سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، میراثی سودمند است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بی حرمتی رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین به عزاداری سیدالشهدا

نماد آموزش عالی اصلاحات درباره روضه‎ای که امام با آن انقلاب کرد چه گفت؟!

نجفقلی حبیبی

«استیضاح وزیر علوم» یکی از اصلی‌ترین اخبار این روزهای کشور است؛ استیضاحی که مدت‌هاست در دستورکار نمایندگان مردم در بهارستان قرار گرفته و چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود تا تکلیف رضا فرجی دانا مشخص شود. اما علت اصلی این استیضاح چیست؟

به گزارش رجانیوز، پاسخ به این سوال را نه باید در اظهارنظر نمایندگان امضاکننده‌ی استیضاح جستجو کرد و نه در پایگاه‌های خبری و نه در دعاوی دولتمردان حامی وزیر علوم؛ بلکه بهترین دلیل برای برگزاری این استیضاح را باید ویدئوی زیر دانست؛ ویدئویی که در آن یکی از چهره‌های سرشناس و ارشد دولت اصلاحات در زمینه آموزش عالی، مهمان برنامه «دیروز، امروز، فردا» شده است.


دانلود فیلم


«نجف‌قلی حبیبی»، رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان تهران و عضو مؤسس حزب منحله مشارکت در برنامه زنده تلویزیونی، گفت: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؟ ولی بازده فرهنگی‌اش چقدراست؟ سه چهار تا گریه می‌کنند و تمام.»

حبیبی که نورچشمی آموزش عالی اصلاحات بود، در دولت سیدمحمد خاتمی به ریاست بزرگترین دانشگاه علوم انسانی منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا انتخاب شد و از سال 1376 تا سال 1384 رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بود. 

در دوران مدیریت او بر این دانشگاه بود که طیف افراطی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) رشد و پرورش پیدا کرد و تبدیل به ساختارشکن‌ترین تشکل دانشجویی کشور شد و خسارت‌های فراوانی را هم به فضای علمی دانشگاه علامه طباطبایی و هم به فضای آموزشی کل دانشگاه‌های کشور وارد کرد؛ تشکلی که نهایتا در سال 88 به یکی از بال‌های اصلی فتنه‌گران برای ایجاد آشوب در دانشگاه‌ها تبدیل شد و بسیاری از اعضای مرکزی و تاثیرگذار آن به کشورهای بیگانه فرار کردند و از آنجا به فعالیت ضدانقلابی مشغول شدند.

حضور مدیرانی از این دست در دوران اصلاحات بر دانشگاه بود که سبب شد میزان تولید علم در کشور بسیار افت کند و دانشگاه‌های برتر کشور به جای مساله علم و آموزش به پایگاه فعالیت احزاب سیاسی و گروه‌های جناحی ایران تبدیل شود؛ موضوعی که سبب شد تا میتینگ‌های سیاسی جای مباحثات علمی را بگیرد.

اکنون بهتر می‌توان علت استیضاح رضا فرجی دانا را فهمید؛ چرا که رویکرد یکساله آقای وزیر حکایت از بازگشت فضای دانشگاه‌ها به دوران اصلاحات و حضور افرادی با تفکراتی نظیر نجفقلی حبیبی در راس دانشگاه‌های کشور است. جعفر توفیقی و جعفر میلی منفرد که اکنون دو نفر از تاثیرگذارترین افراد در وزارت علوم هستند و به دلیل مشارکت در فتنه 88 نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند، از جمله افرادی هستند که تلاش دارند تا فضای حاکم بر دانشاه‌ها در دوران اصلاحات را احیا کنند.

از سوی دیگر، طنز تلخ این ماجرا این است که نجفقلی حبیبی هم اکنون معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) است؛ امامی که اساسا نهضت انقلاب اسلامی را از هیات و مجالس اشک برای مظلومیت سیدالشهدا(ع) کلید زد و با استفاده از طرفیت همین مجالس، حکومت تا دندان مسلح شاهنشاهی را ساقط کرد.

جمله تاریخی امام نیز به قدی مطرح و مشهور است که نیازی به توضیح ندارد که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

حالا، کسی که قرار است مسئولیت «تنظیم» و «نشر» سخنان و دیدگاه‌های امام خمینی را برعهده داشته باشد، از بی‌فایده بودن گریه برای امام حسین(ع) سخن می‌گوید و هزینه کردن در این زمینه را بی‌فایده عنوان می‌کند؛ کسی که در زمان مسئولیت خود در دانشگاه علامه طباطبایی بیشترین حمایت مادی و معنوی را از دانشجویان افراطی و ساختارشکن داشته است.

نگرانی اصلی نمایندگان مردم در مجلس که باعث شده تا پرونده استیضاح وزیر علوم را باز کنند، تلاش فرجی دانا برای بازگشت دانشگاه‌ها به همین فضاست؛ فضایی که توهین به باورها و اعتقادات مردم ایران، روشنفکری محسوب می‌شود و دولت خود را مسئول حمایت از آن می‌داند.

بامزه آنکه مسئولان وزارت علوم برای منحرف کردن افکار عمومی از این مساله، ماجرای بورس تحصیلی جمعی از دانشجویان را دلیل اصلی استیضاح فرجی دانا عنوان می‌کنند.

باید گفت که سخنان توهین‌آمیز نجفقلی حبیبی به عنوان یکی از نمادهای فضای حاکم بر دانشگاه‌ها در دوران اصلاحات علیه مقدسات و بی‌فایده خواندن هزینه‌هایی که برای پرشور برگزار شدن مراسم مذهبی به ویژه در ایام ماه محرم صورت می‌گیرد، می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین سند محکمه پسند نمایندگان مجلس علیه رضا فرجی دانا عنوان شود؛ سندی که از هر اقدام دیگری درباره اثبات انحراف عقیدتی در عملکرد وزارت علوم، گویاتر است.

منبع: رجانیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/5/26 :: ساعت 2:49 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 72
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556656
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب