سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، پیشوا و پرهیزگاران، سروراند و همنشینی آنها، مایه فزونی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نگاهی به شورای نگهبان و اعضای آن+اینفوگراف

نگاهی کوتاه به شورای نگهبان و اعضای آن

 

امام خمینی(22/11/1363):

شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، مورد تأیید اینجانب می‌باشند. و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است. و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نماید.

امام خامنه‌ای(7/2/1392):

تشخیص شورای نگهبان، تشخیص یک عده انسان‌های عال، بی‌طرف و بصیر نسبت به صلاحیت‌ها است؛ این یک چیز مبارکی برای ما و برای همه‌ی آحاد ملت است.

 

جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی

اصل نود و یکم-91

به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرتمصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها،شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب زیر تشکلیل می‌شود:

1. شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز. انتخاب این عده با مقام رهبری است.

2. شش نفر حقوقدان، در رشته‌های مختلف حقوقی، از میان حقوقدانان مسلمان که به وسیله رئیس قوه‌ی قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و با رأی مجلس انتخاب می‌گردند.


اصل نود و دوم-92

اعضای شورای نگبهان برای مدت شش سال انتخاب می‌شوند ولی در نخستین دوره پس از گذشتن سه سال، نیمی از اعضای هر گروه به قید قرعه تغییر می‌یابند و اعضای تازه‌ای به جای آنها انتخاب می‌شوند.


فقهای دوره اول در اول اسفندماه 1358 توسط امام خمینی(رحمته الله علیه) انتخاب و فعالیت آنها از تاریخ 26/04/1359 آغاز گردید.


وظایف شورای نگهبان:

نظارت بر قانون‌گذاری:

اصل نود و چهارم- کلیه مصوبات مجلس شواری اسلامی باید به شورای نگهبان فرستاده شود. شورای نگهبان مؤظف است آن را حداکثر ظرف ده روز از تاریخ وصول از نظر انطباق بر موازین اسلام و قانون اساسی مورد بررسی قرار دهدو چنانچه آن را مغایر ببیند برای تجدید نظر به مجلس بازگرداند. در غیر این صورت مصوبه قابل اجراست.

تفسیر قانون اساسی:

اصل نود و هشتم:- تفسیر قانون اساسی به عهده‌ی شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آن انجام می‌شود.


-نگاهی به زندگی‌نامه فقهای شورای نگهبان:

1-آیت‌الله احمد جنتی (متولد 1305 اصفهان)

آثار و تألیفات: ترجمه کتاب «اثبات الهداة»، «ایقاظ الهجعه»، «تحف العقول»

تحصیلات: اجتهاد

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: اول تا پنجم

2-آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی (متولد 1327 کربلا)

آثار: بحوث فی علم الاصول، کتاب المضاربه، کتاب الزکاة، کتاب الجاره، کتاب الخمس، اصول فقه، منهاج الصالحین، مناسک حج

تحصیلات: اجتهاد

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: سوم و پنجم

3-آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی (تولد 1334 یزد)

آثار: مقدمه‌ای بر شناخت امامان در پرتو روایات، فلسفه‌ی ارزشها، مقدمه‌ای بر نظام مالیاتی و بودجه در اسلام، زکات و خمس در اسلام

تحصیلات: اجتهاد

دوره‌ی عضویت: پنجم

4-آیت‌الله محمد مؤمن (متولد 1319 قم)

آثار: تقریرات درس‌های اصول، مکاسب محرمه و بیع حضرت امام خمینی(ره) با حواشی معظم له بر آن ،تقریرات درس مرحوم آیت‌الله محقق داماد در مبحث صوم و صلات، یک دوره‌ی کامل اصول فقه استدلالی با نام «تسدید الاصول»، ده رساله فقهی در موضوعات و مسائل مستحدثه با نام «لمات سدیده»، ولایت امام و پیامبر(ص) بر امر قانونگذاری کلی

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: اول تا پنجم

6-آیت‌الله محمد یزدی (تولد 1310 اصفهان)

آثار: فقه القرآن، حیسن‌بن علی را بهتر بشناسیم، بشر و خداشناسی، اُسَسُ الایمان فی القرآن

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: دوم، چهارم و پنجم


-نگاهی به زندگی‌نامه حقوق‌دانان شورای نگهبان:

1-عباسعلی کدخدایی (تولد 1340 اصفهان)

تحصیلات: دکترای حقوق بین‌الملل

دوره عضویت: چهارم و پنجم

2-حجت‌الاسلام محمد سلیمی (تولد 1333 همدان)

تحصیلات: سطح چهار حوزوی معادل دکتری

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: پنجم

3-محسن اسماعیلی (تولد 1344 تهران)

آثار: پیوند دین و قانون، پیامبر اخلاق و اخلاق ما، راهنمای حقوقی شهروندان

تحصیلات: دکترای حقوق خصوصی، اجتهاد

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: چهارم و پنجم

4-حسین‌علی امیری (تولد 1345 سنقر)

تحصیلات: دانشجوی دکترای تخصصی حقوق عمومی

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: پنجم

5-سیامک ره‌پیک (تولد 1342 تهران)

آثار: آسیب‌ها و تهدیدات امنیتی در تحقق اهداف چشم‌انداز بیست ساله، کلمه رئیس‌التحریر

تحصیلات: دکترای حقوق خصوصی

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: پنجم

6-محمدرضا علیزاده (تولد 1330 سوادکوه)

تحصیلات: کارشناسی ارشد حقوق

دوره‌های عضویت در شورای نگهبان: دوم تا پنجم

 

برای مشاهده اینفوگراف روی ادامه مطلب کلیک کنید:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/2/31 :: ساعت 7:11 عصر )


»» صحنه انتخابات ریاست جمهوری

صحنه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم


امروز انتخابات به یک موضوع مهم بین الملی تبدیل شده است؛ دستگاه‌های فکری دشمنان رصد می‌کنند مقدمات این انتخابات را، این حادثه بزرگ را؛ دارند نگاه می‌کنند؛ نقشه هم دارند، هدف هم دارند. هدف جبهه دشمنان شما، نقطه مقابل هدف شما است.


هدف جبهه دشمن: عقب ماندگی کشور در جهت ضعف و وابستگی 

1-انتخابات بی‌رونق:

برنامه دشمن:

-ناامیدی و بی‌رغبت شدن مردم برای شرکت در انتخابات

-القاء وجود بحران در کشور

2-انتخاب همراه با وابستگی

معیارها:

-انتخاب فردی که دولت و ملت را به سمت وابستگی و سیاست‌های دشمن ببرد.


هدف ملت ایران: پیشرفت مادی و معنوی کشور 

1-انتخابات پرشور

وضیفه ما:

-توجه به مصونیت یافتن کشور با حضور در انتخابات

-امید بخشی به مردم با استفاده از واقعیت‌های کشور

2-انتخاب اصلح:

معیارها:

-تنظیم شعارها منطبق با حدود اختیارات و واقعیت‌های کشور و نیازهای مردم

-همت بر حفظ عزت و حرکت کشوردر جهت اهداف انقلاب

-انسان وارسته‌ی با عزمِ مؤمنِ انقلابیِ با همت جهادی

-پوشیدن زرهی پولادین از توکل و یاد خدا

-اهل استقامت و ایستادگی


برای مشاهده اینفوگراف مطالب فوق به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/2/29 :: ساعت 7:48 عصر )


»» تاثیر هاشمی بر نرخ دلار و طلا!

پس از ثبت‌نام هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، بعضی از سایت‌های ضدانقلاب خارجی (مثل سایت صهیونیستی بالاترین) و همزمان بعضی از سایت‌های داخلیِ حامی کاندیدای فوق، در پروژه ناجی نمایی و منجی سازی از این کاندیدای ریاست جمهوری نوشتند که بعد از ثبت‌نام هاشمی، قیمت دلار و سکه در بازار کاهش یافت (البته اصل خبر دروغ نیست و قیمت دلار پنجاه شصت تومانی افت کرد) اما این سؤال مطرح می‌شود که ثبت‌نام یک کاندیدا، بر مبنای کدام اصل اقتصادی می‌تواند روی قیمت دلار یا سکه در بازار اثر ‌بگذارد و یا بهتر بگوییم چگونه باید این اتفاق را توجیه کرد.

حتی این جوسازی و القای روانی تا جایی پیش رفت که براساس گزارش‌ها، روز شنبه(92/2/21)، روی تابلوی چند صرافی در چهارراه استامبول نوشته شده بود: «تا مشخص شدن حضور آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی در انتخابات از دادن قیمت معذوریم.»

از آنجا که قصد نداریم از قول خود چیزی مطرح کنیم، توجه شما به موارد زیر جلب می‌کنیم:

بولتن نیوز: چه عاملی می‌تواند روی نرخ‌های واقعی بازار از جمله نرخ ارز و سکه و طلا اثرگذار باشد جز همدستی و همراهی مافیای اقتصادی با جریان فتنه و ضدانقلاب؟!

سلیمانی (نماینده مردم تهران در مجلس و وزیر سابق ارتباطات در دولت نهم): دستکاری قیمت ارز، بازی قدیمی جریان کارگزاران و سرمایه‌داری است. (منبع: رجانیوز)

آیت‌الله قرهی (رییس حوزه علمیه امام مهدی): دیدیم تا برخی در انتخابات اسم نوشتند، دلار و طلا پایین آمد، لذا معلوم می‌شود این چیزها در دست همان‌ها بوده است. (منبع: رجانیوز)

 

حال می‌توان یک نتیجه‌گیری مهم از مباحث فوق انجام داد:

چند ماه پیش در اوج تورم و گرانی‌های افسارگسیخته بعضی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند، عامل گرانی‌های اخیر، به تنهایی نمی‌تواند اثر تحریم‌ها و هدفمندی یارانه‌ها باشد (فقط 15 تا 20 درصد از مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها مرتبط است). و البته هیچ زمان دیگری هم عامل قطعی تورم و گرانی‌ها به خصوص در بازار ارز و سکه مشخص نشد. همچنین احمدی‌نژاد بارها از کارشکنی‌ها و دست‌های پشت پرده در اخلال‌گری‌های بازار خبر داده بود.

اینها فقط یک مورد را به ذهن متبادر می‌سازد که دامن زدن به گرانی‌های و تورم و همچنین احتکارهای بی‌سابقه موارد غذایی و مایحتاج مردم، یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد و آن هم ناکارآمد نشان دادن دولت احمدی‌نژاد از سوی جریانی است که همسو با تحریم‌ها، نقشه به دست گرفتن قدرت را در سر می‌پروراندند. این را بگذارید کنار این جمله‌‌ی آقای هاشمی که گفته بود: "اگر یک روز هم از دولت احمدی نژاد باقی مانده باشد باید عدم کفایت دولت را بگیریم و این دولت را بیندازیم‏.."".

البته این را هم بگوییم که قصد نداریم با بیان مطالب فوق، نقش سوء مدیریت‌های دولت را در تورم‌ و گرانی‌ها، نادیده بگیریم. 

 

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که شاید قیمت ارز تابعی از مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی باشد، اما قیمت طلا تابع قیمت جهانی است و این اصلاً منطقی نیست که بگوییم کاندیدا شدن یک فرد می‌تواند حتی روی قیمت طلا تأثیر گذار باشد، شاهد بر این مدعا نمودار جهانی قیمت طلا در زیر است. همانطور که می‌دانید آقای هاشمی روز یازهم می ثبت نام کردند و طبق نمودار زیر از روز نهم تا روز دوازدهم می، قیمت طلا از حدود 1470 دلار به 1435 دلار کاهش پیدا کرده است. بنابراین آمدن یا نیامدن آقای هاشمی روی قیمت طلا تأثیر نگذاشته است و فقط عده‌ای از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده‌اند و یک مسئله جهانی را به کاندیدا شدن آقای هاشمی ربط داده‌اند.

نمودار قیمت جهانی طلا در سی روز گذشته



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/2/27 :: ساعت 12:0 صبح )
»» تماس هاشمی و رهبر قبل از ثبت نام

بررسی صحت یک ادعا

پس از آنکه علی عسگری (مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت) اعلام کرده بود که: «آیت الله هاشمی تا ساعت 5بعدازظهر تصمیمی برای کاندیداتوری نداشتند اما بعد از صحبت تلفنی که با مقام معظم رهبری در ساعت 5:10انجام دادند با تاکید و عجله خودشان را به وزارت کشور رساندند و برای ثبت نام اقدام کردند.» پیگیری‌ها از منابع مختلف نشان داد که در روز مورد نظر هیچ تماس تلفنی میان مقام معظم رهبری و اکبر هاشمی رفسنجانی برقرار نشده است. (منبع: رجانیوز)

همچنین روزهای قبل از ثبت‌نام در بعضی از سایت‌ها و محافل، شایعه شد که که دو تن از مراجع تقلید(آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله وحیدخراسانی) از کاندیداتوری هاشمی حمایت کرده‌اند که این نیز با تکذیب دفاتر این مراجع روبرو شد:

دفاتر آیات عظام وحید خراسانی و سیستانی، ادعای نزدیکان هاشمی رفسنجانی مبنی بر دعوت از وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کردند. (منبع: فارس‌نیوز)

 

پس از این اتفاقات، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای نسبت به انتساب برخی نقل قول‌ها به رهبر معظم انقلاب واکنش نشان داد و متن زیر را در  صفحه انتخابات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای منتشر کرد:

حدود شانزده سال پیش در ایام برگزاری انتخابات هفتمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که اولین ملاقات‌های اختصاصی نامزدهای انتخاباتی به‌صورت جداگانه با رهبر انقلاب اسلامی انجام گرفت و رویه‌ای را بنا گذاشت که به اقتضاء شرایط، افرادی از گروه‌ها و سلایق مختلف -که خود را واجد صلاحیت برای ریاست قوه مجریه می‌دانند- قبل از حضور در عرصه‌ی انتخابات به درخواست خودشان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند و یا به‌صورت غیرحضوری تصمیم خود را به اطلاع ایشان می‌رسانند. اغلب این افراد ضمن اعلام تصمیم برای کاندیداتوری در انتخابات، به ارائه رئوس برنامه‌های خود برای حضور در این عرصه می‌پردازند.
رویه‌ی ثابت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این ملاقات‌ها آن است که پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نکاتی درباره‌ی مسائل کلان کشور در افق آینده می‌پردازند و با تأکید بر اینکه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی کاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند:
نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم.
اما گاهی اوقات در فرآیند رقابت‌های سیاسی، گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌هایی غیرواقعی و یا ناقص از این دیدارها صورت گرفته که موجب بروز سوءتفاهم‌هایی میان مردم و رسانه‌ها می‌شود که تبعات و پیامدهای نامناسبی در افکار عمومی جامعه دارد.
رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی که به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند که:
«مبادا کسى تصور کند که رهبرى یک نظرى دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمى مطرح میشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزى نیست. اگر کسى چنین تصور کند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همینى است که صریحاً اعلام میشود؛ همینى است که من صریحاً اعلام میکنم.» (1389/05/31)

ایشان در خلال سخنرانی‌هایشان در روزهایی که آرام آرام به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، درباره‌ی موضوعات مختلف انتخابات از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور، التزام به قانون، وظایف شورای نگهبان، برنامه و نقشه دشمن و... توصیه‌هایی بیان کرده و در آینده خواهند کرد؛ لذا به نقل قول‌هایی که به طور غیر مستند و خارج از مسیر رسمی مطرح می‌شود، نباید توجه کرد و آن را ملاک تصمیم قرار داد. (منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای)

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/2/26 :: ساعت 2:0 صبح )
»» 5نکته در باره انتخابات

5نکته در باره انتخابات

1-حضور گسترده مردم تأثیر می‌گذارد:

در درجه‌ی اول، گسترش مشارکت و حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات اهمیت دارد. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوقهای رأی میتواند تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر کند؛ میتواند دشمن را ناامیدکند؛ میتواند امنیت کشور را تأمین کند. ملت عزیز ما در همه‌ی نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گسترده‌ی آنها در پای صندوق رأی، در آینده‌ی کشور تأثیر دارد؛ در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد، در همه‌ی مسائل مهم کشور تأثیر میگذارد. این نکته‌ی اول؛ که انتخابات باید به توفیق الهی، به کمک پروردگار، با همت ملت ایران، با مشارکت گسترده تحقق پیدا کند.


2-همه سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند:

در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند؛ این، هم حق همه است، هم وظیفه‌ی همه است. انتخابات مال یک سلیقه‌ی خاص، مال یک جریان فکری و سیاسیِ خاص نیست. همه‌ی کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند، به آینده‌ی کشور اهمیت میدهند، دلشان برای منافع ملی میسوزد، باید در انتخابات شرکت کنند. رو گرداندن از انتخابات، مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند.


3-ملاک عمل، رأی آحاد مردم

در نهایت، رأی مردم تعیین کننده است. آنچه که اهمیت دارد، تشخیص شما و رأی شما است. باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید. رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست. البته این روزها با این وسائل عجیبِ رسانه‌ایِ کنونی ــ‌ این پیامکها و امثال اینها ــ متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبتهای گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد. گاهی ممکن است یک نفر هزاران پیامک بفرستد. برای من گزارش دادند که ممکن است در ایام انتخابات، روزی چند صد میلیون پیامک رد و بدل شود. مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید. البته هر کسی و یا فعالان سیاسی میتوانند دیگران را هم با نظر خودشان همرأی کنند ــ این اشکالی ندارد ــ اما از حقیر کسی چیزی در این زمینه نخواهد شنید. در عین حال مردم میتوانند به همدیگر بگویند، سفارش کنند، تأکید کنند، توصیه کنند، یکدیگر را توجیه کنند و به هم کمک کنند برای شناخت اصلح. به هر حال آنچه که ملاک عمل است، رأی آحاد مردم است.


4-تمکینِ در مقابل قانون وظیفه همه:

 در مسئله‌ی انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون  باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که در سال 88 پیش آمد ــ که برای کشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود ــ همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. ممکن است رأی مردم برخلاف آن چیزی باشد که منِ شخصی مایل به آن هستم؛ اما باید تمکین کنم. آنچه که اکثریت مردم، اغلبیت مردم آن را انتخاب کردند، باید همه تمکین کنند؛ همه باید زیر بار بروند. خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع اشکال، رفع اشتباه، رفع شبهه وجود دارد؛ از این راهکارهای قانونی استفاده کنند. این که وقتی آنچه که اتفاق افتاده است، برخلاف میل ما شد، مردم را به شورش خیابانی دعوت کنیم ــ که این در سال 88 اتفاق افتاد ــ یکی از خطاهای جبران‌ناپذیر است. این تجربه‌ای شد برای ملت ما، و ملت ما همیشه در مقابل یک چنین حوادثی خواهد ایستاد.

 

5-امتیازهای امروز منهای ضعفهای موجود:

این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛ رئیس‌جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد. هر کسی بالاخره نقاط قوّتی دارد و نقاط ضعفی دارد. رؤسای جمهور ــ چه رئیس‌جمهور امروز، چه رئیس‌جمهور فردا ــ نقاط قوّتی دارند و نقاط ضعفی هم دارند. همه‌ی ما همین جوریم؛ نقاط قوّتی داریم، نقاط ضعفی داریم. آن چیزهائی که امروز برای دولت و برای رئیس‌جمهور نقاط قوّت محسوب می‌شود، اینها باید در رئیس‌جمهور بعدی وجود داشته‌ باشد، اینها را باید در خود تأمین کند؛ آن چیزهائی که امروز نقاط ضعف شناخته می‌شود ــ که ممکن است شما بگوئید، من بگویم، دیگری بگوید ــ این نقاط ضعف را باید از خود دور کند. یعنی ما در سلسله‌‌ی دولت‌هائی که پشت سر هم می‌آیند، باید رو به پیشرفت باشیم، رو به تعالی و تکامل باشیم، تدریجاً بهترین‌های خودمان را بفرستیم؛ هر کسی می‌آید، پایبند به انقلاب، پایبند به ارزش‌ها، پایبند به منافع ملی، پایبند به نظام اسلامی، پایبند به عقل جمعی، پایبند به تدبیر باشد. اینجوری باید این کشور را اداره کرد. کشور، کشور بزرگی است؛ ملت، ملت باعظمتی است؛ مسائل تشویق کننده و مبشّر، فراوان است؛ مشکلات هم بر سر راه هر ملتی، و از جمله بر سر راه ما وجود دارد. آن کسانی که آماده‌ی این میدان میشوند، باید با کمال قوّت، با کمال قدرت، با توکل به خدا، با اعتماد به توانائی‌های این ملت پیش بروند.

(بیانات امام خامنه‌ای در تاریخ 92/1/1 در حرم مطهر رضوی)

 

مشاهده اینفوگراف مطالب فوق در ادامه مطلب

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/2/25 :: ساعت 12:0 عصر )


»» زنده باد بهار!

زمانی که رئیس‌جمهور، سه ماه پیش از شعار "زنده باد بهار" استفاده کرد، عده‌ای اعتراض کردند که این شعار تبلیغاتی است و احمدی‌نژاد این شعار را در حمایت از مشایی سر می‌دهد، اما این مسئله با واکنش خود رئیس‌جمهور و آقای مشایی مواجه شد و صراحتاً گفتند این شعار تبلیغاتی نیست و برای امام زمان است.

در زیر متن خبری را ملاحظه می‌نمایید که خبرگزاری ایسنا در تاریخ 25 بهمن 91 در این باره منتشر کرد:

مشایی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به اینکه "برخی معتقدند شعار «زنده باد بهار» شعار تبلیغاتی شماست که آقای احمدی‌نژاد هم آن را تکرار می‌کند" گفت: تبلیغات انتخابات چه چیزی است؟! منظور آقای احمدی‌نژاد از عبارت «زنده باد بهار»، امام زمان(عج) است و این یک چیز روشن است. (منبع:1- ایسنا 2-همشهمری)


روزنامه خورشید (روزنامه تأمین اجتماعی و وابسته به حلقه انحرافی) با پرده‌برداری از این ادعای دروغ که شعار زنده‌باد بهار خطاب به امام زمان(عج) است، عکس اول خود را به مشایی اختصاص داد و تیتر بزرگ زنده‌باد بهار را - با وجود تکذیب‌های قبلی- در کنار آن منتشر کرد:

روزنامه خورشید، زنده باد بهار

 

امام حسن عسکری علیه السلام:

جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ؛ (بحار الانوار، ج78، ص377)

تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/2/23 :: ساعت 2:14 عصر )
»» جلیلی با پراید آمد؛ هاشمی با بنز

جلیلی با پراید آمد؛ هاشمی با بنز

جلیلی با پراید آمد، هاشمی با بنز!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/2/22 :: ساعت 10:41 عصر )
»» ذوق زدگی روزنامه های اصلاح طلب از آمدن هاشمی

ذوق زدگی روزنامه‌های اصلاح طلب از آمدن هاشمی

روزنامه بهار: حماسه با هاشمی (البته فراموش کرده بگه حماسه با هاشمی 79 ساله!!!)

بهار، حماسه با هاشمی

روزنامه آرمان: هاشمی آمد، آمده‌ام خدمت کنم (این روزنامه هم ظاهراً فراموش کرده که روزگاری نه چندان دور، خودشون به این آقا لقب "عالیجناب سرخپوش" را داده بودند!!!)

آرمان، هاشمی آمد

روزنامه آفتاب: آن مرد برای باران آمد (بهتر بود می‌نوشت آن مرد با بنز آمد!!!)

آفتاب، آن مرد آمد

روزنامه شرق: سرانجام آن مرد آمد (مژده مژده! آن مرد پس از تحمل هشت سال اسارت(!)، تبعید(!) و خون‌دل خوردن(!)، به آغوش وطن بازگشت!!!)

شرق، سرانجام آن مرد آمد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/2/22 :: ساعت 10:15 عصر )
»» شوخی با هاشمی و مشایی!

بقایی: زود ثبت نام کن! به احمدی‌نژاد مرخصی ساعتی دادن!  چند دقیقه دیگه دوباره رئیس جمهور میشه، نمی‌تونه ازت حمایت کنه! چرا اینقدر لِفتش میدی! اگه گفتن به قانون پایبندی؟ بگو صد در صد! اگه گفتن اومدنت با رئیس جمهور، غیرقانونیه؟!! بگو براش مرخصی گرفتیم! امروز رئیس جمهور نیست انشاءالله از فردا دوباره رئیس جمهور میشه!!!

مشایی

همراه هاشمی: حاجی مواظب باش، نیافتی، اینجا پله داره/ هاشمی : اینا همش نقشه اس! خواستند من ثبت نام نکنم جای ثبت نام رو توی مناطق صعب العبور گذاشتند!

هاشمی

 

منبع: بولتن نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/2/22 :: ساعت 7:37 عصر )
»» پرطرفدار ترین تقویم مذهبی

بسم الله الرحمن الرحیم

 نرم افزار دسکتاپی تقویم شمیم یار 92
تقویم شمیم یار به عنوان اولین نرم افزار تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی، توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی با محتوایی جامع و مفید طراحی و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
با استقبال گسترده و چشمگیر کاربران فضای مجازی، حدود 200 هزار نسخه از این تقویم زیبا و کارآمد فقط از طریق سایت انجمن گفتگوی دینی دانلود گردید. همچنین اکثر سایت‌های مهم دانلود نرم افزار و همچنین سایت‌ها، وبلاگ‌ها و فرومهای دینی و مذهبی اقدام به انتشار این نرم افزار نمودند.
لذا بر آن شدیم تا برای سال 1392 شمسی، ضمن تلاش گسترده و استفاده از نیروهای متخصص و به کارگیری دانش کارشناسان فنی و دینی، تقویمی با محتوای جامع‌تر، مفیدتر و با امکانات ویژه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.
همچنین با توجه به تماس‌ها و پیام‌های الکترونیک بسیار زیادی که دریافت کردیم، اوقات شرعی را از مراکز استان‌ها به حدود 310 شهر کشور افزایش دادیم.
از امکانات جدید این تقویم می‌توان به نمایش تاریخ روز و اوقات شرعی در گوشه دسکتاپ، امکان ثبت یادآوری، امکان ثبت یادداشت روزانه، پیامک پاسخگو ، جستجوگر جواب، خبرنامه، نمایش متفاوت تعطیلات رسمی و بخش جدید و ویژه معصوم شناسی اشاره کرد.
تقویم شمیم یار 92
دانلود
حجم فایل: 11MB

>> بازدید امروز: 49
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556510
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب