سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پشیمان ترین مردم هنگام مرگ، دانشمندان بی کردارند . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» قبح شکنی تکخوانی زنان در تماشاخانه ایرانشهر

تلاش جدید برای جابجا کردن خط قرمزهای اعتقادی

در ادامه حرمت شکنی‌های اخیر در عرصه موسیقی گروهی در حال آزمون و خطا برای سنجش آستانه تحمل مردمان انقلابی ایران بوده و سعی می کنند با حرکت های منقطع واکنش شهرمندان معتقد را ارزیابی کرده و به این روش به خیال خود خط قرمزها را بالاتر ببرد.
حواشی مربوط به بحث آوازخوانی بانوان برای مردان نامحرم در حالی ادامه دارد که اخیرا ورود فقها به قضیه نیز باعث نوعی روشنگری برای مخاطبان شده است. تقریبا تمامی فقها متفق القول بر این امر تاکید کرده اند که آوازخوانی زنان برای مردان نامحرم مفسده برانگیز است و باید از آن جلوگیری شود. 
 
در همین شرایط اتفاقی در اختتامیه جشنواره تصویرسال رخ داده که واقعا اسفناک است؛ مساله اینجاست که در جمعه شب گذشته و اختتامیه تصویرسال حضور که به صورت مختلط در سالن حضور داشتند شاهد تک خوانی یک زن بودند!
 
این تک خوانی هرچند از سوی حاضران در سالن هم مخالفانی را به همراه داشت تا پایان ادامه یافت و هیچ کدام از برگزارکنندگان مراسم کوچکترین عذرخواهی به این واسطه از مخاطبان به عمل نیاورد.
 
حال اینکه عمل خلاف عرف و مفسده برانگیز در زمانی مقارن با ایام عزاداری حضرت فاطمه(س) بزرگ بانوی اسلام صورت گیرد گناه را دوچندان می کند.
 
این گونه اقدامات که بی بروبرگرد زیر پا گذاشتن عقاید مذهبی مردمان است در دراز مدت به دلگیری شهروندان از سیستم فرهنگی کشور می انجامد. این یک واقعیت است که مردمان کشور ما مردمانی مسلمان هستند که برای استقرار حکومتی که به شعائر مذهبی آنها احترام بگذارد تعداد بی شماری شهید، جانباز و مفقودالاثر دادند حالا اینکه در جشنی که مرتبط است با یکی از چهره های سیاسی اصلاح طلب این گونه حریم ها زیرپا گذاشته شود جای بخشش ندارد.
 
قبل از هر کس دیگر این مسئول تماشاخانه ایرانشهر است که باید پاسخگوی چنین توهینی باشد. مجید سرسنگی مدیر تماشاخانه ایرانشهر که در گپ و گفتهای مختلف خود مرتب بر حفظ شعائر اسلامی در تماشاخانه ایرانشهر تاکید کرده باید پاسخگوی این باشد که چطور است در شب عزاداری فاطمیه باید چنین هتک حرمتی در مجموعه ذیربطش صورت گیرد.
 
ریشه این حرمت شکنی‌ها کجاست؟
 
حرمت شکنیهای مربوط به حیطه موسیقی در حالی رخ می دهد که چندی قبل هم آلبومی با تک خوانی یک زن به بازار موسیقی عرضه شده بود و تنها واکنش وزارت ارشاد در برابر این انتشار، تغییر تصویر روی جلد آلبوم بود.
 
مدتی بعد هم ماجرای کنسرت یک گروه راک به نام پیکلاویه با حضور یک خواننده زن پیش آمد که البته اعتراضات رسانه ها باعث به تعلیق افتادن این کنسرت شد.
 
البته این گونه تعلیق‌ها اعتراضات معدودی از رسانه‌های جریان خاص را که سعی دارند با طبیعی جلوه دادن تک خوانی زنان اسباب اباحه گری در عرصه فرهنگ را موجب شوند با این حال بخش عمده رسانه های انقلابی و ارزشی در برابر این روند ایستادگی کرده اند و همین باعث شده است که وزارت ارشاد روزهای پردغدغه ای را پشت سر گذارد.
 
 
سنجش آستانه تحمل مردم انقلابی؟
به نظر می رسد در پشت پرده این حرمت شکنی ها گروهی باشند که در حال آزمون و خطا برای سنجش آستانه تحمل مردمان انقلابی ایران هستند. آنها سعی میکنند آرام و آرام و با حرکتهای منقطع هم ببینند زیرپا گذاشتن اله مانهای اعتقادی جامعه چقدر شهروندان را به واکنش وامیدارد و هم اینکه به این روش به خیال خود خط قرمزها را بالاتر ببرد. 
 
دقیقا برای همین است که می بینیم وزیر ارشادمان نه تنها در مجلس تکخوانی یک خواننده زن حضور می یابد که در بیاناتی ساختارشکنانه از این می گوید که آوازخوانی زنان ایرادی هم ندارد! از آن طرف آوازخوانی یکی دو خواننده زن در جشنواره موسیقی فجر تسهیل می شود و در نهایت نیز در ایام فاطمیه یک خواننده زن و یک بازیگر زن سینما در خانه هنرمندان به آوازخوانی می پردازند!
 
ای کاش ارشاد قاطعیت داشت...
 شکی نباید داشت که اگر وزارت ارشاد در برخورد با این پدیده قاطعیت به خرج می داد و وزیر ارشادش با بیانات دوپهلو درباره خوانندگی زنان، آب به آسیاب رسانه های معاند نمی ریخت این را شاهد نبودیم که در نهایت وقاحت در خانه هنرمندانی که امورش منطبق با سیاستهای ارشاد پیش می رود این قدر راحت از خوانندگان زن دعوت شود که روی سن رفته و آواز بخوانند. اگر وزارت ارشاد ما قاطعیت لازم در برخورد با همان اولین مجالس آوازخوانی زنان را داشت امروز شاهد این بی حرمتی نبودیم. 
 
انتظار اصلی قاطبه مردم مسلمان
این انتظار اصلی مردمان مسلمان ایران از وزارت ارشاد کشوری اسلامی است که بیش از پیش برای حفظ شئونات اسلامی ارزش قائل شود. اگر این اتفاق نیفتد مطمئنا در درازمدت اثرات سوء فرهنگی برجای خواهد گذشت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/12/21 :: ساعت 7:16 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 38
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556499
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب