سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دوست واقعی ظریف، جاسوسی یهودی- آمریکایی بود

تسلیت به وزیر خارجه دولت یازدهم

دوست واقعی ظریف، جاسوسی یهودی- آمریکایی بود

ریچارد نلسون فرای، جاسوس یهودی- آمریکایی، در سن 94 سالگی درگذشت تا با مرگ خود، عده‌ای از علاقه مندانش را اندوهگین کند!

این جاعل تاریخی را می‌توان نقطه اشتراک جریانات فتنه دانست به طوری که لیدرهای این جریانات، تماس‌های مختلفی با او داشته و هرکدام در دوران حضور در قدرت خود تلاش کردند تا در نوشابه بیشتری برای وی باز کرده و در خدمت رسانی به او گوی سبقت را از دیگری بربابند.

اوج این اظهار ارادت و علاقه را می‌توان در پیام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت یازدهم، در غم فراق "ریچارد فرای" مشاهده کرد. ظریف در پیام توئیتری خود می‌نویسد: "درگذشت پرفسور ریچارد فرای عمیقا اندهگین‌ام ساخت؛ یک دوست واقعی و محقق مسائل ایران. میراث عظیم وی برای همیشه جاودان خواهد ماند. خداوند روحش را قرین رحمت کند"!


پیام توئیتری ظریف برای مرگ ریچارد فرای


اما "ریچارد فرای" کیست که مرگش در سن 94 سالگی، موجب اندوهگین شدن ظریف شد؟

در سال 1376، وزارت اطلاعات با انتشار کتابی با عنوان "هویت" درباره او دست به افشاگری زده است. در صفحه 131 این کتاب که در 375 صفحه توسط انتشارات حیان به چاپ رسیده، اینگونه آمده: "ریچارد فرای چندی پیش به دعوت و تلاش برخی روشنفکران داخلی به ایران سفر کرد و در طول اقامت خود در تهران با استفاده از برخی عناصر ناآگاه اقدام به جمع آوری گسترده اطلاعات محرمانه کرد. ریچارد فرای که همکاری به ظاهر علمی او با سیا امری آشکار است در این سفر تا آنجا پیش رفت که حتی برای جذب برخی مدیران اجرایی و آموزشی کشور اقدام کرد که البته این تلاش با برخی هوشیاری‌ها ناکام ماند".

همانگونه که مشاهده می‌شود براساس خبر آشکاری که از سوی وزارت اطلاعات منتشر شده، "ریچارد فرای" یک همکار (بخوانید جاسوس) سازمان سیا آمریکاست که در پوشش ظاهری علمی و با نزدیک شدن به افرادی که ادعای روشنفکری دارند، نسبت به جمع آوری اطلاعات محرمانه از ایران مبادرت ورزیده است.

او در کنار جاسوسی، به جعل تاریخ ایران نیز روی آورده بود به نحوی که کتاب قابوس نامه (که به کاپوس نامه فرای معروف شد) به جهت انتشار برخی جعلیات و اباطیل راجع به ایران، به شدت زیرسوال رفت و مجتبی مینوی در آن باره مطالبی را منتشر نمود. (کاپوس نامه‌ی فرای، تمرینی در فن تزویر شناسی، نامه‌ی بهارستان، دفتر پنجم، ص 168)

این جاسوس یهودی- آمریکایی در حوزه فکری و نرم افزاری توانسته بود ذهن برخی مدعیان ایراندوستی و باستان گرایی را معطوف به خود کند و با تاریخ سازی جعلی از گذشته‌ای که کمتر اطلاعاتی پیرامون آن در دست هست، خود را به عنوان یک ایران شناس و شرق شناس معرفی کرده بود.

در کنار این مسأله، روابط مشکوک وی با سرشاخه‌های فتنه نیز نشان از تحرکات پشت پرده سیاسی او می‌داد. روزنامه کیهان درباره رابطه "محمد خاتمی" به عنوان یکی از سران فتنه با "ریچارد فرای" می‌نویسد: "تعامل این دو از هنگام به قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان در دوم خرداد 1376 شتاب بیشتری گرفت و ایده‌هایش درباره «تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران باستان» یکی از پارادایم‌های غالب در حیطه «ایران‌شناسی» و تحقیقاتِ علوم انسانی به شمار می‌رفت، چنان که سال 1382 رئیس‌جمهور خاتمی در پیامی به مناسبت بزرگداشت ریچارد فرای در دانشگاه کلمبیا بر این نفوذ صحه گذاشت. خاتمی 8 سال پیش در اولین سفرش به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، فرای را در بوستون دید و سال پایانیِ ریاستش بر دولت اصلاحات با همکاری ایرج افشار یزدی جشن مفصلی را برای تجلیل از او ترتیب داد. از آن دیدار صادق خرازی رابط و هماهنگ‌کننده ملاقات‌های رئیس‌جمهور خاتمی با فرای بود و در آخرین سفر و شام آخر «ضیافت بلوط سبز» نیز، خرازی این‌بار با یک کروات مشکی کنار دستِ دیویدسن و فرای و خاتمی نشست."

ریچارد فرای پس از ریاست‌جمهوری خاتمی رفت‌وآمدهایش به تهران و شیراز و اصفهان ادامه یافت. او خرداد 1384 در اوج رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به ایران آمد. او همچنین 6 ماه بعد دوباره به ایران آمد و در همین سفر دیدار مفصل دیگری با محمد خاتمی و غلامرضا اعوانی (رئیس پیشین انجمن حکمت و فلسفه) داشت.

"ریچارد فرای" از دهه 1330 با عوامل مستقیم انگلیس در ایران مانند «اسدالله علم» (نخست‌وزیر و وزیر دربار) و «شجاع‌الدین شفا» (معاون وزیر دربار و ایدئولوگ سلطنت پهلوی) آشنا شد و ضیافت‌های متعددی به افتخار این جاسوس انگلیسی- آمریکایی برپا گشت. فرای که پیش از انقلاب همه انرژی خود را معطوف به تبلیغ «تاریخ ایران باستان» و اثبات صحت ادعاهای حقوق بشری «منشور کوروش» کرده بود، پس از انقلاب اسلامی توانست نفوذ خود را در حیاط خلوت دولت‌های کارگزاران و اصلاحات احیا کند و با انتشار پیام تسلیت توئیتری ظریف، از ارتباط عاطفی میان وی و وزیر خارجه دولت یازدهم نیز پرده برداری شد.



به هرحال، جاسوس یهودی- آمریکایی متنفذ در میان برخی سیاسیون ایرانی درگذشت اما با توجه به شرح حال زندگی وی که مختصری از آن در سطور فوق آمد، باید از وزیر خارجه دولت یازدهم سوال کرد که چگونه چنین فردی با چنان مشخصاتی، دوست واقعی محمدجواد ظریف می شود و مرگ او وزیر خوش خنده روحانی را اندوهگین می کند؟! سوال اساسی تر آن است که چرا صفحه شخصی ظریف در توئیتر تا این حد نسبت به یهودیان مهربان شده است؟ از ماجرای تبریک عید روش هشانا(سال نو یهودیان) و تایید هولوکاست و جمله معروف "آن مرد رفته است" تا انتشار پیام تسلیت برای یک جاسوس یهودی- آمریکایی!

منبع: خیبر



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/1/12 :: ساعت 8:48 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 15
>> بازدید دیروز: 229
>> مجموع بازدیدها: 558806
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب