سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که اندیشه اش را به کار اندازد، به پاسخ خود می رسد . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» توهم به سبک علی مطهری + فیلم

توهم به سبک علی مطهری + فیلم

 توهم به سبک علی مطهری + فیلم

پس از چهار سال که از فتنه 88 می گذشت بازهم فرصتی فراهم شد تا در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی و وعده وعید های نامزدهای ریاست جمهوری ، رفع حصر به عنوان یک مطالبه از سوی عده ای مطرح شود .

حسن روحانی که روی کار آمد فرصتی بود تا اصلاح طلبانی که برای خود در دولت تدبیر و امید سهمی جدی قائل بودند با فشار به رییس جمهور منتخب رفع حصر را به طور جدی مطرح و رسانه ای کنند .

هر چند روحانی توانست در برخورد با موضوع رفع حصر سران فتنه که اتفاقا خود او هم در تبلیغاتش بصورت  غیر مستقیم به آن پرداخته بود به نحوی عمل کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب اما با توجه به فضایی که در رسانه های کشور فراهم شده بود فرصتی پیش آمد تا حامیان فتنه موضوع رفع حصر سران فتنه  را رسانه ای و بصورت جدی پیگیری کنند  .

از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت روحانی دیگر به راحتی می شد درباره رفع حصر سران فتنه صحبت کرد . موضوعی که قبل از آن به خظ قرمز نظام تبدیل شده بود . خیلی زود حصر به عنوان عملی غیر قانونی مطرح شد ورفع حصر سران فتنه به عنوان مطالبه ای جدی در میان رسانه های زنجیره ای داخلی و خارجی پیگیری شد .

در این راستا تضعیف جایگاه شورای امنیت ملی و تشکیک در جایگاه قانونی آن در دستور کار قرار گرفت که دلیل آن هم مشخص بود . حکم حصر خانگی برای سران فتنه مصوبه ای بود که پس از فتنه 88 از سوی شورای امنیت ملی به تصویب رسید .

حامیان فتنه حالا در جایگاه حقوقدان به محتوای اصول قانون اساسی هم اشکال وارد کردند و عملکرد قوه قضاییه را هم زیر سوال بردند  .اما درآخرین گام مسئله امنیت و مصالح ملی ، بهانه رفع حصرسران فتنه شد .

از بین همه کسانی که در این مدت در تلاش برای رسانه ای کردن موضوع حصر سران فتنه بودند نام علی مطهری بیش از دیگران شنیده می شد .

((این افراد باید به اشتباهات خود اعتراف کرده و از مردم عذرخواهی کنند در بحث قضایا و حوادث پس از انتخابات باید به اشتباهات و اتهامات دو طرف ماجرا مخصوصا موسوی و احمدی‌نژاد رسیدگی شود. البته من تقصیر موسوی را بیش‌تر می‌دانم و معتقدم مردم با این کار آرام خواهند گرفت))

این سخنان علی مطهری در آبان ماه 1388 است و این هم سخنان همان علی مطهری در دی ماه 1393یعنی همین چند روز پیش که هم باعث بر هم خودن نظم جلسه عمومی مجلس و البته نیمه تمام ماندن نطقش شد و هم خوراکی اساسی برای رسانه های هم سوی داخلی ورسانه های  بیگانه .

سخنانی که برای بسیاری از رسانه های اصلاح طلب همسو از او یک قهرمان ساخت .تا اینگونه روزنامه صبح دوشنبه عکس و تیترهای صفحه خود را به او و سخنانش اختصاص دهند .

علی مطهری گویا از اظهار نظرهای خود پس از فتنه 88 به شدت پشیمان است . و گویی در راستای جبران آن برآمده و اصرار دارد برای سران فتنه کاری کند . او در این راه از هیچ اقدامی مضایقه نکرده است . تلاش های معنی دار او آن هم در ماه هایی که به انتخابات دهم مجلس نزدیک می شویم الحق والانصاف سران فتنه و حامیان آن ها را شرمنده کرده است . بسیاری از بزرگان در این مدت مطهری را دعوت به تعقل بیشتری کرده اند ، خیلی هاهم  مستقیم و غیر مستقیم از او خواسته اند که حرمت پدر شهیدش را نگه دارد و به او گوش زد کردند که این ها از جنس همان منافقینی هستند که خون شهید مطهری را مباح دانستند . لجاجت های علی مطهری ادامه پیدا کرد . او اصرار دارد که با بی منطقی که به ظاهر موجه هم به نظر می رسد موضوع حصر را غیر قانونی جلوه دهد . به رییس قوه قضاییه  قوه قضاییه نامه می نویسد و با زیر سوال بردن قانون اساسی باز هم حصر را خلاف قانون و در تضاد با شئون انقلاب می داند . نامه ای که پاسخ محکم رییس قوه قضاییه را به دنبال دارد :

«ایشان تفاوت حبس و حصر و اعمال مجازات‌ها را نمی‌داند و منطوق اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی در اختیارات شورای عالی امنیت کشور را درک نمی‌کند، یا از آن تغافل می‌نماید و یا آن که تمایل به حمایت بی‌قید و شرط از سران فتنه، ایشان را از توجه به موازین حقوقی باز داشته است؛ زیرا وی با حذف برخی واژه‌های اصل یکصد و هفتاد و ششم، چنین وانمود کرده که شورای عالی امنیت کشور صرفاً وظیفه‌ی «رصد امنیت داخلی و خارجی» را دارد، در حالی که در اصل یکصد و هفتاد و ششم آمده است:‌ «بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی» و از صراحت اصل مذکور می‌توان نتیجه گرفت حصر سران فتنه در مقام رفع یکی از تهدیدهای علیه امنیت کشور بوده است. کما اینکه این گونه تصمیم در شورای عالی امنیت ملی مسبوق به سابقه هم بوده است.»

لجاجت های علی مطهری ما را به یاد همان لجاجت های موسوی و کروبی می اندازد که 8 ماه کشور را به کام تلخ فتنه کشاند . آن روزها و هم کوچک و بزرگ در تلاش بودند تا سران فتنه را از آنچه توهمش را در سر داشتند آگاه کنند  اما نشد ...

علی مطهری هم امروز توهم یک منجی دارد تا آنجا که معترضان خود در مجلس را سپاهیان عمر سعد می بیند و بلاتشبیه لابد خود را از شهدای کربلا ...

توهم است که در شرایط سختی که کشور از یک سو با بحران قیمت نفت مواجه است و از طرف دیگر شرایط سخت اقتصادی بر مردم حاکم است و از سوی دیگر بیش از هرچیز وضعیت فرهنگی کشور نیاز به کار جدی نمایندگان مردم دارد ، رفع حصر می شود اولویت مجلسی که قرار است راه گشای مشکلات مردم باشد .

آقای مطهری آرام ، عاقل و باهوش باشید همین!

 

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/10/29 :: ساعت 4:48 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 45
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556629
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب