سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه عبرت اندوزد، بینا شود و آنکه بینا شود، دریابد و آنکه دریابد، بداند . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» لباس های تنگ با بدن چه می کنند +تصاویر

ضرورت توجه به سلامتی در پوشش

لباس‌های تنگ با بدن چه می‌کنند؟

با گسترش شهرنشینی و تلاش جوانان و بانوان برای به اصطلاح به روز بودن و مُد زدگی حاصل از آن، لباس و کفش هایی در میان جوانان رواج میابد که بیش از آنکه تصور شود خطرات و مضرات بسیاری را به بدن متحمل می کند.
پوشش یکی از شئون انسانی است و این شأن انسان به خصوصیات متفاوت فردی، اجتماعی وی مربوط می‌شود و می‌توان گفت که لباس پرچم وجود آدمی است که از اعتقادات و فرهنگ و آداب و رسوم وی سخن می‌گوید. ظاهر آدم و طرز لباس پوشیدن می‌تواند جلوه ای از شخصیت فرد باشد. گاهی پیش می‌آید که نمی‌توانیم تشخیص دهیم چه لباسی را کجا باید بپوشید و به خودمان بگوییم جایی می‌روم که آدم‌های زیادی هستند و همه هم بالاخره چیزی خواهند پوشید.
 
هر قدر هم که تلاش کنید، مورد پسند همه سلیقه‌ها قرار نمی‌گیرید. پس اضطرابِ «چه بپوشم» را کنار گذاشته و با آرامش، لباسی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید؛ زیرا که جسم و روح تاثیرگذار بر روی هم دارند. برای دانستن بیشتر در این حوزه، سراغ دکتر حکمت رفتیم تا برایمان در این حوزه، بیشتر صحبت کند. در این گفت‌وگو سعی شده است که به مباحث مطرح در خصوص لباس و تأثیرات آن در سلامت جسم و روح لباس پرداخته شده است.
 
برای شروع صحبت تأثیرات لباس بر سلامت جسمی و روحی انسان را برای  هفته نامه استان آذربایجان غربی شرح می‌دهید؟
می‌توان گفت که لباس به نوعی همزاد انسان بوده، همچنین یک نماد فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ملی برای انسان به حساب می‌آید که بیانگر روحیات فرد پوشنده لباس است و تأثیری که پوشیدن لباس در زندگی انسان‌ها و تمدن‌های گذشته داشته بیانگر اهمیت آن بین اقوام و ملل از گذشته تا زمان حال است. به نوعی پوشش هر قوم و ملت، نشان دهنده فرهنگ آن قوم است.
 
لباس از جنبه‌های متفاوتی بر افراد تاثیرگذار است مثل تأثیرات اخلاقی، جسمی، روانی و اجتماعی و دینی... که از جنبه روانی می‌توان گفت که حس برتری و برتری طلبی که در انسان وجود دارد راهنمایی برای انتخاب لباس در افراد می‌باشد تا با پوشیدن آن احساس برتری بردیگران را ابراز و حس برتری خود را راضی نگه دارد. به دلیل اینکه افراد به هیچ وجه دوست ندارند دیگران عیوب جسمی آن‌ها با خبر شوند ممکن است به وسیله لباس بعضی از کاستی‌های خود را بپوشاند.
 
همچنین در قرآن کریم در سوره اعراف آمده است که لباس را به شما ارزانی داشتیم تا عیوب خود را بپوشانید و زینت شما باشد که می‌توان با استناد به این دو هدف را برای لباس بیان کرده «عیب پوشی، خودآرایی» و هر دو به منشأ روانی پیدایش لباس مربوط می‌شود، چون آشکار شدن عیوب، عامل از بین رفتن شخصیت انسان و آراستگی عامل بازیابی شخصیت او می‌باشد.
 
حال اگر بخواهیم تأثیر لباس از نظر جسمانی بر فرد را بررسی کنیم می‌توان گفت که پوشش انسان را از عوارض بد طبیعی و غیرطبیعی حفظ می‌کند. همچنین نگهبان جسم و جان انسان است ولی اگر به نکاتی در انتخاب لباس مثل سایز، جنس، راحتی و نکاتی از این قبیل دقت نکرد همین محافظ در صورت درست انتخاب نشدن باعث صدمه به جسم فرد می‌شود.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/6/31 :: ساعت 7:48 عصر )
»» فعالیت عوامل فتنه زیر پرچم مجوز ارشاد!

فعالیت عوامل فتنه زیر پرچم مجوز ارشاد!

این روزها موضوع فیلترینگ سایت ها بصورت خودجوش! از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل محافل سیاسی تبدیل شده است. موضوعی که اتفاقا واکنش چهره های سرشناسی از اهالی فرهنگ و سیاست را نیز برانگیخته است.

انتقاد منتقدان به این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن سو است که براساس قانون وظیفه فیلترینگ برعهده قوه قضاییه (کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه)  است نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!

البته بحثی که فارق از اقدام خلاف قانون وزارت ارشاد، حساسیت منتقدان را برانگیخته، فیلترینگ گزینشی است که هیئت نظارت بر مطبوعات در پیش گرفته. عده ای این اقدام را سیاسی و بر خلاف شعارهای وزارت ارشاد می دانند و «عدم مجوز» را تنها بهانه ای برای توجیه کار می پندارند؛ حال آنکه اگر هم چنین توجیهی از سوی ارشادیان قابل قبول باشد آنها باید بپذیرند که مسیر غیرقانونی نمی تواند مقابل یک اقدام غیر قانونی دیگر را بگیرد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/6/29 :: ساعت 9:10 عصر )


»» دفاتری که با دانش آموزان ایرانی سخن می گویند

تولید نرم افزار اندرویدی واقعیت افزوده ویژه جلد دفاتر قاصدک

نرم‌افزار واقعیت افزوده "قاصدک" با فرمت اندروید ویژه جلد دفاتر قاصدک، برای اولین بار در ایران تولید شده است. این نرم افزار بر روی تلفن همراه یا تبلت با سیستم عامل اندروید نصب شده و با مشاهده جلد دفاتر قاصدک از دریچه دوربین آنها تصاویر جلدها متحرک و همراه با جلوه‌های صوتی و تصویری می‌شوند. همچنین با کلیک روی شخصیت‌ها (ثنا، ثمین و سینا)، شروع به صحبت کردن با کودکان می‌کنند.

 
مخاطبان با مشاهده تصاویر متنوع ثنا، ثمین و سینا بر روی محصولات مختلف قاصدک به راحتی با سبک زندگی آنها آشنا می‌شوند. همچنین این ویژگی منحصر بفرد محصولات قاصدک یعنی نرم افزار واقعیت افزوده گامی فراتر در جهت ارتباط این شخصیت‌ها‌ با کودک می‌باشد. بطوریکه در مدت محدودی که این نرم‌افزار عرضه شده است با استقبال زیاد کودکان و والدین آنها روبرو شده است.
 
علاقه‌مندان می توانند این نرم‌افزار را به صورت رایگان از این لینک دانلود نمایند. همچنین در فیلم زیر عملکرد این نرم‌افزار را مشاهده نمایند.
 
 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/6/28 :: ساعت 2:34 عصر )
»» چرا نباید با آمریکا علیه داعش متحد شد؟

چرا نباید با آمریکا علیه داعش متحد شد؟

داعش یا گروهی که در جهان توسط رفتار خشونت‌آمیز، وحشیانه و حیوان‌صفت خود به‌عنوان دولت اسلامی شناخته می‌شود، جریانی است که برای شناخت آن باید تاریخ معاصر یک صدسال اخیر را به‌دقت مطالعه کرد. حضور استعمارگران در منطقه ی غرب آسیا و حمایت از گروه‌های تکفیری همچون وهابیت برای قدرت گیری در شبه‌جزیره‌ی عربستان و سرانجام تشکیل کشور پادشاهی عربستان سعودی بحرانی را در آینده ی این منطقه به وجود آورد که میلیون‌ها انسان را گرفتار خود کرد.

درواقع خروج ایران پس از انقلاب اسلامی از دامن چپاول گری غرب به‌ویژه آمریکا در اواخر دهه‌ی 1970 میلادی  آن‌چنان ضربه ای بر این نظام وارد نمود که باگذشت سه دهه از آن می‌توان فروپاشی نظام استعمار گری را به‌عینه مشاهده کرد. بر همین اساس استعمارگران به‌ویژه آمریکا برای حفظ قدرت و حاکمیت خود به دنبال مقابله با اسلام حقیقی بودند که گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت خروجی آن بود. لذا ترس غرب و آمریکا برای مقابله با اسلام نه از روی الفاظ و ظواهر اسلام بلکه از شکل‌گیری گفتمان مستحکمی همچون انقلاب اسلامی بود.

 در همین راستا، این نوشتار به بررسی چرایی نپیوستن جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر منطقه ای و نیز آسیب‌دیده‌ترین کشور در مبارزه با تروریست، به ائتلاف چهل کشور غربی علیه داعش به سرکردگی آمریکا می‌پردازد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/6/25 :: ساعت 11:44 عصر )


»» آقای خاتمی! به جای نامه، توبه نامه بنویسید

پیرو نامه نگاری خاتمی به رهبر انقلاب؛

آقای خاتمی! به جای نامه، توبه‌نامه بنویسید

آقای خاتمی! به جای نامه، توبه‌نامه بنویسید

بستری شدن رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته حواشی جالب و درخور توجهی را به خود دیده است و پیش از همه چیز وحدت و همدلی میان نیروهای اجرایی و بدنه اجتماعی را به نمایش گذاشته است.

طی این مدت افراد و گروه های فراوانی(از همه گرایش های سیاسی) به عیادت رهبر معظم انقلاب رفتند و به اثبات رساندند که ولایت فقیه محوری ترین عامل وحدت در نظام اسلامی است که جایگاهی رفیع در میان همگان دارد.

اما در این برخی از ورشکستگان سیاسی نیز فرصت را مناسب دیدند و گروهی که از حدود یک سال گذشته تا کنون همه تلاش خود را برای احیای یک چهره سیاسی به کار بسته اند، با غنیمت شمردن این فرصت گرانمایه، سعی نمودند تا همان پروژه یک ساله را دنبال کنند.

مجمع روحانیون مبارز که از انتخابات سال 88 به بعد، با توجه به تحرکات رهبران خود نتوانسته کارنامه قابل قبولی در میان مردم داشته باشد، با بسنده نمودن  به ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب با امضای سید محمد خاتمی، تلاش دیگری در جهت تطهیر چهره این مجمع و شخص امضا کننده این نامه داشته است.

سید محمد خاتمی در حالی با رهبر معظم انقلاب نامه نگاری می کند، که مواضع و عملکرد وی و هم قطارانش طی یک سال گذشته نشان از جهت گیری خاصی دارد که ارسال این نامه نیز در همان جهت گیری قابل تفسیر و بررسی است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/6/24 :: ساعت 11:26 عصر )


»» پرده برداری از واقعیات تکان دهنده درباره امنیت غذایی ایران

از بی تدبیری مسئولین تا توطئه خارجی در وابسته کردن ایران به واردات غذا

 آخرین برنامه ثریا، در هفته گذشته، که با موضوع مهم امنیت غذایی روی آنتن رفته بود، از واقعیات مهم و البته تلخی درباره موضوع استراتژیک امنیت غذایی پرده برداشت.

این برنامه که با موضوع بررسی مشکلات و معضلات نظام کشاورزی و امنیت غذایی با حضور دکتر اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و مهندس حسن حیدری، کارشناس ارشد مرکز مطالعات راهبردی غذا و کشاورزی دانشگاه تهران به روی آنتن شبکه اول سیما رفته بود، از برخی بی‎تدبیری‎ها و البته نقش غیرقابل انکار توطئه خارجی در جهت تامین امنیت غذایی کشور پرده برداشت.

آنچه در ادامه می‎خوانید، بخش‎های مهم این برنامه تلویزیونی است:

حیدری: ایران کشورهای دیگر را به غذاهای غیر اساسی وابسته کرده است اما خودش وابسته غذاهای اساسی است!

در بخش اول برنامه مهندس حیدری با ارائه اسلایدهایی به تشریح وضعیت کشاورزی و امنیت غذایی در کشور پرداخت. این اسلایدها تراز تجاری محصولات کشاورزی اساسی ایران را نمایش می‌دهد که که از سال 1961 تا سال 2012 این تراز همواره منفی بود و منفی تر نیز شده است.

 

تراز تجاری غذاهای اساسی ایران از 1961-2012

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/6/23 :: ساعت 11:38 عصر )


»» مستند «در آغوش یاران»

 مستند "در آغوش یاران"

مستند "در آغوش یاران" با افشای جزئیات تکان دهنده‌ای از فساد و سوء استفاده جنسی توسط فرقه مسعود رجوی، پشت پرده های جدیدی از توحش و تجاوز سازمان منافقین را به تصویر می‌کشد.

در این مستند تکان دهنده، سه تن از اعضای سابق  سازمان منافقین که اینک در اروپا زندگی می کنند، با بیان خاطرات خود از چگونگی پیوستن به  این سازمان، راز طلاق ها، ازدواج های اجباری و استثمار جنسی زنان توسط مسعود و مریم رجوی را افشا کرده‌اند.

 

دانلود فیلم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/6/22 :: ساعت 9:21 عصر )
»» گزارشی از ابراز علاقه مردم به ولی امر مسلمین جهان

از قربانی کردن برای سلامتی رهبر انقلاب تا برگزاری مراسم ولیمه در کویت

با گذشت کمتر از 24 ساعت از انتشار خبر عمل جراحی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیاری از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی به نحوی ابراز ارادت خود به ولی امر مسلمین جهان را بیان کردند.

صبح روز دوشنبه 17 شهریور رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از بیمارستان‌های دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.

 با گذشت کمتر از 24 ساعت از انتشار خبر فوق بسیاری از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی به نحوی سعی در ابراز ارادت به ولی امرمسلمین جهان را داشتند. ارادتی که گاه رنگ سال‌های نه چندان دور را می‌گرفت با همان شعار «خدایا تا ظهور دولت یار، گل پیغمبر ما را نگه دار». قبله همان قبله است، جوانان همان جوانان دهه 60 با همان ارادت و دلدادگی به آرمان‌های انقلاب اسلامی، جوانانی که شعار و اعتقادشان را نیز می‌توانند به اشتراک بگذارند. 

اما ابراز ارادت به رهبر معظم انقلاب منحصر به شبکه های اجتماعی نشد؛ اقشار مختلف مردم علاوه بر برگزاری مراسم دعا برای سلامتی رهبر انقلاب، اقدام به قربانی کردن گوسفند کردند.

در ادامه بخش کوتاهی از اشعار، یادداشت‌های کوتاه و تصاویر منتشر شده به شکرانه سلامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی می‌آید:

-جان ما را بگیرد آنکه خودش ... حفظ کرده همیشه جانت را ... خبر رفتن اتاق عمل ... کشته از صبح عاشقانت را ... تو مسیحی و این دل شیدا ... به هوایت همیشه مصلوب است ... جان عالم فدای نامت! ما ... نگرانیم، حالتان خوب است؟

-بس که عادت کرده‌ام بر قامت استاده‌ات... روی تختی و همین عکس تو ما را می‌کشد...

-چشم بیمار تو شد باعث بیماری ما... به مسیحا نرسد فکر پرستاری ما

-دلم از نرگس بیمار تو بیمارتر است

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/6/21 :: ساعت 3:20 عصر )


»» تاثیر نمایش های مبتذل بر سبک زندگی

تاثیر نمایش های مبتذل بر سبک زندگی

سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی و... . همه ی این ها رسانه ها و محصولات رسانه ای هستند که امروزه هر انسانی بخش قابل توجهی از وقت روزانه ی خود را در ارتباط با این رسانه ها و محصولات رسانه ای می گذراند.

در علم ارتباطات گفته می‎شود که «ارتبــاط» و «تاثیـــر» لازم و ملزوم یکدیگرند. یعنی هرکجا شما با کسی یا چیزی ارتباط برقرار کنید، یک تاثیر گذاری وجود خواهدداشت. هم او می تواند بر شما تاثیر بگذارد و هم شما بر او. همچنین هرکجا تاثیرگذاری مطرح باشد، پای یک «ارتبـــاط» در میان است. یعنی اگر شما بخواهید بر کسی تاثیر بگذارید؛ لاجرم باید با او ارتباط برقرار کنید.
 
 بدان معنا که اگر انسان فیلم سینمایی را مشاهده کند یا مطلبی را در روزنامه بخواند یا اخبار شبکه ی تلویزیونی را نگاه کند؛ قطعاً یک تاثیرگذاری درمیان خواهد بود. ولو اینکه آن تاثیر، مقدار و اندازه اش یک درصد یا کمتر باشد، هیچگاه صفر درصد نیست! این مسئله به ما می گوید که چقدر در تولید یک محصول رسانه ای باید محتاط باشیم تا مبادا تاثیر سوئی بر ذهن مخاطب گذاشته شود.
 
 
مسائل ظاهری در تولید این محصولات چقدر مهم است؟
 
سوالی که وجود دارد این است که تصویری که مقابل چشم مخاطب قرار می گیرد چه قدر و چگونه روی روان او تاثیر می گذارد؟ به عنوان مثال اگر در یک فیلم سینمایی یک بازیگر لباس خاصی پوشیده است یا نوع خاصی از حجاب در او دیده می‎شود؛ چه مقدار در مخاطب اثرمی گذارد؟
 
در دهه ی 50 میلادی(حدود 60 سال پیش)، آزمایشی توسط فرانسوی ها صورت گرفت که در آن آزمایش، در یک سینما در حین پخش فیلم، تصویرخاصی(تصویر یک نوشابه و ساندویچ خاص) به صورت گذرا در اثناء فیلم به مخاطب نمایش داده می‏شد. مدت زمانی که این تصاویر مقابل چشم مخاطب قرار می‎گرفت بسیار کوتاه و در حد یک بیست و پنجم ثانیه بود.(یعنی چهارصدم ثانیه!) به طوری که اگر از بینندگان آن فیلم سوال می‎شد که شما در اثناء فیلم چنین تصویری دیده اید؛ پاسخشان منفی بود. چون این تصاویر تنها مدت بسیارکوتاهی (به صورت مکرر) مقابل چشم ایشان قرار گرفته بود. اما نتیجه‌ی آزمایش بسیار جالب بود. دیده می‌شد که مخاطبین پس از مشاهده‌ی آن فیلم از درب سینما بیرون می آمدند و از دکه‌های ساندویچ فروشی کنار سینما، همان نوع نوشابه و همان نوع ساندویچ را می‌خواستند! و این یعنی تاثیر پنهان!
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/6/20 :: ساعت 12:11 عصر )
»» کانون ضدانقلاب نویسندگان، مجمع عمومی تشکیل داد!

«کانون نویسندگان»؛ یکی از معاندترین مجموعه‌های ضد انقلاب که بعد از 12 سال مجمع عمومی تشکیل داد

مجمع عمومی و انتخابات کانون منحله نویسندگان ایران با وجود ممانعت قانونی از فعالیت این نهاد، پس از 12 سال برگزار شد و بعد از برگزاری انتخابات، اعضای جدید هیات مدیره این کانون معرفی شدند. این در حالی است که فعالیت این مجموعه غیر قانونی است و هیچگونه فعالیتی تحت عنوان کانون نویسندگان ایران مجوز ندارد. با این حال این مجموعه نیز با روی کار آمدن دولت یازدهم فضا را برای تحرک مناسب دیده است.

موضع‌گیری‌ها و سخنان برخی مدیران فرهنگی دولت یازدهم به گونه‌ای بوده است که مجموعه‌های اینچنینی که در کارنامه خود جرائم مختلفی در سطح ملی و در نوع امنیتی دارند، بد ندیده‌اند که فعال شوند. خبر تشکیل مجمع عمومی کانون منحله نویسندگان یکی از این نشانه‌هاست.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/6/19 :: ساعت 3:25 عصر )


   1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 33
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 556494
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب