سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت

امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت


مختصری از زندگی امام خمینی: 

برای دریافت فایل pdf  اینجا کلیک کنید. (14 صفحه/ 207KB)

 

  -هجرت به قم، تحصیل دروس تکمیلی و تدریس علوم اسلامی

-امام خمینی (ره) در سنگر مبارزه و قیام

-قیام 15 خرداد

-تبعید امام خمینی (ره) از ترکیه به عراق

-امام خمینی (ره) و استمرار مبارزه (1356 - 1350)

-اوجگیری انقلاب اسلامی در سال 1356 و قیام مردم

-هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس

-بازگشت امام خمینی (ره) به ایران پس از 14 سال تبعید

-رحلت امام خمینی (ره)، وصال یار، فراق یاران

امام خمینی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/3/14 :: ساعت 12:13 صبح )
»» حمایت از سران ‎فتنه در میتینگ روحانی در جماران + تصاویر

حمایت از سران ‎فتنه در میتینگ روحانی در جماران + تصاویر

در مراسم سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران شعارهایی در حمایت از سران فتنه سر داده شد.
میتینگ تبلیغاتی و انتخاباتی‌ حسن روحانی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که شب گذشته(11/3/92) در حسینیه جماران برگزار شد، به محل و پاتوقی برای اعلام حمایت از سران فتنه بدل شد.
عکس‌های منتشر شده از این مراسم نشان می‌دهد که جماعت حاضر در برنامه تبلیغاتی حسن روحانی نه تنها حرمت و شان حسینیه جماران را که یکی از یادگاری‌های حضرت امام(ره) در ذهن و خاطر مردم ایران است، نگاه نداشتند بلکه با سر دادن برخی شعارهای توهین آمیز و همچنین حمل دست‌نوشته‌ها و عکس‌هایی در حمایت از سران فتنه سال 88 که مسبب اغتشاشات خیابانی در برخی مناطق تهران شدند، صراحتا برنامه حسینیه جماران را به یک میتینگ علیه انقلاب اسلامی تبدیل کردند.
همچنین حاضران در این مراسم سرود یار دبستانی من و ای ایران را در حمایت از دو کاندیدای شکست خورده انتخابات 88 جمع خوانی کردند.


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/3/13 :: ساعت 1:25 عصر )
»» آیه نویسی دکور مناظره ها صحیح بود+عکس

آیه‌نویسی دکور مناظره‌ها صحیح بود+عکس

روز گذشته و یک روز پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی، خبرهایی با عنوان‌های "سوتی عجیب در اولین مناظره انتخاباتی" یا "غلط  فاحش در استودیوی مناظرات" یا "اعراب‌گذاری اشتباه عبارت قرآنی در دکور استودیوی مناظرات انتخاباتی" منتشر شد.
 در خبر مذکور که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی و سایت ها داشت، آیه منقش در دکور محل مناظره دارای غلط املایی عنوان شده بود.

در بخشی از این خبر آمده بود: "روی دکور استودیوی مناظرات، بخشی از آیات هفدهم و هجدهم سوره مبارکه «زمر» نقش بسته بود که البته با غلط املایی همراه بود و کلمه 
«الباب» به صورت «البب» نوشته شده بود. متن و ترجمه آیه مذکور بدین صورت است: «… فَبَشِّرْ عِبَادِ ?17? الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ?18?»"
بنابراین بندگان مرا بشارت ده، کسانی که سخنان را می‏شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‏کنند، آنها کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند. (ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی)

با این حال پیگیری‌های خبرنگار جهان حاکی از آن است که آیه مذکور به درستی نوشته شده و به علت فاصله محل عکس برداری و تصویربرداری از تصویر این آیه و در نتیجه عدم وضوح تصویر آیه، برخی همکاران رسانه‌ای را به خطا انداخته است. همچنین نگارش این واژه قرآنی بصورت "البب" بوده که با نگاهی دقیق‌تر به تصاویر مربوط متوجه صحیح بودن نگارش آن می‌شوید.

در زیر می‌توانید تصویر این آیه مبارکه را از نمایی نزدیک مشاهده کنید:

آیه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/3/13 :: ساعت 2:42 صبح )
»» آهنگ فریاد فردا (ما ایستاده ایم) با صدای حامد زمانی + دانلود

«حامد زمانی» ترانه «فریاد فردا» را به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری خواند.

«حامد زمانی» ترانه «فریاد فردا» را به مناسبت انتخابات و ایجاد شور و نشاط بخشیدن به فضای سیاسی جامعه خواند.

وی در این خصوص اظهار داشت: ترانه فریاد فردا یکی از آهنگ‌هایی است که قول داده بودم در همان حال و هوای کارهای گذشته و با گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران و ایجاد شور و نشاط بخشیدن به فضای سیاسی جامعه و خلق حماسه سیاسی بسازم.

خواننده تیتراژ دیروز امروز فردا تصریح کرد: این آهنگ، فریاد نسلی است که ایستادگی و مقاومت را وظیفه خود می‌داند و می‌خواهد فردای خودش را روی پای خودش بسازد.

این ترانه به همت خانه سرود انقلاب اسلامی و به تهیه کنندگی بشیر بی‌آزار تهیه شده است. شعر این آهنگ را محمد مهدی سیار سروده است. آهنگسازی و خوانندگی این اثر با حامد زمانی و تنظیم آن را نیما نورمحمدی انجام داده است.

فریاد فردا



متن این ترانه نیز تقدیم می‌گردد:
 
 
همیشه راه و رسمشون همینه
تا میبینن حرف حساب ندارن
تموم نامردای عالم انگار
راهی بجز بستن آب ندارن
 
مرد، اونه که حرف حق میزن
که پای حرفای خودش میمونه
تنهای تنهام که بشه غمی نیس
مرد روی پای خودش میمونه

هزار دفعه گفتیم و بازم میگیم
ما زیر بار حرف زور نمیریم
عالم و آدمم که ناحق بگن
وای میسیم و حقمونو میگیریم
 
پرنده فکر و ذکرش آب و دون نیس
پرنده فکر آسمونه و بس
ما آب و دونو با قفس نخواستیم
هم آب و دون ارزونیتون هم قفس
 
ما سر به زیریم ولی سرفرازیم
محاله که کم بیاریم ببازیم
هرکی دلش قرصه بگه یا علی
ما خودمون فردامون رو می‌سازیم


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/3/12 :: ساعت 6:50 عصر )
»» کتابچه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

کتابچه‌ی انتخاباتی 

این کتابچه چهارده فصل دارد. «ویژگی نامزد اصلح، نقاط قوت و ضعف دولت نهم و دهم، شنبه‌ی بعد از انتخابات، پایبندی به سیاست‌های کلی نظام، نقش رئیس‌جمهوری در تحقق برنامه‌ی پنج ساله، ریاست جمهوری و چشم‌انداز 20 ساله، وظایف شورای نگهبان در انتخابات، تاکتیک‌های دشمن، تجربیات انتخابات 88، اصول رقابت سیاسی، اهمیت شورای نگهبان، بایدها و نبایدهای رسانه‌ها در انتخابات، وظیفه مردم در انتخابات و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری».

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22684/smpf.jpg

این کتابچه تلاش دارد در چهارده بخش ضمن معرفی شاخص‌های نامزد اصلح از نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تاکتیک‌ها و اهداف دشمن برای این انتخابات را شناسایی کند و با ارائه‌ی دستورالعمل‌هایی به مخاطبینش، به عنوان یک دفترچه راهنما، عبور از امتحان انتخابات را تسهیل کتد.
این کتابچه را با حجم 7 مگابایت از اینجا دریافت کنید.

 

منبع: khamenei.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/3/12 :: ساعت 9:33 صبح )
»» تخریب ماورا و تناقض گویی برخی نامزدهای ریاست جمهوری

وقتی یارانه‌هایی را که عامل تورم می‌دانستند به مردم وعده می‌دهند

در حالی برخی نامزدهای انتخابات، پرداخت یارانه نقدی و شیوه تامین مالی مسکن مهر را باعث تورم می‌دانند که در برنامه‌های خود، ادامه روند آن را به مردم وعده می‌دهند.

 در حالی کاندیداهای ریاست‌جمهوری پرداخت یارانه‌ نقدی را باعث تورم یا شیوه‌ تأمین مالی مسکن مهر را باعث افزایش نقدینگی کشور می‌دانند که همگی کاندیداها در برنامه های خویش، ادامه روند پرداخت پرداخت یارانه نقدی و اجرای سیاست مسکن مهر را به مردم وعده می‌دهند.

 در همین ارتباط، یکی از سخنان مطرح‌شده در روزهای اخیر که توسط کاندیداهای ریاست‌جمهوری در قالب کنایه‌ای به سیاست‌های عدالت‌خواهانه دولت احمدی‌نژاد مطرح می‌شود، عبارت است از اینکه «عدالت، توزیع فقر نیست»؛ در حالی که رهبر معظم انقلاب طرح چنین دیدگاهی را نفی می‌کنند. در ذیل، تفاوت دیدگاه رهبر معظم انقلاب با کسانی که چنین دیدگاهی دارند عنوان می‌شود:

 

هاشمی در 26 آبان 87:

اگر می‌خواهیم عدالت داشته باشیم، نباید تقسیم فقر کنیم؛ بلکه توزیع عدالت با توسعه غنا ممکن است.

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1235965  

 

قالیباف در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما:

...بنده اگر رئیس دولت شدم می‌خواهم برای پیشرفت کشور تصمیم بگیرم؛ چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد، عدالت درواقع توزیع فقر است. اگر تازه خوب توزیع کنیم، خب برای پیشرفت، اول لازمه‌اش چی هست....

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1958139

 

ولایتی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

عدالت را نباید شعاری مطرح کرد. نباید کشور را دچار فقر و آنگاه فقر را عادلانه تقسیم کنیم. ما شهروند درجه یک و دو و سه نداریم. همه مردم ایران شهروند درجه یک هستند و باید فرصت ها و امکانات یکسان در کشور توزیع شود.

اگر بخواهیم عدالت در عمل معنا پیدا کند، باید فرصت‌های برابر، چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ اداری و چه به لحاظ تحصیلی، را در بین آحاد ملت و به صورت یکسان تقسیم کنیم و این امر امکان‌پذیر نیست مگر اینکه دولت با شفاف‌سازی، هرچه را که عمل می‌کند، در محضر مردم به نمایش بگذارد...

http://velayati.ir

 

بیانات امام خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در 8 شهریور 84:

این نکته را هم درباب عدالت عرض کنیم که بعضى‌ها مى‌گویند عدالت یعنى توزیع فقر. نه‌خیر؛ کسانى‌که بحث عدالت را مى‌کنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه امکانات موجود است. آن‌هایى که مى‌گویند عدالت، توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم مى‌شود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزى مى‌شود که امروز در کشورهاى سرمایه‌دارى مشاهده مى‌کنیم....

...این‌که ما بگوییم عدالت را مطرح نکنید، تولید ثروت را مطرح کنید، بهانه را هم این بیاوریم که بعد از تولید ثروت، سراغ عدالت مى‌رویم، این نمى‌شود. عدالت یعنى امکاناتى را که در کشور هست، عادلانه و عاقلانه تقسیم کنیم- نه عادلانه بى‌حساب‌وکتاب- و سعى کنیم همین امکانات را بیشتر کنیم تا به همه بیشتر برسد؛ نه این‌که به قشر خاص و به دسته‌ خاصى بیشتر برسد.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3304

 

منبع: خبرگزای برنا



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/3/11 :: ساعت 9:49 عصر )
»» هیچکس از رأی من مطلع نخواهد شد

هیچ‌کس از رأی من مطلع نخواهد شد

هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم بازار شایعات داغ می‌شود. یکی از شایعاتی که می‌تواند در فضای انتخابات تأثیرگذار باشد، شایعه‌ی حمایت رهبری از نامزدی خاص و یا اطلاع از رأی رهبر انقلاب اسلامی در انتخابات است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چندین‌بار در ایام انتخابات‌ها این مسائل را تکذیب و نظر خود را صریحاً بیان کرده‌اند. برای آخرین بار نیز ایشان در ابتدای سال 92 در حرم رضوی درباره این مسائل، این‌چنین فرمودند:

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22680/smpf.jpg

«رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست.» 1392/01/01

دریافت صوت

منبع: khamenei.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/3/11 :: ساعت 1:8 صبح )
»» انتخابات و پیشرفت اقتصادی

انتخابات و پیشرفت اقتصادی

 انتخابات و پیشرفت اقتصادی

منبع: خبرگزاری نیسم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/3/11 :: ساعت 12:16 صبح )
»» مستند شاه کلید

مستند شاه‌کلید؛ راستی‌آزمایی اظهارات آقای حسن روحانی درباره پرونده هسته‌ای

شاه کلید

 

دانلود مستند شاه کلید (51MB)


منبع: خبرگزاری نسیم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/3/9 :: ساعت 11:39 صبح )
»» اصغر فرهادی بار دیگر به ارزشهای اخلاقی دهنکجی کرد + تصاویر

اصغر فرهادی بار دیگر به ارزش‌های اخلاقی دهن‌کجی کرد + تصاویر

حقیقت این است که کسب توفیق در جشنواره‌های خارج از کشور، ارزشی را اثبات نمی‌کند. آنها به تکنیک محض جایزه نمی‌دهند و راهشان نیز با ما متفاوت است؛ روشن است که آنها کدامین فیلم‌ها را می‌خواهند.
در حالیکه هنوز برخی رسانه‌ها، از اکران فیلم فرانسوی اصغر فرهادی کارگردان پرحاشیه ایران در داخل کشور خبر می دهند، آقای کارگردان با رفتاری نامتعارف و غیر اخلاقی در جریان اهدای جوایز جشنواره کن بار دیگر در مقابل دوربین ها مسأله‌ساز شد.

پس از اطلاق  عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره کن 2013 به برنیس پژو، بازیگر فرانسوی فیلم سینمایی "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی، این کارگردان پر سابقه در رفتارهای غیر متعهدانه، این بار با در آغوش کشیدن و بوسیدن بازیگر زن فیلمش  پررنگ تر از گذشته به فرهنگ آیینی و دینی ایرانیان دهن کجی کرده است.

گفتنی است رفتار غیر متعارف آقای فرهادی در مقابل دوربین‌های خبری جهانی که دهن کجی به فرهنگ دینی و آیینی ایرانیان تعبیر شده  با استقبال رسانه‌های ضد انقلاب از جمله سایت صهیونیستی بالاترین همراه شده است.

هنوز تا این لحظه معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی نسبت به تکرار این حرکات وقیحانه از سوی فرهادی واکنشی نشان نداده است.


>> بازدید امروز: 203
>> بازدید دیروز: 398
>> مجموع بازدیدها: 559688
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب