سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چنگ در پیمانهاى کسانى در آرید که چشم وفا از ایشان دارید . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آقای خاتمی! به جای نامه، توبه نامه بنویسید

پیرو نامه نگاری خاتمی به رهبر انقلاب؛

آقای خاتمی! به جای نامه، توبه‌نامه بنویسید

آقای خاتمی! به جای نامه، توبه‌نامه بنویسید

بستری شدن رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته حواشی جالب و درخور توجهی را به خود دیده است و پیش از همه چیز وحدت و همدلی میان نیروهای اجرایی و بدنه اجتماعی را به نمایش گذاشته است.

طی این مدت افراد و گروه های فراوانی(از همه گرایش های سیاسی) به عیادت رهبر معظم انقلاب رفتند و به اثبات رساندند که ولایت فقیه محوری ترین عامل وحدت در نظام اسلامی است که جایگاهی رفیع در میان همگان دارد.

اما در این برخی از ورشکستگان سیاسی نیز فرصت را مناسب دیدند و گروهی که از حدود یک سال گذشته تا کنون همه تلاش خود را برای احیای یک چهره سیاسی به کار بسته اند، با غنیمت شمردن این فرصت گرانمایه، سعی نمودند تا همان پروژه یک ساله را دنبال کنند.

مجمع روحانیون مبارز که از انتخابات سال 88 به بعد، با توجه به تحرکات رهبران خود نتوانسته کارنامه قابل قبولی در میان مردم داشته باشد، با بسنده نمودن  به ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب با امضای سید محمد خاتمی، تلاش دیگری در جهت تطهیر چهره این مجمع و شخص امضا کننده این نامه داشته است.

سید محمد خاتمی در حالی با رهبر معظم انقلاب نامه نگاری می کند، که مواضع و عملکرد وی و هم قطارانش طی یک سال گذشته نشان از جهت گیری خاصی دارد که ارسال این نامه نیز در همان جهت گیری قابل تفسیر و بررسی است.


نامه نگاری به رهبری یا ادامه احیای خاتمی؟

پس از آنکه سید محمد خاتمی و به عبارت بهتر مجمع روحانیون مبارز با جدیت هرچه تمام تر به شائبه تقلب در انتخابات سال 88 دامن زده، نهادهای قانونی کشور را متهم به تقلب و طرفداری از یک نامزد خاص نمودند و به طور صریح سخن از برگزاری یک رفراندم را به میان آوردند، تا مدت ها به حذف خود از صحنه سیاسی قانع بودند و در هنگام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که دریافتند با قهر سیاسی آنها، مردم با نظام قهر نمی کنند. از آن پس بود که چاره کار را در بازگشت خود دیدند و خواستند طوری بازگردند که حتی نیازی به توبه و عذرخواهی از ملت نیز نداشته باشند.

انتخابات سال 92 نقطه عطفی در راه اجرای راهبرد احیای خاتمی بود و پس از آن بود که اصلاح طلبان تلاش خود را برای بازگشت خاتمی چند برابر کردند و بدین ترتیب بود که در 30 آذر 92 در جلسه هفتگی اصلاح طلبان طرحی با نام "احیای محمد خاتمی" به تصویب رسید و مقرر شد مقدمات سفر وی به قم و دیدار با علما و مراجع فراهم شود.
در این جلسه پیشنهاد شد از برخی مراجع برای وی وقت ملاقات گرفته شود تا در روز 19 دی به قم سفر کند اما در همان جلسه سخنان مخالفی پیدا شد و یکی از حاضران گفت:

" با توجه به مواضع مراجع در قبال فتنه 88، بنده معتقدم در صورتی که شورای تامین قم موافقت کند، وی تنها می تواند با صانعی و بیات دیدار کند و به تهران برگردد" و بدین ترتیب نخستین مرحله اجرایی طرح احیا با شکست روبرو شد.

اما این پایان کار نبود و مرگ نلسون ماندلا فرصت دیگری را برای احیای خاتمی به وجود آورد و در همین راستا تعدادی از اصلاح طلبان در نامه ای با لحن بی سابقه از رییس جمهور خواستند تا "مصرانه" از خاتمی درخواست کند در مراسم مذکور حضور یابد که البته روحانی در نهایت پاسخ مطلوب اصلاح طلبان را به آنها نداد.

احیای خاتمی و تشکل متبوعش آن چنان غیرممکن به نظر می آمد که آنها از حضور در مجامع عمومی(مانند راهپیمایی ها، انتخابات و...) سر  باز ‌زدند و خاتمی نیز برای شرکت در انتخابات به اطراف تهران رفت و در روز 22 بهمن92 نیز اردکان را برای مسافرت انتخاب کرد و در این میان چاره ای نبود جز آنکه اعضای مجمع روحانیون مبارز پس از سال‌ها غیبت رسانه‌ای، در 19بهمن92 در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور یافتند.

این حضور خاتمی در یک مراسم نیمه رسمی، نخستین تلاش موفقیت آمیز اصلاح طلبان بود و دور از چشم مردم انجام شد.

پس از این اقدامات نیز دو حادثه دیگر رخ داد که یکی دیدارهای مکرر مسئولان دولت روحانی با خاتمی(در نوروز93) و دیگری حضور پرحاشیه و جنجالی خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی بود که جملگی نتوانست به تطهیر چهره مجمع روحانیون بینجامد.

نامه نگاری به رهبری، آخرین دستاویز مجمع روحانیون

مجمع روحانیون که نتوانست در طول یک سال گذشته با اقدامت یادشده پروژه احیای خاتمی را با موفقیت به اتمام رساند، این بار از فرصت بستری شدن رهبر معظم انقلاب استفاده کرده است با ارسال یک نامه سعی در القای این مهم نماید که مشکل و تعارضی با حاکمیت نظام ندارد و بدین ترتیب راه فعالیت مجدد سیاسی را بر خود هموار سازد.

لازم به ذکر است عقیده صحت انتخابات سال88، نه یک عقیده تحمیلی بلکه باور قلبی خود ایشان نیر می‌باشد و خاتمی در جلسه مشترک با برخی اصحاب رسانه با اشاره به اتفاقات سال 88 عنوان کرده است: من قبل و بعد از انتخابات به میرحسین موسوی گفتم که در انتخابات رای نخواهد آورد.

وی همچنین در این جلسه بر این موضوع تاکید کرده است که معتقدم احمدی نژاد در سال 88 رای آورد و پیروز انتخابات بود.(1)

اما این سخنان و اعترافات مشابه آن درحالی بیان شده است که جریان اصلاحات (مجمع روحانیون و...) هیچ گاه درباره ادعای دروغین تقلب که از آن حمایت کرده اند، به صراحت ابراز پشیمانی و عذرخواهی نکرده است.

این در حالی است که راه حقیقی بازگشت این گروه و سایر گروه های مشابه نه نامه نگاری های این چنینی بلکه در آمدن از تناقضات خویش، توبه به درگاه پروردگار، اعتراف به ظلمی که در حق نظام اسلامی روا داشته اند و عذرخواهی از مردم است. عذرخواهی ای که با توجه به حجم انبوه فعالیت های تخریبی این جریان علیه نظام اسلامی، ممکن است با جواب مثبت مردم ایران اسلامی مواجه نشود.

پی نوشت:

1- اظهارات منتشرنشده خاتمی درباره فتنه 88/به‌موسوی گفتم درانتخابات‌ رای نمی‌آوری

 

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/6/24 :: ساعت 11:26 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 49
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556633
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب