سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» «دانش آشتیانی» گزینه ای که انتخاب دانشگاهیان نیست!

بررسی گزینه جدید وزارت علوم؛

«دانش آشتیانی» گزینه ای که انتخاب دانشگاهیان نیست!

نزدیک به یک سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد و با این همه، هنوز برای سامان یکی از مهم ترین وزارت خانه های دولت که سرنوشت بیش از 4 ملیون دانشجو و 70 هزار عضو هیات علمی به دست آن به هیچ تدبیری صورت نگرفته است.

تاکنون 4 وزیر از سوی دولت به مجلس معرفی شده اند که هر کدام از آنها یک رویه را پیش گرفتند و به دلیل مشارکت در فتنه یا با عدم توجه به موارد قانونی و پافشاری بر انتصاب برخی افراد مسئه دار و دخلیل در فتنه 88 و همچنین عدم مدیریت صحیح، کار را برای خود سخت کردند و موجب واکنش نمایندگان مجلس شدند.

بدون شک مساله فتنه 88 و ضرورت سلامت افراد در این مسئله به خصوص در مهم ترین و حساس ترین مشاغل دولتی نیاز به توضیح ندارد، اما به واقع دلیل سماجت دولت بر گزینه‌های مسئله‌دار و نزدیک به فتنه در وزارت علوم سوالات زیادی را بر می‌انگیزد.

جالب اینجاست که جدیدترین گزینه دولت نیز به شکلی واضح با گزینه های پیشین هم خوانی دارد و انتظار این بود که در چنین شرایط حساس سیاسی(و هم زمانی با مذاکرات هسته‌ای) دولت تدبیر و امید با معرفی گزینه ای بدون حاشیه موجب اتلاف انرژی قوای مجریه و مقننه نشود.

دانش آشتیانی؛ از اظهارت عجیب در مورد بسیج دانشجویی تا نزدیکی به فتنه گران

اگرچه که وزیر پیشنهاد در سوابق خود از حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا ریاست مجتمع آموزشی مفید(وابسته به دانشگاه مفید و آیت الله موسوی اردبیلی) را ذکر کرده است اما این شخص در زمان تشکیل بسیج دانشجویی با فرمان امام خمینی(ره) اظهار نظر عجیبی داشته است.

در نقل قول عجیبی که در کتاب «دفتر دانش، تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران به روایت دکتر مصطفی معین» از  فخرالدین احمدی دانش آشتیانی منتشر شده، آمده است:

«طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم.

یادم می‌آید که آقای‌ هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید.»

قائم مقام معین در وزارت علوم دولت اصلاحات، در فتنه 88 به علت ارتکاب مسائل امنیتی توسط نهادهای ذی ربط احضار شد و هم اکنون نیز عضو حلقه اصلی جریان فتنه در وزارت علوم به شمار می رود. جلسات محفلی وی و دیگر همکارانش در وزارت علوم نیز به صورت هفتگی و منظم در خصوص سیاست گذاری کلان آموزش عالی در اماکن واقع در شمال تهران برگزار می شود.

شوربختانه این گزینه نیز از نزدیکان "توفیقی، میلی منفرد، ظریفیان و خانیکی" است که دولت به خوبی می داند نمایندگان ملت به خاطر فعالیت های این حلقه در فتنه 88 حساسیات ویژه ای نسبت به آنها دارند.

فعالیت آشتیانی در فتنه 88 چنان مشهود بود که کریمی قدوسی در این باره تصریح کرد: «افراد مشرف به فضای فتنه  88 و  جریان دانشگاه‌ها در این فتنه امروز در مجلس اعلام کردند که فتنه 88 {در دانشگاه ها} توسط 3 نفر  هدایت و رهبری می‌شد که یکی از آن رهبران، آقای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی بود.»

مخالفت ها در مجامع سیاسی و دانشگاهی

از سوابق سیاسی آشتیانی که بگذریم، با مخالف خوان هایی روبرو می شود که شامل افراد مهمی در جریان های علمی و سیاسی می شود.

این استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی در سال 1378 گزینه اول شورای شهر اول برای شهرداری تهران بود اما عبدالله نوری رییس شورا و عضو پرنفوذ آن مخالفت کرد و حتی روزنامه سلام خبر از قهر نوری داد تا این که معرفی دانش منتفی شد.

علت مخالفت عبدالله نوری این بود که دانش را یک چهره صرفا دانشگاهی می دانست و معتقد بود شهردار باید شخصیت اجرایی با صبغه سیاسی باشد و این در حالی است که یک وزیر نیز لازم است سوابق مدیریتی و اجرایی کلان و جدی در کارنامه خود مخصوصا در زمینه مرتبط داشته باشد. لازم به ذکر است بالاترین سمت مدیریتی دانش آشتیانی مرتبط با امور پشتیبانی و عمرانی بوده است که عملا به امور مدیریتی آموزش عالی مرتبط نیست.

از سوی دیگر در میان افراد صاحب نام دانشگاهی نیز نظراتی در رابطه با سیاسی کاری های وزیر پیشنهادی وجود دارد که پروفسور «محمد حسین حامدی» ریاست اسبق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص معرفی "احمدی دانش آشتیانی" به عنوان وزیر جدید علوم گفته است:

«دکتر آشتیانی در بدو امر با آموزش و پروش فعالیت خود را شروع کرده و در ایتدا با فوق لیسانس و جایگاه مربی وارد آموزش عالی شده؛ وی سپس دکتری خود را دریافت و ارتقا جایگاه یافت.»

پروفسور حامدی در ادامه افزود:

«هرچند وی فردی توانمند در حوزه مسائل اجرایی است ولی در عرصه علمی فردی کاملا معمولی بوده و چنانچه که رزمه ایشان نشان می‌دهد دکتر آشتیانی دانشیار هستند.»

وی خاطر نشان کرد: «دانش آشتیانی از نظر سیاسی مواضعی کاملا شبیه مصطفی معین وزیر اسبق علوم دارد و مشی او را دنبال می کند.»

جالب اینجاست که علی رغم ادعای دولت مبنی بر اهمیت دادن به نظر دانشگاهیان، احمدی آشتیانی جزء گزینه های پیشنهادی دانشگاهیان نبوده است و پروفسور حامدی با اشاره به نامه جمعی از اساتید خواجه نصیر به رئیس‌جمهور نوشت:

«ما از نظر فرد اصلح نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور نوشته بودیم و 3 نفر را پیشنهاد داده بودیم که آقای دکتر صالحی و دیگران در میان گزینه‌های پیشنهادی بودند و مدنظر ما این بود که این افراد کسانی باشند که از وضعیت جناحی موضوعی پشت سر آنها نباشد.»

متاسفانه باید گفت که جدیدترین انتخاب دولت نیز اقبال بسیار کمی برای رای آوری در مجلس دارد و با وجود اعتماد بالای مجلس به دولت و میانگین 204 رای اعتماد به کابینه روحانی(در حالی که میانگین آراء مثبت به کابینه احمدی نژاد 173 رای بوده است) دولت هم چنان ساز ناسازگاری را با مجلس کوک می کند.

لازم است تا دولت محترم نیز رویه ای متقابل را در برابر مجلس شورای اسلامی پیش گیرد و با احترام به خطوط قرمز نظام و نمایندگان خانه ملت، موجبات آرامش سیاسی در فضای حساس کنونی را فراهم آورد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/8/22 :: ساعت 8:4 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 41
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556625
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب