سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هرکه دوستی می کنید، در راه خدا دوستی کنید و با هرکه دشمنی می کنید، در راه خدا دشمنی کنید . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بلایی که توافقنامه هسته‎ای محوری برسرسیاست خارجی ایران آورده است

مقام دست چندم آلمان در خاک ایران برای مجلس آینده تعیین تکلیف کرد و رفت!

ظاهرا رسیدن به توافق هسته‎ای همه فکر و ذکر دولت را به خود مشغول کرده است، آنقدری که درست در زمانی که دولت فرانسه از نشریه‎ توهین کننده به پیامبر حمایت کرده و هزینه چاپ میلیونی آن را متقبل می‎شود، ظریف بی‎توجه به این توهین به پاریس رفته و با وزیر امور خارجه فرانسه دیدار می‎کند، با کری که از این نشریه حمایت کرده یک ربعی مقابل دوربین‎ها پیاده روی می‎کند و آنقدر در اندیشه توافق است که حتی فراموش می‎کند در همان اروپا یک موضع درخور غیرت مسلمانان درباره این توهین اتخاذ کند.

«توافق محور» شدن همه سیاست‎های داخلی و خارجی دولت هر چند که مقامات دولتی جسته و گریخته آنرا تکذیب کنند، چیزی نیست که بتوان با وجود اینگونه رفتارها در عرصه سیاست خارجی آنرا کتمان کرد. اما این «توافق‎محوری» چه پیامی را برای طرف مقابل ارسال می‎کند؟ پاسخش خیلی واضح و روشن است، شاید پاسخش را یک مقام دست چندم آلمانی در روزهای گذشته و در سفرش به تهران به خوبی داده باشد! پیام «توافق محوری» می‎شود چشم پوشیدن بر هر اتفاقی که ممکن است و فقط ممکن است به توافق هسته‎ای با کدخدا خدشه‎ای وارد کند، خواه انتقاد و اعتراض جدی به توهین کنندگان به پیامبر اسلام باشد، یا دخالت یک مقام دست چندم آلمانی در امور داخلی ایران آنهم در تهران و در مقابل مسئولین جمهوری اسلامی. باید چشم پوشید تا به توافق هسته‎ای خدشه‎ای وارد نشود!

در روزهای گذشته، کلودیا روت نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان در سفری نسبتا طولانی به تهران، برنامه‎های متعددی در دستور کار خود داشت که علاوه بر دیدارهای رسمی و روتین اینگونه سفرها، پا را فراتر گذاشته و در دیدارهایی که با معاون رئیس جمهور در امور زنان و همینطور محمدرضا عارف داشت به صراحت در امور داخلی ایران دخالت کرده و بدون هرگونه نگرانی از واکنشی ایرانی به این دخالت‎ها، برای دولت و ملت ایران تعیین تکلیف کرد.


روت در دیدار خود با عارف که با حضور سیدعلی خرم و اکرمی معاون اداره اول اروپا در وزارت خارجه و همچنین سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران برگزار شد، با بیان اینکه آمده تا از تحلیل‌های عارف در زمینه مسائل داخلی استفاده کند، ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران گفت: من آمده‌ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد!

این مقام دست چندم آلمانی فتنه سال 88 را نیز حرکتی برای آزادی‎خواهی معرفی کرده و گفت: ما در سال 2009 (88) شاهد حرکت‌هایی در جامعه مدنی ایران بودیم و نمودهای آن را در جامعه شما دیدیم که دانشجویان و جوانان آزادی می‌خواستند. پیامدهای انتخابات 88 در جامعه ایران هنوز ادامه دارد و ما در ماه‌های اخیر حرف‌هایی را درباره رفع حصر و حرف‌هایی از این قبیل شنیده‌ایم و به عقیده من حصر خانگی باید برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت و من امیدوار بودم که این حصر برداشته شود.

وی ادامه داد: آقای پناهی (از فعالان فتنه 88) فیلمساز مورد علاقه من است و او فیلم‌های زیبایی مانند آفساید را درست کرده که در آنجا به علاقه زنان ایران به فوتبال می‌پردازد و به عقیده من این حرف درستی است که زنان باید بتوانند در ورزشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

در ادامه این دیدار یکی از اعضای هیات آلمانی که به عنوان نماینده مجلس آلمان نیز فعالیت می‌کند با پیگیری وضعیت یکی از متهمان فتنه 88 اظهار داشت: من از شما می‌خواهم که درباره وضعیت سلطانی پیگیری‌های لازم انجام شود زیرا وقتی ما این مسئله را از سفیر ایران در آلمان پیگیری کردیم جوابی نشنیدیم.

وی در ادامه این دیدار مجددا به بحث انتخابات مجلس آینده ایران ورود کرده و این بار درباره شورای نگهبان هم اظهار نظر کرده و گفت: من شنیده‌ام که در ایران همه می‌توانند کاندید شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند.

روت با بیان اینکه من یک فعال حقوق بشر هستم، به کنایه عنوان کرد: به عقیده من انسان باید اصلاحات حقوق بشری را ابتدا در خانه خود درست کند و بعد از آن به گوآنتانامو و ابوغریب انتقاد کند.

اما این همه اقدامات و گفتگوهای روت نبود چنانکه وی دیدار خود با معاون امور زنان رئیس جمهور را نیز به یک جلسه بازجویی مقام دست چندم آلمانی از معاون رئیس جمهور ایران آنهم در تهران مبدل کرد. وی در دیدار با مولاوردی از خشونت علیه زنان در ایران، حضانت فرزند توسط مادر، دیه و ارثیه زن و مرد، اعدام ریحانه جباری و حتی اسیدپاشی سوال پرسیده و معاون رئیس جمهور را وادار به پاسخگویی کرد.

البته این اولین بار نبود که مقامات اروپایی در سفر به ایران به بهانه موضوعات حقوق بشری به خود اجازه دخالت در امور داخلی ایران در حد تعیین رئیس مجلس آینده را هم می‎دهند، چنانکه در دو سال گذشته و با چراغ سبز دولت یازدهم، سفر هیات‎های پارلمانی اروپایی به ایران با پیش شرط پرداختن به موضوعات حقوق بشری در ایران برنامه ریزی شده است به نحوی که کاترین اشتون نیز در جریان سفر خود به تهران با محکومان فتنه دیدار کرده و در مورد موضوعاتی غیر مرتبط با اتحادیه اروپا گفتگو کرده بود و حتی برخی از این هیات‎ها خواستار دیدار به سران فتنه در جریان سفر به تهران شده بودند!

البته این گستاخی‎ها همه و همه در سایه سکوت و حتی چراغ سبز دولت از ترس خدشه وارد نشدن به مذاکرات هسته‎ای! ادامه یافته است، و امروز کار را به جایی رسانده تا یک مقام دست چندم آلمانی به خود اجازه دهد تا این سطح در امور داخلی ایران دخالت کند و واکنشی درخور نیز از سوی مقامات دستگاه دیپلماسی کشور دریافت نکند.

البته باید از محمدرضا عارف متشکر بود که در دیدار با روت در حد یک اصلاح‎طلب پاسخ‎هایی را به توهین‎ها و دخالت‎های این مقام آلمانی داده است و بعبارتی جور مقامات دولتی حاضر در این نشست از جمله قائم مقام وزیر خارجه و دولت یازدهم را کشیده است، چرا که برای دولت این روزها مذاکرات آنقدر مهم است که به بهای خدشه وارد نشدن به آن، حاضر نیست سفر خود به فرانسه‎ای را که روز قبل از توهین به پیامبر اسلام حمایت کرده لغو کند، چه رسد به اینکه از گستاخی یک خارجی در خاک ایران ممانعت به عمل آورد!

منبع: رجانیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/11/7 :: ساعت 1:18 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 50
>> بازدید دیروز: 190
>> مجموع بازدیدها: 558496
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب