سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درِ دانش را استوار کنید که در آن شکیبایی است . [عیسی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تحریف سخنان رهبرانقلاب در روزنامه قانون +تصویر

انتشار سخنان رئیس‌جمهور به نام رهبر انقلاب در روزنامه "قانون"! 

روزنامه قانون در تیتر یک شماره روز چهارشنبه(20/9/92) حرکتی تأمل برانگیز و غیرحرفه‌ای به ثبت رسانده و سخنان رئیس جمهور را به اسم رهبر معظم انقلاب منتشر کرده است.

این روزنامه در حالی که روتیتر خود را به نام رهبر انقلاب زده اما تیتر را از سخنان رئیس جمهور انتخاب کرده است.
قانون در روتیتر خبر اول خود نوشته است: "رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی:" و در حالی که بر اساس اصول ساده خبری پس از گذاشتن "دو نقطه" نقل قول مستقیم درج می‌شود، این روزنامه در اقدامی عجیب اقدام به درج سخنان روحانی به عنوان تیتر کرده است؛ به طوری که اکنون مخاطب در نتیجه این اشتباه تصور می کند تیتر "باورهای دینی از خرافه‌گرایی و افراطی‌گری فاصله بگیرد" بخشی از سخنان رهبر انقلاب است.

روزنامه قانون

در واقع در حالت خوشبینانه به نظر می‌رسد، شورای تیتر و مدیران روزنامه قانون با وجود ادعای حرفه‌گری، چندان با اصول ساده خبری آشنا نیستند.

اکنون باید دید این روزنامه حامی وزیر دادگستری دولت(پورمحمدی)، اشتباه فاحش خود را در شماره بعدی اصلاح و از مخاطبان به اشتباه افتاده خود عذرخواهی می‌کند؟



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/9/21 :: ساعت 11:17 صبح )
»» فتنه گران طلبکار!

فتنه‌گران طلب‌کار!

از قدیم گفته‌اند: «هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است!» بر همین مبنا و به استناد تجارب تاریخی، می‌توان گفت: «هیچ فتنه‌گری نمی‌گوید من بدهکارم!» آری، فتنه‌گران اگر اهل تکلیف بودند و خود را متعهد به منافع ملی و قانون می‌دانستند، هرگز فتنه‌گر نمی‌شدند. فتنه‌گران اگر حق‌گرا بودند و خود را متعهد به رعایت حقوق دیگران و به‌ویژه حقوق مردم و نظام می‌دانستند، هرگز فتنه‌گر نمی‌شدند و در نهایت اینکه، اگر فتنه‌گران در نهادشان، احساس بدهکاری به انقلاب، مردم و نظام داشتند، هرگز فتنه‌گر نمی‌شدند. فتنه‌گران، به این دلیل فتنه‌گر شدند که خود را همواره طلبکار می‌دانند؛ آنان طلبکارند و این مردم، انقلاب و نظام هستند که به آنان بدهکارند. آنان وقتی پا به عرصه انتخابات گذاشتند، رأی مردم را حق خود می‌دانستند و مردم باید به آنان رأی می‌دادند. مسئولان انتخابات هم نباید آرای مردم را می‌شمردند و چون ریاست‌جمهوری حق آنان بود، باید نامزد فتنه‌گران صاحب حق را پیروز انتخابات اعلام می‌کردند! حال که در روز 23 خرداد سال 1388، دست‌اندرکاران انتخابات اعم از شورای نگهبان و وزارت کشور، با نادیده انگاشتن حق فتنه‌گران، منتخب مردم را پیروز انتخابات اعلام کردند، باید به فتنه‌گران حق داد که در راستای رسیدن به حق خودشان، کشور را به آشوب بکشانند، باید به آنان حق داد که با بیگانگان، تمامی جریان‌های ضدانقلابی اعم از سلطنت‌طلبان، بهائی‌ها، منافقین و… همدست شوند و با به راه انداختن تجمعات و به آتش‌ کشیدن اموال عمومی و حتی اموال مردم، با حمله به نیروهای حافظ نظم و امنیت، با طرح‌های کشته‌سازی و… نظام اسلامی را وادار به عقب‌نشینی و ابطال انتخابات کنند تا آنان به حق مورد نظرشان برسند. به هر حال، آنان طلبکار هستند و این نظام اسلامی بود که طلب آنان را ادا نکرد! اینک و پس از گذشت بیش از چهار سال از دوران فتنه‌گری فتنه‌گران در انتخابات سال 1388، اتفاق عجیبی رخ داده است. آن اتفاق عجیب این است که یکی از فتنه‌گران سال 88، برخلاف روحیه همواره طلبکارانه فتنه‌گران تاریخ، آمده و با بزرگواری، از گذشت سخن می‌گوید! داستان چیست؟ داستان، بسیار عجیب و شنیدنی است. روز یکشنبه هفته گذشته، روزنامه اعتماد متعلق به اردوگاه اصلاح‌طلبان، مصاحبه‌ای را با محمدرضا خاتمی منتشر ساخت. محمدرضا خاتمی از فعالان فتنه سال 88 و برادر یکی از سران فتنه (سیدمحمد خاتمی)، در این مصاحبه می‌گوید: اصلاح‌طلبان از طلب خود در سال 88 از نظام گذشتند!
این سخنان بدان معنا است که ریاست‌جمهوری سال 88 حق آنان بوده و آنان از این بابت از نظام طلبکار بوده‌اند. این سخن بدان معناست که تمام اقدامات ضدامنیتی برخی اصلاح‌طلبان طی هشت ماه فتنه‌انگیزی، حق آنان بوده است و نظام نباید با آنان برخورد می‌کرد. حال که زمانی از آن ایام گذشته، باید برگذشته‌ها صلوات فرستاد و از یک طرف، فتنه‌گران از طلب خود از نظام گذشت کنند و از طرف دیگر هم، نظام اشتباهات خود را را با رفع حصر از آقایان موسوی و کروبی، آزاد کردن تمامی زندانیان فتنه 88 و دلجویی از آنان و همچنین فراهم ساختن اوضاع برای ورود این جماعت به ساختار قدرت جبران کند. چه اشکالی دارد که چنین معامله‌ای سرگیرد؟

حالا اگر از نظر قانون و شرع مقدس اسلام، این فتنه‌گران خیانت هم مرتکب شده باشند و حکم آنان اعدام باشد، می‌توان با تساهل و تسامح از این حکم الهی عبور کرد و آن را نادیده انگاشت. به‌راستی چه ضرورتی دارد در اوضاعی که عده‌ای دنبال گذشت از طلب خود از نظام هستند، خطیب محترم نماز جمعه، سخن از اعدام فتنه‌گران بر زبان جاری سازد؟!
چه ضرورتی دارد وقتی افرادی در تلاش هستند که مقدمه‌سازی برای رفع حصر از فتنه‌گران کنند، کسانی دست به قلم شوند و با نگارش سرمقاله و یادداشت، به بازخوانی خیانت‌ها و جنایت‌های فتنه‌گران سال 88 بپردازند؟ واقعاً چه نیازی است که عده‌ای در پاسخ به علی مطهری که مدعی است:«1ـ آیت‌الله جنتی با سخنانش در نماز جمعه مبنی بر حکم اعدام فتنه‌گران، بر طبل تفرقه و خشونت و افراط می‌کوبد! 2ـ آقایان موسوی و کروبی به نتیجه انتخابات سال 88 معترض بوده و آن انتخابات را از اساس باطل می‌دانستند و دلایل متعدد خود را نیز به مرجع قانونی ارائه کردند! 3ـ بی‌تجربگی و کینه‌ورزی و انتقام‌جویی مدیران بحران از حوادث سال 78 نشئت می‌گرفت»، پاسخ دهند و با ادله قانونی، از سخنان آیت‌الله جنتی دفاع کنند؟
آیا واقعاً ضرورت دارد که تلاش کنیم و برای مردم این موضوع را تبیین کنیم که حکم آقایان موسوی و کروبی اعدام است و آنان به لطف و رأفت نظام اسلامی، نفس می‌کشند؟ آیا ضرورت دارد به استناد ماده 286 قانون مجازات اسلامی که می‌گوید: «هر کس به طور گسترده‌، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک، یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد و فحشاء درحد وسیع گردد، مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد»، بگوییم موسوی و کروبی مصداق این ماده هستند و حکم واقعی آنان طبق قانون اسلام اعدام است؟
وقتی می‌شود با یک صلوات برگذشته‌ها، همه چیز را تمام‌شده اعلام کرد، چه ضرورتی دارد بگوییم: 1ـ خسارت معنوی که فتنه‌گران در سال 88 بر کشور و نظام وارد ساختند، جبران‌ناپذیر است. 2ـ موسوی و کروبی عامل اصلی ریخته شدن خون ده‌ها بی‌گناه بر زمین هستند. 3ـ دروغ بزرگ تقلب، اعتماد بخشی از مردم به نظام اسلامی را مخدوش کرد. 4ـ فتنه‌گران با رفتار خود، دشمنان انقلاب و ملت را برای براندازی نظام اسلامی امیدوار ساختند. 5ـ با فتنه 88، اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی آسیب دید. 6ـ تشدید تحریم‌های اقتصادی سال‌های اخیر، تحت‌تأثیر فتنه 88 دنبال شد. 7ـ با فتنه 88، قبح هجوم به برخی از مقدسات ریخته شد و…


منبع: صبح صادق



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/9/20 :: ساعت 9:16 صبح )
»» مسئولان وزارت ارشاد پاسخگو باشند+فیلم

دفن سگهای زرد توهین وزارت ارشاد به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) + فیلم

راک

موسیقی راک، موسیقی کاملا غربی که از سال 1960 در آمریکا شکل گرفت. نوازندگان و خوانندگان این سبک از موسیقی دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی هستند.
از نحوه نوازندگی و خوانندگی گرفته تا تیپ و علایق شخصی افراد در این گروه‌ها.
چند روزی است که نام یکی از این گروه‌های موسیقی که اعضای آن ایرانی هستند در فضای مجازی و رسانه‌ها بر سر زبان‌ها افتاده و علت آن هم در خصوص آلبوم ساخته شده و یا کنسرت های این گروه نیست، بلکه علت این شهرت مرگ گروهی اعضای این گروه است.

سگ‌های زرد
گروه موسیقی سگ‌های زرد که کار خودشان را در ایران به صورت زیرزمینی آغاز کرده بودند، بعد از حضور در فیلم بهمن قبادی تازه اندکی شناخته‌تر شدند، اما اعضای این گروه در سال 2006 با مهاجرت به آمریکا ترجیح دادند تا حرفه موسیقی را در این کشور ادامه دهند و حالا کشته شدن سه نفر از اعضا به دست نفر چهارم گروه باعث شده تا نام سگ‌های زرد بیشتر از هر زمان دیگری در رسانه‌های داخلی و خارجی به چشم بخورد و درباره شان نوشته شود.
اما موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری در این حادثه توجه رسانه‌های داخلی را به خود جلب کرد، دفن اعضای این گروه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) است. تدفینی که با تشخیص و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفت.
قطعه هنرمندان
اگرچه افراد این گروه به فعالیت در زمینه موسیقی می‌پرداختند، اما با یک نگاه اجمالی به گذشته و نحوه فعالیت و خروج سگ‌های زرد از کشور، برخی از اقداماتشان در سال 88، نحوه به قتل رسیدنشان و یا حتی نامی که برای گروه خود انتخاب کرده‌اند و نگاهی به تعریف هنرمند در فرهنگ ایرانی و یا ویژگی یا شرایطی که خود وزارت ارشاد در تعریف هنرمند واقعی و متعهد برای صدور مجوز فعالیت به ان متوسل می‌شود بیندازیم، آیا بازهم نام سگ‌های زرد در بین هنرمندانی که در این تعریف قرار کرفتند جای میگیرد.
دفن اعضای این گروه در قطعه هنرمندان در حالی رخ داده که وزارت ارشاد از اجازه دفن و خانواده‌های برخی از هنرمندان داخلی در قطعه هنرمندان خودداری کردند و علت این جلوگیری هم قرار نگرفتن نام آن هنرمندان در چارچوب تعریف خاصی که وزارت ارشاد از یک هنرمند می داند اعلام شده است.
فرازمند
رئیس جمهور در گزارش 100 روزه گفت: ما باید به نویسندگان و فیلمسازان اعتماد کنیم. در همین 100 روزه دیدیم خیلی از کتابهایی که ممنوع شده بود و می شد آزاد شود آزاد کردیم و به چاپ رسید. خیلی از نویسنده ها ممنوع القلم شده بودند ما آنها را تبدیل به سریع القلم کردیم.
دانلود فیلم(حجم: 21MB)

بازکردن درهای بسته بر روی هنر و هنرمندان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.
سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا افرادی که به فعالیت هنری از نوع زیرزمینی می‌پردازند و بدون مجوز و نظارت وزارت ارشاد اقدام به تولید محصول می‌کنند هم جزء هنرمندان محسوب می‌شوند؟
آیا این اقدام اخیر نوعی بی احترامی به خانواده‌ها و هنرمندان دفع شده در قطعه هنرمندان به شمار نمی‌رود؟
این سوالی است که مسئولین وزارت ارشاد و دولت یازدهم باید به آن پاسخ دهند.
منبع: فرهنگ


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/9/19 :: ساعت 10:54 صبح )
»» 25توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان +اینفوگرافی

25توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان

هر سال در ماه مبارک رمضان جمعی از نخبگان و فعالان دانشجویی در نشست صمیمانه‌ای با رهبر انقلاب دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح و به تبادل نظر درباره مسائل مختلف دانشگاهی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی میپردازند. امام خامنه‌ای نیز در این دیدارها توصیه‌ها و رهنمودهایی را به دانشجویان دارند. در زیر به مرور توصیه‌های مطرح‌شده در دیدار اخیر داشجویان که روز شانزدهم مردادماه 91 برگزار شد، پرداخته است.

25توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان

برای دریافت اینفوگرافیک در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید

 

1    شرح صدر سیاسی داشته باشید

2    با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشید

3    مراقب نگاه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید

4    ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید

5    جریان دانشجویی موضع انتقادی خودش را حفظ کند

6    اعلام نظر کارشناسی متفاوت با رهبری، مخالفت با رهبری به حساب نیاید

7    نیروی جوانی خود را کشف کنید

8    آرمانگرایی را در دانشگاه زنده نگه دارید

9    بدنبال قله‌های علمی باشید

10    محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد

11    آرمانگرایی را با پرخاشگری اشتباه نگیریم

12    در مسائل اجتماعی موضع‌گیری کنید

13    در تصمیم‌گیری‌ها مطالعه عالمانه داشته باشید

14    در تصمیمات مصلحتها را در نظر بگیرید

15    نظرات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنید و موضع‌گیری کنید

16    از تصمیمات نسنجیده پرهیز کنید

17    کانون‌های تصمیم و اقدام تشکیل دهید

18    از قول بدون علم بپرهیزید

19    مراقب رقابت بر سر پست و مقام باشید

20    سقف معرفت خود را سایتها و روزنامه‌ها قرار ندهید

21    با قرآن و نوشتجات شهید مطهری و دیگر فضلا، معرفت دینیتان را بالا ببرید

22    به اوضاع کشور نگاه مستفسرانه داشته‌باشید

23    نسبت به اوضاع کشور نقد مستمر و منصفانه داشته‌باشید

24    با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشید

25    امید را  در خود زنده نگه دارید

منبع: khamenei.ir


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/9/18 :: ساعت 10:41 صبح )
»» سه ساله ای که تاریخ ساز شد

به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س)

سه ساله‌ای که تاریخ‌ساز شد/ رقیه سلام‌الله‌علیها از تأیید حضور تا تکذیب وجود

لزوم توجه به وجود اسناد محکم و متقن تاریخی در تأیید وقایع مختلف مذهبی و اعتقادی، راهی برای جلوگیری از نفوذ تفکرات ساختگی و دروغین به عرصه دینی و فکری اجتماع است.

بی‌شک دانستن جزئیات منابع موجود در رد یا تأیید پدیده‌های مختلفی که سازنده اجزای فرهنگی ما به‌حساب می‌آیند نه‌تنها راه را بر نفوذ شبهه‌افکنان می‌بندد، بلکه باعث تقویت جایگاه تفکرات مذهبی به‌عنوان اصلی‌ترین اجزای بدنه فکری افراد جامعه می‌شود.
 
با این وجود اما تأکید فراوان و تکیه افراط‌‌ گونه برای اثبات بدیهیات و تأیید وجود یا عدم وجود حقایق مسلم اعتقادی شیعه، یکی از راه‌های مورد استفاده جهت حمله به بنای عظیم اعتقادی پیروان مکتب اهل بیت‌علیهما‌السلام در سال‌های اخیر بوده و از سوی گروه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است(1)
در این میان حمله به شخصیت‌های حماسی و تاریخ‌ساز واقعه کربلا که در دشت نینوا و یا در روزهای به اسارت رفتن خاندان رسول خداصلی‌الله‌وعلیه‌وآله‌ وسلم، شاه‌بیت هجمه گروه‌های معلوم‌الحال بوده است. در این میان نیز افراد مختلف با نادیده گرفتن منابع موجود شیعه و سنی در تأیید وجود شخصیت‌هایی مانند علی‌اصغرعلیه‌السلام و رقیه‌سلام‌الله‌علیها کوشش کرده‌اند تا با ظاهر روشنفکرانه، دروغ‌های تاریخی را را تحت‌عنوان تفکرات دینی به خورد مردم بدهند.
 
این روزها اما مصادف با ایام شهادت حضرت رقیه‌الله‌علیها است، بد نیست پاسخی شایسته به منکران وجود این اسطوره پاکی و سند ستم‌های وارد شده بر خاندان نبی‌اکرم‌سلی‌الله‌وعلیه‌وآله‌وسلم داده شود.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/9/17 :: ساعت 9:54 صبح )
»» آری اکنون وقت محاکمه است، نه مناظره!

بررسی جرم سران فتنه؛
آری اکنون وقت محاکمه است، نه مناظره! / جرم سران فتنه چیست؟

روز سه‌شنبه(12/9/92) محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، رئیس جمهور حسن روحانی را به مناظره دعوت کرد. این دعوت به مناظره پیرو گزارش 100 روزه روحانی در سیمای ملی صورت گرفته است؛ گزارشی که بیش از اعلام عملکرد دولت تدبیر و امید، به محاکمه دولت احمدی نژاد شباهت داشت.
اما این دعوت به مناظره بازخوردهای مختلفی را به همراه داشت؛ از پاسخ مشاور رئیس جمهور در خصوص شرایط چنین مناظره ای تا جوسازی های برخی رسانه های معلوم الحال که خطاب به احمدی نژاد نوشتند «وقت محاکمه است نه مناظره».
آری اکنون به زعم همگان وقت «محاکمه» است؛ اما آسیاب به نوبت! اگر قرار به محاکمه هم باشد اولویت با کسانی است که دانسته شرایط فتنه را فراهم نمودند و به آن دامن زدند. اکنون زمان محاکمه سران فتنه است که کشور را به شرایط بحرانی و نزدیک به پرتگاه کشاندند؛ جرم سران فتنه به سادگی فراموش شدنی و بخشیدنی نیست و عامه مردم کشور چهارسال است که در انتظار رسیدگی به جرم این گناهکاران بزرگ هستند.


کلماتی همچون اتهام، قانون‌شکنی، جرم و مواردی از این دست که ماهیت حقوقی دارند، عموماً با آنچه در بین عامه مردم شناخته شده است، تفاوت دارد.
در این بین اما معنای واژه جرم، از حساسیتی خاص برخوردار است؛ تا آنجا که اصطلاح «جرم سیاسی»، دغدغه بخشی از سیاست‌مداران فعال درکشور ما به حساب می‌آید.
جرم‌، از ریشه عربی‌ ج‌ ر م‌، به‌ معانی‌ قطع‌ کردن‌، چیدن‌ میوه‌ از درخت‌، حمل‌ کردن‌، کسب‌ کردن‌، ارتکاب‌ گناه‌ و وادار کردن‌ به‌ کاری‌ ناپسند به‌ کار رفته است. جُرم در لغت به معنای گناه، بزه و خطا بوده و از جُرم به ذنب، اِثم، سَیِّئه، عِصیان و مَعصیت نیز تعبیر می شود. در اصطلاح عبارت است از هر نوع عملی که در شرع ممنوع، و دارای کیفر دنیوی، همچون حدّ، تعزیر، قصاص، دیه و کفّاره و یا اخروی باشد؛ خواه در ارتباط با خود مجرم باشد، مانند ترک نماز و روزه و نوشیدن شراب و یا در ارتباط با دیگری، همچون ضرب و جرح و کشتن کسی.بنابراین، جرم در اصطلاح فقهی هم‌معنا با معصیت است.
جرم در اصطلاح حقوقی به فعل یا ترک عملی که بر اساس قانون، قابل کیفر و یا مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی باشد، تعریف شده است.در حقوق‌ جزا، هر فعل‌ یا ترک‌ فعلی‌ که‌ در قانون‌ برای‌ آن‌ مجازات‌ تعیین‌ شده‌ باشد، جرم‌ است‌. با این تفاسیر مجرم‌ کسی‌ است‌ که‌ از حق‌ بریده‌ و به‌ باطل‌ روی‌ آورده‌ است‌ و برکار ناپسند خود اصرار می‌ورزد.(1)
سران فتنه یا فریب‌خوردگان فتنه؟
نام‌های «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی » با «فتنه88» عجین شده است. این دو را گاهی «سران فتنه» می‌نامند و گاهی «فریب‌خوردگان فتنه». شاید جدال روی این دو مفهوم دارای جذابیت‌های خاص باشد اما حقیقت امر آن است که اتفاقات هشت ماهه خاص سال88 (از 22خرداد تا 22بهمن) با تابلوی این دو تن اجرایی شد. آشوب‌ها در پناه بیانیه‌های «موسوی» ساماندهی شد و خود او بود که رقاصان ظهرعاشورای همان سال را «مردم خداجو» نامید.
طرح ادعای مضحک وقوع تقلب در انتخابات، اهانت به تصویر امام خمینی(ره) نیز در همین دوران انجام شد، شعار علیه حمایت ایران از مسلمانان مظلوم فلسطین و لبنان با چراغ‌سبز این دو در روز قدس همان سال بر زبان برخی افراد جاری شد. تجمعات غیرقانونی گسترده، عدم تمکین به حکم مراجع قانونی، اغتشاش در مراسم نماز جمعه، اختلال در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی(13آبان) و نهایتاً تلاش برای برهم‌زدن مراسم یوم‌ا... 12 بهمن و البته ادامه این جرایم تا زمان تجمعات غیرقانونی 25بهمن سال 1389، تنها گوشه‌های محدودی از رفتارهای شرم‌آور اغتشاشگران است که «موسوی» و «کروبی» نقش مستقیم در ایجاد آنها داشته‌اند.

میرحسیم موسوی


البته در عمل آشوبگران و افراد عموماًفریب‌خورده‌ای که در نقش پیاده‌نظام فتنه در خیابان‌های تهران عمل می‌کردند، هراندازه که زشت و شرم‌آور باشد، هرگز مانند ایراد اتهام وقوع تجاوز به زندانیان اغتشاش در بازداشتگاه‌ها، قتل و سوزاندن جسد افراد دستگیر شده و چند مورد دروغ برملا شده دیگر نیست، مواردی که از سوی سران فتنه اجرا شده است.
در این بین بهتر است به چند مورد از رفتارهای ضدارزشی و ناهنجار فتنه‌گران اشاره کنیم تا عمق فاجعه به‌وقوع پیوسته از سوی آنها، مشخص شود. شاید از این رهگذر، افرادی که خود را به‌خواب زده و یا کوشش می‌کنند با کتمان حقیقت، زمینه ایجاد مجدد اغتشاشات را فراهم کنند، دچار خجالت شده و از ادامه تلاش برای رفع حصر این دو تن دست بردارند.

کروبی

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/9/16 :: ساعت 11:50 صبح )


»» حاشیه ای به واکنشهای عجیب اطرافیان رییس جمهور به در خواست مناظره

وقتی مناظره بهم ریختن آرامش مردم است؛ اما گزارش 100 روزه حق مردم برای دانستن!

 

از همان لحظاتی که رییس جمهور در برنامه تلوزبونی ارائه گزارش اقدامات صد روزه دولت جدید، ترجیح داد به جای توضیح اقدامات دولت فعلی، بیشتر به بیان برخی عبارات تبلیغاتی و ارائه آماری سیاه از وضعیت گذشته بپردازد می شد حدس زد که احمدی نژاد به اظهارات روحانی واکنش نشان خواهد داد و او را به مناظره دعوت خواهد کرد، پیش بینی که به فاصله چند روز بعد بوقوع پیوست و رییس جمهور سابق با نگارش نامه‌ای خطاب به رییس جمهور فعلی، از وی خواست تا به خاطر انتساب‌های غیر واقعی به دولت گذشته، در یک مناظره تلوزیونی از گفته‌های خود دفاع کند.

مناظره

اما بلافاصله بعد از نگارش نامه احمدی‌نژاد خطاب به روحانی، تعدادی از مسئولان بلندپایه و اطرافیان رییس جمهور به این مساله واکنش نشان داده و با طرح این مساله که در شرایط فعلی نباید آرامش کشور را بهم زد، به طور تلویحی پاسخ منفی آقای روحانی به درخواست رییس جمهور سابق را اعلام داشتند.
 
در این میان محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت  با بیان این که جامعه در حال حاضر نیاز به آرامش دارد، تصریح کرد: «ما وقت این حرف‌ها را نداریم.»
 
محمدرضا صادق مشاور حسن روحانی نیز در واکنش به این موضوع گفت:  «انتشار این نامه از این طریق به جز زمینه سازی برای فاصله گرفتن از واقعیت‌ها معنی دیگری نمی تواند داشته باشد و نمی‌توان این شیوه را پاسخگویی محسوب کرد.»
 
اکبر ترکان از دیگر نزدیکان حسن روحانی نیز که این روزها به ابوالمشاغل دولت معروف شده و همزمان 7 مسئولیت کلیدی را عهده دار است، در واکنش به درخواست مناظره احمدی‌نژاد و روحانی اگرچه برخلاف دیگر همکارانش تلاش کرده تا بگوید دولت از این مناظره استقبال می‌کند اما در اظهاراتی که منطق آن مشخص نیست،  گفته است: «حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد در یک سطح قرار ندارند که بخواهند با هم مناظره کنند! اما به هر حال، ما از پاسخگویی رئیس دولت دهم استقبال می کنیم.»
 

 این واکنش‌های عجیب در حالی از سوی نزدیکان رییس جمهور به درخواست مناظره رییس جمهور سابق مطرح شده است که تاکنون آقای روحانی در این باره سکوت اختیار کرده و سخنی از پذیرش یا عدم پذیرش مناظره با احمدی‌نژاد بیان نکرده است اما آنچه بدیهی به نظر می‌رسد این است که بیان این استدلال از سوی اعضای دولت که «انجام مناظره در شرایط کنونی آرامش جامعه را بهم می‌ریزد» چندان از سوی افکار عمومی پذیرفتنی نیست چرا که بسیاری معتقدند ارائه آمارها و اعداد و ارقام عجیب و جنجالی از سوی آقای روحانی در برنامه ارائه گزارش عملکرد خود -فارغ از صحت یا نادرستی- مقدمه اصلی بر هم ریختن افکار عمومی و آرامش ذهنی مردم بوده است و حال که رییس جمهور سابق درخواست مناظره با رییس جمهور فعلی را به خاطر اثبات درستی یا نادرستی آمار یاده شده اعلام داشته، بهتر است این موضوع به طور شفاف و دقیق و با برگزاری یک مناظره در رسانه ملی برای افکار عمومی مشخص شود.

این در حالی است که همین مشاورین رئیس جمهور در توجیه اقدام عجیب دولت در ارائه گزارش صد روزه استدلال‌های کاملا متفاوتی داشتند. صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در این زمینه به ایسنا گفت: به اعتقاد دولت تدبیر و امید حق مردم است که بدانند این دولت در چه وضعیتی کشور را تحویل گرفته واقدامات را از چه نقاطی آغازکرده است؛ چراکه آنان صاحبان اصلی کشور و ولی‌نعمتان ما هستند و باید بدانند امانتی که به دست دولتمردان‌شان می‌دهند در چه وضعی قرار دارد.  وی با یادآوری این‌که «دولتمردان امانتداران مردم هستند. بر این اساس آن‌ها باید از وضعیت امانتی که در اختیارشان قرار گرفته به مردم به عنوان صاحبان اصلی این امانت گزارش دهند و مردم را از برنامه‌های خود جهت صیانت از این امانت مطلع کنند؛ لذا در گزارش 100روزه، دولت تدبیر و امید دنبال تخریب دولت قبل نیست ولی وظیفه دارد سیمای واقعی بستری که می‌خواهد اقدامات خود را بر آن پی‌ریزی کند ارایه دهد.

 

منبع: رجانیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/9/15 :: ساعت 9:53 صبح )
»» صدا وسیما به تذکر روحانی توجه کند

در پی گزارش صد روزه رئیس جمهور

صدا وسیما به تذکر روحانی توجه کند+فیلم

یکی از انتقادهای حسن روحانی پیش از انتخابات، عدم رعایت عدالت رسانه ای در برگزاری مناظره از سوی صدا و سیما برای افرادی بوده است که به آنها توسط رئیس جمهور وقت توهین شده است.

دکتر حسن روحانی در زمان حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پیش از انتخابات 24خرداد92 درخصوص شرایط مناظره در صدا و سیما و عدالت رسانه‌ای گفت:  صداوسیما باید شرایط مناظره را بین ما و دیگران را فراهم کند... ما میخواهیم صداوسیمایی داشته باشیم که اگر امشب به آقای الف توهین میشود فردا شرایط دفاع از خود برای او فراهم شود. وی همچنین این فرصت دفاع از خود را شرط عدالت در صدا و سیما دانست.

اما روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم با اشاره به اتهاماتی که در گزارش صد روزه حسن روحانی به دولتش وارد شده است وی را به مناظره دعوت نمود. این دعوت به مناظره اما با واکنش‌های مختلفی روبرو گردید. 

مناظره

اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در این رابطه گفت:  مزاج احمدی‌نژاد با فضای آرام سازگاری ندارد و آقای احمدی‌نژاد همطراز آقای روحانی نیست؛ همچنین وی احمدی نژاد را به عدم صداقت و دادن آمار نادرست و با سیاسی کاری متهم نموده و در پایان افزود: من نه به عنوان نماینده دولت که به عنوان شخص اکبر ترکان حاضر به مناظره هستم.

همچنین محمدرضا صادق دیگر مشاور رئیس جمهور این دعوت به مناظره را بسیار عجیب توصیف کرد. وی ادعا کرد که آنچه روحانی در گزارش 100 روزه گفت، گوشه‌ای از واقعیات بود و این در حالی است که در هشت ساله گذشته فرصتی به کسی داده نمی‌شد، تا حتی نسبت به مطالبی که علیه ‌آنها مطرح می‌شد، توضیحی ارائه دهند.

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم  واکنش های دولت را در خصوص دعوت به مناظره ای دوستانه عجیب دانست. وی گفت: باعث تعجب است که مجموعه اطرافیان آقای روحانی واکنش‌های خیلی تندی از خودشان نشان داده‌اند و حتی در مواردی توهین هم کرده‌اند.

وی افزود: اگر شما ادعا دارید که اطلاعاتتان درست است و به موارد مسلط هستید و آنچه که به مردم گفته‌اید، حقیقت بوده است، چرا اینقدر برآشفته شده‌ و وحشت کرده‌اید. اتفاقا شما باید استقبال کنید و فرصتی است برای اینکه حرف‌هایتان را در گزارش 100 روزه اثبات کنید. 

بقایی در ادامه گفت: دعوت به مناظره به نوعی دعوت به پاسخگویی به افکار عمومی است. قضاوت را باید به عهده مردم بگذاریم. به هر حال دو رئیس‌جمهور سابق و فعلی با هم مکاتبه کرده‌اند، دیگران چرا وسط می‌آیند و برای طرفین تعیین تکلیف می‌کنند.

حال باید دید رئیس جمهور تدبیر و امید که پیش از انتخاب خود از صدا و سیما خواسته بود تا شرایط مناظره و دفاع از خود را برای همگان فراهم سازد، درباره این دعوت به مناظره و دفاع رئیس دولت های نهم و دهم از عملکرد خود چه تصمیمی خواهد گرفت و تا چه حد به وعده های انتخاباتی خود پایبند خواهد بود.

 

دانلود فیلم:

لینک1 (حجم:4MB)

لینک2 (حجم:21MB)

لینک3 (حجم:21MB)

منبع: فرهنگ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/9/14 :: ساعت 11:51 صبح )
»» ماجرای فرار مغزها به بهشت +فیلم

سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری؛

ماجرای فرار مغزها به بهشت +فیلم

این روزها که همه جا و همه کس درباره توافقنامه ژنو سخن می‌گویند، شاید زمان مناسبی باشد برای سخن گفتن از شهیدی که در راه دستیابی ایران به غنی سازی 20درصدی تلاش‌های زیادی کرد. دستاوردی که اکنون در نتیجه توافقنامه ژنو، به حالت تعلیق درآمده است. 

امروز اما شهریاری الگوی جهاد علمی و شهادت در راهیست که قدم نهادن در آن، آرزوی هر مسلمان ایرانی شرافتمندی است. او الگوی جوانان مستعد و غیور ایرانیست و شهید راه پیشرفت علمی ایران. شهیدی که صهیونیست‌ها بعد از ترورش مثل کفتار‌های وحشی به شادمانی پرداختند.

کینه صهیونیست‌ها دست‌کم بخاطر به شهادت رساندن امثال «شهریاری» از دل ایرانیان پاک نخواهد شد؛ فرقی هم نمی‌کند که افرادی به جای شهادت شهید «شهریاری» از واژه «حذف فیزیکی» استفاده کنند یا مثلا سایت «ویکی‌پدیا» شهادت وی از سوی صهیونیست‌ها را در صفحه «شهریاری» عمداً انکار کند.

مغزی که هرگز فرار نکرد

دکتر «مجید شهریاری» متولد سال 1345 در شهر زنجان بود. دو فرزند به نام های «محسن» و «زهرا»  داشت. همسر وی «بهجت قاسمی» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است؛ کسی که در ماجرای ترور کنار وی بود و اکنون جانباز است.

شهید «مجید شهریاری» دوران مدرسه را در زنجان و دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک  از سال 1363 تا سال 1368 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گذراند. وی برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در سال 1369به دانشگاه صنعتی شریف رفت و توانست در سال 1371 در رشته مهندسی هسته ای فارغ‌التحصیل شود. یک سال بعد وارد  دوره دکتری در رشته مهندسی هسته ای دانشگاه امیر کبیر شد و پنج سال بعد توانست این پایه تحصیلی را نیز تکمیل کند.

دکتر محید شهریاری

«شهریاری» مثل خیلی‌های دیگر بود، اصطلاحاً «مغز» بود اما هرگز به کاروان فرار «مغز»ها نپیوست و ترجیح داد تمام تحصیلاتش را در ایران بگذراند و هیچ‌گاه فریب بورس‌های ادعایی و سراب رنگین زندگی در غرب را نخورد. جالب اینجاست که با ادامه تحصیل در ایران توانست هم‌پایه و هم‌تراز دانشمندان خارجی شود؛ هرچند دانشمندان خارجی هرگز در ایمان و تزکیه نفس به‌پای وی نرسیده‌اند.

شهید شهریاری پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه امیر کبیر به عنوان عضو هیات علمی مشغول به کار شد و اواخر سال 80 به دانشگاه شهید بهشتی رفت. پله‌های ترقی و رسیدن به درجه استادی را با کمک توانایی‌های ذاتی خویش و نه بهره‌مندی از رانت‌های معمول برخی‌ها، در حداقل زمان ممکن کسب کرد.

وی در کنار فعالیت علمی در مشاغل اجرایی نیز مشغول به خدمت بود. به‌عنوان مثال دکتر شهریاری نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی همکاری با سازمان انرژی هسته ایاز سال 83 تا زمان شهادتش بود. سابقه عضویت در انجمن هسته ای ایران را داشت و مدیر گروه کاربرد پرتوها در دانشگاه شهید بهشتی بود.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/9/13 :: ساعت 10:39 صبح )
»» بی حرمتی شبکه تلویزیونی نسیم به مقدسات در محرم

بی‌حرمتی شبکه تلویزیونی به مقدسات

نسیم بی‌حرمتی در محرم/ خواب مسئولین فرهنگی در مصیبت حسینی (ع)

در این روزها که در واپسین روزهای محرم قرار داریم اگرزمان را گم کرده باشی قطعا این شبکه و آیتمهای آن نه تنها کمکی به پیدا کردن مناسبت‌های تقویمی نمی کند، بلکه بیشتر حال و هوای روزهای عید و سال نو در ذهن تداعی خواهد کرد.

مدتی است که از راه اندازی شبکه آزمایشی نسیم می‌گذرد. شبکه‌ای که به گفته مسئولین و مدیران ارشد سازمان صدا و سیما به منظور پر کردن اوقات فراغت و در عین حال بالابردن سطح نشاط و شادابی در بین مردم و جامعه شکل گرفته است.

نیاز عمومی مردم به نشاط و شادابی و اینکه این شبکه تا چه حد در این مدت زمان توانسته است رسالتی را که بر دوش دارد به انجام برساند، موضوعی است که باید در جای خود مورد نقد و بررسی قرار گیرد. موضوعی که با گزارشات علمی و آمارهای منطقی و صحیح توسط کارشناسان این حوزه می‌تواند باعث اعتلای سطح کیفی برنامه‌های این شبکه آزمایشی شود. اما در این مجال قصد بررسی این موضوع را نداریم و شاید از جهاتی هنوز نظر دادن درباره محتوای آن زود باشد.

اما نکته‌ای که بحث آن در رسانه‌ها نیز به عنوان یک سؤال قبل از شروع ماه محرم مطرح شده بود این است که برنامه‌های این شبکه در ایام عزاداری محرم و صفر چه خواهد بود. در پاسخ مدیرشبکه نسیم با سایتها و خبرگزاری‌ها عنوان شد که برنامه‌های این شبکه کماکان ادامه خواهد داشت اما توجه به حرمت این ایام نیز خواهد شد.

با پایان یافتن روز عاشورا و نهایتاً چند روز بعد از آن، دیگر این شبکه نیز به سرعت برق و باد حال و هوای معنوی خود را فراموش کرد. تا حدی که دقیقا در شب و روز شهادت امام زین العابدین (25 محرم) برنامه‌هایی همچون دوربین مخفی، سکانس‌های طنز سریال‌ها و ... به صورت مداوم در حال پخش بود. به صورتی که بیننده این شبکه در صورت بی‌اطلاعی از مناسبتها بیشتر در حال و هوای عید نوروز و سال نو قرار می‌گرفت.

شبکه نسیم

سؤال اینجاست که آیا این بی‌تفاوتی نشأت گرفته از برنامه‌ریزی‌های سازمانی است یا  اینکه از روی بی‌تفاوتی و انفعال مسئولین صورت گرفته است؟ آیا نمی‌توان با برنامه‌هایی همچون روزهای آغازین محرم حرمت این ایام را در شبکه‌ای که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روی آنتن است را نگاه داشت؟

در جمع بندی ضمن تشکر از مسئولین سازمان که چنین فضای جذاب و متفاوتی را که نیاز امروز جامعه می‌توانست باشد، به ارائه چند پیشنهاد درباره کمیت و کیفیت برنامه‌های این شبکه پرداخته می‌شود:

1- به جای استفاده مداوم از آیتم‌های تکراری که می‌توان آن رابی احترامی به وقت مخاطبین شبکه تلقی کرد با دریافت اطلاعاتی جامع (چه از طریق مخاطبین و چه از کانالهای ارتباطی تعریف شده در سازمان)از ادامه این روند جلوگیری نمود.

2- نشاط، سرگرمی، یادها و مسابقه اصول تشکیل دهنده این شبکه می‌باشد. می‌توان با انتخاب آیتم‌هایی که بار فرهنگی و خصوصاً ارائه سبک زندگی در هر کدام از بخش های تشکیل دهنده شبکه داشته باشد قدمی اساسی و غیر مستقیم و در عین حال جذاب و متفاوت انجام داد. به عنوان مثال مسابقات می‌تواند حاوی مسابقات فرهنگی و حتی مذهبی باشد. یا پخش سکانسهایی از سریال پایتخت در عین داشتن جذابیت می‌تواند نقش مؤثری در ارائه الگوی اسلامی ایرانی باشد.

3- بهره گیری از سخنان بزرگان در لابلای آیتم‌ها با همان سیاست پخش آیتم‌های دیگر می‌تواند به القای مفاهیم دینی در بین برنامه کمک کند. خصوصاً سخنرانانی که در ارتباط با جوانان قدم‌های مؤثرتری برداشته‌اند و در مدت زمان کوتاه، حجم بیشتری از معارف را با جذابیت کلامشان بیان می‌کنند. حضور اساتیدی همچون حجت الاسلام قرائتی و همچنین حجت الاسلام شهاب مرادی و ... در این موضوعات می تواند مؤثر باشد.در واقع اگر بنا بر تکرار باشد، تکرار این مفاهیم قطعاً ارزنده‌تر از نحوه ساخت قطعه موسیقی است که توسط استادی به صورت مکرر پخش می‌شود. هر چند این استاد و هنر وی در جای خود محترم است. اما پخش مکرر آن در شبانه روز، بیشتر اثر منفی از این هنر را القا خواهد نمود.

نباید از یاد ببریم که این مملکت ما هنوز همانی است که اسلامِ آن را محرم و صفرش زنده نگاه داشته است. نباید فراموش کنیم که در گوشه و کنار شهر کماکان تکایا و هیئات عزاداری پابرجاست.فرهنگ مملکت و مردم ما آمیخته از توجه به ایام و مناسبت هاست. کشور ما ایامی از سال یکپارچه سیاه پوش می‌شود. همچنانکه ایامی دیگر غرق در سرور و شادمانی است. یکی از بهترین مصادیق آموزش و زنده نگه داشتن این اعتقادات رسانه ملی است که تأثیر بی‌بدیل آن را می‌توان در ایامی همچون انتخابات و ... به وضوح مشاهده نمود. همچنانکه این شبکه در دهه اول محرم با پخش آیتمهایی از مجموعه فاخر و ارزشمند مختارنامه و ... فضای محرم را در دلها زنده نگه داشته بود، می‌توانست این فضا را در ایام دیگر مناسبتی حفظ نماید و بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکند. تدوین هنرمندانه و هوشمندانه از سریال‌ها و فیلم‌های مذهبی و ارائه آن در این ایام قطعا می‌تواند در عین انتقال مفاهیم دینی به زنده نگه داشتن شعائر اسلامی نیز کمک کند.

 

منبع: فرهنگ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/9/12 :: ساعت 10:41 صبح )
<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 199
>> بازدید دیروز: 208
>> مجموع بازدیدها: 558192
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب