سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان با برادران مسلمانش [نیرومند و] افزونمی شود . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» گشت ارشاد با بازیگران کاری ندارد؟ +تصاویر

گشت ارشاد با بازیگران کاری ندارد؟ +تصاویر

چند صباح پیش که  وقتی عده ای از بازیگران، کارگردانان و منتقدان از پشت پرده های رو صحنه های روی پرده، پرده گشایی کردند. این اظهارات و پرده گشایی ها برای کسانی که در این سینما ریشه دوانده بود، بسیار ناخوشایند تلفی می شد. بهرام رادان بازیگر سینمای ایران، در همین رابطه در پاسخ به منتقدان گفت: «همه کسانی که در خصوص فساد در سینمای ایران اظهارنظر کرده اند، ربطی به سینما ندارند.هرکس می گوید سینما فاسد است آن را رها کند.»

بهرام رادان

استدلال جالب این بازیگر، ما را بر آن داشت که سینمای فاسد را رها کنیم و به فکر سینمای جدید و پاک و سالم بیافتیم. جناب آقای رادان، با سینمای شما کاری نداریم ولی آیا نمی توانیم از آثار و بازده منقی کارهای سینمای شما به روی جوانان  جامعه سخن بگوییم. برای اثبات وجود سینمای فاسد به صحبت‌های همکاران جنابعالی اکتفا می کنیم و خود را به درگیر سینمای آلوده شما نمی سازیم.


حق سینمای ما حضور افراد فاسد و مریض‌های روحی و روانی و جنسی نیست

پرستو صالحی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون با بیان وجود فساد در سینما،  چندی پیش اظهار داشت: حق سینمای ما حضور یک عده افراد فرصت طلب، فاسد و مریض‌های روحی و روانی و جنسی نیست.

پرستو صالحی

وی با اشاره به ورود افراد مشکل دار به سینما افزود:جلوی ورود افراد معلوم‌الحال به این حرفه را باید گرفت. این موضوع نه به جنسیت ربط دارد و نه به هیچ صنف و قشر دیگری. چیزی که وجود دارد این است که همه همیشه فقط بازیگران را می‌بینند و آن کارناوالی که در یکسری از دفاتر سینمایی قبل از پیش تولید به راه می‌افتد را نمی‌بینند. ما راجع به کار استاد بیضایی یا استاد کیمیایی حرف نمی‌زنیم؛ راجع به افرادی سخن می‌گوییم که به اشتباه وارد این عرصه شده‌اند.

این مشکل فرهنگی است و باید راهکار فرهنگی برای آن ارائه شود

یکتا ناصر در خصوص پیشنهاد های غیر اخلاقی در سینما، گفت : این مسئله باید ریشه‌ای و فرهنگی حل شود، در این میان باید به این مسئله اشاره کرد که اگر فضا مناسب نباشد، هیچ کسی به خودش اجازه نمی‌دهد که چنین درخواست‌هایی را از بازیگران داشته باشد. فضای سینما و تلویزیون کشور ما هم مستثنا از سایر بخش‌های اجتماعی نیست.



وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی تهیه کننده و کارگردانی به بازیگری به من پیشنهاد نامناسبی می‌دهد، من شاهدی علیه او ندارم. از طرف دیگر به نظر من همه کسانی که این درخواست‌های غیر اخلاقی را دارند مشکل‌دار هستند هم آنهایی که این پیشنهادات را قبول می‌کنند. این مشکل فرهنگی است و باید راهکار فرهنگی برای آن ارائه شود.

تقاضای بی‌حدو حصر برای بازیگری راه سوء‌استفاده را باز کرده
شیوا خنیاگر بازیگر سینما و تلویزیون هم در این باره افزود: به نظر من دلیل اینکه برخی از عوامل سینمایی و تلویزیونی مسائل اخلاقی را زیر پا می‌گذارند، تقاضای بی‌حد و حصر برای بازیگری در اجتماع است. این مسئله باعث می‌شود که برخی از افرادی که ارائه دهنده امکان بازیگری هستند، از این مسئله سوء‌استفاده کنند. علاوه بر این عده‌ای از افراد ناکارآمد و نالایق وارد عرصه هنر شده‌اند بدون اینکه از جایگاه هنری و فرهنگی آن مطلع باشند و این مسئله باعث می‌شود که این افراد تنها به دنبال منافع شخصی خود باشند.

نمی گذارم دخترم وارد سینما شود

مجید مظفری بازیگر پر سابقه سینما و تلویزیون  در همین خصوص با بیان اینکه الان فیلم‌هایی ساخته شده که من حتی تصور ساخته شدن آن‌ها را هم نداشتم، گفت: من نمی‌گذارم دختر خودم با وجود استعداد‌هایی که دارد، به سینما وارد شده و بازیگر شود.

خوراک فرهنگی سینما مردم را مسموم می کند

این خانواده سینما که  اعضای آن از فساد موجود در آن فریاد می زنند تا چه اندازه می تواند خوراک فرهنگی کشور را تامین کند؟ سینمایی که روابط نامشروع، استعمال دخانیات و معضلات اخلاقی به عنوان یک رفتار عادی و معروف در آن مطرح می شود. سینمایی که اخبار تحلیلی اش حکم کشک را دارد ولی اخبار ازدواج های مجدد و طلاق های پیاپی آن شاکله جامعه خبری سینما را تشکیل می دهد.

سینمایی با این اوضاع چگونه می تواند در راه حفظ آرمان های انقلاب و امام راحل قدم بردارد؟ اصلا این سینما، امام و انقلاب را قبول دارد؟ سینمایی که هر از گاهی زمزمه ضد دینی اش به گوش ما می رسد. دیالوگ های سخیفی در سینما بازگو می شود که برخلاف تمامی موازین اسلامی و اخلاقی است. نمی گوییم این سینما بازده فرهنگی ندارد بلکه خوراک فرهنگی سینمای ایران، سال ها تلاش متداوم را می طلبد که آثار سو اش را از اذهان پاک کند. خوراک فرهنگی سینمای مسموم، مردم را نیز مسموم می کند.

گشت ارشاد با بازیگران کاری ندارد؟

یکی از دغدغه هایی که این روزها، گریبان بعضی خانواده ها را گرفته است مشکل تاثیر پذیری فرزندانشان از شیوه زندگی بازیگران است. دختری که بازیگر نجیب و با حیایی را در صدا و سیما الگوی خود قرار می دهد، در حالی که از پشت پرده زندگی او با خبر نیست، با دیدن اخبار شخصی آن بازیگر دچار دوگانگی می شود.

اگر گشت ارشاد، دختری را که خود را به شکل بازیگر مورد علاقه اش درآورده باشد بگیرد، مقصر نه آن دختر است و نه خانواده اش. مقصر کسی است که از این فیلم ها حمایت کرده است، آن مسئولیتی که پول برای مجموعه اش حرف اول را می زند. بدون هیچ ممیزی، تبلیغ این فیلم های مسموم را به بیلبورد های شهر می چسباند.

www.Campec.Ir-Sahar Jafari Jozani-19

در جامعه ما، عده‌ای هستند که دغدغه حجاب را در ذهن خود دارند و عده ای دیگر که متولیان بحث ایجاد فضای مناسب برای خانواده ها در جامعه هستند. آیا بهتر نیست به جای اجرای برخورد های موردی در زمینه حجاب، با مسئولین فرهنگی، سینمای مسموم و بازیگرانی که به قول خودشان مریض جنسی اند، برخورد شود.

منبع: میدان72



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/6/12 :: ساعت 11:42 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 116
>> مجموع بازدیدها: 558567
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب