به عنوان خطر بزرگ برای امنیت اسلام و منطقه درک ننمودید؟ یا اینکه شما نیز با آنان در موضوع اسلام هراسی و زدودن اسلام انقلابی و ناب، دارای نقاط مشترک می‌باشید؟

 

پی نوشت:

1)     16/05/1358

2)     پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، 7/2/1369

3)    گلوبال ریسرچ: افشاگری جدید اسنودن درباره رهبر داعش

4)     اسرا: 4

5)     فلسطین از دیدگاه رهبری معظم انقلاب: 41

6)     پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، 2/6/1390

 

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/5/3 :: ساعت 5:42 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 75
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556742
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب