سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اظهارات غیر فرهنگی مشاور فرهنگی!

«آشنا» هم به صف حامیان «ماهواره» پیوست

این روزها بحث بر سر استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی و رفع فیلتر آن‌ها به یکی از داغ‌ترین مباحث حوزه فرهنگی مبدل شده است. داغ شده این بحث در حالی است که اظهارات اهالی دولت (از رئیس‌جمهور و مشاورانش گرفته تا وزیر ارشاد) خاکسترهای زیر آتش مطالبه‌گری ضدانقلاب را شعله‌ور می‌کند.

درحالی‌که حسن روحانی مدعی شده «ماهواره دین و ایمان جوانان را نگرفته است» رسانه‌های غربی و معاند با نظام جمهوری اسلامی با استقبال از این اظهارات رئیس‌جمهور کشورمان بار دیگر در مقام مدافع جوانان ایرانی برآمده و رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و رفع ممنوعیت استفاده از ماهواره را خواستار شده‌اند.
 
وب‌سایت صدای آمریکا در واکنش به اظهارات روحانی در مورد ماهواره، (VOA) با تیتر  "روحانی: اینترنت و ماهواره ایمان مردم را به باد نمی‌دهد" دراین‌باره می‌نویسد: «حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نگرانی نسبت به تأثیر ماهواره و اینترنت در ایمان مردم را بی‌دلیل دانست و از همه خواست که به جوانان اعتماد داشته باشند.»
 
روحانی در جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات با برشمردن ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و تأثیرگذاری آن‌ها گفت: «کم‌کم به نقطه‌ای می‌رسیم که جایی برای استبداد پیام نباشد، دیگر دوران پیام از طریق بلندگوها، منبرها و تریبون‌های یک‌طرفه به سر آمده و امروز هر پیامی در دنیا بازتاب وسیعی دارد و پیام‌ها قوی‌تر و تأثیرگذارتر است.» او برخورد جمهوری اسلامی با ماهواره را مؤثر ندانست و گفت که «مبارزه در پشت‌بام و بالکن‌ها هم اثرگذار نبود نه ایمان مردم رفت و نه هویت آنان.» روحانی در ادامه در مورد نگرانی از تأثیر اینترنت نیز گفت که «بهتر است به جوانان اعتماد کنید.»
 
 
سوت و کف شبکه های بیگانه برای آزادی ماهواره
شبکه بی‌بی‌سی نیز ضمن انعکاس سخنان روحانی در بخش خبری خود، در وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی (BBCPersian)  با تیتر "رئیس‌جمهوری ایران خواستار حضور فعال مردم در شبکه‌های اجتماعی شد" نوشت: «حسن روحانی گفت: حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به‌عنوان یک حق شهروندی به رسمیت می‌شناسم.» رئیس‌جمهوری ایران از حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی استقبال کرده و از وزارت ارتباطات خواسته پهنای باند و سرعت اینترنت را افزایش دهد. حسن روحانی گفته دوران استبداد و رساندن پیام از طریق بلندگو، منبر و تریبون‌های یک‌طرفه و سنتی به سر آمده است.
 
رادیو بین‌المللی فرانسه هم در وب‌سایت خود با این تیتر به استقبال سخنان امروز روحانی رفت: "روحانی: دوره? استبداد پیام به سر آمده است" و نوشت: «حسن روحانی رییس جمهوری ایران امروز در چهارمین جشنواره ارتباطات و فن شناسی اطلاعات در تهران گفت: امروز در فضای جهانی ارتباطات هر پیامی که وسیع‌ترین بازتاب را داشته باشد، قوی‌ترین پیام تلقی می‌شود.» روحانی سپس گفت که جمهوری اسلامی ایران باید دنیای سایبری را نه به‌مثابه تهدید، بلکه به‌عنوان یک فرصت ببیند و تلقی کند.
 
او تأکید کرد که حق ارتباط با شبکه? اطلاعات جهانی را به‌عنوان یک حق شهروندی به رسمیت می‌شناسد و در عرصه? اجتماعی آنچه برای او اهمیت دارد اخلاق عمومی و ارزش‌هاست و هیچ مصلحت دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد. وی گفت: امروز سواد به معنای واقعی کلمه دسترسی آسان به جامعه? بزرگ اطلاعاتی و اینترنت است و مگر می‌شود اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان ساخت بی‌آنکه از فضای پرسود اطلاعاتی جامعه جهانی بهره برد.
 
 
نظر غیرفرهنگی مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور
اما پس از حمایت بی‌حدوحصر روحانی و علی جنتی به‌عنوان رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آزادی استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی، چندی قبل حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نیز به‌صف حامیان آزادی استفاده از ماهواره پیوست و در این خصوص گفت: «بالای 70 درصد مصرف‌کننده‌های رسانه در تهران از ماهواره استفاده می‌کنند و نیز درصد مصرف‌کننده‌های فیلترینگ نیز واضح و روشن است. ما در مسیری رفتیم که علیرغم هزینه‌های بالا، دستاورد فرهنگی پایینی داشته است.»
این آمار در حالی از سوی حسام‌الدین آشنا اعلام‌شده است که کمتر نهاد رسمی وجود چنین آماری را تأیید می‌کند.
 
به نظر می‌رسد در روزهایی که هر فردی می‌تواند با یک اظهارنظر نسنجیده زمینه را برای ذوق‌زدگی دشمنان این مرزوبوم فراهم نماید، مسئولان دولتی که حساسیت بر روی اظهارات آن‌ها بیش از سایر مسئولان است، باید  مراقب اظهارنظرهای جنجالی خود باشند. اظهاراتی که بعضاً می‌تواند خسارات فرهنگی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.
تأملی بر این اظهارات به‌خوبی نشان می‌دهد که مسیری که دولت در حوزه فرهنگ در پیش‌گرفته، بیش از آنکه موردتوجه و خوشایند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باشد، مورد رضایت جبهه فرهنگی غربی واقع‌شده است.
 
قطعاً اظهارات حسام‌الدین آشنا و علی جنتی در رابطه با مباحث فرهنگی اعم از استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی و ... در راستای جبهه فرهنگی انقلاب نیست و این اظهارات به‌عنوان یک تهدید جدی برای فرهنگ ناب اسلامی ایران ما به‌حساب می‌آید.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/4/3 :: ساعت 11:9 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 34
>> بازدید دیروز: 116
>> مجموع بازدیدها: 558596
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب