سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای آدمی زشت است که عملش از دانشش کمتر باشد و کردارش به گفتارش نرسد . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» گزارش حقوق بشر هم مصرف داخلی دارد؟

سوالی از سیاستمداران دولت اعتدال؛

گزارش حقوق بشر هم مصرف داخلی دارد؟

انتشار گزارش سالانه «حقوق بشر» از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، حاوی پیام‌ها و نکات پرشمار برای اهالی دولت یازدهم بود. علاوه بر این، اصل ارائه چنین گزارشی از سوی حکومت آمریکا، خود محل بروز پرسش‌های متعدد است.
 
کدام گزارش حقوق بشر؟
گزارشی که در پوششی انحرافی و تحت‌عنوان «حقوق بشر» و به‌صورت سالانه از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و به‌سفارش کنگره این کشور منتشر می‌شود، امسال درباره 80 کشور دنیا اظهار نظر کرده است!
این گزارش برخلاف حجم بالا، دارای معایب و مجهولات پرشماری است. مواردی مانند:
 
الف) چرا موضوع حقوق بشر در کشور بحرین از قلم افتاده است؟ آیا عدم وجود حق رأی در این جزیره و سرکوب گسترده ،کشتار بی‌رحمانه و شکنجه‌های وحشیانه مردم بحرین دارای اهمیت نیست؟ تشکر از حاکمیت بحرین به چه دلیل است و آیا واقعاً این کشور طبق ادعای آمریکا، طی سال گذشته عرصه تلاش آل خلیفه برای بهبود دموکراسی و حقوق‌بشر(حتی با تعریف آمریکایی این اصطلاح) بوده است؟
ب) آیا فرصت و زمان بسیار زیادی که برای تهیه گزارش اصطلاحاً «حقوق‌بشر» صرف شده است، نمی‌توانست صرف رسیدگی به موضوعات دیگری شود؟ مثلاً:
 
-      وضعیت اسفناک زندان‌های آمریکا
-      فساد گسترده، نقض حقوق فردی و رسوایی‌های اخلاقی میان سربازان آمریکا
-      کشتارهای متعدد در مدارس آمریکا در نتیجه آزادی حمل اسلحه گرم
-      تبعیض نژادی در کشور آمریکا
-      ادامه حمله پهبادهای آمریکایی به مردم بی گناه شمال پاکستان
-      کشتار غیرنظامیان افغان از سوی نظامیان آمریکایی و هم‌پیمانانشان
 
ج) آیا حمایت گسترده تسلیحاتی و لجستیکی از شورشیان و تروریست‌های غیر سوری در خاک سوریه، نقض حقوق بشر نیست و آیا بهتر نیست که نهادهایی مانند کنگره و وزارت خارجه آمریکا، در این‌باره به افکار عمومی این کشور و مردم دیگر کشورهای دنیا پاسخگو باشند و زمان خود را در این راه صرف کنند؟
 
ادعاهای نخ‌نمایی که دیگر مضحک هم شده است
سخنان تکراری آمریکا درباره آنچه «حقوق‌بشر» می‌نامد، دیگر به عادت مردم دنیا تبدیل شده است. در این میان، بازتولید ادعاهای نخ‌نما درباره ایران، دیگر تبدیل به یک لطیفه تکراری شده که توان خنداندن کسی را ندارد.
 
در همین رابطه بد نیست با هم مروری بر موارد مورد اشاره آمریکایی‌ها داشته باشیم:
الف) طی این گزارش ضمن اعتراف به حضور گسترده مردم در انتخابات خرداد ماه سال 92، ادعا شده است:
«علی‌رغم حضور گسترده مردم در انتخابات 14 ژوئن(24خرداد)، فرآیند رد صلاحیت‌ها که هیئت‌های غیرمنتخب آنها را براساس معیارهای دلبخواهی اعمال می‌کنند و همچنین وضع محدودیت علیه انجمن‌های مدنی، رسانه‌های نوشتاری و الکترونیکی و نظارت ناظران معتبر غیردولتی باعث شد آزادی‌ها و بی‌طرفی نظام انتخاباتی همچنان زیر سؤال باشد.»
مطابق این گزارش، انتخابات آمریکا که با سیستم رأی الکترال برگزار شده و ارزش رأی همه مردم در آنها یکسان نیست، کاملاً سالم بوده و براساس معیارهای دلبخواهی نیست حال آنکه در کشور ما، موضوع رد صلاحیت‌ها یک امر دلبخواهی است!
ظاهراً تنظیم‌کنندگان این گزارش، فراموش کرده‌اند که کاندیداهای ریسات‌جمهوری آمریکا، قبل از حضور رسمی در تبلیغات انتخاباتی، مجبور به حضور در سرزمین‌های اشغالی و تملق‌گویی برای صهیونیست‌ها هستند و لابد این امر یعنی انتخابات آزاد و حاکمیت مستقل!
 
البته باید به‌یاد داشته باشیم که اصولاً آمریکا تمایل دارد تا در ممالک اسلامی، یا دموکراسی‌های جعلی همچون «جمهوری آذربایجان» حاکم باشد یا دیکتاتوری(مانند عربستان و سایر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج همیشه فارس)
 
ب) جالب اینجاست که در این گزارش از رد صلاحیت افراد در انتخابات  پیشین از جمله هاشمی رفسنجانی انتقاد شده است!
البته این توقع به‌جا وجود دارد که رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، سریعاً و قویاً به این سخنان واکنش نشان دهند اما باید از آمریکائی‌ها نیز سئوال کرد که با کدامین هدف به بیان این سخنان اقدام کرده‌اند؟ مگر نه آن است که با پرونده‌سازی‌های مشکوک، ضمن ایراد اتهامات دروغین، سالیان سال است که آقای هاشمی رفسنجانی را به‌سب مسائل مختلف محکوم می‌کنید؟ آیا این سخنان مداخله‌جویانه شما، در ادامه فتنه88 و با هدف ایجاد تفرقه میان مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست؟
 
ج) وزارت خارجه آمریکا در این گزارش ضمن دفاع از بهائیان ایرانی، از تبعیض‌های قانونی علیه همجنس‌بازان انتقاد کرده است.
البته دفاع از فرقه ضاله بهائیت موضوع عجیبی نیست چرا که این تشکیلات انگلیسی، اکنون مستقیماً از سوی صهیونیست‌ها اداره می‌شود. از سوی دیگر اصولاً صهیونیست‌ها، گردانندگان اصلی سیاست‌های آمریکا به‌حساب می‌آیند؛ لذا دفاع از این فرقه محرف، امری کاملاً طبیعی است.
همچنین موضوع دفاع از آنچه حقوق همجنس‌بازها خوانده می‌شود، در کنار اخبار منتشر شده درباره مسئولان بلندپایه آمریکا و بعضی اعضای خانواده‌های آنها، تکمیل کننده یک پازل جالب است.
آمریکا براساس برنامه‌های صهیونیسم بین‌الملل، در تلاش برای اشاعه فساد و فحشا در سراسر گیتی و همه ممالک عالم است؛ لذا با طرح چنین سخنانی می‌کوشد تا ضمن ترویج مفاسد اخلاقی، اینگونه القا کند که در دیگر کشورها نیز، باید بعضی از انحرافات را به‌رسمیت شناخته و حتی مورد تشویق قرار داد!
 
د) در این گزارش از عدم جدایی دین از سیاست و تاثیر روحانیون بر حکومت انتقاد شده است.
 
با توجه به آنکه روحانیت آگاه خصوصاً علمای شیعه، همواره در مقام سدی عظیم در برابر تجاوزات استعمار از جمله آمریکا به ایفای نقش پرداخته‌اند، بدیهی است که این دولت ظالم، خواهان عدم حضور دین در عرصع سیاست باشد تا بتواند به اهداف شوم خود در همه کشورهای اسلامی دست پیدا کند.
 
ه) عذرا ضیا، مدیر کل دموکراسی، حقوق بشر و امور کارگری وزارت امور خارجه آمریکا، مدعی شد؛ در ماه‌های نخست فعالیت دولت جدید در ایران، موارد اعدام‌هایی که «بدون طی روند صحیح قضایی» به اجرا گذاشته شده‌اند، افزایش یافته است.
خوب است آمریکائیان بدانند که روند اعدام در کشور ما اولاً کاملاً جدا از قوه مجریه یعنی دولت بوده و یک روند کاملاً قضایی، پیچیده، دقیق و مطابق قوانین اسلامی است؛ قوانینی که منطبق با روح انسان و زمینه‌ساز تعالی و کمال آن محسوب می‌شود. البته آمریکا نمی‌تواند رسماً اصل وجود مجازات اعدام را زیر سئوال ببرد چون خود نیز با روشهایی مانند صندلی الکتریکی و یا تزریق زهر، اقدام به اجرای اعدام‌هایی می‌کند که در مواردی بسیار سئوال‌برانگیز بوده است. مثلاً موضوع اعدام بعضی از بیماران روانی و یا افرادی که سال‌ها بعد از عدام، بیگناهی‌شان ثایت شده است.
 
پیامی روشن برای دولت‌مردان «اعتدال» خصوصاً وزارت خارجه
 
مدیر کل دموکراسی، حقوق بشر و امور کارگری وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفته است:‌ « (در ایران) قدم‌هایی برداشته شده، مانند آزادی بعضی از زندانیان سیاسی در پاییز گذشته ولی به طور کلی باید بگویم وضع (حقوق بشر در ایران) همچنان بد است».
پیش از این نیز وزارت خارجه کشور چین با انتشار بیانیه ای نسبت به اتهاماتی که در گزارش حقوق بشر آمریکا به این کشور نسبت داده شده بود موضع گرفته و این اتهامات را دخالت در امور داخلی چین اعلام نموده بود.
حال دولت اعتدال که به انجام مذاکره با آمریکا افتخار کرده و راه حل مشکلات اقتصادی را در مذاکره با آمریکا و متحدانش جستجو می‌کند، باید پاسخگوی سئوالات متعددی باشد:
الف) افکار عمومی خواهان توضیح دولت هستند تا بدانند که عقب‌نشینی‌های گفتمان «اعتدال» در برابر آمریکا، چه دستاوردی برای کشور داشته است؟
ب) چرا برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، آمریکا روز به روز وقیح‌تر می‌شود و فضای انفعال بیش از ایام گذشته، بر فضای سیاست‌خارجی دولت «تدبیروامید» سایه می‌افکند؟
ج) برنامه وزارت خارجه برای تنبیه سیاست‌مداران زورگوی آمریکایی چیست؟ آیا با وجود این گزارش، باز هم «محمد جواد ظریف» با لبخندی دیپلماتیک، پای میز مذاکرات هسته ای با طرف آمریکایی خواهد نشست؟
د) بهتر نیست دولت یازدهم، با همان شدتی که منتقدان داخلی را مورد عنایت قرار می‌دهد، دشمنان خارجی ملت را نیز مورد توجه خود قرار داده و از آنان بابت رفتارهایشان، توضیح بخواهد؟ به‌عنوان مثال آیا قرار نیست سفیر سوئیس (به‌عنوان حافظ منافع آمریکا) احضار شده و اعتراض رسمی دولت به گزارش مداخله‌جویانه فوق، به وی ابلاغ شود؟


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/12/11 :: ساعت 9:54 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 214
>> بازدید دیروز: 194
>> مجموع بازدیدها: 560099
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب