سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى دو گونه است : روزیى که آن را جویى ، و روزیى که تو را جوید و اگر پى آن نروى راه به سوى تو پوید . پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خویش منه که روزى هر روز تو را بس است . پس اگر آن سال در شمار عمر تو آید ، خداى بزرگ در فرداى هر روز آنچه قسمت تو فرموده عطا فرماید و اگر آن سال در شمار عمر تو نیست ، پس غم تو بر آنچه از آن تو نیست چیست ؟ و در آنچه روزى توست هیچ خواهنده بر تو پیشى نگیرد ، و هیچ غالبى بر تو چیره نشود ، و آنچه برایت مقدر شده تأخیر نپذیرد . [ این گفتار پیش از این در آنجا که سخن از این باب بود گذشت لیکن در اینجا روشن‏تر و گسترده‏تر است ، بدین رو بر قاعده‏اى که در آغاز کتاب نهادیم آن را از نو آوردیم . ] [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» خط قرمز معاونان رئیس جمهور با فتنه کجاست؟

قبح شکنی از دیدار با فتنه گران؛

خط قرمز معاونان رئیس جمهور با فتنه کجاست؟

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست طی سفری که روز گذشته به قم داشت، در اقدامی تامل برانگیز به دیدار با شیخ یوسف صانعی که پیش از این به «شیخ فتنه» شناخته می شد رفت.

این دیدار از آن جهت مهم و غیرقابل قبول است که در اواخر سال گذشته نیز چنین دیداری از سوی اسحاق جهانگیری معاون ول رئیس جمهور ترتیب داده شده بود که نمایندگان مجلس به آن واکنش نشان داده بودند.

جهانگیری طی سفری که اسفندماه سال گذشته به قم داشت، در دیداری با شیخ یوسف صانعی با وی به گفت و گو پرداخته بود، که نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی همان روزها و در واکنش به این اقدام، در تذکری از رییس جمهور خواسته بود که روحانی شخصا به معاون اولش تذکر دهد!

رسایی عضو فراکسیون روحانیت مجلس شوری اسلامی ضمن اشاره به دیدار جهانگیری با یوسف صانعی گفته بود: «روحانیون مجلس با امضای تذکری خطاب به رییس جمهور از ایشان خواسته اند که به معاونین و وزرا و مدیران اجرایی به منظور حفظ حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه تذکرات لازم را بدهند.»

وی با اشاره به اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال88 گفته است: «از جمله توصیه‌های امام خمینی(ره) به همه دست اندرکاران حفظ حرمت جامعه مدرسین درباره چنین موضوع مهمی است که در صحیفه امام به آن اشاره شده است. مقام معظم رهبری هم چنین تاکیداتی را در باره جایگاه جامعه مدرسین داشته اند. روحانیون مجلس معتقدند که این اقدام معاون اول به منظور شکستن این حرمت بوده و جریان افراطی در دولت قصد دارد بعد از این مرحله، دیگر مدیران اجرایی را روانه چنین دیداری تا برخی چهره هایی که در سال های اخیر و بویژه در فتنه 88 نقش داشتند را احیا کنند. تاکنون تمامی روحانیون حاضر در جلسه امروز این تذکر را امضا کرده‌اند اما بسیاری از نمایندگان غیر روحانی و بویژه برخی از چهره های سرشناس مجلس قصد امضای این بیانیه را دارند که در این مرحله بنا شد فقط روحانیون مجلس این تذکر را بدهند.»

هر چند روحانیون مجلس از رئیس جمهور خواستار حفظ حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شده بود، اما این بار و پس از گذشت تنها چند ماه یکی از معاونین روحانی در سفری به قم به دیدار «شیخ فتنه» رفته می رود.

صانعی در مدت هشت ماه فتنه 88 به عنوان یکی از حامیان اصلی میرحسین موسوی و مهدی کروبی شناخته می شد.

وی در یکی از میتینگ های انتخاباتی میرحسین موسوی در سال88 و جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم با انتقاد از دروغگویی برخی حاکمان، دروغ را بزرگ‌ترین گناه دانست و گفت: اگر کسی بخواهد دروغ بگوید رای دادن به او گناه است؛ چون او با دروغ گفتن به یک ملت خیانت می‌کند. باید پای صندوق‌های رای برویم و کسی را انتخاب کنیم که اساس کارش بر صدق و راستی است!

صانعی در حالی آن روزها موسوی را فردی صادق و راستگو معرفی می نمود که پس از پایان ساعات رای گیری و پیش از اعلام نتایج از سوی وزارت کشور، میرحسین موسوی در اقدامی تعجب برانگیر در نشست خبری با دروغی بزرگ خود را پیروز انتخابات معرفی نمود!

البته حرکت میرحسین و کروبی بر مدار بی قانونی به همینجا ختم نشد و تحرکات آشوب طلبانه آنان ماه ها کشور را دچار تلاطم نمود و شهد شیرین حضور پرشور ملت را در انتخابات ریاست جمهور به کام آنها تلخ کرد.

دیدار ابتکار با صانعی و انتشار خبر این دیدار در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست با فردی که پس از اتفاقات سال88 صلاحیت مرجعیت او از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سلب شده است، جای بسی تامل دارد. حساسیت روی این موضوع زمانی بیشتر می شود که پیش از این اهالی بهارستان به دیدار جهانگیری با صانعی واکنش جدی نشان داده بودند و اکنون ابتکار بی توجه به حساسیت های موجود در زمینه فتنه88 بار دیگر به دیدار یکی از حامیان موسوی و کروبی رفته است.

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تاریخ 12 دیماه 88 در پاسخ به سئوال برخی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم درباره وجود شاخصه های مرجعیت در عملکرد شیخ یوسف صانعی آمده بود: "با توجه به پرسش های مکرر مومنان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت می باشد."

دیدارهای مختلف با یوسف صانعی در راستای قبح شکنی رابطه مستقیم دولتمردان با اهالی فتنه در حالی صورت می گیرد که چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیئت دولت صراحتا تاکید کرده بودند که « مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»

به نظر می رسد این اقدام معاون رییس جمهور در ادامه دیدار جهانگیری با صانعی، در راستای پروژه تطهیر اهالی فتنه88 صورت گرفته و زین پس باید منتظر نفوذ سایر چهره های سرشناس حامی سران فتنه در بدنه دولت تدبیر و امید نیز باشیم!

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/7/4 :: ساعت 8:34 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 79
>> بازدید دیروز: 113
>> مجموع بازدیدها: 557864
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب