سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» رجعت هگو چاوز! (قسمت اول)

بسم الله الرحمن الرحیم

رجعت هگو چاوز! (قسمت اول)

پس از آن که پیام تسلیت آقای احمدی‌نژاد در خصوص درگذشت رئیس جمهور فقید ونزوئلا (هگو چاوز) بر اثر ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با سرطان، در رسانه‌ها منتشر شد، واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های بسیاری چه در فضای مجازی و چه از زبان بسیاری از شخصیت‌ها و حتی در بخش صرفاً جهت اطلاع اخبار 20:30 ، در پی داشت، که همه آن‌ها بر روی یک موضوع یعنی زیر سؤال بردن آقای احمدی‌نژاد، مشترک بودند.

هگو چاوز و احمدی نژاد


به هیچ عنوان قصد نداریم این حرکت رئیس جمهور را تأیید کنم و یا رد کنیم، فقط قصد روشنگری در این مسئله را داریم. در این مطلب ما هیچ اظهار نظری نمی‌کنیم و قضاوت را به عهده شما می‌گذاریم.

ابتدا باید ببینیم آقای احمدی نژاد در پیام تسلیت چه نوشته بوند که این همه سر و صدا به پا کرد. در کل دو مطلب بود که همه روی این دو مطلب زوم کرده بودند:

1- "او سرانجام در پی یک بیماری مشکوک همه وجود و جان خود را نیز در این راه پرافتخار تقدیم کرد. او در حقیقت شهید راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداری از ارزش های انسانی و انقلابی است." (منبع: فارس نیوز)

سؤال اینجاست که چرا بیماری مشکوک و چرا شهید؟

- قدیری ابیانه: سیا چاوز را مسموم کرد (منبع: رجانیوز)

سفیر سابق ایران در مکزیک، از مسموم‌کردن مخالفان به عنوان یکی از شیوه‌های ترور C.I.A یاد کرد و گفت: چاوز توسط آمریکایی‌ها مسموم شده است.

 محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌‌وگو با فارس از درگذشت رئیس جمهوری ونزوئلا که حامی مظلومان و در خط مقدم مبارزه با استکبار در آمریکای لاتین بود، ابراز تأسف کرد.

وی از هوگو چاوز به عنوان مبارزی عدالتخواه و حافظ منافع مظلومان و دوست ملت ایران در حیاط خلوت آمریکا که نظام سلطه را با ایستادگی در برابر زیاده‌طلبی‌هایش به ستوه‌ آورده بود، یاد کرد.

 سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: یکی از روش های سازمان جاسوسی C.I.A برای حذف فیزیکی مخالفان آمریکا در جهان تلاش برای مسموم‌کردن آنها به وسیله پودرهای کشنده است.

 قدیری ابیانه افزود: عبدالعزیز حکیم  با خوردن قهوه آغشته به پودر سرطان زا در به شهادت رسید و چاوز نیز توسط آمریکایی ها مسموم شده است.

 وی ابتلای بسیاری از رهبران مستقل و ضد امپریالیست کشورهای مختلف به ویژه در آمریکای لاتین به سرطان را نشانگر گستردگی توطئه‌های C.I.A علیه مخالفان آمریکا دانست.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان تصریح کرد: صهیونیست‌ها نیز از چنین روشی برای حذف فیزیکی مخالفانشان استفاده می کنند و حتی قرائن نشان می‌دهد یاسر عرفات نیز توسط آنها مسموم شده تا محمود عباس را جایگزین او کنند.

 

-آمریکا مظنون ابتلای شش رهبر ضدآمریکایی به سرطان (منبع: رجانیوز)

رسانه های ترکیه امروز جمعه، از احتمال دست داشتن آمریکا در ابتلای همزمان شش رهبر ضد دولت واشنگتن، کشورهای آمریکای لاتین به بیماری سرطان خبر دادند.

مبتلا شدن شش رهبر کشورهای آمریکای لاتین که مخالف با سیاست های آمریکا هستند

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه امروز با انتشار اخباری در مورد درگذشت ?هوگو چاوز? رییس جمهوری محبوب ونزوئلا پس از مدت ها تحمل بیماری سرطان از احتمال نقش آمریکا در مرگ وی و مبتلا شدن پنج رهبر ضد دولت واشنگتن، دیگر کشورهای آمریکای لاتین خبر دادند.

  روزنامه وطن در گزارشی تحت عنوان "یا این تصادف است"نوشت: چطور شد که بطور همزمان شش رهبر کشورهای آمریکای لاتین که مخالف با سیاست های آمریکا هستند به یک بیماری (سرطان) مبتلا شدند.

 روزنامه صباح نیز در خبری در این مورد نوشت: مرگ چاوز و مبتلا شدن 5 رهبر دیگر آمریکای لاتین به سرطان شک و شبهه در مورد آمریکا ایجاد کرده است.

رسانه های ترکیه بر ضرورت مطرح کردن این مطلب در مجامع جهانی و انجام تحقیقات بین المللی در این باره اگر چه به عنوان یک "ادعا" باشد، شدند.

 "هوگو چاوز"رییس جمهوری ونزوئلا پس از مدت ها تحمل بیماری سرطان در سن 58 سالگی درگذشت.

 

-استفان لندمن: چاوز از توطئه امریکا برای کشتن وی آگاه بود (منبع: پرس تی وی)

استفان لندمن

استفان لندمن، مقاله نویس نشریه «وترنز تودی»

به گزارش پرس تی وی، نویسنده امریکایی گفته است، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا می‌دانست که امریکا وی را هدف قرار داده و بنابر این مرگش را پیش بینی می‌کرد.

استفان لندمن، نویسنده و مجری رادیود و مقاله نویس نشریه « وترنز تودی» روز چهارشنبه( 16 اسفند) در گفت وگوی تلفنی با بخش امریکای پرس تی وی گفت،« او(چاوز) خود پیشتر گفته بود که امریکا وی را برای مرگ هدف قرار داده است. وی انتظار مرگش را داشت و در سخنانش به آن اشاره کرده بود»

لندمن افزود،« سیا و عوامل همکار آن‌ها در زمینه بر اندازی دولت‌ها و ترور رهبران سابقه طولانی دارند.»

نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا، روز سه شنبه (15 اسفند) اعلام کرد، رئیس جمهوری هوگو چاوز پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

مادورو همچنین ساعاتی بعد از اخراج دو مقام سفارت امریکا به اتهام جاسوسی نظامی علیه کشورش خبر داد. وی همچنین به طور تلویحی واشنگتن را به مبتلا کردن چاوز به ویروس سرطان متهم کرد.

مادورو همچنین در سخنانی که در لفافه به امریکا اشاره داشت، یادآورشد، « شک نداریم» که « دشمنان تاریخی میهن‌مان» موجب سرطان چاوز که اولین بار در سال 2011 تشخیص داده شد، شده‌اند.

رئیس جمهوری 58 ساله ونزوئلا روز سه شنبه (16 اسفند ) پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در سال 2011 میلادی، امریکا را توسعه یک فناوری با هدف مبتلا کردن رهبران امریکای لاتین به سرطان متهم کرده بود .

کریستینا فرناندز دی کرشنر، رئیس جمهور آرژانتین، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل و فرناندو لوگو، رئیس جمهوری سابق پاراگوئه همگی به دلیل ابتلا به سرطان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

چاوز در آن زمان گفته بود،« آیا عجیب خواهد بود اگر آن‌ها در حال توسعه یک فن آوری برای ایجاد سرطان باشند و تاکنون هیچکس از آن اطلاع نداشته باشد ؟»

 

-نیکلاس مادورو معاون رئیس جمهوری ونزوئلا: مبتلا شدن چاوز به بیماری سرطان توطئه دشمن بوده است. (منبع: فارس نیوز)

 

- فیدل کاسترو (رهبر انقلاب کوبا): چاوز از توطئه چینی غربی ها خبر داشت. (منبع: یا لثارات)

 

- پایگاه خبری یوکوف روسیه خبر داد: مرگ چاوز طبیعی نبوده است (منبع: صراط نیوز)

 

رئیس‌جمهور بولیوی: هوگو چاوز همانند یاسر عرفات با "سم" ترور شد، مواضع محکم ضدآمریکایی چاوز باعث مسمومیت او شد. به گزارش پایگاه "روسیا الیوم"، اوو مورالس افزود: تحقیقات در مورد مرگ چاوز صورت می‌گیرد اما من تقریبا مطمئن هستم که وی دچار مسمومیت شده است. (منبع: خبرگزاری نسیم)

اسرار پشت‌پرده جاسوسی برای کشتن رهبران جهان. مرگ چاوز، فرضیه توطئه بزرگ امریکا برای از بین بردن مخالفانش را تقویت کرد. (منبع: روزنامه ایران)

یک روز پس از مرگ چاوز، گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه نسبت به مرگ مشکوک پنجاه و سومین رئیس جمهوری ونزوئلا واکنش نشان داد. 6 مارس 2013 میلادی (16 اسفند ماه) زوگانف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه 24» خواستار آن شد تا درباره علت واقعی مرگ مرموز چاوز تحقیقات بین‌المللی گسترده‌ای انجام گیرد. زوگانف در این باره اظهار داشت: «چه طور ممکن است 6 تن از رهبران کشورهای امریکای لاتین که با سیاست‌های امریکا مخالف بوده‌اند و همواره تلاش‌شان بر این بوده که استقلال و هویت از دست رفته کشورهایشان را بازپس گیرند، بطور همزمان به یک بیماری مرموز (سرطان) مبتلا می‌شوند؟» 

-رهبر حزب کمونیست روسیه، گنادی ژیوگانوف، خواستار تحقیق و بررسی بین‌المللی علت مرگ هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا، شده است. (منبع: جوان آنلاین)

ینفو وارز- وی معتقد است اینکه شش نفر از رهبران کشورهای امریکای لاتین که ایالات متحده امریکا را مورد انتقاد قرار داده بودند، به شکل همزمان به سرطان مبتلا شده‌اند طبیعی نیست و نمی‌تواند اتفاقی باشد. هوگو چاوز که به سرطان شدید مبتلا بود چند روز پیش، پس از انجام عمل‌های جراحی متعدد درگذشت.
 
ژیوگانوف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه گفت: «چطور می‌توان باور کرد که شش نفر از رهبران کشورهای امریکای لاتین همزمان با هم به سرطان مبتلا شوند؟ آن هم دقیقاً رهبرانی که با سیاست‌های امریکا مخالف بودند و برای استقلال ملت خود و کشورشان می‌جنگیدند؟» وی در ادامه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی پیرامون موضوع مرگ هوگو چاوز شد. 

ژیوگانوف درست می‌گوید. شش نفر از رهبران کشورهای امریکای لاتین در فاصله زمانی کوتاهی به سرطان مبتلا شدند؛ رئیس‌جمهور آرژانتین، کریستینا فرناندز، که در ماه دسامبر 2012 به سرطان تیروئید مبتلا شد. رئیس‌جمهور برزیل، دیلما روسف، رئیس‌جمهور پاراگوئه، فرناندو لوگو و رهبر سابق برزیل، لوئیس ایناسیو نیز همگی طی چند سال اخیر به سرطان مبتلا شده‌اند. اولین نفر از افراد این دسته نیز فیدل کاسترو، رهبر کوبا، بود که در سال 2006 اعلام شد از سرطان رنج می‌برد.

ادامه دارد...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 91/12/19 :: ساعت 2:47 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 78
>> مجموع بازدیدها: 557497
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب