سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز است که نشانه اصابت رأی است : خوب برخورد کردن و نیک گوش کردن و پاسخ نیکو دادن . [امام صادق علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حرف هایی که روحانی از شنیدن آنها فرار کرد

حرف هایی که روحانی از شنیدن آنها فرار کرد

حمید رسایی در یادداشتی که در سایت شخصی اش منتشر شده به تشریح گفت و شنود خود با رئیس جمهور در صحن علنی پرداخت و نوشت: امروز معلوم بود تکلیف صندلی خالی کابینه مشخص می شود و گزینه پیشنهادی روحانی به دلیل تفاوت های علمی، مدیریتی و سیاسی با دو نفری که قبلا معرفی شدند و رأی نیاوردند، مورد قبول نمایندگان قرار می گیرد. 
 
 آقای روحانی امروز به مجلس آمده بود اما ظاهرا نه برای راضی کردن نمایندگان و رأی اعتماد گرفتن برای آقای فرهادی بلکه می خواست یکبار دیگر آرای لب مرزی و جایگاهش در افکار عمومی را به رخ نمایندگان مجلس بکشد و با زبان بی زبانی آنها را تهدید کند که اگر با من مخالفت کنید، در انتخابات آینده مجلس – که یک سال نیم دیگر است – رأی نخواهید آورد!
 
رئیس جمهور امروز در مجلس گفت: «با دموکراسی در جایی که نظرات نهادهای قانونی با افکار عمومی مردم منطبق است، کار خیلی سخت پیش نمی‌رود، اما شما می‌دانید که در فراز و نشیب و در سال‌های مختلف و در انتخابات‌های گوناگون،‌ افکار عمومی مردم ایستا نیست و در نقطه 5 یا 4 سال پیش نمی‌ایستد. افکار عمومی مانند نهر زلال و روان است.
 
 به هر حال افکار عمومی تغییر می‌کند و ما همواره باید با فکر مردم و در کنار افکار آنها باشیم. البته افکار عمومی مردم از چارچوبی تبعیت می‌کند.
 
 معمولا اکثریت قاطع مردم خطا نمی‌کنند. آخرین انتخاباتی که افکار مردم را دیدیم و باید معیار ما باشد، 24 خرداد است. در این انتخابات گفتمان و فردی مورد تایید و انتخاب مردم قرار گرفته که اگر این فرد با نفر بعدی آرایش یک میلیون رای بود، احتمال نزدیک بودن گفتمان وجود داشت. اما اگر گفتمانی رأی آورده که با نفر بعدیش 13 میلیون رای و 3 برابر نفر بعدی است و تا این اندازه اختلاف رأی دارد، نشاندهنده آن است که این افکار و گفتمان مورد تایید قاطع مردم است. ضمن اینکه گفتمان نفر دوم هم با نفرات بعدی تفاوت زیادی نداشته است.»
 
 ظریفی می گفت این بار هم که آقای آشنا سکوت کرده بود و سخن تحریک آمیزی علیه مجلس نگفت، آقای روحانی جای خالی مشاورش را پر کرد. بسیاری از نمایندگان و حتی برخی از معاونین پارلمانی دولت از سخنان ایشان تعجب کرده بودند و می گفتند با این سخنان رئیس جمهور، ظاهرا آقای روحانی دلش نمی خواهد دکتر فرهادی رأی بیاورد. تحرک چند تن از حامیان اصلی دولت در مجلس هم به همین سمت و سو بود. برای ما هم این رفتار عجیب بود.
 
 شاید این برداشت خیلی هم بی ربط نبود خصوصا که با شکستن کلید خوشبینی به آمریکا در سالگرد توافقنامه ژنو و ادامه تحریم ها و توهین ها تا هفت ماه دیگر – که به دلیل ماهیت استکباری غربی ها تا هفتاد سال دیگر هم ادامه خواهد داشت – دولت محترم بدش نمی آمد که در فضای رسانه ای کشور، موضوعی  انند رأی نیاوردن مجدد وزیر علوم برای سرگرم کردن افکار عمومی داشته باشد.
 
 اما در این تصاویر من به روحانی چه گفتم که چشم دوربین ها آن را ضبط کرده و در رسانه ها منتشر شده است. رفتم کنار صندلی تکی ردیف اول که جایگاه اختصاصی رئیس جمهور است و به آقای روحانی گفتم: چرا اینگونه سخن گفتید؟ مگر به دنبال رأی آوری وزیری که معرفی کرده اید، نیستید؟  آقای روحانی خندید و گفت: من که چیزی نگفتم، ما همه برای خدمت آمده ایم، هم مجلس و هم دولت، باید با هم مشکلات را حل کنیم.
 
 گفتم آقای روحانی اگر معتقدید که در افکار عمومی جایگاه خوبی دارید چرا مذاکرات هسته ای را محرمانه کرده اید؟ آن که در مذاکرات مقابل شما نشسته مگر دشمن نیست؟
 
 آقای روحانی گفتند: قطعا طرف مقابل دشمن ماست که مذاکره می کنیم و چیز محرمانه ای نداریم. همه چیز شفاف است و آنها هم می دانند.
 
 گفتم: آقای رئیس جمهور حرف من هم همین است. شما بر خلاف تیم مذاکره کننده قبلی که اعلام می کرد در برابر دوربین ها حاضر است مذاکره کند، مذاکرات را محرمانه کرده اید؛ در حالی که در دو جا یک موضوعی را پنهان می کنند و محرمانه می شود. یکی وقتی می خواهیم دشمن از آن محتوا مطلع نشود مثل تصویب بودجه نهادهای امنیتی و نظامی ولی در خصوص موضوع هسته ای که مذاکره با دشمن است و آنها هم بلادرنگ محتوای مذاکره را در اختیار اسرائیل و شیخک های خلیخ فارس می گذارند پس دلیل محرمانه بودن مذاکرات این نیست اما گاهی به دلیل دیگری هم محتوایی محرمانه می شود و آن وقتی است که ضرر بزرگی کرده ایم و می خواهیم دوست نفهمد چون اگر بفهمد عصبانی و ناراحت می شود مثل دانش آموزی که کارنامه مردودی به خانه می برد و آن را از دیگران پنهان می کند یا وقتی بیماری صعب العلاج فردی را پنهان می کنند و به کسی نمی گویند. 
 
 آقای روحانی فقط خندیدند و گفتند اینطور نیست ما ان شاءلله خواهیم گفت که چگونه از حقوق ملت دفاع شده …
 
 گفتم: آقای روحانی شما در توافقنامه ژنو 28 امتیاز نقد داده اید و 8 امتیاز نسیه گرفته اید و بعد از یک سال در وین مجددا همین امتیازات را داده اید اگر بیشتر نباشد. پررویی و زیاده خواهی طرف مقابلتان به خاطر متن غیر حقوقی توافقنامه ژنو است …
 
 و برادر حسین فریدون وارد بحث شدند و گفتند: دیر شده باید به جلسه ای برسیم و آقای روحانی با لبخندی از صندلی خود بلند شدند و رفتند در حالی که علی مطهری داشت مخالفت می کرد …


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/9/5 :: ساعت 9:29 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 80
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556664
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب