سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر نیکوترین این امّت از کیفر خدا ایمن مباش که خداى سبحان فرموده است : « از کیفر خدا ایمن نیستند ، مگر زیانکاران » و بر بدترین این امت از رحمت خدا نومید مگرد . که خداى سبحان فرموده است : « همانا از رحمت خدا نومید نباشند جز کافران » . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» «دورهمی» اهالی فتنه به بهانه آغاز به کار یک مجله

«دورهمی» اهالی فتنه به بهانه آغاز به کار یک مجله

چندی پیش مراسمی به مناسبت انتشار اولین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی پایتخت کهن برگزار شد. هرچند برگزاری چنین مراسمی (انتشار اولین شماره یک نشریه) چندان مرسوم نباشد اما کمتر کسی می‌تواند صرفاً به‌واسطه جشن آغاز به کار یک نشریه به آن خرده بگیرد.
 
اما اندکی تأمل، بررسی و پیگیری اتفاقات روی‌داده در این مراسم به‌خوبی نشان می‌دهد که نخستین شماره یک نشریه تنها بهانه‌ای برای گردهمایی برخی از چهره‌های شاخص فتنه88 به شمار می‌آمد. پایگاه خبری انصاف نیوز در خبری کوتاه در این رابطه می‌آورد: «در این مراسم جمعی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی حضور داشتند ازجمله: هاشم صباغیان، غلامعباس توسلی، محمدحسین کروبی، نرگس محمدی، فیض‌الله عرب سرخی، محسن آرمین، محمدعلی ابطحی، علی شکوری راد، سعید شریعتی و عیسی سحرخیز. در این مراسم پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد خاتمی به مناسبت انتشار این نشریه خوانده شد. فردای این مراسم، جمعی از دست‌اندرکاران این نشریه با وی دیدار کردند.»
 
نگاهی گذرا به چهره‌های حاضر در این مراسم به‌خوبی از محتوای آن و حرف‌های ردوبدل شده بین حاضران پرده برمی‌دارد:
 
هاشم صباغیان: از چهره های شاخص و بنیانگذران نهضت آزادی، وی در تاسوعای حسینی در سال 89 به دلیل اقدامات خرابکارانه بازداشت شده بود.
 
غلامعباس توسلی: او نیز یکی از چهره های سرشناس نهضت آزادی است.
 
(امام راحل در مورد نهضت آزادی نوشته بودند که خطرشان از منافقین هم بیشتر است: «آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولتِ موقتِ اولِ انقلاب شهادت می‌‏دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به امریکا است، و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین (این فرزندان عزیز مهندس بازرگان) بیشتر و بالاتر است. «نهضت آزادی» و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‏اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی‌الموالی امیر‌المؤمنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را - نعوذ باللَّه- تخطئه [نمایند]، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‏اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‏گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند.» )
 
محمد حسین کروبی: فرزند ارشد مهدی کروبی که حتی پس از اتفاقات سال88 و محکومیت فتنه گران از سوی مردم، همچنان بر مواضع قبلی خودش استوار مانده و بارها و بارها با انتشار نامه و گفت و گو با رسانه های معاند اقدام به مقابله با نظام جمهوری اسلامی نموده است. وی در اردیبهشت سال92 نیز با انتشار نامه ای هتاکانه به رهبر انقلاب نسبت به حصر سران فتنه اعتراض کرد.
 
نرگس محمدی: وی نایب رئیس گروهک کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیئت اجرایی شورای ملی صلح بوده که پس از فرار شیرین عبادی به خارج از کشور، دستورات وی در زمینه ادامه اقدامات گروه در داخل را پیگیری می نمود. انتشار بیانیه و اطلاعیه به مناسبتهای مختلف علیه ارکان مختلف نظام، تنظیم گزارشات فصلی به اصطلاح موارد نقض حقوق بشر در ایران، ملاقات با زندانیان سیاسی و سپردن پرونده وکالت آنان به وکلای کانون مدافعان، ملاقات آشکار و پنهان با سران جریان فتنه با هدف حمایت از آنان و القای وجود بحران در کشور و مطرح نمودن کانون مدافعان و شورای ملی صلح به عنوان جریانات مطرح در عرصه سیاسی کشور، اهدای جایزه به اصطلاح حقوق بشر به منتظری یک هفته پیش از مرگش، همگی از اقدامات وی در مقطع پس از انتخابات سال 88 بوده است. 
 
فیض الله عرب سرخی: وی معاون وزیر دولت خاتمی و از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است. او در جریان اتفاقات سال88 بازداشت و پس از گذشت 9 ماه و در فروردین سال 89 از زندان آزاد شد. از نکات قابل توجه در مورد عرب سرخی این بود که چهره های شاخص اصلاح طلب چون میردامادی، محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی، محمد علی ابطحی، مزروعی، هادی قابل، هادی خانیکی ، جلایی پور، محسن آرمین، جواد امام، آغاجری و مصطفی تاجزاده پس از آزادی به دیدار او رفتند.
 
در مورد عرب سرخی این نکته نیز حائز اهمیت است که ساجده عرب سرخی دختر و مریم شربتدار قدس، همسر او نیز سابقه محکومیت و بازداشتی در روزهای فتنه88 را در کارنامه سیاسی خود دارند.
 
محسن آرمین: سخنگو و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی. وی از نمایندگان مجلس ششم بود که نقشی محوری در خاطره تلخ مردم از مجلس ششم ایفا نمود. وی بعدها و در جریان اتفاقات سال 88 علاوه بر اینکه سابقه بازداشت و محکومیت در فتنه88 را داراست، در واکنش به اعترافات محمدعلی ابطحی و عطریانفر در دادگاه، روز 18 مرداد سال88 طی مقاله ای در روزنامه اعتماد نوشت: «اظهارات آقایان ابطحی و عطریانفر که صدا و سیما و رسانه های وابسته به جریان حاکم از آن به عنوان اعترافات یاد می کنند، این روزها موضوع بحث محافل مختلف و حتی گفت وگوهای مردم عادی است. بی تردید مردم عادی انتظار داشته و دارند که دست کم چهره های سرشناس اصلاح طلب در شرایط مختلف حتی در زندان و تحت شکنجه یا شرایط نامتعارف بر عقاید خود استوار باشند و در قبال نسبتی که به عنوان یک چهره سیاسی میان خود و جامعه تعریف کرده اند، رفتاری متعهدانه داشته باشند. این انتظار البته کاملاً قابل درک است. اما در نگاهی منصفانه وضعیت کسانی مانند آقایان عطریانفر و ابطحی که در شرایطی نامعلوم و بریده از عالم خارج و بی اطلاع از هر خبر و اطلاعی در سلول هایی به سر می برند که هر روز یکی از اهالی آن به سرنوشت روح الامینی ها و سهراب ها دچار می شوند، نیز باید برای ما قابل درک باشد. نمی خواهم بگویم با ابطحی و عطریانفر همان کرده اند که با محسن روح الامینی ها. شاید آری و شاید هم نه. اما دست کم این حقیقت قابل کتمان نیست که آنها در زندان ها و شرایط و تحت نظر بازجویان و صحنه گردانانی نگهداری می شوند که محسن و سهراب ها نگهداری می شوند. قصد توجیه سخنان ابطحی و عطریانفر را ندارم. حداقل آنکه این درست است که اعترافاتی که در چنین شرایطی انجام شود بی ارزش است اما مقاومت و پایداری در این شرایط بسیار ارزشمند است. »
 
محمد علی ابطحی: وی نیز یکی از چهره های سرشناس اصلاحات است که جمله معروف «تقلب اسم رمز آشوب» از یادگاری های او در جریان اعترافاتش پس از وقایع سال88 است. اعترافات او در دادگاه که بعدها از رسانه ملی نیز پخش شد بسیاری از گره های کور فتنه88 را گشود؛ هر چند همفکران ابطحی چاره ای جز انکار نداشتند و مدعی بودند که وی تحت فشار دادگاه چنین حرفهایی زده است.
 
ابطحی در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بر خلاف محمد خاتمی، از حامیان مهدی کروبی بود. وی صبح روز سه شنبه 26 خرداد در جریانات مربوط به رویدادهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بازداشت شد.
 
بخشی از اعترافات ابطحی: «انتخابات دور دهم، انتخابات متفاوتی بود و شاید انتخاباتی بود که دو تا سه سال برای آن کار شده بود و تصور می‌کنم که اصلاح‌طلبان پس از شکست در سه انتخابات برای به نوعی محدود کردن مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم حرکت کردند. بنده اعتراف می‌کنم که بخش عمده‏ای از سفرهای خاتمی به عنوان سفرهای تبلیغی بود که این سفرها بتواند توجهات را معطوف به وی کرده و خاتمی را تنها شانس پیروزی در انتخابات ایران مطرح کنند. اصلی‌ترین اتفاقی که در این انتخابات افتاد و البته در طول برگزاری، قبل و بعد از انتخابات هم مطرح بود، مسئله تقلب است. بنده البته جایی مطرح کردم که تقلب یک اسم رمز آشوب شده است که در آن لشکر سازی برای تقلب وجود داشت و تمرین پهن شدن مردم هم در خیابان‌ها هم در آن موجود بود. تمرین نگه‌داشتن گسترده مردم در خیابان‌ها در چارچوب تقلب بود که می‌توانست معنا پیدا کند. آنچه که معاون دادستان به عنوان انقلاب رنگی یا مخملی عنوان کردند بنده فکر می‌کنم ظرفیت آن در کشور وجود داشت البته نمی‌دانم که نیت آن واقعاً وجود داشته یا نه ولی اگر این ظرفیت در کشور ضعیف‌تری موجود بود، موفق می‌شد و در خصوص رسانه هم باید گفت که رنگ سبز بیشتر تبدیل به یک رسانه شده بود. اینکه هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده و موسوی خود را به عنوان رئیس‌جمهور ایران معرفی می‌کند و البته خاتمی هم در این بین به وی تبریک می‌گوید نشان‌دهنده نوعی تفاوت دیدگاه در بحث تقلب است. تقلب واقعاً در ایران وجود نداشت چرا که در انتخابات سال 84 وقتی فاصله کروبی و احمدی‌نژاد کمتر از نیم میلیون بود، وزارت کشور خاتمی نپذیرفت که کلمه تقلب مطرح شود لذا کروبی تخلف در انتخابات را مطرح می‌کرد و بنده تعجب می‌کنم که در این انتخابات با وجود اختلاف 11 میلیونی چگونه بحث تقلب پذیرفته می‌شود.»
 
علی شکوری راد: وی عضو جبهه مشارکت و از نمایندگان فعال در ماجرای تحصن مجلس ششم بود. او در 20 مهر 1389 به جرم اقدامات امنیتی علیه نظام بازداشت و پس از چند روز و در تاریخ 6 آبان همان سال به قید وثیقه آزاد شد. شکوری راد یکی از حامیان دولت روحانی بود اما درعین حال او از منتقدین وزیر اطلاعات دولت یازدهم نیز به شمار می رود چراکه معتقد است علوی موجب تشدید فشارها بر اصلاح‌طلبان امیدوار به آزادی فعالیت‌های سیاسی بیشتر شده‌است.
 
وی پس از اینکه یک سال از عمر دولت روحانی گذشته، مدعی است: «پس از یک دوره گشایش برای اصلاح‌طلبان در ابتدای کار دولت، شرایط امنیتی اکنون قدری سخت‌تر شده و می‌توانم بگویم دشواری‌ها حتی بیشتر شده است. اطلاعات سپاه، دادستانی و حتی گاهی وزارت اطلاعات در این زمینه سخت‌گیرانه‌تر از گذشته عمل می‌کنند. احضارها بیشتر شده و محدودیت‌ها نیز افزایش یافته است. مثلا تا پایان دولت قبلی من گاهی از سوی شهرستان‌ها دعوت می‌شدم و می‌رفتم و سخنرانی هم می‌کردم. ولی در طول چند ماه گذشته، چهار مورد سخنرانی من توسط وزارت اطلاعات لغو شده است. من به وزیر اطلاعات نامه نوشتم و گفتم که اطلاعات شما در شهرستان‌ها جلوی سخنرانی‌های من را می‌گیرند، در حالی که من در حمایت از دولت صحبت می‌کنم. دو مورد از سخنرانی‌های لغوشده اصلا به مناسبت سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری بود.»
 
سعید شریعتی: وی از فعالان سیاسی و اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بود. وی همچنین  از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری است که پس اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران بازداشت و در دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات محاکمه شد و پس از صدور حکم قضایی چند سال حبس تعزیری، با قرار وثیقه آزاد شد.
 
استعفا از حزب مشارکت: در چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات برخی دستگیرشدگان در جریان حوادث پس از انتخابات  در شعبه 15 دادگاه  پس از اعلام استعفای سعید حجاریان از عضویت در شورای مرکزی حزب مشارکت،  شریعتی نیز از این حزب استعفا داد. وی که  پس از قرائت متن اظهارات سعید حجاریان در دادگاه سخن می‌گفت با اشاره به اطلاعیه حجاریان درباره استعفای خود از حزب مشارکت، آن را «شجاعانه و دردمندانه» خواند. شریعتی ادامه داد: تردیدی برای من نماند که اولین و کم‏ترین کار برای من استعفا از حزب مشارکت است
 
عیسی سحرخیز: مدیر کل مطبوعات داخلی در وزارت فرهنگ و ارشاد دولت خاتمی. وی در انتخابات 88 ریاست جمهوری جزو 6-5 نفر اصلی گرداننده ستاد کروبی بود که از پس از بازداشت مدعی شکنجه در زندان شد. در جریان فتنه 88 او نیز به دلیل حضور فعال در آن و همکاری نزدیک با سران فتنه در 12 تیرماه 1388 دستگیر و راهی زندان شد. وی که از عملکرد خودش آگاهی داشت در تلاش بود تا فرار کند از این رو در مصاحبه با اشپیگل می گوید: «من مدام در حال فرار هستم و خانه عوض می‌کنم. تلفن موبایلم را هم بیش از یک ساعت در روز باز نمی‌گذارم تا نتوانند مرا را ردیابی کنند، اما احتمال اینکه هر لحظه مرا دستگیر کنند، وجود دارد.» سحرخیز، در اواخر شهریور سال 1392، برای گذراندن دوران درمان از زندان آزاد شد.
 
 آبان ماه 87 عیسی سحرخیز مدیر مسئول روزنامه های زنجیره ای در دوران اصلاحات و همکار رسانه های ضدانقلاب به دریافت پول از رسانه های دشمن در قبال مصاحبه با آنها اعتراف کرد. سحرخیز در یادداشتی که در سایت ضدانقلابی «روز آنلاین» ظاهراً به منظور اعتراض به کنترل تردد عناصر برانداز به کشور نوشت، اعتراف کرد که هدف او و دوستانش از حمله به ساختارهای نظام اسلامی و زیر سؤال بردن فرهنگ اسلامی ملت ایران از طریق رسانه‌های ضد انقلاب و «برون پایه»، «کسب لقمه‌ای نان» است.
 
اما یک سوال از وزارت ارشاد دولت روحانی:
 
نگاهی گذرا و مداقه ای بر کارنامه سیاه چنین چهره هایی حاضر در مراسم جشن آغاز به کار یک نشریه سیاسی، به خوبی نشان می دهد که چه تفکری در پسِ آن نهفته است. اما در این بین یک سوال به وجود می‌آید و آن این است که به‌راستی وزارت ارشاد دولت یازدهم با چه توجیهی مجوز فعالیت به چنین نشریه‌ای را داده است؟
 
سؤالی که البته بیش از یک سال است عده‌ زیادی به دنبال پاسخ آن گشته‌اند اما ....


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/7/25 :: ساعت 7:27 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 23
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556607
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب