سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تقوای خداوند، اساس هر حکمتی است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حجر بن عدی را بیشتر بشناسیم(کتاب+اینفوگراف)

مسعود یوسف‌پور در جدیدترین سروده خود را به موضوع نبش قبر حُجر ابن عدی توسط جریان سلفی فعال در سوریه اختصاص داده است:

این نبش قبر، عقده‌ی دیرینه ی شماست

 

این نبش قبر، عقده‌ی دیرینه ی شماست

این ها گواهِ جنگ، علیه خودِ خداست 
وهاّبیان پست! چرا بس نمی‌کنید 
اندازه‌ی خصومت یک قوم تا کجاست؟ 
گیرم که نبش قبر کنیدش، چه فایده؟ 
دیگر مزارِ ابن عدی در قلوب ماست ... 
"یک عده آمدند پی نبش قبر"، آه
این حرف‌ها چقدر برای من آشناست 
تاریخ چند صفحه ورق خورد تا رسید 
آنجا که دور قبر غریبی سر و صداست ...
تا نبش قبر فاطمه راهی نداشتند 
دیدند ذوالفقار به دستان مرتضاست 
ذهنم دوباره رفت به جایی شبیه این 
حرف مدینه نیست دگر، حرف کربلاست 
ده نیزه دار دور و برِ قبر کوچکی 
حلقه زدند... لشگر دشمن چه بی‌حیاست 
حالا رباب مانده و یک شیرخواره که 
مثل سرِ حسین، سرش روی نیزه‌هاست... 
 

 

دانلود کتاب آشنایی با حُجر بن عدی از سایت قائمیه:

کتاب آشنایی با اسوه‌ها (حجر بن عدی)

دانلود کتاب نسخه پی‌دی‌اف  (514 kB )

دانلود کتاب نسخه اندروید ( 364 kB)

دانلود کتاب نسخه جاوا (393 kB)

دانلود کتاب نسخه ایپوب (136 kB)

 

برای مشاهده اینفوگراف (داده‌نما) حجربن عدی به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/2/17 :: ساعت 12:10 صبح )


»» با اسرائیل سر جنگ نداریم!

بدون شرح:

امام خمینی (ره):  اسرائیل، این غده سرطانی، باید از صفحه روزگار محو شود.

 امام خامنه‌ای:  غلطی از اسرائیل سر بزند تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم.

 هاشمی 2013:  با اسرائیل سر جنگ نداریم!

عکس

انحراف از نگاه امام خمینی (ره):

.... به حرف اشخاصی که انحراف دارند گوش ندهید؛ اینها عمال امریکا هستند به صورت چپگرایی. اینها می‌خواهند همان مخازن ما را باز به امریکا بدهند؛ اینها می‌خواهند همان مسائل سابق را با فرم دیگر پیاده کنند. اگر اینها ... برای ملت ارج قائل هستند، اگر اینها دلسوز ملت هستند، برای ملت دلسوز هستند، ملت الآن تمام بپا خواسته و می‌خواهد رأی بدهد، می‌خواهد رأی به جمهوری اسلام که همه جهات را اصلاح می‌کند بدهد؛ چرا اینها تفرقه می‌اندازند؟ ...

باید به اشخاصى که احتمال انحراف در آنان می‌رود رأى ندهند -چه احتمال انحراف عقیدتى، اعمالى و یا اخلاقى- که به چنین اشخاص اعتماد نمی‌‏شود کرد و رأى به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/2/16 :: ساعت 1:45 صبح )
»» حکومت مهدوی و وظایف منتظران(4)

بسم الله الرحمن الرحیم

امام مهدی علیه السلام در آینه‌ی قرآن و روایات


طرح درس

اهداف:

1. معرفی امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از منظر قرآن

2. تبیین جایگاه مهدویت در روایات اهل بیت (علیهم السلام).

فوائد:

1. شناخت دلائل قرآنی موضوع مهدویت

2. آشنائی با روایات مهدویت

3. تعمیق اعتقاد قلبی مردم نسبت به حضرت

مطالب آموزشی:

1. بررسی آیات مهدویت

2. امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کلام معصومین(علیهم السلام)


دانلود فایل این درس (سخنرانی صوتی و تصویری و فایل pdf) (حجم: 10MB)


امام در آینه قرآن

قرآن کریم، چشمه زلال ناب ترین معارف الهی و ماندگارترین حکمت‌ها و دانش‌های مورد نیاز بشر است. کتابی است سراسر راستی و درستی که خبرهای گذشته و آینده جهان را بیان کرده است و هیچ حقیقتی را فروگذار نکرده است. البته روشن است که حجم بسیار گسترده حقایق عالم در ژرفای آیات الهی نهفته است و تنها آن‌ها که به عمق معانی آن دست یابند به آن واقعیات پی خواهند برد و آنان اهل قرآن و مفسران حقیقی آن یعنی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) و خاندان پاک او هستند.

قیام و انقلاب آخرین سفیر الهی از بزرگترین حقایق جهان است که در آیات فراوانی از قرآن کریم به آن اشاره شده و روایات بسیاری در تفسیر آن آیات نقل گردیده است که به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

در سوره انبیاء آیه 105 آمده است:

(وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرَ أَنَّ الاَْرْضَ یرِثُها عِبادِی الصّالِحُونَ(؛

«همانا در زبور پس از ذکر [تورات] نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.»

امام باقر(علیه السلام) فرمود:

«مقصود از بندگان شایسته‌ای که زمین را به ارث می‌برند، امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاران او هستند.» (1)

همچنین در بخشی از آیه 86 از سوره هود آمده است:

(... بَقِیةُ اللّهِ خَیرٌ لَکُمْ اِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ)؛

«بقیة الله برای شما بهتر است اگر مؤمن باشید.»

امام باقر(علیه السلام) فرمود:

«وقتی امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند بر دیوار کعبه تکیه زند و اولین سخنی که بر زبان جاری کند این آیه است. سپس می‌فرماید: «اَنَا بَقِیةُ اللّهِ فی اَرْضِهِ وَ خَلیفَتُهُ وَ حُجَّتُهُ عَلَیکُمْ» من «بقیة الله» در زمین و جانشین او و حجّت او بر شما هستم. پس هر کسی بخواهد بر او سلام کند گوید: «اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بَقِیةَ اللّهِ فی اَرْضِهِ». (2)

و در سوره حدید آیه 17 فرموده است:

(اِعْلَمُوا اَنَّ اللّهَ یحْیی الاَْرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَینّا لَکُمُ الاْیاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ)؛

«بدانید خداوند زمین را پس از مرگ آن زنده می‌کند. ما آیات خود را برای شما بیان کردیم، باشد که بیندیشید.»

امام صادق(علیه السلام) فرمود:

مراد این است که خداوند زمین را به واسطه عدالت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در دوران ظهورش زنده خواهد کرد پس از آن که به سبب ستم سردمداران گمراهی مرده باشد. (3)

و نیز در سوره قصص آیه 5 می‌فرماید:

(وَ نُریدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ)؛

«و ما اراده می‌کنیم بر مستضعفان زمین، منّت نهیم و آنان را پیشوایان مردم و وارثان زمین قرار دهیم.»

امام علی(علیه السلام) فرمود:

«مقصود از مستضعفان خاندان پیامبرند. خداوند پس از تلاش و رنجشان، «مهدی» این دودمان را برمی‌انگیزد و آنان را به اوج شکوه و عزت و اقتدار می‌رساند و دشمنانشان را به سختی ذلیل می‌سازد.» (4)

از نمونه‌های بالا روشن می‌شود که برای برداشت حقایق از قرآن، تنها نباید به ظاهر آیات بسنده کرد؛ بلکه بسیاری از واقعیت‌های عالم در درون آیات قرآن نهفته است(5) که اهل‌بیت(علیهم السلام) به عنوان مفسران واقعی قرآن، بیان کنندة آن هستند. بنابراین اگرچه آیاتی از قرآن، در ظاهر مربوط به یک رویداد در زمان و مکان خاصی است ولی مانع از آن نیست که در زمان‌های بعد و برای آیندگان، مصداق پیدا کند و دربارة آنان نیز جاری گردد و همین رمز جاودانگی قرآن برای همه نسل‌هاست.

بر این اساس، با اینکه آیه 5 سوره قصص دربارة قوم بنی اسرائیل نازل شده و جریان پیروزی آنها بر فرعونیان را بیان می‌کند ولی در روایات متعدّد این آیه بر قیام امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و روزگار ظهور او منطبق گردیده است و دقت در متن آیه هم نشان می‌دهد که حاکمیت مستضعفان بر مستکبران، یک سنّت و اراده الهی است که اختصاص به زمان و مکان و افراد خاصّی ندارد.

 

امام در آینه‌ی روایات

موضوع امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از موضوعاتی است که روایات بسیاری درباره آن در اختیار ماست به گونه‌ای که درباره مراحل مختلف زندگی آن حضرت همچون ولادت، دوران کودکی، غیبت صغری و کبری، علائم ظهور و روزگار ظهور و حکومت جهانی، به طور جداگانه احادیثی از پیشوایان دینی موجود است. چنانکه درباره خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن بزرگوار، ویژگی‌های دوران غیبت او و فضیلت و پاداش منتظران ظهورش مجموعه ارزشمندی از روایات داریم و جالب اینکه بسیاری از این روایات هم در کتاب‌های شیعه و هم در آثار اهل سنّت نقل شده است. برخی از این احادیث «متواتر» (6) است.

گفتنی است که یکی از ویژگی‌های قابل توجه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن است که همه معصومان(علیهم السلام) درباره آن حضرت سخنان نغزی ایراد فرموده‌اند که مجموعه‌ای از معارف آگاهی بخش را فراهم کرده است و از اهمیت فوق العاده قیام و انقلاب آن پرچمدار عدالت حکایت می‌کند. مناسب است در اینجا از هر یک از آن پیشوایان بزرگ روایتی را نقل کنیم:

پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود:

خوشا به حال آن که مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببیند و خوشا حال آن که او را دوست بدارد و خوشا حال کسی که امامت او را باور داشته باشد. (7)

امام علی(علیه السلام) فرمود:

«منتظر فرج آل محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)‌ باشید و از رحمت خدا ناامید نگردید به راستی که محبوبترین کارها نزد خداوند بزرگ، انتظار فرج است.» (8)

در لوح فاطمه زهرا(علیها السلام) (9) آمده است:

«... سپس به خاطر رحمت بر جهانیان سلسله اوصیاء را به وجود فرزند امام حسن‌عسکری(علیه السلام) تکمیل خواهم کرد؛ کسی که کمال موسی و شکوه عیسی و صبر ایوب را داراست...». (10)

امام حسن مجتبی(علیه السلام) در ضمن روایتی، پس از بیان برخی از مشکلات زمان بعد از رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود:

«خداوند در آخر الزمان مردی را برمی‌انگیزد... و او را به وسیله فرشتگان خود پشتیبانی می‌کند و یارانش را حفظ می‌کند... و او را بر تمامی ساکنان زمین چیره می‌سازد... او زمین را از عدالت و روشنایی و دلیل آشکار پر می‌سازد... خوشا حال آن که روزگار او را ببیند و سخن او را بشنود.» (11)

امام حسین(علیه السلام) فرمود:

«... خداوند به وسیله او امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) زمین را زنده می‌کند پس از آن که مرده باشد و به وسیله او آئین حق را بر تمامی دین‌ها پیروز گرداند هر چند مشرکان را خوش نیاید. برای او غیبتی است که گروهی در آن از دین باز می‌گردند و گروهی دیگر بر دین استوار می‌مانند... همانا آن که در غیبت او بر اذیت‌ها و تکذیب‌ها شکیبایی کند؛ مانند کسی است که پیش روی رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) با شمشیر جهاد کرده باشد.» (12)

امام سجاد(علیه السلام) فرمود:

«کسی که در دوران غیبت قائم ما بر دوستی ما ثابت قدم باشد خداوند پاداش هزار شهید از شهدای بدر و احد به او عنایت فرماید.» (13)

امام باقر(علیه السلام) فرمود:

«زمانی بر مردم می‌آید که امامشان غایب شود پس خوشا حال آن‌ها که در آن زمان بر امر ولایت ما ثابت بمانند...» (14)

امام صادق(علیه السلام) فرمود:

«برای قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دو غیبت است یکی از آنها کوتاه مدت و دیگری بلند مدت است.» (15)

امام کاظم(علیه السلام) فرمود:

«امام ]مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دیدگان مردم پنهان می‌شود ولی یاد او از دل‌های مؤمنان فراموش نمی‌شود.» (16)

امام رضا(علیه السلام) فرمود:

«وقتی امام مهدی قیام کند زمین به نور وجود او روشن گردد و آن بزرگوار، ترازوی عدالت را در میان مردم قرار دهد؛ پس کسی به دیگری ستم نخواهد کرد.» (17)

امام جواد(علیه السلام) فرمود:

«قائم ما آن کسی است که مردم باید در زمان غیبت، انتظار ظهور او را داشته باشند و چون قیام کرد به فرمان او گردن نهند.» (18)

امام هادی(علیه السلام) فرمود:

«امام پس از من فرزندم حسن و پس از او فرزندش «قائم» است آن که زمین را پر از عدل و داد کند چنان که پر از ستم و جور شده باشد.» (19)

امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمود:

«سپاس خدای را که مرا از دنیا نبرد تا آن که جانشین مرا به من نشان داد. او از نظر آفرینش و اخلاق، شبیه ترین مردم به رسول خداست...». (20)


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

1. تفسیر قمی، ج 2، ص 52.

2. کمال الدین، ج 1، باب 32، ح 16، ص 6.3.

3. الغیبه نعمانی، ص 32.

4. الغبیه طوسی، ح 143، ص 184.

5. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) در این باره فرموده‌اند: «ما فی القرآن آیة الا و لها ظهر و بطن یعنی در قرآن آیه‌ای نیست مگر اینکه ظاهر و باطنی (درونی) دارد.» (بحارالانوار، ج92، ص94)

6. متوار به روایاتی گفته می‌شودکه تعداد راویان آن به حدّی زیاد است که توافق آنها بر دورغ ممکن نیست. و این چنین روایات، در درجه بالای اعتبار است.

7. بحارالانوار، ج 52، ص 3.9.

8. همان، ص 123.

9. در روایت مذکور آمده که جابر انصاری می‌گوید: در زمان روسول خدا(صل الله علیه و آله) برای تهنیت ولادت امام حسین(علیه اسلام) نزد حضرت فاطمه(علیها السلام) رفتم. در دست ایشان  لوح (صفحه) سبز رنگی دیدم و در آن نوشته‌ای نورانی مانند آفتاب دیدم. گفتم، این لوح چیست؟ فرمود: «این لوح را خداوند به رسولش هدیه کرده و در آن اسم پدر و شوهر و دو فرزندم و نام‌های جانشینان فرزندانم ثبت شده. رسول خدا آن را به من عطا فرموده تا بدان مسرور گردم.»

10. کمال الدین، ج 1، باب 28، ح 1، ص 569.

11. احتجاج، ج 2، ص 70.

12. کمال الدین، ج 1، باب 30، ح 3، ص 584.

13. همان، ج 1، باب 31، ص 602.

14. همان، ج 1، باب 32، ح 15، ص 602.

15. الغیبة نعمانى، باب 10، فصل 4، ح 5، ص 176.

16. همان، باب 34، ح 6، ص 57.

17. همان، باب 35، ح 5، ص 60.

18. همان، باب 36، ح 1، ص 70.

19. الغبیه نعمانی، باب 37، ح 10، ص 79.

20. همان، باب 37، ح 7، ص 118.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/2/13 :: ساعت 3:5 عصر )
»» چرا امام خامنه ای؟

به کار بردن واژه «امام» برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و معمار نظام مقدس جمهوری اسلامی از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب، بین دو واژه زیبای خمینی و امام، پیوندی برقرار کرده بود که پس از پیروزی انقلاب، با اشاره به یکی از این دو واژه، خود به خود دیگری در اذهان متبادر می‌شد. 


هر چند در همان ابتدای انقلاب عده ای از کج اندیشان مغرض یا ساده لوحان جاهل، برای ایجاد سوال در این راستا، می‌گفتند مگر ما بیش از 12 امام داریم! اما جامعه اسلامی و انقلابی ایران با عشق و علاقه و از سر اعتقاد و به صورت حقیقی، کلمه امام را برای آن عزیز سفر کرده به کار برد و در تمامی نوشته ها، خطابه‌ها و رسانه‌ها از ایشان با عنوان «حضرت امام خمینی» یاد می‌شد. 

به کار بردن این عنوان برای خمینی عزیز، ریشه در اعتقادات دینی، آموزه‌های اسلامی و نظریه سیاسی شیعه دارد. نظریه سیاسی شیعه مبتنی بر اندیشه «امت و امامت» است. در واقع در یک جامعه اسلامی که حکومت آن دینی و اسلامی باشد، پیشوا و رهبر جامعه را امام گویند. 

سوال این است که چرا در نظام جمهوری اسلامی که دارای یک نظام دینی، اسلامی و با محوریت ولایت فقیه است، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، واژه «امام» برای خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به کار برده نشد؟ آیا برای به کار نبردن این واژه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجیه عقلانی، دینی و عرفی وجود دارد؟ 

چرا امام خامنه ای؟
لطفاً به ادامه مطلب مراجعه نمایید:
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/2/9 :: ساعت 7:10 عصر )
»» 5 کلیدواژه

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی پنج کلید واژه امام خمینی(ره) که از ادبیات سیاسی حذف شد!

پنج کلید واژه‌ی امام خمینی در مبارزه با استکبار که توسط هاشمی رفسنجانی تغییر پیدا کرد!


سید مصطفی میرمحمدی:

نظریه‌پردازان، تئوری‌سازان و ایدولوگ‌ها و استراتژیست‌های جهان، در دوران انقلاب اسلامی، پنج کلیدواژه را تعیین کرده و با استفاده از این پنج واژه که سه عدد از آنها متعلق به تفکر غربی‌ها و دو عدد از آنها متعلق به تفکر شرقی و مارکسیستی بود، به مدیریت جهان آن روز می‌پرداختند.

غرب از حدود دویست سال پیش از انقلاب اسلامی ایران و آغاز حرکت امام خمینی(ره)، با سه کلید واژه اصلی «دموکراسی، آزادی و حقوق بشر» و صدها نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی بر حول محور آنها، تقریباً افکار دو سوم جهان عصر امام خمینی(ره) را مدیریت می‌کردند.

مارکسیست‌ها از زمان لنین دو کلید واژه «مبارزه پرولتاریا (کارگر) با امپریالیسم» و «برابری» را در برابر این سه کلمه قرار داده بودند و این چنین توانسته بودند، افکار بیش از یک سوم کره زمین را در اختیار خود بگیرند.

حضرت امام خمینی(ره) در مقابل این پنج کلمه جهان غیر خدایی، پنج کلمه قرآنی قرار دادند (امامت، امّت، عدالت، مستکبرین، مستضعفین). «سیستم امت و امامت» حضرت امام، حرف جهان شمول اسلامی بود که در عرصه سیاست احیا شد.

 

نخستین کلمه، «امامت محوری ولی فقیه» بود. اصل حرف امام خمینی(ره) همین یک کلمه است. جالب است بدانید ده سال دوران امامت امام خمینی(ره) است. تعجب خواهید کرد اگر بگویم که ما هر کاری کردیم که یک رسانه غربی لفظ «امام» را در مورد ایشان به کار ببرد، اما موفق نشدیم. همه آنها لفظ «آیت الله» را برای امام به کار می‌بردند.

بنده سال پنجاه و نه به یکی از اساتید آلمانی که کار رسانه‌ای نیز می‌کرد گفتم: «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟» خنده‌ای کرد و گفت: «آخر ما بعضی چیز ها را متوجه شدیم!» بعد کیفش را باز کرد و ترجمه آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام خیمنی را از آن در آورد. بنده که قبلاً ترجمه آلمانی کتاب را ندیده بودم با تعجب نام ناشرش را پرسیدم که گفتند: ناشران آلمان شرق کمونیست. بعد رو به من کرد و گفت: «شما این کتاب را خوانده‌اید؟» جواب دادم «بله» جواب داد «ما هم همین طور، آقای خمینی شما یک تئوری جهانی دارد که اکنون ما در صددیم تئوری جدیدی، در برابر تئوری شما مطرح کنیم. ایشان «سیستم امت -امامت» را در برابر سیستم‌های موجود در جهان تعریف کرده‌اند. بنابراین اگر ما لفظ «امام» رابرای ایشان استفاده کنیم با توجه به اینکه کلمه «امام» قابل ترجمه نیست و مابه ازایی ندارد، جایگاه رهبری آقای خمینی در بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. ولی وقتی از لفظ رهبر استفاده کنیم، با بار منفی که این کلمه در فرهنگ غرب دارد ایشان را در اذهان عمومی، هم ردیف استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. این چنین هم از بعد ایدولوژیکی و هم رسانه‌ای کلمه «رهبر» به نفع ما و کلمه «امام»به نفع آقای خمینی است. اگر ایشان جایگاه دینی دارند، ما به ایشان می‌گوییم «آیت الله» اما لفظ «امام» با معنوی دارد که اگر تقویت شود طوری می‌شود که ایشان به عنوان «امام»؛ «امت اسلامی» را حول محور رهبری خودش جمع کرده و به وحدت می‌رساند و البته ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی بیفتد.

با این صراحت این مطالب را به من گفت و ادامه داد؛ استفاده از لفط «امام» نه از طرف دنیای شرق و نه از طرف دنیای غرب ممکن نیست یعنی نه بلوک شرقی چین و شوروی حاضر بودند نه غربی‌ها! حالا هم بنده عرض می‌کنم اگر کسی رسانه غربی وشرقی پیدا کنه که لفظ «امام» برای امام خمینی استفاده کرده باشد من بهش جایزه می‌دهم. همه رسانه ها از لفظ «آیت الله» استفاده می‌کردند. خوب آنها چیزی فهمیده بودند که برای من هم خیلی جالب بود، یکی از نقاط شروع بنده توجه بنده به این موضوع نیز، سر همین قضایا بود.

جالب است بدانید بعد بنده آمدم در ایران پیگیری کردم ببینم، حداقل به عنوان یک آگهی تبلیغاتی در روز نامه‌های معتبر غربی آیا می‌پذیرند ما چیزی بنویسیم که تیترش «امام خمینی» باشد؟ حتی حاضر بودیم تا شصت هزار مارک بدهیم تا چنین آگهی را چاپ کنند، ولی هیچ کدام قبول نکردند. و جواب می‌دادند که فقط «آیت الله خمینی » می‌توانیم بنویسیم.

این مدت گذشت، حالا به خدمتتان عرض کنم وقتی امام به آقای بهشتی گفتند این کلمه «امام» رو توی قانون اساسی بیار، شهریور پنجاه و هشت که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه امامت را در قانون اساسی گذاشت ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانید مجلس را اداره کنید، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته جمعی دولت را کرد. امیر انتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!

بعد غربی‌ها آمدند نزدیک دو سال و نیم به بعد از مطرح شدن تئوری ولایت فقیه در جایگاه سیستم امت و امامت، یک طرح جایگزین رو مطرح کردند با نام «گلوبازیشن» جهانی سازی یا جهانی شدن، دو سال و نیم بعد این طرح مطرح شد در برابر این سیستم.

خوب بنابراین، «امامت محوری» اولین کلمه‌ی محوری در اندیشه‌های امام خمینی بود، بعد «امت گرایی» و بعد «عدالت گرایی» که رابطه‌ی امامت و امت را تعیین می‌کند و بعد از آن دو قطبی کردن جهان به اکثریت قریب بالاتفاق که «مستضعفین» هستند و اقلیت گردن‌کش که «مستکبرین» هستند. این پنج کلمه‌ی قرآنی که امام خمینی گفتمان خودش را با آنها شکل داد، اساس وحدت و در واقع اساس انقلاب اسلامی ایران بود. بعد از رحلت حضرت امام خمینی، آقای هاشمی رفسنجانی، در دومین خطبه اولین نماز جمعه بعد از ارتحال، یعنی نوزده خرداد شصت و هشت در دانشگاه تهران، راجع به ولایت فقیه دو جمله مهم گفتند. اولین جمله این بود که: «ما نمی‌خواهیم بعد از ارتحال امام خمینی به جانشین ایشان (امام) بگوییم». عجب! آقا این همه مشکلات داشتیم، این همه دعوا داشتیم، با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ شما می‌فرمایید نمی‌خواهیم، دشمنان اسلام گفته بودند ما اجازه نمی‌دهیم بعد از خمینی موضوع امامت ولی فقیه دنبال بشود حالا شما می‌فرمایید ما نمی‌خواهیم بر چه اساسی؟

قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تاکید کرده، امام این را از سال چهل و هشت مطرح کرده، قانون اساسی بر محوریت امامت ولی فقیه شکل گرفته حالا شما به چه علت می‌گویید نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز و اکرام امام خمینی گفتند: به جانشین‌اش نمی‌گوییم «امام»! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می خواهم باشما دفن کنم!

بعد جمله دوم ایشان این بود: «مجلس خبرگان قانون اساسی ،مرجع تقلید تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام. با همین دو جمله دو بال مرجعیت و امامت ولی فقیه شکسته شد.

وقتی ایشان به جای «امام» گذاشت «رهبر» ، «امت» هم تبدیل «ملت» شد. یعنی عملاً سیستم ملت-دولت یا ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت- امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امت» شد «ملت» ، عناصر امت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» «ان المومنین اخوه فاصلحوا بین اخویکم» «بعضهم اولیا بعض» که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و «هم وطن».

اما کلمه سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست جمهوری‌شان ابداع و به نظام اسلامی تحمیل کردند، کلمه‌ی«توسعه» بود.

فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر(ص) و امیر المومنین(ع) تعریف می‌کنند اما «توسعه» را صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالم.

پس امام تبدیل شد به رهبر، امت تبدیل شد به ملت، برادر و خواهر تبدیل شدند به شهروند و عدالت نیز تبدیل شد به توسعه، سه کلید واژه اصلی ایدولوژیک امام خمینی این چنین از دست ما گرفته شد. در عرصه بین الملل هم دو کلید واژه قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند: یک کلمه «مستکبرین» فحش و توهین آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خوب وقتی «مستکبرین» گفته می‌شود یعنی در برابرشان بایستی و با آنها مبارزه کنی، اما وقتی به جای آن «قدرت‌های جهانی» به کار برده می‌شود یعنی باید با آنها تعامل داشته باشی، همکاری بکنی، هم فکری بکنی و ...

«مستضعفین» را هم ایشون فرمودند: «مستضعف» دیگه نداریم، مستضعف واژه سنتی است. به جای آن «قشر آسیب‌پذیر» استفاده می‌کنیم؛ و این یعنی آدم‌های بی‌لیاقت و بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب هستند! کسانی که وضعیت فعلی‌شان را خودشون انتخاب کرده‌اند. شما چرا سعی در اصلاح و نجاتشان دارید! اگر خدا می‌خواست خوب این جمعیت را خودش کمک می‌کرد.

این چنین در نهایت، با کمال تأسف پنج کلید واژه قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، تغییر کرد به همان کلید واژه هایی که دشمنان می‌خواستند. دراین بین برادران، خواهران ما می‌توانیم تمام فعالیت‌های خودمون رو شکل بدیم تا تمام حرف‌های خوب را بزنیم، جان فشانی بکنیم، هرس و جوش بزنیم، اما تا زمانی که کلید واژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آنها ولایت فقیه هست احیا نشود هر کاری بکنیم، وصل پینه کردن است.

ما رو به یک وضعیت انداختن که انگار در یک دور گرفتاریم هر قدر هم این نائب امام زمان هر زحمتی، هر تلاشی، هر تدبیری، به خرج بدهند تا وضعیت ما را اصلاح بکنند، می‌بینیم که از بزرگترین توفیق ایشان بزرگ ترین فتنه را بر علیه ایشان می‌دهند.

برادران ما تا این جایگاه را احیا نکنیم حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

شما هر لعنتی که به ایجاد کنندگان انحراف در مسیر انقلاب بکنید، اینقدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای»

مشکلی هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!».

اصول‌گراها می‌گویند: صدا و سیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صدا و سیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران اشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و ... این چنین مثل ما، همانند مثل آن تماشاگرانی شده است که همه منتظرند اول دیگری وارد استادیوم شود و این چنین در نهایت هیچ کس وارد استادیوم نمی‌شود.

بعضی هم در جواب می‌گویند، چون قبلاً کسی (حشمت ا... طبرزدی) این کار را کرده و باعث شده این کار سابقه‌ی خوبی در اذهان عموم نداشته باشد ما فعلاً نگوییم!

خیلی خوب، ما باید پرچم‌دار این کار شویم تا آن سابقه پاک شود. شما ببینید آیت‌الله سیدمحمد باقرحکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آنجا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند. آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آنجا پیغام بدهد «امام خامنه ای». سیدحسن نصرالله می‌فهمد در سخت ترین شرایطی دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای ما این جا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم! بدانیم اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید: «ان عذابی لشدید». روز قیامت هم آنجا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انهم مسئولون، ما لکم لا تناصرون». مدام حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.


اصل پنجم قانون اساسی:

در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) در جمهوری اسلامی ایران ولایت و امامت امت بر عهده فقیه عادل و باتقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است که طبق اصل یکصد و هفتم عهده‌دار آن می‌گردد.

اصل پنجم قانون اساسی

در پایان می‌توانید سخنرانی دکتر محمدعلی رامین، که در طی یک سخنرانی کوشید به تبیین ابعادی از این جایگاه بپردازد و همچین جزوه متنی این سخنرانی(pdf) را از لینک زیر دریافت نمایید:

دانلود سخنرانی دکتر رامین و جزوه pdf



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/2/2 :: ساعت 12:20 صبح )
<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 48
>> بازدید دیروز: 155
>> مجموع بازدیدها: 570845
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
پردیس
شین مثل شعور
فرزانگان امیدوار
..:: وزنه سیاسی ::..
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب